4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Úprava motora na Stroker
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=22110
Stránka 1 z 5

Autor:  Medvedev [ Pon, 23.01.2017, 20:02 ]
Predmet príspevku:  Úprava motora na Stroker

Čaute. Nikde sa veľmi nepíše o Stroker motoroch. Co všetko takáto uprava odnáša? Treba upravit aj prevodovku, napravy, kardany?

Autor:  žucha [ Pon, 23.01.2017, 21:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Nadišiel tvoj čas navštíviť Kotrčku.

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 23.01.2017, 22:04 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

aký motor na aký výsledok chceš upravovať?

úprava na "stroker" je vlastne zväčšenie zdvihu piestu (z anglického stroke = zdvih)

takže stroker môžeš postaviť aj zo žigulíka (bežne sa to robilo ešte za socíku)

častý kandidát na stroker je napríklad AMC 4.0 s kľukou z 258, vo výsledku 4,5 až 4,7litra (jeden napríklad behá Lubošovi z Tisovca v YJ)

alebo small block ford windsor 351W po úprave s inou kľukou a piestami potom 390 cui (taký behá Remčovi v Broncu)

ak ti ide o tvoju 5.9 (360) tak tá sa dá zahnať až na 416 ale to už je doť na hrane. 408 je zdravé maximum. Koníkovo to vieš vyhnať až na 600+ Ale počítaj s tým že sériová prevodovka to nezvládne, nápravy tiež nie

Autor:  Medvedev [ Pon, 23.01.2017, 23:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

O moj Jeep. A na tych 408 sa upravuje iba motor?

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 24.01.2017, 14:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Medvedev píše:
O moj Jeep. A na tych 408 sa upravuje iba motor?


no to je ťažké.
ono je to tak že upravíš motor a zistíš že to nemáš kde využiť lebo prevodovka, nápravy, brzdy ....

Autor:  Medvedev [ Uto, 24.01.2017, 18:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Neplanujem davat na auto nejake extra velke gumy. Tak napriklad ci tie 31" gumy by ustáli na napravach pri vykone cez 370 koni. Ak sa nemylim. A ci prevodovka 46Re by to vydrzala. Bežne jazdenie. Aj tak neplanujem auto rozbijat v terene. 99% jazdim po cestach. A 1% obcas vybehnem nejaky kopček.

Autor:  indian [ Uto, 24.01.2017, 18:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

no to som zvedavy, ako to pojde, potom porovname :D
keby si sa dostal na tych 400 konikov, bola by to pecka

tu su nejake kity:
https://www.summitracing.com/int/search ... lanced/yes

http://www.campbellenterprises.com/eagl ... er-kit.htm

http://www.hughesengines.com/TechArticl ... 932003.php

Autor:  pampuch131 [ Uto, 24.01.2017, 18:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Paráda! Ty Peťo si na tom ako s koníkmi po úprave?

Autor:  indian [ Uto, 24.01.2017, 18:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

zatial stale bida. koniky pridu az po instalacii V8. ale aby to stacilo na stroknutu 5.9, bude treba este zopar uprav, ako vacka, hlavy, atd :twisted:

Autor:  Medvedev [ Uto, 24.01.2017, 19:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Kity su fajn. Ale ako sa dostanes na obsah 6.7 napriklad. Treba to asi nejako prevrtat. A pochybujem, ze to spravis doma s vrtackou :D takže ja to robiť sam nebudem.
Tak mozno za pár rokov. Len tu nic o tom nieje poriadne popisane. A prekladat US fora je o nicom.

Autor:  Janciak [ Uto, 24.01.2017, 19:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Naaaa co zober vrtacku a vrtaj :) ale nie :) ako pises toto je podla mna uprava uz pre niekoho sikovneho co ma na to potrebne masiny
Uz tu bola podobna uprava realizovana na bronku takze mozne to je aj u nas na slovensku
Uz to len zaplatit

Autor:  indian [ Uto, 24.01.2017, 19:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Medvedev píše:
Kity su fajn. Ale ako sa dostanes na obsah 6.7 napriklad. Treba to asi nejako prevrtat. A pochybujem, ze to spravis doma s vrtackou :D takže ja to robiť sam nebudem.
Tak mozno za pár rokov. Len tu nic o tom nieje poriadne popisane. A prekladat US fora je o nicom.


co blaznis.. ved ti to palo vyssie presne popisal - zvacsi sa zdvih, nie vrtanie.
cize piest bude chodit nizsie, tym sa zvysi objem. preto sa to vola stroker - stroke = zdvih

kupis kit, a prehodis vnutornosti motora (kluka, ojnice, piesty), pripadne vstrekovace, atd.. a malo by to fachat. v tych kitoch mas vsetky vnutornosti uz prirpavene, staci to preskladat. v zasade ;-)

kup kit, zanes to Palovi a mas to. Pripadne aj tu v BA poznam jedneho manika..

Autor:  Medvedev [ Uto, 24.01.2017, 19:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

indian píše:
Medvedev píše:
Kity su fajn. Ale ako sa dostanes na obsah 6.7 napriklad. Treba to asi nejako prevrtat. A pochybujem, ze to spravis doma s vrtackou :D takže ja to robiť sam nebudem.
Tak mozno za pár rokov. Len tu nic o tom nieje poriadne popisane. A prekladat US fora je o nicom.


co blaznis.. ved ti to palo vyssie presne popisal - zvacsi sa zdvih, nie vrtanie.
cize piest bude chodit nizsie, tym sa zvysi objem. preto sa to vola stroker - stroke = zdvih

kupis kit, a prehodis vnutornosti motora (kluka, ojnice, piesty), pripadne vstrekovace, atd.. a malo by to fachat. v tych kitoch mas vsetky vnutornosti uz prirpavene, staci to preskladat. v zasade ;-)

kup kit, zanes to Palovi a mas to. Pripadne aj tu v BA poznam jedneho manika..


No to uz je lepsie. Som myslel, ze sa aj vŕta. Ked v popisoch majiu ze 6.7 .
A nasavanie, zvody, vyfuk?

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 24.01.2017, 19:24 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

Medvedev píše:
Neplanujem davat na auto nejake extra velke gumy. Tak napriklad ci tie 31" gumy by ustáli na napravach pri vykone cez 370 koni. Ak sa nemylim. A ci prevodovka 46Re by to vydrzala. Bežne jazdenie. Aj tak neplanujem auto rozbijat v terene. 99% jazdim po cestach. A 1% obcas vybehnem nejaky kopček.


sériová 46RE znesie max 610Nm a cca 400HP. Na to je postavený aj hydromenič a flexplate.
Bavíme sa o výkone na motore, nie na kolesách. Počítaj s tým že sklz výkonu je od 20 až do 30%

Preto napríklad aj sériová 5.9 má síce písaný max krútiaci moment 475Nm ale reálne na zadných kolesách nameriaš max 400. To isté platí aj pre kone. Z tých 250 ti na kolesách skončí tak 180

Takže ak chceš 370 RWHP (na kolesách) tak motor musí mať od 450 splašených kobyliek nahor.
A to už sériová neustojí nijak. S točákom je to rovnaké. Samozrejme ak sú kredity dá sa upraviť/prestavať tak aby to zniesla.

No a zadná Dana35 (tuším tam máš 35ku prehodenú, či? ) už vôbec nie.
pri takomto výkone je spodná hranica upravená oceľová D44, ale skorej by som šiel smerom 9inch, D60, 14bolt...

ďalšie veci sú prídavka, brzdy, podvozok.....

Autor:  PB-MYREC [ Uto, 24.01.2017, 19:36 ]
Predmet príspevku:  Re: Úprava motora na Stroker

A s prevodovkou by bolo čo všetko treba? Alebo za akè ich vymeniť.

S chladenìm nič nebude treba robiť. Niake prìdavne medzi chladiče?

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/