Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
čauko ,,all Jeepkari,, tak dnes som sa trošku zavrel do garaže a vybral z mojej Jeepky vrtulu s viskospojkou.Predpokladam ,že asi už funkčna nebude a špekuloval som ,že ju dam natvrdo,lenže ,,poguglil,, som a našiel nazory aj za aj proti. Tak sa vyjadrite ,,Dat viskospojku natvrdo ,alebo nie?,, dakujem
P.S : Spotrebu neriešim ani topenie
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 31.07.2007, 22:29 |
|
|
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
no ja som mal oddydenu tiež!! moc ma to štvalo ako to nechladi. Dal som ju natvrdo (vložil som tam papier). No chladi to super!!!!!! , zmenil sa zvuk jeto ako vysavač,
ale zase veeeeelmy rychlo a naozaj veeelmy rychlo sa mi chladič zapacka od stebiel travy ale chladi ajtak...asi nahoda.
A bolo mi povedane že mi v zime v chladiči zamrzne fridex!!! neviem zatial to neriešim nakolko som po operacii...
|
Uto, 31.07.2007, 22:54 |
|
|
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Natvrdo urcite nie. Mne uz jedna uletela po takejto uprave.
Okrem toho, budes to riadne citit na dynamike, hlavne rozbeh do otacok, a ten neskutocny hluk.., uff
ide o tom ze tou visko ma vrtula dane urcite max otacky, mensie ako ma remenica. ked das natvrdo, tie tocky su naozaj nebezpecne!
_________________ zelena mrdka
|
Str, 01.08.2007, 0:53 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
Martino a nebolo by najlepsie tam proste dat novu?
alebo to stoji strasne moc $$$ a preto to riesis?
|
Str, 01.08.2007, 1:43 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Urcite nie na tvrdo. Ak tak len docasne na par km. Ked sa uz bude vyberat, ja by som skor porozmyslal nad 2 -mi el. vrtulami.
|
Str, 01.08.2007, 5:19 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
biker píše: :smt017 Martino a nebolo by najlepsie tam proste dat novu? alebo to stoji strasne moc $$$ a preto to riesis?
Biker nie nie o ,,many,, nejde,len som myslel na zvyšenie chladenia motora tak toto sa mi zdala najjednoduchšia alternativa,tak uvidim
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Str, 01.08.2007, 8:34 |
|
|
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
Kup si normalne novu vrtulu, pripadne aj z ineho auta - jedine co musis upravit je to ako to nastoknut na ten hriadel ....
|
Str, 01.08.2007, 8:35 |
|
|
biker
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00 Príspevky: 1241 Bydlisko: Senica
|
tak ked ide o chladenie motora tak o tom ako ho zlepsit je tu popisane dost...
mozno to je najjednoduchsia alternativa ale ma viac zaporov ako jeden klad
ja nevim.. nejak mi to nepasuje. viskospojka tam je na to aby viskospojkovala.... treba hladat inu cestu
|
Str, 01.08.2007, 11:02 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
Naposledy upravil MARTINO dňa Str, 01.08.2007, 21:46, celkovo upravené 1
|
Str, 01.08.2007, 11:06 |
|
|
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Tak jak říká Biker 8)
Napsal jsem to na našem fóru sem to přihodím.
Chceš-li zlepšit chlazení,dej termostat s nižším bodem otevření.Standartní je 195°F ale pro lepší chlazení a zvýšení výkonu je optimum 180°F. Co jsem to vyměnil,nejdu na 100°C ,spíš se pohybuju mezi 90 a 95°C. Jelikož mám dvourychlostní elektrickej ventilátor,tak jsem dal čidlo pro nižší rychlost taky o stejný stupně nižší a funguje to jedna báseň!
Navíc,výměna termostatu u XJ je brnkačka a je k němu krásnej přístup.Studeňejší termostat stojí kolem 500Kč.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 01.08.2007, 11:36 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
Martino, veď som ti hovoril, že vymeniť. Natvrdo je blbosť!
|
Str, 01.08.2007, 12:05 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
Herley-tie el. vrtule by boli aktuálne aj na 2,5 TD,alebo si to mám radšej nechať tak ako to je origoš?Mňa by totiž zaujímalo,či sa ti auto nebude hriať,keď ho budeš "dusiť" niekde v teréne...
|
Str, 01.08.2007, 14:49 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
Jacko píše: Herley-tie el. vrtule by boli aktuálne aj na 2,5 TD,alebo si to mám radšej nechať tak ako to je origoš?Mňa by totiž zaujímalo,či sa ti auto nebude hriať,keď ho budeš "dusiť" niekde v teréne...
Jacko, HARLEY je benziňák a nie ropák - s ním ťažko budeš riešiť naftu
ale boli. dá sa to. ale iné ako z granda.
ale je to pomerne veľká prekopávka (ahara preč, visko preč, nové plech pre vrtule a vedienie vzduchu k intercooleru) a keď už, tak by som to riešil komplexne, teda 2 vrtule spínané postupne s riadením otáčok a k tomu trochen prekopať elektriku, druhé čidlo hore na hlavy, dobeh vody atď.
Ale pri 2,5 TD by som skôr ako el. ventilátory riešil funkčnú a dobrú viskospojku a chladenie oleja. Je to menej roboty a peňazí a s lepším efektom.
|
Str, 01.08.2007, 19:53 |
|
|
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 886 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Tie visko spojky sú dosť zlé riešené, keďže aj mne sa odporúčala a už je pekne krásne bloknutá, hluk je pozorovateľne väčší, ale to mi nevadí, hlavne že to chladí.
Obmedzenie otáčok vrtuľe viskospojkou však nemôže pozitívne vplývať na chladenie motora hlave medzi Offzanietencami, čo chcú od auta viac ako v bežnej prevádzke. Každá úprava na aute (väčšie kolá, zvýšená hmotnosť autá úpravami atď) si žiada viac výkonu, čiže silnejšie chladenie je určite potrebné. Bude teda viskospojka stíhať túto zvýšenú námahu? Ak áno, zasa ako dlho vydrží.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
Naposledy upravil GaboSB dňa Str, 01.08.2007, 21:44, celkovo upravené 1
|
Str, 01.08.2007, 19:59 |
|
|
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
A existuje tá silnejšia vyskospojka???A ten termostat je rovnaký aj na diesel,alebo je iný?A dá sa zohnať taký,čo má nižšiu teplotu otvorenia? Pali,ja by som riešil najradšej ten chladič oleja od teba,ale veď to poznáš...peniaze...
|
Str, 01.08.2007, 20:19 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|