4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

namiesto D35C pajero..
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=3519
Stránka 1 z 2

Autor:  pal [ Pia, 25.01.2008, 2:25 ]
Predmet príspevku:  namiesto D35C pajero..

Mam doma napravu z pajera, 3.5 V6. Prevodovy pomer by mal byt 1:4,625. Ma to aj uzavierku. Premyslam nad zamenou za D35C.
zabudovanie a zmena roztece cez podlozky je minimum. Aaale coho sa bojim je rozdiel v prevodoch. Ja mam 4.56 a pajo by malo mat 4.625. Zajtra ho otvorim a spocitam zuby, budem mudrejsi.
Mam selectrac, cize po asfalte by problem nemal byt. Fulltime Hi pouzivam zriedkakedy. Otazka je co to bude robit na redukciach. Ci je ten rozdiel v prevodoch velky az natolko, ze to bude cititelne... Uz niekto nieco take skusal?

Autor:  pal [ Pia, 25.01.2008, 3:11 ]
Predmet príspevku: 

Ma napadlo, ze pri tomto rozdiele v prevodovom pomere mi to robi 2,8 cm na obvode pneumatiky na jednu otazku pri 33´´pneu. Vpredu mam zhruba o 3mm zjazdenejsie pneu. Tetnto rozdiel vo vyske spravi cca 2,5 cm na obvode. Doteraz mi to nevadilo, resp.ani som to nepostrehol. Vlastne ked dam dozadu tie pomalsie prevody, tak to konecne pojde pri rozdielnych vyskach pneumatik tak ako by malo :)

Autor:  Andrej [ Pia, 25.01.2008, 9:33 ]
Predmet príspevku: 

Kokšo Pali to čo zase špekuluješ????? :shock: :shock: :shock: :shock:

Autor:  diesel [ Pia, 25.01.2008, 9:48 ]
Predmet príspevku: 

Andrej píše:
Kokšo Pali to čo zase špekuluješ????? :shock: :shock: :shock: :shock:


No palovi asi raz predok utečie ako vo fantomasovi, a bude mať auta dve. :-D

Nezdá sa mi to tej námahy hodné. Jedine to prepočítať a do zadu použiť adekvátne inú velkosť pneu....ale to je úplná zvrhlosť. :lol:

Autor:  Harley [ Pia, 25.01.2008, 9:55 ]
Predmet príspevku: 

Proto máš diferenciál aby tyhle rozdíly kompenzoval.To na jízdě vůbec nepoznáš 8) .

Stejně je rozdělení výkonu , Předek/zadek 48:52 a poznal to někdy někdo?

Autor:  Andrej [ Pia, 25.01.2008, 10:03 ]
Predmet príspevku: 

Harley píše:
Proto máš diferenciál aby tyhle rozdíly kompenzoval.To na jízdě vůbec nepoznáš 8) .

Stejně je rozdělení výkonu , Předek/zadek 48:52 a poznal to někdy někdo?


Muhehe to nieje presných 50:50?? zaujímavé.

Mno takže najbližšie bude na Paliho XJ nejaká náprava z paja. :smt119

Palo Ty musíš mať fakt vela času nemáš nejaký napredaj :-D

Autor:  Harley [ Pia, 25.01.2008, 10:25 ]
Predmet príspevku: 

Andrej píše:

Muhehe to nieje presných 50:50?? zaujímavé.



Není. Nedavno sme to řešili tady: http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

a pak Dado našel vysvětlení proč to tak je: "je to dane kinematikou planetoveho sukolia. "
http://www.mot.sk/articles.php?art_type=4

Autor:  pal [ Pia, 25.01.2008, 12:00 ]
Predmet príspevku: 

Tak je to troska roboty, ale skuskove este neskoncilo :). Ide o to ze na Dane maju kolecka planetiek neustalu potrebu sa lamat. Teda to nutkanie mal konkretne uz samosvor. Taka mala troska jeho svornosti stacila na lamanie. Teraz mam open diff, ale rozdiel je v terene riadne citit, kde by stacila len ta mala troska samosvoroveho odporu aby zabrali obe kola naraz. Riesenim by bola Aussie locker. Ziadne planetky ani satelity. Vyslo by to na nejakych 8000Sk. POtom zasa pride na rad Danine dalsie nutkanie niektoru os zlomit... Jaaj. A to Pajo jev pohode, Treba ju len opiekovat, zinknut, a komaxitnut. + prizvarat zopar drobnosti + podlozky pod kola + poriesit kardan.
Vysledkom by bola velmi tuha naprava, cca na urovni D44. Ku tomu bonus v podobe manualne ovladanej uzavierky. No nestoji to zato???
Ten rozdiel v tych prevodoch je, ako som pisal, rovny rozdielu medzi predkom a zadkom pri jednych pneu obdranejsich o 3mm proti tym druhym.
A ked dam obdranejsie do predu, a vyssie dazadu, bude to idealne. Dokonca lepsie ako bez Paja vzadu.

Autor:  Andrej [ Pia, 25.01.2008, 12:05 ]
Predmet príspevku: 

pal píše:
Riesenim by bola Aussie locker. Ziadne planetky ani satelity. Vyslo by to na nejakych 8000Sk.


:shock: heská cena vobec nie na zahodenie bych povedal :-D

A hej však aj tak sa nejaká prerábka už na tom Xj uplne stratí.

Autor:  dado [ Pia, 25.01.2008, 12:07 ]
Predmet príspevku: 

Prehod to, ten rozdiel je zanedbatelny, duplom ked vies predok uplne odpojit. A co sirka, nie je uzsia (Pajero ) ?

Autor:  pal [ Pia, 25.01.2008, 12:24 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
Prehod to, ten rozdiel je zanedbatelny, duplom ked vies predok uplne odpojit. A co sirka, nie je uzsia (Pajero ) ?


To som chcel pocut!
Hej, hej, je uzsia, ale aj na 6 dier. Cize podlozkami to dobehnem, aj roztec aj sirku.

Autor:  dado [ Pia, 25.01.2008, 12:47 ]
Predmet príspevku: 

A nevadi ze budes menit roztec z 6 na 5 dierovy disk ? Bude to vyvazene ? Nedas radsej dozadu 6 dierove disky ?

Autor:  Majod [ Pia, 25.01.2008, 12:49 ]
Predmet príspevku:  Rozdiel v diferenciáloch

No s týmto mám určite skusenosti a to taketo zadnu napravu som mal rýchlejsiu o 4 desatiny ,u mna vsak väčší problem bol v tom že ja nemam medzinápravový diferenciál , a tým padom to šlo do plna. AKO sa to spravalo?Cítil som že je tam urcitá zvýšena namaha motora ale bolo to v pohode normálne v terene som s tým jazdil,problem nastal ked bolo hodne mokro a bolo treba absolvovať nejake bočné náklony a bočné výjazdy ,vtedy sa auto spravalo nestabilne.S velkou pravdepodobnosťou ty pokial máš ten medzidif to ani nevsimnes, ak to ale zavries ,zbadaš to.Takisto vyradenie red. a predku pri uzávierke medzidifu ide z tuha lebo je to v zábere .Ak by si nemal medzidif jednoznačne ti poviem nerob to.

Autor:  dado [ Pia, 25.01.2008, 13:59 ]
Predmet príspevku: 

Z uzavretym medzidifom ma zadok predbieha aj pri origo napravach a uplne rovnakych pneu. A aj musi, kvoli pomeru sil medzi predkom a zadkom.

Autor:  pal [ Pia, 25.01.2008, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

dado píše:
Z uzavretym medzidifom ma zadok predbieha aj pri origo napravach a uplne rovnakych pneu. A aj musi, kvoli pomeru sil medzi predkom a zadkom.


takze to nechapem. Som myslel ze 52:48 krutaku v prospech zadok. To namena ze ak je vacsi krutak vzadu, pri zhodnom vykone tam ale musia byt mensie otacky na kardane, cize by ta musel brzdit... Vykon pripadajuci na prednu a zadnu napravu musi byt zhodny!

A modlozky zo 6 na 5 su v poho. Ved vyvazene budu v pohode. Nasraubujem podlozku na 6-dierove pajo a znej uz bude trcat iba 5 vycentrovanych stiftov.

Na to uaze tie 4desatiny boli kde? Stupne, ci cm? Na kolese ci na kardane?

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/