4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Vysokonapatove zapalovanie a ine nuancie k tomu
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=8863
Stránka 1 z 3

Autor:  bojan [ Štv, 17.09.2009, 11:55 ]
Predmet príspevku:  Vysokonapatove zapalovanie a ine nuancie k tomu

Zdarec ludia.
Uz sa tu cosi pisalo o vymene zapalovania,ale moja otazka je viac do sirky.
Ja uz davnejsie premyslam ako a co tam mrsknut,.
Ci len lepsie sviecocky,ci na kazdy valec zvlast zapalovaciu cievku.
A ci menit alternator,pretoze lepsie cievky -vacsi odber :lol:
Niekde som vynuchal,i ked to ani zaboha neviem najst niekde na Amerikanskom ebay nejaku firmu co to predavala ako set.
Cize speci sviecky,speci cievky a plus k tomu vysokovykonny alternator vodou chladeny.
Uz ste niekto cul o takom cosik?
Je mi uz pomalucku nuzna meniti sviecocke,tak reku nebudem davat len obyckove,bo rocne dan kludne 60--80 tisik kilometrakov.
RAdsej si to ale poriadne premyslim,ako potom budem bohovat,co vsetko som vypalil :roll:
Plus ako do kazdeho auta tam stejne strcim sportovy filter,bo podla mojich skusenosti mi to da dole liter spotreby a nejake tie kw-cka navyse.
Vlastna skusenost.
Takze baby radte.
Bojan

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 17.09.2009, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

a... čo to máš vlastne za auto ?
Liberty?

Autor:  rado nd [ Štv, 17.09.2009, 12:28 ]
Predmet príspevku: 

Čo ste si dnes všetci šľahli, či čo?

Autor:  Martin 4 [ Štv, 17.09.2009, 13:40 ]
Predmet príspevku: 

... aha ... ďalšia vymyslenosť, že "vysokonapäťové zapaľovanie" ... :smt121

Ešte pridaj ten vodíkový generátor a možno aj magnety na hadičku prívodu benzínu.

Budeš mať o 137 % vyšíí výkon a spotrebu 2,1l benzínu a 5l vody na 100km.

Autor:  bojan [ Štv, 17.09.2009, 14:01 ]
Predmet príspevku:  Jou jou

palo-cherokee píše:
a... čo to máš vlastne za auto ?
Liberty?


Hej liberty alias cherokey ko

Autor:  bojan [ Štv, 17.09.2009, 14:05 ]
Predmet príspevku:  tja

Martin 4 píše:
... aha ... ďalšia vymyslenosť, že "vysokonapäťové zapaľovanie" ... :smt121

Ešte pridaj ten vodíkový generátor a možno aj magnety na hadičku prívodu benzínu.

Budeš mať o 137 % vyšíí výkon a spotrebu 2,1l benzínu a 5l vody na 100km.



O vodiku som nepisal,.Magnety mal otec na skodovke a zralo to len koli tomu menej,bo bola benzinova hadicka priskrtena,.
Ja uz mam jedno taketo vysokonapatove vyskusane,bo som si ho sam na Toyotku zbastlil.Aj ma to pekne slahlo
Aby som to pre niektorych este upresnil ide o system zapalovanie,ktory dava viacej voltikov do zapalovania.Preto tie sviecky etc.

Autor:  palo-cherokee [ Štv, 17.09.2009, 16:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Jou jou

bojan píše:
Hej liberty alias cherokey ko


to je aký model ?taký nepoznám ( a myslím si, že ich poznám všetky)

ak, tak CHEROKEE KJ

Autor:  Martin 4 [ Štv, 17.09.2009, 18:58 ]
Predmet príspevku: 

zaujímavé ... a načo je viac voltov v zapaľovaní dobrých ?

Autor:  rado nd [ Štv, 17.09.2009, 20:40 ]
Predmet príspevku: 

Musíš nejako zdôvodniť, že chceš od koreňa peniaze za niečo, čo vôbec nepotrebuje.

Autor:  fajer [ Štv, 17.09.2009, 21:00 ]
Predmet príspevku: 

bojan, je to jednoduche, ;
do Chrockeya co uz je aj tak ako pises KO , das do zadu najlepsie na miesto kde je moznost dobre vetrat diesel agregat ( preto sa tam davala ta VMagregatka) a ten ti bude tlacit stlaceny vzduch cez polouretanpotrubie do predu k tej zdochnutej gasolajnke + ti vyroby bohate dost el. en. pre zapalenie obluka od kosic az po blavu aby ti to fuuuurt ale fuuuurt islo.. a v podstate ti to bude chodit na tie 3L benzinu a 5L vody skrzeva vodivost, ozaj aby som nezabudol , tu treba sneznym delom neuztale okolo seba rozplasovat aby mohol blesk preskakovat.
ked to budes mat hotove daj info ako to chodi..
ale podla EBUY UoSlA by to malo fachat ALLaDUTTY. HEVY CHEVY..
tak makaj , nech vieme kolko tych kostolnych sviecok minies na tych 60tis. kcm/svetlorok

Autor:  marisko [ Štv, 17.09.2009, 21:32 ]
Predmet príspevku: 

Dobre ste mu dali, vynálezcovi :)

Autor:  fajer [ Štv, 17.09.2009, 22:14 ]
Predmet príspevku: 

nooo , ono keby mal napr. 24valec, mozno by potreboval viac iskier naraz... a teda aj vodou chladeny nevodivy alternator ....
ale neivem ci ma..

Autor:  Martin 4 [ Štv, 17.09.2009, 22:21 ]
Predmet príspevku: 

ale no ... sme hnusný na nového a to sa nepatrí.

Skúsme to inak ... bojan, aké máš pôvodné vzdelanie? Alebo inak, ako moc sa cítiš chápať technické princípy?

Ide o to, ako sa s tebou máme baviť.

Totiž trepeš, resp. veríš nezmyslom.

Možno bude možné Ti vysvetliť, prečo sú tie nezmysly nezmyslami.

Autor:  bojan [ Pia, 18.09.2009, 8:50 ]
Predmet príspevku:  Mno

Martin 4 píše:
ale no ... sme hnusný na nového a to sa nepatrí.

Skúsme to inak ... bojan, aké máš pôvodné vzdelanie? Alebo inak, ako moc sa cítiš chápať technické princípy?

Ide o to, ako sa s tebou máme baviť.

Totiž trepeš, resp. veríš nezmyslom.

Možno bude možné Ti vysvetliť, prečo sú tie nezmysly nezmyslami.


Mno ako bolo spomenute tu hore,tak snezne delo by sa mi v lete zislo.
Co sa tyka vzdalania tak som vyuceny elektromechanik.


:-D
Nuz neviem chlapci.
Zatial ste pisaly same ftakovinky.Ja som chcel fundovane poradit,ci ano ci nie.Ci to niekdo skusal,ci to ma zmysel nejako riesit.
Ale ja vam neviem chlapci moji.
Minimalne ak sa daju kvalitnjesie sviecocky,tak sa to musi prejavit aj bez snezneho dela.
Ak sa k tomu prida system,co dava vacsiu iskru,tak sa to tiez nejako musi prejavit.
Mozno ten benzinak ,co mam je tak dokonaly,ze spaly vsetko,co mu system vstrekne,ale tomu moc neverym.Vzdy cosi ujde.
Takze by bolo fajn,keby ste mi poradily k veci technicky a nie rady typu Cinske svetla su dobre :roll:

Autor:  Martin 4 [ Pia, 18.09.2009, 9:49 ]
Predmet príspevku: 

no ja som skôr cez naftu ... ale skúsim pospomínať.

Kvalitnejšie sviečky = sviečky ktoré sú urobené z lepšieho materiálu. Niektoré exotické materiály (irídium, platina a ja neviem čo) majú funkčné odôvodnenie, iné sú tam len preto, aby mohli byť napísané na krabičke a zdôvodniť nehoráznu cenu. O tom čo je dobre a čo je len masírka na cenu sa vedú dlhodobé spory. Ničmenej keď už, tak radšej kúpim trebárs drahšie sviečky od renomovaného výrobcu (Bosch, NGK a pod.) ako zázračné sviečky so superspaľovaním a samočistiacim efektom od neznámeho šmelináraktorý tie sviečky nevyrobil, (urobili v neznámej manufaktúre poháňanej vodným kolesom na brehu Veľkej žltej rieky) len dodal bombastickú potlač na škatulku a inkasoval vysokú cenu.

Lepšia sviečka má najmä dlhšiu životnosť. Životnosť sviečky je najmä o tom, ako dlho bude iskriť kým erózia materiálu z elektród príliš nezväčší medzeru na preskok iskry. Čiže najmä tu sa prejaví ten lepší materiál.

Potom sú sviečky čo majú viac iskrísk, ale to už je dnes bežné. Kdesi som čital čosi o sviečkach s povrchovou iskrou, ale o tom už toho moc neviem.

Ako elektortechnik by si mal vedieť že iskra je iskra. Nie je lepšia alebo horšia iskra. Môže byť len dlhšia a kratšia. Ale ani s tým sa nedá príliš špekulovť. Iskra má byť taká, ako určil výrobca sviečky a sviečka má byť taká, ako určil výrobca motora.

S názorom "tak sa to tiež musí nejako prejaviť" si ideálna obeť pre šarlatánov všeho druhu, ktorý ti kludne predajú trebárs sviečky vykované z kovu pochádzajúceho lietajúceho taniera čo havaroval v púšti v Novom Mexiku a dajú si za to zaplatiť desaťnásobok reálnej hodnoty sviečky.

V laboratóriách a na skúšobniach sa robia pokusy s vysokoenergetickým zapaľovaním, lenže to má význam iba spolu s ďalšími úpravami motora. Napr. spaľovanie superchudobnej zmesi, pulzné vstrekovanie s progresívnou dávkou ktoré dokáže navrstviť v spaľovacom priestore zmes s rôznou bohatosťou a kadejaké iné vyfikundácie, ktoré sú zatiaľ práve ešte len v laboratóriách. Raz budú aj v bežných autách, ale teraz ešte nie.

Dodatočná montáž jednej časti takého komplexu (aj keby trebárs fungovala, čomu neverím) do už existujúceho motora je blbosť. Jediné čo bude fungovať je placebo efekt. Ak budú stáť vedľa seba dve rovnaké autá a presvedčím ťa, že v jednom z nich je superaditivovaný benzín a plazmové zapaľovanie, zaručene sa ti to "lepšie" auto bude zdať silnejšie. A ak na motor prirobím nejakú podivnú škatulku a pár nezmyselných drátov a hadičiek (čo nikam nepovedú), bude tvoje presvedčenie nevyvrátiteľné.

Takže kúp solídne značkové sviečky od renomovaného výrobcu, dbaj na to, aby si mal v poriadku vysokonapäťovú inštaláciu a bude ti to chodiť úplne super.

PS - o tom, koľko nespáleného bezínu uteká z motora sa úplne presne dozvieš na emisnej kontrole. Hodnota HC (HydroCarbon) je o množstve zvyškových uhľovodíkov vo výfukových plynoch. A to je vlastne množstvo nespáleného benzínu vo výfukových plynoch.

Choď na emisnú a daj si zmerať HC. Potom vymeň sviečky a daj to zmerať znova. Uvidíš, či sa niečo zmenilo.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/