Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 18.05.2024, 0:28
Dnes je sobota 18. mája 2024, meniny má Viola a zajtra Gertrúda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 84 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 jeep grand cheroke 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rozvody menis na motoroch ktore maju remene. Americke motory maju vo vacsine retaz, alebo ozubene kolesa ktore vydrzia celu zivotnost motora.

Niektore V8 motory maju retaze dve. Na ich vymenu potrebujes castokrat vybrat cely motor von, a to je vela prace. Ale tieto veci sa robia vo vacsine pri nejakej vacsej oprave, ale inak nie je dovod.

Ak mas remen ( vacsina europskych a sikmooki) menis cca 60-80 tis km.


Pia, 01.01.2010, 22:11
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11
Príspevky: 350
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pozor! aj reťaz sa mení..... napr u BMW každých 250tis km .... len škoda že o tom nikto nevie :-D
edit : A ako som mohol zabudnúť na škodu 105 120.... favorit :) aj tie majú reťaze :roll:

_________________
Končím........


Pia, 01.01.2010, 22:13
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40
Príspevky: 359
Bydlisko: Sp.Nova Ves
Odpoveď s citáciou
EssoSk píše:
2,5TD VM Má ozubené kolesá to sa meniť nemusí.... :-D
ale davali tam aj reťaz.... :wink:

mam tiez VM a podla tachometru malo (co urcite nie)230 000km a tie ozubene rozvody mi klakli (koliesko na kluke total,odsralo si to aj olejove cerpadlo a viveva zbytok ok)a kedze uz som pred tym skladal hlavy z dovodu zadretych zdvyhatok zopar krat (co mi do urciteho casu az tak nevadilo"ta praca okolo toho"ale to financne zatazenie)a po prehodnoteni co vsetko na tom motori treba este urobit a na ten prasknuty blok ktori som zavaril CO-čkom kupil som buracku a uz len tankujem,chvala bohu :-)


Pia, 01.01.2010, 22:37
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11
Príspevky: 350
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať -
Jasné akože stáva sa :-D VM mám tiež už mám 2krát prasknutú 4tú hlavu a okrem toho nič vážne :lol: /klop klop/
Na jar ide do preč...

_________________
Končím........


Pia, 01.01.2010, 22:46
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 11.08.2009, 15:40
Príspevky: 359
Bydlisko: Sp.Nova Ves
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pozeram ze si z popradu skocime na kafe?


Pia, 01.01.2010, 22:51
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11
Príspevky: 350
Bydlisko: Poprad
Odpoveď s citáciou
Poslať -
Niekedy možme :wink: Som bez papierou takže treba dať vedieť dopredu :-D

_________________
Končím........


Naposledy upravil EssoSk dňa Pia, 16.02.2018, 19:34, celkovo upravené 1



Pia, 01.01.2010, 22:52
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4311
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
laci73 píše:
rozvody menis na motoroch ktore maju remene. Americke motory maju vo vacsine retaz, alebo ozubene kolesa ktore vydrzia celu zivotnost motora.


Laci nechcem sa hadat, ale ani retaz nie je vecna.
Je jasne, ze OHV (pushrod) motory maju podstatne vacsiu zivotnost rozvodov ako OHC, pretoze celkovo je ten rozvod jednoduchsi (kratka retaz, jedna vacka), ale vecne to nie je. Napriklad taky klasicky AMC 4liter ma zivotnost retaze cca 250-300 tisic km. V seriovom stave.
A Mopar V8 Magnum mozno 150- 200. Potom je vytahana jak guma na trenkach. A plati to aj pre ine smallblock motory. U bigblockov je to lepsie, tam je retaz mohutnejsia. Ked chces zvysovat vykon, tak je dobre riesit aj rozvody. A napriklad Cloyes vyraba zosilnene retaze a kola.

a tiez nie je retaz ako retaz. je rozdiel, ze ci je tam klasicka valcekova "jednoradova" retaz (napriklad zigulik, Ford Maverick-Nissan Terrano)
alebo viacradova

No a potom je este otazka, ze kolko je zivotnost motora.

laci73 píše:
Niektore V8 motory maju retaze dve. Na ich vymenu potrebujes castokrat vybrat cely motor von, a to je vela prace. Ale tieto veci sa robia vo vacsine pri nejakej vacsej oprave, ale inak nie je dovod.


Nie len V8 ale aj niektore V6. Tusim aj Ford to ma takto debilne. A dorazilo to aj do europy -ma to tak aj nejaky VW koncernovy motor. Polovica rozvodov spredu a polovica zozadu motora. Vyrobne je to jednoduchsie (lebo su to tie iste diely, len otocene) ale ked to mas menit...

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 02.01.2010, 12:30
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
áno, explorer 4.0 V6 to tak má.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 02.01.2010, 22:49
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
aj moja f150 to tak ma...vychadzajme z relativnych 20 tis km za rok, co znamena ze 15 rokov 300 tis km, samozrejme bezny uzivatel.
na 300 tisic uz urcite menis spojku alebo riesis prevodovku, pripadne nieco ine pri ktorej prilezitoskti vytiahnes motor vonku, a vtedy je vhodna doba sa na to pozriet. Nie som mechanik, len uzivatel samouk. retaz mesis az vtedy ked ti kolisu otacky na volnobeh, co znamena ze retaz je vytahana.Opravte ma ak sa mylim.
Moj sused mal dodge V6 a 400 tisic km bez mensieho problemu, len bezna udrzba( oleje a brzdy)
mal som benzivove ducato,rozvod retaz, bolo to stare auto a za 8 rokov som nemenil rozvody ani raz, kdezto na diesloch s remenom takmer kazdy rok az 2.
Toto bolo za predpokladu bezneho uzivatela.

Samozrejme, az auto robi velky pocet km za rok, prip. motorhodiny; je ozaj dobre prestudovat manual, kolko rozvody vydrzia, taktiez u aut nad 20 rokov by som si to pozrel, nakolko sa uz da pocitat s velkym opotrebenim motora ( zalezi ci sa este oplati do neho nejaku to LOVE tlacit)


este k tej zivotnosti motora: Nemusia to byt prave rozvodu co klaknu. U nas to riesia tak, ze az ti klakne motor, das im stary a oni ti daju zgeneralkovany za urcity poplatok, Samozrejme v zavislosti od typu a znacky. Zalozis a jazdis....zase ak kym neklakne :-)


Ned, 03.01.2010, 3:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
zdravím, aký podvozok by ste odporučili na granda, chcem ho upnuť asi o 5-7 cm,nič extrémne, rozpočet mám obmedzený, resp. momentálne mínusový ale idem šetriť...čo všetko zahodíť-cigáry,frajerky :-D aby som našetril :-D

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Ned, 24.01.2010, 0:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
ešte nejaké foto mojej leštenky

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Naposledy upravil janoP dňa Ned, 24.01.2010, 0:35, celkovo upravené 1



Ned, 24.01.2010, 0:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
Poslať ups
nevyšlo ,skúsim znova[

URL=http://www.4x4club.sk/pictures/viewer.php?file=vt98nqo79bip75qg2rx6.jpg]Obrázok[/URL]

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Ned, 24.01.2010, 0:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Záleží čo očakávaš od auta.

Najmenší lift je 2" poťažmo vzato podložkový lift, kde su podložky nad struny a dlhšie tlmiče. Je to vcelku funkčné ale len do určitých okamihov. Skor by to považoval za imageovku, nakolko máš tam pôvodné struny, ktoré ked časom sadnú alebo sú unavené si tam kde si bol predtým.
Ale zase vieš si ho podomacky spraviť.

ALE určite by nešiel do väčších podložiek ako 5cm tj 2"

Aj ked je tu hromada aut zdvihnutých aj 10cm podložkami ale to už je ftakovina a skor sa auto kurví ako vylepšuje.

Potom už je len možnosť 3,5" liftu a vyššie kde sa mení a rieši množstvo ďalších vecí.

A.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Ned, 24.01.2010, 15:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 29.08.2007, 20:54
Príspevky: 435
Bydlisko: Lučenec/Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ako pišeš že máš rozpočet obmedzený tak práve Andrejom spomínaný lift cez podložky plus dlhsie tlmice je pre teba asi najlepšia voľba. Ale je to tak s tými unavenými pružinami ako píše. Ja som na WJ na tom podobne. Podložky pre mna nič nevyriesia a musím si obstarať nové pružiny. Ale na Zj je toho mraky aj na nete... nie ako na WJ :-D tam je to horšie už.
Skús pokukať ako tu majú chlapi upravené autá napr :Andrej, dado, diesel, Juraj a dalsi...je tam siroka skála uprav a rozne dosiahnute zdvihnutie.

_________________
Človek je najmenej sám sebou ked hovorí za seba, dajte mu masku a povie Vám pravdu. O.Wilde

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 (LPG), 2,5"lift, AT , nejaká výbava


Ned, 24.01.2010, 16:14
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 27.11.2008, 15:26
Príspevky: 523
Bydlisko: tisovec
Odpoveď s citáciou
...ako vlastne jazdiť s automatom vo veľkej zime...potrebuje nejaké zohriatie pred jazd

_________________
už len ex.....jeep xj 2,5 ....patrol gr.... jeep xj 4l......


Naposledy upravil janoP dňa Pia, 23.04.2010, 21:55, celkovo upravené 1



Ned, 24.01.2010, 22:53
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 84 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: