4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=99
Stránka 9 z 11

Autor:  Stefan [ Ned, 14.02.2016, 11:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Tu sú tri základné systémy pohonov celkom dobre pochopiteľné aj pre tých, čo celkom dobre neovládajú reč toho kmeňa :wink: :
https://www.youtube.com/watch?v=nOL9Tc30MmM
https://www.youtube.com/watch?v=yxHQeO-Y7GU
https://www.youtube.com/watch?v=-gw76dtDnJQ
Dajú sa naklikať aj ďalšie.

Autor:  enduro [ Str, 13.07.2016, 14:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Chcel by som do mojej jeepky implantovat SelecTrac, nakolko Quadra je pred smrtou. Mal som za morom kupenu 242-ku original pre 4.7 WJ, uz to bolo na ceste, ked to tam niekto stopol, ze to prekracuje vahovy limit.. prachy mi sice vratili, ale ja nemam teraz selectrac a v europe take zohnat neviem..
Palo raz niekde spominal, ze vhodny kandidat je 242 z KJ 3,7. ktore sa tu kupit daju. Ta ma ale "suchy" vystup. Staci prehodit ten "nos" z mojej 247? Alebo treba urobit este nejake ine upravy? Ako je to s elektrikou/konektormi? A v com spociva problem pri pouziti selectracu z WJ 4.0?
Vopred vdaka za akekolvek info...

Autor:  Andrej [ Štv, 14.07.2016, 7:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Hat to poteší :(

Ono 242WJ 4l má silnejší výstup ako 242 z XJ (väčší priemer tisíchranu), čiže úprava zadného kardanu.
či je suchý mokrý výstup je jedno, max tam natiahneš manžetu a funguješ.
Aký priemer výstupného hriadeľa má 242 v KJ 3,7 to moc netuším, ale mám dojem že pri dieslových verziích je zrovna ten hrubší výstup.
Čo sa týka elektriky musí skôr Palo. V zásade 4,7, aj 4l je uprdele čo za prídavku má, je tam len čidlo jazdného režimu. Rýchlosť si to berie z ABS snímačov.

A.

Autor:  enduro [ Štv, 14.07.2016, 14:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Vdaka Andrej,
ide mi len o to, ze som nasiel predajcu, ktory ma 242-ku z WJ 4.0 a tiez jednu z KJ 3.7 (benzin). Cenovo su na tom rovnako.. ze teda do ktorej ist.. na niektorom americkom fore som cital, ze zo 4.0 nepasuje vstup bez uprav (tiez treba menit z povodnej quadry).
Este otazka - cidlo jazdneho rezimu je tam za akym ucelom, ked vsetko je riesene hydraulicky (gerotor, varilocky)? ZJ malo aspon displej, kde rozsvecovalo zaradeny rezim, ale tuto to indikuje iba poloha paky...

A este jedna vec, ktora s tymto nesuvisi.. na displeji pod otackomerom (kde rozsvecuje kontrolku O/D) vidno cislice - zaradeny prevodovy stupen v prevodovke.. ale nevidel som na ziadnom WJ zeby to aj realne ukazovalo... k comu to tam americky sudruhovia pripravili.. neda sa to nejako ozivit napr. cez DRB?

Autor:  Andrej [ Pia, 15.07.2016, 6:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Ano vstup pre 42RE automat je iný ako pre 45RF. Takže ideálne je ísť do tej z 3,7, bude to menej problémovejšie.

A.

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 15.07.2016, 10:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Andrej píše:
Ono 242WJ 4l má silnejší výstup ako 242 z XJ (väčší priemer tisíchranu), čiže úprava zadného
kardanu.


Trt. Nemá. Furt 27 drážok. 242 z WJ je rovnaká ako z XJ. Jedine ak by to bola 242-HD. Ale to je iná rarita.

Andrej píše:
či je suchý mokrý výstup je jedno, max tam natiahneš manžetu a funguješ.

Nie je. Je iná dĺžka kardanu a na kardane je iný unášač.

Andrej píše:
Aký priemer výstupného hriadeľa má 242 v KJ 3,7 to moc netuším, ale mám dojem že pri dieslových verziích je zrovna ten hrubší výstup.


242 v KJ je len jedna. A je šum a fuk či benzín alebo ropa. Na zčiatku výroby KJ Sú síce 2 čísla ale líšia sa len v pár detailoch a na konci sa aj tak zjednotili. Ale pri predpokladanom účele použitia je to jedno A áno, má hrubší - 31(32spl) drážkový výstup ako tá XJ/WJ.


Andrej píše:
V zásade 4,7, aj 4l je uprdele čo za prídavku má, je tam len čidlo jazdného režimu. Rýchlosť si to berie z ABS snímačov.


Nie tak úplne. 4.0 aj 4.7 (545RFE) s tým počíta pri programe pre AT. Jediná ich výhoda je že majú vlastné čidlo na výstupe. Ale vplyv to má. Diesel je kapitola sam o sebe.

A čidlo režimov nie je čidlo rýchlosti. A nie každá 242 je schopná zožrať lineárne odporové čidlo potrebné pre WJ. Staré modely mali čidlo režimov vzadu pri chvoste, tie to nevedia. Potrebuješ takú, čo má závit pre čidlo v prednej časti skrine nad radiacou pákou.


Andrej píše:
Ano vstup pre 42RE automat je iný ako pre 45RF.


Nie nie je. Prečo by mal byť? Furt to má 23 drážok a rovnaký modul. Dĺžka sa dá doladiť zmenou chvosta.
Výnimka je 42RE z roku 94. Tam bolo ešte pomocné ložisko na konci hriadele.

Andrej píše:
Takže ideálne je ísť do tej z 3,7, bude to menej problémovejšie.


menej/viac.... ak ku nej zoženie aj kus zadného kardanu s tisíchranom tak áno.
V závislosti od ročníka tej 4,7 môže (a nemusí) pasovať čidlo režimov.
Takisto môže (a nemusí ) pasovať dlžka "chvosta" na RFE prevodovke.
Ale to sú len drobnosti.


2003 KJ
23 spline vstup, dĺžka .840"
32 spl výstup suchý
predný výstup na homokardan,
5 polohový 2 drátový lineárny snímač režimov


NV242 - 4.0L 99-2001 WJ
23 spline vstup, dĺžka .840"
27 spl výstup suchý alebo mokrý
predný výstup na homokardan,
snímač režimov mechanický 4 drátový, na rovnakom mieste ako KJ

NV242HD 4.7L 2002-3 WJ
23 spline vstup, dĺžka 1.5"
32 spl výstup mokrý, 2 dielny chvost
predný výstup na kríž
5 polohový 2 drátový lineárny snímač režimov



enduro píše:
Este otazka - cidlo jazdneho rezimu je tam za akym ucelom, ked vsetko je riesene hydraulicky (gerotor, varilocky)? ZJ malo aspon displej, kde rozsvecovalo zaradeny rezim, ale tuto to indikuje iba poloha paky...


čitaj vyššie.A je to kvôli software pre AT a motor

enduro píše:
A este jedna vec, ktora s tymto nesuvisi.. na displeji pod otackomerom (kde rozsvecuje kontrolku O/D) vidno cislice - zaradeny prevodovy stupen v prevodovke.. ale nevidel som na ziadnom WJ zeby to aj realne ukazovalo... k comu to tam americky sudruhovia pripravili.. neda sa to nejako ozivit napr. cez DRB?


Hovorí sa tomu cost cutting. Display je univerzálny, V iných autách to ukazuje. V jeepe si výrobca povedal že jebe na to. Okrem tuším 2004(skoro2005) diesel nejaká final či čo edition na export. Tam to tuším čosi ukazovalo. A oživiť sa to nijak normálne nedá.

Autor:  Andrej [ Pia, 15.07.2016, 11:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Enem pri 4l si popísla len do 2001 a hat 2002-2004?

Hat či chcem alebo nechcem na moju 242 na WJ ani náhodou nenasadím unášač zo starého kardanu zo ZJ :-D
Páč ten starý kardan je na 27 drážkový výstup a toš moje WJ ma ten 32 drážkový výstup.

Ono každopádne to riešiteľné je a od hry osudia čo sa kúpi bude viac či menej roboty.

A.

Autor:  enduro [ Pia, 15.07.2016, 12:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Vdaka chalani..
ja mam 2003 rocnik, ale uz facelift (2004 model).
Tak pojdem do tej 3.7 a skusim zohnat aj zadny kardan ak bude treba.. najradsej, ak to pojde, by som tam doplnil aj ten zadny nos.. zda sa mi to pevnejsie :-D
Momentalne riesim nahle sa objavujuce DW-cko (vyzera to na silenbloky panhardky) a nefunkcny tempomat..
A furt volaco, aby som sa dlho nenudil :-D

Autor:  PB-MYREC [ Pia, 15.07.2016, 23:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Čo by ste mne odporučili dať do mojej 5.9 comandtrack alebo selecttrach. Co je odolnejsie?
Popripade niake ponuky nane

Autor:  indian [ Sob, 16.07.2016, 7:53 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

PB-MYREC píše:
Čo by ste mne odporučili dať do mojej 5.9 comandtrack alebo selecttrach. Co je odolnejsie?
Popripade niake ponuky nane


comandtrack (NP231). ten je stavany na vacsiu zataz ako selectrak (NP242)

Autor:  Luther [ Sob, 16.07.2016, 8:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

PB-MYREC píše:
Čo by ste mne odporučili dať do mojej 5.9 comandtrack alebo selecttrach. Co je odolnejsie?
Popripade niake ponuky nane

Na Tvoje účely bude naozaj lepší Command. Ja mám doma uz zo dva roky pripravený Select :)

Autor:  pampuch131 [ Sob, 16.07.2016, 13:42 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Mne sa tiež povaľuje v garáži jeden command,len sa mi do toho nechce,nie som si istý ci bude pasovať na 5,2v8 rv 97 a ci sa dá poskladať z dvoch jedna quadra vs command :smt017

Autor:  Luther [ Sob, 16.07.2016, 14:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Si myslím, že keď sa dá ST tak aj CT.

Autor:  pampuch131 [ Sob, 16.07.2016, 16:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

No nie som si isty.

Autor:  PB-MYREC [ Sob, 16.07.2016, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Aký je rozdiel QuadraTrac - SelecTrac?

Neviem či náhodou 231 nemá Kolik v 5.9

Stránka 9 z 11 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/