Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Co zozerie naftovy motor?
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Kapo ... šak ty hore navrhuješ jazdiť povedla baranieho loja aj na indulónu
Milanova skúsenosť potvrdzuje predpoklad vojakov. Chvilku to pôjde na čokolvek. Ale len chvílku. Potom sa to poondie.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 03.07.2008, 23:18 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Mne sa zdá že dieselov motor ide dobre len na veci čo sa dajú zapáliť v petrolejke a svietia. (ľahké oleje)
Alebo by to šlo aj na roztavený parafínový vosk a podobne ?
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Štv, 03.07.2008, 23:43 |
|
|
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
tak to zhrnme diesel zere primarne naftu
da sa ale jazdit aj na petrak alias letecky benzin... nedoporucujem zamienat s kerozinom... ten ma ine grady
dalej prichadza do uvahy trafakovy olej
rastlinny olej po zohriati - nechce sa mu v zime tiect no a niektore cerpadla neradi tlacia kolomaz
cng a lpg do diesla nebudem uvazovat aj ked nasi MHD na to jazdia isto je to velky problem svojpomocne prerobit.
riedidla slivku indulonu a macky by som nechal v talone az do doby kym pride ta ropna kriza...
btw kdesi som cital ze amerikanci namutovali bakteriu ktora zerie seno a slamu a proste rastlinny odpad a vylucuje tj serie naftu /naozaj naftu nie ropu/
cize staci sitko odsitkovat stonky a sup do nadrze... som ja zvedavy co na to povedia sejkovia
|
Pia, 04.07.2008, 0:35 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
konik píše: cng a lpg do diesla nebudem uvazovat aj ked nasi MHD na to jazdia isto je to velky problem svojpomocne prerobit.
Miesto cerpadla je rozdelovac a miesto trisiek su tam sviecky.Neviem ako ine motory ale na Mercedesi je tato moznost.Enem dieru na rozdelovac treba odfrezovat ale je uz predpripravena.A do sania sa pusti LPG.Ale kam vopchat nadrze?Autobus to ma skoro pod celou podlahou prazdne.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 04.07.2008, 1:07 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
dobre jazdi aj na mast, ci uz bravcovu alebo kacaciu
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 04.07.2008, 8:37 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
petertn píše: dobre jazdi aj na mast, ci uz bravcovu alebo kacaciu
... a tá aróóóma ....
Koník.. napísau si to opačne.
Palivo pre letecké turbíny, čiže letecký petrolej - alias kerozín - alias JET A1 a spol je nápadne podobný nafte a letecký mechanici svoje diesle bežne a dlhodobo živia týmže z odkalov nádrží lietadiel. Dokonca je jedno velmi pekné lietadlo (Diamond Aircraft DA42 Twin Star) ktoré je poháňane dvoma turbodízlami 1,9 ktoré sú certifikované na prevádzku na autonaftu alebo tryskové palivo = letecký petrolej. Čo už niečo znamená, páč dohliadacie letecké úrady zásadne neocertifikujú nič, o spoľahlivosti čoho nie sú bezvýhradne presvedčené.
Naopak letecký benzín je proste benzín s vysokým oktánovým číslom. Ako taký by vznetový motor v krátkej chvíli zabil nedostatkom mazania a najmä by bola dosť chujovina naň jazdiť, pretože je o kus drahší ako bežný autobenzína a aj výrobcovia leteckých piestových motorov sa snažia tieto riešiť tak, aby boli schválené na lecnejší autobenzín.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 04.07.2008, 9:06 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Martin 4 píše: ... indulona je urobená z vody, takže páliť v nafťáku asi nepôjde
mato co ja viem tak za vojny rusi do t34iek riedili naftu tak ze spravili do nadrze potrebu takze s mensim mnozstvom vody byu nemal mat naftak az taky problem
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pia, 04.07.2008, 9:15 |
|
|
Jameson
Frajer
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 13:15 Príspevky: 206 Bydlisko: BA
|
Osobne za "najekologickejsie" palivo povazujem velrybi olej . Mna len jeduje, ze cim su stroje modernejsie, tym su akoze vykonnejsie a ekologickejsie a tudiz vyrazne kazivejsie... Kde kedysi stacilo naliat olej a frcat (zlate landrovery), dnes robi problem aj nafta z horsej benzinky (ten moj nestastny common rail)... A to ta moja kara sa uz do europy nepredava, lebo zasa nevyhovuje novym emisnym normam...
_________________ Zlaté zlatíčko so 150 koňmi pod kapotou... /Hyundai Terracan CRDi/
|
Pia, 04.07.2008, 10:18 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
no a nafta z vychodu ma velky obsah siry a to common rail moc nemosi.
skus kuknut motor trebars z nemecka a porovnaj rovnaky (aj kilometrovo) s nasim a uvidis rozdiel
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 04.07.2008, 11:10 |
|
|
kentus
Frajer
Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49 Príspevky: 243 Bydlisko: okolie Žiliny
|
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."
_________________UAZ 469 2.3D Kde zatočím, tam ide.
|
Pia, 04.07.2008, 17:41 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, inak spalovacie motory vedia v pohode jazdiť aj na bukové špalky a aj borovicové šišiky.
Len treba k tomu Translátor-agregátor.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 04.07.2008, 18:51 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
myslíš vyvíjač drevoplynu?...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pia, 04.07.2008, 19:12 |
|
|
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
diesel píše: myslíš vyvíjač drevoplynu?...
Ale to je technika čo zaberie pol korby. A zdá sa mi že len pre zážihové motory.
A ak to namontuje niekto tak sa stane terčom č.1 pre lesníkov , kôli zbieraniu dreva v teréne.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pia, 04.07.2008, 20:01 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
nastrekovanie paliva na stenu spaľovacieho priestoru používajú myslím Avie. Čo jest asi príčinou ukrutného smradu ktorý produkujú.
Použitie drevoplynu v nafťáku bolo rozchodené už cez II vojnu.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 04.07.2008, 22:21 |
|
|
shaman
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12 Príspevky: 509 Bydlisko: CR
|
|
Pia, 04.07.2008, 22:39 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|