Dnes je pondelok 16. júna 2025, meniny má Blanka a zajtra Adolf
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No veď práve...v Nemecku je jedno pekne vyzerajúce Pajerko, 3,5 V6 24V automat - ale s plynom. Nádrž je v kufri, čo u mňa nemôže byť, lebo tam býva pes  . A auto má byť len pre mňa a občas pre mňa so psom, do terénu ho ani veľmi neplánujem (mám Patrola), takisto ak ideme celá rodina - máme Patrola. Takže som dumal nad tým, čo by sa s tým plynom dalo robiť, keď už tam je.... ale len kvôli tomu, že som videl tú upravenú Vitaru s dlhými nádržami pod podlahou... len taká teoretická úvaha. A lepšie sa opýtať, ako umrieť sprostý, tak sa u nás hovorí...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 24.01.2010, 15:14 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
V prípade krátkeho Pajera je asi zbytočné sa pýtať čo s plynovou nádržou. Riešenie je ozaj len kufor. Ale v Tvojom prípade by bola na mieste otázka : "Čo so psom?"
Prečo mu nevyhradíš zadné sedadlá? Niekde som dokonca videl poťahy pre psov - aby nepoškodili sedačky.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 13.04.2010, 11:10 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Martinoff ty budes ako umiestnovat LPG nadrz vo wagone? Videl som dva sposoby.
Bud priecne hned za zadne sedacky, a tym si zrusis moznost 6 a 7 miesta a moznost previezt nieco dlhsie po sklopeni zadnych sedaciek.
Alebo pozdlzne nad jeden zo zadnych blatnikov. Tu zostava moznost nechat 6 sedacku a aj moznost prevazat dlhsie predmety. Len to vyzera trochu asimetricky.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 13.04.2010, 13:22 |
|
 |
ORKO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 20.10.2009, 22:25 Príspevky: 713 Bydlisko: Namestovo
|
nechce sa mi citat vsetkych 14 stranok prispevkov ale jednym mozem prispiet aj ja...ked mas v aute LPG tak si dost vo vyhode co sa tyka financii...ja osobne som mal LPG na jeep wrangler 2.5 na benzin zral tych 17litrov...na plyn monzno aj 19...vykonovo to bolo mozno trosku ale iba trosku citit...mal som tam 30-litrovu nadrz a ked bola uplne sucha tak tam voslo plynu za 13-eciek a na tom plyne som po ceste zasiel aj 150km...v terene cosik menej...nadrz som mal umiestnenu za zadnou lavicou...a este znacku som mal LOVATO....ked mas LPG zapisane v TP a mas vsetky papiere od neho v poriadku co sa tika kontroly a tak tak policajty sa nato mozu len pozriet a tycho zavidiet:D  ...
VELKA SPOKOJNOST...
_________________ JEEP WRANGLER 5.2 V8 ,podvozok 4"fox,SYE,D30,D44,33/13,5r15 MICKEY THOMPSON BAJA CLAW,WARN,Led Bar,
|
Uto, 13.04.2010, 13:51 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Ja s nádržou ešte trochu laborujem. Jedine čo som na 100% rozhodnutý je objem 80 -100L. Menšiu ani neberiem do úvahy. Umiestnenie bude trochu alchýmie o kvantovej fyzike  . Stále sú v hre dva spôsoby, tak ako ich popísal bacaono. Mám dohodnuté "skúšanie" vo firme, kde mi to budú montovať. Asi to nafotím a spravím tu potom "výberové konanie".
P.S. Zvažoval som aj alternatívu toroidnej nádrže nastojáka za sedačkami alebo na boku kufra. Ale také veľké asi nemajú. Komu stačí menšia, môže nad tým uvažovať.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Uto, 13.04.2010, 16:38 |
|
 |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
No, Martinoff, to ti je tak...ja som (ale vonku a bolo to dosť dávno) videl Vitaru (!!!) 3 dverovú, teda fakt malú, (takú má teraz moja žena  ) ktorá mala nádrže LPG pod prahmi, boli to dáke podlhovasté oné... a asi boli dve (ale to neviem isto, vtedy ma to nezaujímalo). Nebol to pochopiteľne offroad (čo teda náš občas je) takže mu to asi nevadilo v teréne...ale bol to fasa nápad. Tak ma napadlo dať aj na krátkom nádrž dakde pod podlahu...či? A neviem ani to, či by napríklad mohli byť dve... zatiaľ sa u nás montujú len tie klasické, ale vyzerá to v tom kufri hrozne  a na Wagóne musí byť pod podlahou miesto...aj keby som mal dať menšiu benzínovú nádrž - čo ja viem, napr. z kraťasa...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Uto, 13.04.2010, 17:50 |
|
 |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
No len ries ries..  Ja este len zhanam auticko, tak aspon budem mat vyriesenu dilemu. Tiez by som rad aspon 80l.
Este ma napada taka moznost... dat dve uzsie a dlhsie pozdlzne nad blatniky.. len tiez neviem ci take existuju, a ci vobec mozu byt dve. Urcite by to bolo drahsie riesenie. Ale bolo by to zaujimave, lebo potom si viem pod nimi predstavit urobene odkladacie sufliky a priestory na nevyhnutne off vybavenie... a nepovalovalo by sa to len tak.
Ale asi existuju, lebo v nemecku je jeden wagon, ktory ma minimalne dve, ak nie tri (neda sa to z fotiek rozpoznat), ale ma ich vzadu pod benzinovou nadrzou, su potom dost nizko a to uz na ofroad nieje.. 
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Uto, 13.04.2010, 20:24 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Tie riešenia pod podlahou sú fajn na cesty, ale do terénu by som to nechcel. Tiež ma napadla nádrž "na mieru". Kopírovala by podlahu batožinového priestoru a výšku by mala cca 10 až 20 cm, podľa potreby. Takže by to bola placka , ktorá by tvorila dno kufra. Ibaže neviem, či by to mohla byť tlaková nádoba a cena by bola asi tiež niekde inde.
Dve nádrže som tiež zvažoval napr. 50+50, len netuším ako by to fungovalo. Plnenie - každá somostatne?
Bol by nutný nejaký manežment transportu paliva k motoru?
Popíšte sem svoje nápady a otázky. Keď pôjdem k "montážnikom" zasypem" ich požiadavkami a otázkami. 
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 14.04.2010, 8:45 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Martinoff: to čo píšeš tú placku na dno kufra to by mohla byť max. na benzín, tlaková určite nie. By ti ju vydulo ako balón. Prečo asi sa všetky tlakové nádrže či už na LPG, na vodu či vzduch ku kompresorom robia valcového tvaru?
Pod auto by som nádrž nedával, pred nápravou je v strede kardan čo zavadzia a za nápravou vačšinou benzínová nádrž ktorú ba som sa snažil zachovať keď už pre nič iné tak aspoň kvôli vačšiemu dojazdu.
Ideálne je dať nádrž namiesto rezervy ale zas máš problém kam s rezervou. Ja som to pri kúpe chcel riešiť tak že by som šupol rezervu na strechu. Nakoniec som kúpil auto čo má 100l nádrž za sedadlami. Pôvpdne mi riešenie moc nevoňalo, kvôlis trate variability interiéru ale napokon som si zvykol. 100l je predsa len viac ako 70 a mám vačší dojazd na plyn. A keď mi náhodou dojde plyn niekde kde neni na dosah LPG čerpačka tak mám ešte 80 litrov benzínu 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 14.04.2010, 10:14 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|

Ked spekulacie, tak spekulacie.
Alternativa 1:
Vyhodit benzinku (nadrz, nie pumpu  ), a miesto nej mensia benzinka + rozmerovo zodpovedajuca LPG nadrz. (tu bude musiet byt kompromis na tankovanie LPG).
Alternativa 2: Vyhodit benzinku, a miesto nej LPG (Vecsiu).
Do kufra nejaku otestovanu benzinku, kludne v tvare kanistra, alebo tak.
Nevyhody:
Spolocne: Dost znacny zasah do konstrukcie auta. Auto je horsie predatelne (no to je relativne), a STK kapitola sama o sebe.
V1. Mensi dojazd na benzin aj lpg. Zase kompenzovany lacnejsim vozenim.
Pokial sa clovek drzi na hlavnych tahoch, tak s LPG nie je problem, a s benzinom uz vobec.
V2: Treba vymysliet odvetranie benzinky, az v kufri nesmrdi.
Druha vec, pumpar sa bude strasne bavit, ze pchate pistol do kufra, ale sak co - nikde nie je napisane, ze si nemozes natankovat do kanistra, a kanister musi byt vylozeny mimo auta na zemi.
S v1 sa pohravam dlhsiu dobu, zatial mi to vyhadza na nadrz so skody 100 (asi 30L) + cca 38L LPG ...
K v1 som videl aj take, ze povodna nadrz prec, miesto nej valec LPG + na mieru vyrobena benzinka. Tu staci prisposobit (mysliet nato vopred) plavak a externe cerpadlo. Tym je efektivne vyuzite miesto pod kufrom, a zaroven nic nesmrdi v aute. Ochranu nadrzi riesi patricne hruby plech.
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 14.04.2010, 10:25 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
To romo11 - o tej plochej tlakovej nádrži som si to myslel, ale nevedel som to na 100%. Mohol by si sem šupnúť rozmery Tvojej 100L nádrže?
To finder:
ja šupnem lpg nádrž do kufra a potom budem laborovať, či by to nešlo nejak inak.
Pri tej benzínovej nádrži v kufri - radšej tam budem mať tlakovú certifikovanú s LPG ako niečo pofidérne s benzínom - pri nehode nevypočítateľné.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Str, 14.04.2010, 12:55 |
|
 |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
Martinoff: nádrž mám HL propan 100l a rozmery má 1087 dĺžka a priemer 360mm...to je podľa stránky výrobcu, ja som nameral niečo cez 105 cm, ale to len približne...mám ju naprieč za zadnými sedadlami no aj tak sa do kufra zmestíme 4 členná rodina s haraburdím na celý víkend 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Str, 14.04.2010, 17:04 |
|
 |
Tito44
Koumák
Registrovaný: Uto, 04.08.2009, 9:31 Príspevky: 186 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Ahojte,
priznam sa necital som cele vlakno, ja mam LPG nadrz vzadu pod autom toroid 95l miesto rezervy.
V terene som zaciatocnik, zatial nejazdim nejake brutality, takze som ju este neskrtol....
Co som zistoval od kolegou 4Runnerov z CZ, tak hovoria ze je to v pohode ze sa im nestalo ze by to niekto utrhol alebo znicil.
Skus pozriet ci tam nemas miesto.
Tiez viem ze pre Nivkarov robia niektory manici LPG nadrze tak ze ich zapustia do kufra.
Neviem presne technologicky postup, urcite sa reze a upravuje dno kufra.
Snad to niekto z Nivkarov ma a ozve sa.
Mozno aj to by sa dalo v tvojom prioade.
To s kanistrami v kufry uz som pocul, ale vo variante ze jeden kanister sluziaci len na dojazd na LPG benzinku.
Inac LPG nadrz je bezpecnejsia ako benzinova, unikajuci LPG posobi velmo chladivo az mrazivo, teda ja osobne by som sa z benzinovou nadrzou nehral, radsej s LPG, ak sa aj stane ze LPG nadrz utrhnes malo by to byt bezpecnejsie ako benzinova nadrz, je to menej vybusne.
_________________ Vaya con dios
Tito
|
Štv, 15.04.2010, 8:05 |
|
 |
Martin
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
|
Mám v Nive 80L nádrž, vojde tam okolo 60L LPG pri normálnom tankovaní. Je to super vec  Je to normálne s papierom, nádrž je pozdĺžne v aute, zadné sedačky tam nemám a nad nádržou je postel
Prosím ťa mohol by si napísať rozmery tej steroidnej  nádrže? Ďakujem 
_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3 
|
Štv, 15.04.2010, 10:18 |
|
 |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Tiež by ma zaujímali rozmery tej toroidnej nádrže, hlavne výška.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 15.04.2010, 10:38 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|