Dnes je sobota 21. decembra 2024, meniny má Bohdan a zajtra Adela
Co zozerie naftovy motor?
Autor |
Správa |
ondro
Čumil
Registrovaný: Ned, 17.06.2007, 23:35 Príspevky: 3
|
petriiik píše: jeden unas do V3Sky zevraj dava TRAFAKOVY OLEJ
u nas chalan dava trafo olej do kamionov v pomere 1:1.
Ten traf.olej sa mi zdá celkom "riedky". Nemáte stým niekto vlastnú skúsenosť v offoch?
Na potr.olej, prepálený olej, bravč.masť jazdí známi pri Nitre. Seriozny človek. Jazdia mu na to nákladáky a tiež jeho osobák-Mercedes(tuším r.v. 1999). Má tam samozrejme predohrev.
Všetko to poctivo filtruje a odvodňuje.
Je za jeho autami smrad ako z PIPIgrilu
No z trafo olejom nemá skúsenosť, no povedal že konzistenčne je to bližšie k nafte ako tie jeho "bravčové masti a oleje"
Upravene:
Našiel som teraz toto forum http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... y&start=15
tak radšej sa ďalej nepýtam
|
Ned, 10.08.2008, 8:49 |
|
|
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Ned, 10.08.2008, 10:44 |
|
|
ondro
Čumil
Registrovaný: Ned, 17.06.2007, 23:35 Príspevky: 3
|
petertn píše: trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)
Som si spomenul, ked som davnejsie robil vo firme, ktorá likvidovala nebezpečné odpady.
Boli medzi nimi aj tzv PCB-éčka (polyvinilchloridbifosfát) ...
Spomínam si, že to bolo najväčšie svinstvo s akým tam pracovali a bezpečnostné opatrenia boli TOP-MAX. Muselo sa to dávať do sklenených nádob a ukladalo sa to do zvláštne na to vybudovanej podpovrchovej skládky v Austrii. Zabudol som, že trafo olej tie PCB obsahuje. Zabudnime na to radšej ak máte svoje famílie a blízkych aspon trochu radi...
|
Pia, 15.08.2008, 12:23 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
dovolil by som si maličko upresniť...
(robím vo firme, ktorá robí poradenstvo aj skrzevá nakladanie s odpadmi)
- áno, PCB je skutočne prezistentné svinstvo, ktoré sa velmi ťažko likviduje.
- áno, niektorý trafoolej skutočne obsahuje PCB.
ALE
- PCB nie je jed v tom zmysle, že kto sa naň pozrie z piatich krokov, do troch minút v kŕčoch zomrie. PCB je kumulatívna cudzorodá látka, ktorá sa dobre rozpúšťa v tukoch a zbiera sa. Napr. aj v telách živočíchov, teda aj človeka. Nijako sa nerozkladá, skrátka je tam navždy a podľa expozície stále pribúda. Až ho tam raz bude dosť, bude zle. aby sa náhodou nezistilo ako moc zle, radšej PCB celosvetovo stopli a teraz ho zbierajú a schovávajú.
- nie každý trafoolej obsahuje PCB. Dokonca dnes už máloktorý, pretože PCB bolo vyhlásené za verejného nepriateľa #1 a je postupne sťahované z používania. Každý kto mal PCB bol onehdá povinný sa udať že ho má a odvtedy, až kým sa ho zákonným spôsobom nezbaví je pod prísnym dozorom štátnych úradov (musí furt dokladovať kolko ho má, kde ho má, načo ho má a čo s ním hodlá spraviť a ak ho už nemá, čo s ním spravil resp. komu ho dal)
- avšak to nevylučuje, že niekde zostalo zabudnuté nejaké zariadenie s obsahom PCB ktoré nebolo ohlásené a teda nie je sledované a môže sa niekde šuťomba zašantročiť.
- takže sa môže stať, že niekto PCB trafoolej fakt natankuje. Ale určite to čoskoro zbadá, pretože jednou z pre pôvodný účel PCB dobrou vlastnosťou je, že je nehorľavé.
Takže kto by mal chute natankovať trafoolej, mal by si byť istý, odkiaľ pochádza.
(neoprávnená manipulácia s PCB je vážny delikt podľa zákona o odpadoch, zákona o ochrane životného prostredia a asi by prišlo na obecné ohrozanie podľa trestného zákona)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 15.08.2008, 13:59 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.
díík za feedback
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Str, 30.11.2011, 16:07 |
|
|
Iron Uaz
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58 Príspevky: 1210 Bydlisko: Púchov
|
kolko mu daš tolko ti spapa
_________________ Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo OFFROAD CLUB LÚKY
Naposledy upravil Iron Uaz dňa Str, 30.11.2011, 18:18, celkovo upravené 1
|
Str, 30.11.2011, 16:17 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Little PEPE píše: skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.
díík za feedback
Áno.
Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej.
Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode.
Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla.
Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime.
To Iron Uaz:
skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Str, 30.11.2011, 18:06 |
|
|
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2348 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
V traktore my onoho času slúžil perfektne aj v pomere 80% olej 20% nafta ale aj v 100% aš na den čmud z výfuku to šlapalo ako na naftu .
_________________ Ex. XJ. 2,5td 1998. WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006. Prejdem kade chcem - skoro všade !
|
Str, 30.11.2011, 18:56 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
do common-railov alebo pumpe-duse by som to nepridaval, su velmi citlive na cistotu paliva.
|
Štv, 01.12.2011, 11:48 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
.."su velmi citlive na cistotu paliva".
No, vieš, hovoríme o leteckom kerosíne. I ten odkalený je mnohonásobne čistejší, ako akákoľvek nafta, ktorú kúpiš na pumpe, to mi ver. Naviac, obsahuje minimum síry (max 0,001%).
Ide skôr o to, že toto palivo obsahuje minimum parafínov a teda netuším, aký môže mať vplyv napr. na materiál trysiek. Má aj väčšiu výhrevnosť.
Upozornil som na to len preto, že nemám dlhodobú skúsenosť s HDi motorom pri použití iného pomeru s naftou než cca 10-15% (napr. motor 2,0HDi Citroen).
Staršie motory šlapali ako hodinky, mali podstatne lepšie vlastnosti v zime a boli menej zakarbónované keď mali podiel kerosínu aj viac ako 50%.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 01.12.2011, 14:24 |
|
|
visby
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18 Príspevky: 515 Bydlisko: BA
|
je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...
v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)
|
Štv, 01.12.2011, 15:51 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
|
Teplota vzplanutia je skoro rovnaká (nepamätám úplne presne), ale merné teplo je väčšie. Ideálne je hodiť reč s nejakým znalcom napr. zo Slovnaftu.
V zime sa ešte pridáva "Kvapalina I" aby nedochádzalo ku absorbovaniu vlhkosti, tuším...
Kryštalizácia je pri -50 stupňaoch Celzia. Jednu zimu to pomohlo rozchodiť zopár busov v Tatrách...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 01.12.2011, 16:43 |
|
|
Milan FI
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49 Príspevky: 521 Bydlisko: Kežmarok
|
Kedysi som sem tam jazdil aviou furgon z Popradského letiska a do nej liali tzv. letecký petrolej. Išla jak besná, osobáky tej doby som v kopcoch bral jedno za druhým a ako píše Jenki, v zime štartovala na brnk. Koľko ten motor vydržal netuším, ale pár rokov ešte chodila.
_________________ Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!
Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla
Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,
|
Štv, 01.12.2011, 19:03 |
|
|
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
jenki píše: Little PEPE píše: skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.
díík za feedback Áno. Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej. Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode. Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla. Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime. To Iron Uaz: skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.
jenki jedna sa o original kerosin letecky
a dakujem za vsetky prispevky k veci
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Štv, 01.12.2011, 20:26 |
|
|
supik
Koumák
Registrovaný: Štv, 04.10.2007, 18:35 Príspevky: 179 Bydlisko: raz tam zas tam..
|
visby píše: je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...
v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)
..treba primiesavat nafticku, je suchy a tak ako pise jenki nove motory lubia mastnejsiu stavu
_________________SUSHI SAMURAI -momentalne v revizii http://www.AviatorShop.eu -profesionalne, modularne drziaky RAM MOUNT pre iPhone, iPad a ine tablety
|
Štv, 01.12.2011, 20:54 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|