Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
Senator
Koumák
Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42 Príspevky: 178 Bydlisko: Košice-okolie
|
uz len ci to funguje a aspon trochu uspori palivo tak to bude vyhra
_________________ Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)
|
Sob, 19.03.2011, 10:29 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
dado píše: Mokra bunka :...................
Sucha bunka :...............
hmm, laicky by som si naopak myslel, že mokrá bude efektívnejšia kôli maximálnej kontaktnej ploche...za predpokladu že tam nebudú tak velké nevyužité objemy ako na tejto tvojej fotke. Supernova to má naopak vyriešené výborne...
u suchej by som sa aj obával o dlhodobú tesnosť spojov...hlavne pri otrasoch v aute...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 19.03.2011, 10:45 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
jasan21 píše: uz len ci to funguje a aspon trochu uspori palivo tak to bude vyhra
Vsak si to postav a uvidis. Mozes ist potom na stretnutie 20 000 pouzivatelov v US a dat si preteky.
Tesnenia - O kruzky budu najkomfortnejsie riesenie by som volil silikonove. Cena bude ale dost vysoka. Stacit by mali aj O kruzky material NBR 90, alebo taka stredna cesta by bol material EP 75.
Buduci tyzden budem objednavat tak dam vediet.
Ano, ma to logigu, ze mokra bunka by mala byt efektivnejsia, docital som sa vsak presny opak.
Som vsak velmi zvedavi ako to bude fungovat s LPG. To moje asi s lambdou vobec nespolupracuje.
To by som na 400 km len v meste potreboval 35 € - 40 € alebo by som za to spravil trasu RS - BA a spat.
Edit :
Kedze LPG ma oktanove cislo okolo 100 tak dohorieva uz pocas otvoreneho vyfukoveho ventilu, tzn. nespaluje sa dokonale. Iskra sa zapaluje cca. 16 - 8 st. pred HÚ, u HHO, ak by motor spaloval len HHO, sa iskra zapaluje az 8 st. za HÚ, tzn. ze LPG + HHO by mala byt dokonala kompinacia a LPG by zhorelo vsetko v spalovacom priestore a nedohorievalo by v casti vyfukovych zvodov.
Naposledy upravil dado dňa Sob, 19.03.2011, 11:09, celkovo upravené 1
|
Sob, 19.03.2011, 11:06 |
|
|
marek sk,lm
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 05.12.2009, 20:45 Príspevky: 137 Bydlisko: lipt.mikulas
|
Citácia: Edit : Kedze LPG ma oktanove cislo okolo 100 tak dohorieva uz pocas otvoreneho vyfukoveho ventilu, tzn. nespaluje sa dokonale. Iskra sa zapaluje cca. 16 - 8 st. pred HÚ, u HHO, ak by motor spaloval len HHO, sa iskra zapaluje az 8 st. za HÚ, tzn. ze LPG + HHO by mala byt dokonala kompinacia a LPG by zhorelo vsetko v spalovacom priestore a nedohorievalo by v casti vyfukovych zvodov.
no vidis!Ja som len tak tresol ,ze by to mohla byt skvela kombinacia a aj tato teoria ju potvrdzuje.Vraj vodik paradne na seba vsetko viaze a k tomu ten kislik... to musi fachcit, urcite
_________________ LR disco I 300tdi , retrowood.sk , drevotuning.sk
|
Sob, 19.03.2011, 12:51 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Dado,oktanove cislo nema nic spolocne s dlzkou horenia zmesi.Cim je oktanove cislo vyssie,tym viac dovoluje stlacit zmes a zvysit predstih zapalovania a teda lepsie vyuzit palivo.U klasickeho motora mas pri nejakych 4000 ot.predstih zhruba 30 stupnov,lenze to na cisty HHO nemozes pouzit,lebo by ti vyrazilo kluku,ako som pisal vyssie.Zato musi zapalovat az za hornou uvratou.Dufam ze sa ti to podari vyrobit,davaj obrazky zo stavby,mozno sa do toho pustim.Pred zhruba 20timi rokmi mi to jeblo,este teraz citim tu supu ked si na to spomeniem ,tak mam teraz respekt.Taky acetylen ci propan s kyslikom je uplna sranda oproti HHO a to sme ako mladi boli zvyknuti robit riadne kraviny .
|
Sob, 19.03.2011, 13:07 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
bahno nemohol by si trochu popísať prečo a za akých okolností ti to jeblo? myslím, že by sa tvoje skúsenosti hodili.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 19.03.2011, 13:43 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Takto som to vycital vo fore o LPG. (Na BMW fore tvrdia to co ja, ze palivo z vyssim oktanovym cislom hori dlhsie. )
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 42171.html
Tie udaje boli pri 1500 ot. co je premna dobra sprava kedze mam Jeep a tam je nizkootackovy motor. Ja zase viem cim vyssie oktanove cislo tym je zmes odolnejsia voci detonaciam. Ono je to vlastne uplne jedno, ide len o to ze v zmesi LPG+HHO sa nebude musiet drasticky zmenit predzapal.
|
Sob, 19.03.2011, 15:27 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Dado,palivo s vyssim okt.cislom nehori dlhsie,len ako pises je odolnejsie voci klepaniu,tzn detonacnemu horeniu (100 a vac metrov\s),oproti horeniu zmesi benzinu,ci lpg,zhruba 12 - 15 m\s.Pri 1500 ot.ti to zhori tak rychlo,ze nema sancu horet v potrubi.Nestihalo by to horiet pri nejakych 10000ot,co si u tvojho motora neviem predstavit .Ak ti hori vo zvodoch do nejakych 4000 tociek,mas zle nastavenu zmes.Vecsinou chudobnu,alebo neskory zapal,to sposobuje aj modranie vyfukovych kolien u motoriek.Ale aj take Aro s origo karbosom dobre rozpaluje zvody,len tam karbos nemiesa ale leje benzin do motora.Ked to budes len pridavat do benzinu,do dakych 20 percent,mohlo by to fungovat,cidlo klepania to ustriehne.Ten generator pulzov budes vyrabat,ci ho kupis?Mne to buchlo tak,ze sme vyrabali zvaracku,ale nechcelo sa mi strihat plechy,tak sme spravili valec z plechu,donho sa dal mensi a este jeden mensi,takze bola 1+,1- a jedna neutralna elektroda.Napajali sme to trafom z galvanizera cez 200A diody a stykacom ovladanym casovacom sme obracali polaritu.Ked sa to neobracalo,rychlo to zacalo penit z prskat.Vyrabalo to plyn paradne,zvaralo to zle,bolo tam moc kyslika.Vlastne to ani nezvaralo,nevedeli sme oddelit kyslik od vodika a myslienka pridat tam propan nas nenapadla.Raz som slabsie zavrel po skonceni ventil a slahlo cez hadicu do pristroja.Nebolo to klasicke slahnutie ako som bol zvyknuty u acetylenu,tam pomaly roztavi horak a pokracuje hadicami,toto bola asi stonina sekundy a pristroj v prdeli.Velmi neprijemny ostry vybuch,ani som sa nemal kedy zasrat.Stastie bolo ze pristroj bol v kolni a my v dielni .Keby som to robil zas,dal by som do hadice aspon 2 kila olovenych brokov,to by uz spetny plamen mohlo zahasit,neviem,stale mam pred tym respekt,aj ked myslienka vykurovat dom za par penazi je lakava .Takze drzim palec,nech sa ti to podari.
|
Sob, 19.03.2011, 19:01 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
bahno píše: Dado,palivo s vyssim okt.cislom nehori dlhsie,len ako pises je odolnejsie voci klepaniu,tzn detonacnemu horeniu (100 a vac metrov\s),oproti horeniu zmesi benzinu,ci lpg,zhruba 12 - 15 m\s.Pri 1500 ot.ti to zhori tak rychlo,ze nema sancu horet v potrubi.Nestihalo by to horiet pri nejakych 10000ot,co si u tvojho motora neviem predstavit .Ak ti hori vo zvodoch do nejakych 4000 tociek,mas zle nastavenu zmes.Vecsinou chudobnu,alebo neskory zapal,to sposobuje aj modranie vyfukovych kolien u motoriek.
Super prave si mi pomohol odstranit pricinu "strielania do vyfuku" pri jazde na LPG. (dufam) Nastavil som si velmi chudobnu zmes a spotreba samozrejme sla dole uplne nepatrne. Vratim to spat.
Ked vam to buchlo nemali ste na hadici protislahovy ventil ? Ak ano nevies jeho konstrukciu ? Na HHO by to mala bronzova vlna natlacene v bronzovej rurke dlzke 12 cm a priemer 2 cm. Ale kde to zohnat ?
|
Sob, 19.03.2011, 19:55 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
nedala by sa tá vlna vyrobiť na sústruhu? z jemných stružlín...aké to musí byť husté resp jemné? nejaký bronz by som mohol mať...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 19.03.2011, 20:07 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Predstav si obycajny platok vaty ako dlan s prstami o hrubke 2,5 cm a to sa natlaci do tej rurky. V US je to nejaky polotovar pre instalaterov, niekde mam video.
Edit : http://www.youtube.com/watch?v=m2Ay-M23JDg
|
Sob, 19.03.2011, 20:10 |
|
|
Oron72
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 20.04.2010, 18:55 Príspevky: 442 Bydlisko: Zilina
|
a co tam dat tzv.bubler,je to 100% spätny ventil
_________________ XJ 4.0 ex,ZJ 4.0 ex ,ZJ 5.2 V8 ex,ZJ 4.0 ex,WJ 4,0 ex,ZJ 5,9 V8
|
Sob, 19.03.2011, 20:24 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Jasne, tak sa to robi, je to istota. Lenze v motore je niekedy malo miesta.
Este k tomu vybuchu :
21 doskova bunka /1 doska 15cm x 15 cm, 3 kladne a 2 zaporne elektrody a 16 neutralnych/ ma plochu 0,47m2. Pri 7.5 - 10 A a 13.2 V produkuje 1,5 l HHO / min. pri 12 - 18 A a 13,2 V produkuje 2 l HHO/ min. Tych 200 A bolo pri kolkych V ? Museli ste vyrobit ohromny objem plynu.
Celkom fajn popis :
http://www.hhoincar.com/hho-hydrogen-ge ... 7-dry-cell
|
Sob, 19.03.2011, 20:31 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Spetny ventil sme nemali,boli sme mladi a blbi .Ta vata by mohla fungovat.Teraz sa robia nejake zo spekanych kovovycch drobnych guliciek.Ten bubler ak myslite prebublavanie cez vodu,to 100 percent nefunguje,HHO cez to preslahne.My sme to mali vysoke asi 500 mm,priemer z 2metrovej tabule zhruba 650,tie vnutorne kruhy boli volaco nizsie.Vrch bol rozpertlovany a zavrety prirubou.Takze kazda elektroda mala necely meter stvorcovy.Nasa sprostost bola ze sme mali stred prazdny a mohlo sa tam nahromadit moc plynu,zato to bola aj taka supa .Kua,este teraz mi je blbe ked si na to spomeniem.A to som bol veeelmi ostrielany v robeni vseliakych pukaciek .Trafo davalo asi 9V,takze zhruba 4V na 1 clanok,ratam ze volt sa stratil na CKD diodach.Prud sme nemerali,trafo mohlo dat tak 400A,ale kolko to bralo neviem.
Dado,skus prezradit co za popis je v tom poslednom linku co si tu dal.
Som pozrel to video,ta vata je paradny napad.Nehrdzavie ako zelezna,nezozre ju ako hlinikovu,teraz len,ako ju zohnat.Keby sme sa zlozili,niekto mudry by ju mohol objednat z Emeriky .Kua,hadam by som sa mal zacat ucit po amerikansky,ked uz sa oni nechcu bavit recou nasho kmena
K tomu vybuchu,najviac ma zarazilo,ze tam pri hadici dlhej asi 10m nebola ziadna prodleva,buchlo to okamzite.Preto by bolo dobre aby v pristroji bolo plynu co najmenej,popripade,aby mal slabe steny
|
Sob, 19.03.2011, 21:10 |
|
|
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3012 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Su tam odpovede a otazky ktorsme tu uz rozobrali ale je to pekne pokope a su tam aj nejake podrobnosti. Napr. mnozstvo plynu potreba EFIE a tak. Toto v pohode prelozi aj google.
|
Sob, 19.03.2011, 21:31 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|