4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
nafta s plynom http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=2028 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | petertn [ Štv, 12.06.2008, 18:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Vynatok: Využívanie LPG v motorových vozidlách je z technického hľadiska overené a bezproblémové. Vyžaduje si však isté úpravy vozidla. V naftových motoroch sú nevyhnutné malé úpravy spojené so zabudovaním zapaľovacej sviečky a elektrického systému. Dnes existujú aj vozidlá využívajúce tzv. duálny systém, v ktorom malé množstvo nafty sa využíva na zapálenie zmesi LPG a vzduchu. Konverzia motorov na LPG nie je náročná, vyžaduje si však odborný zásah. V súčasnosti sa začína na trhu objavovať stále viac vozidiel (hlavne autobusov) jazdiacich na LPG. Firma MAN dodala niekoľko takýchto autobusov pre Viedeň a španielsky Valladolid v cene 150 tis. ECU za kus. V roku 1995 premávalo vo Viedni 282 autobusov mestskej hromadnej dopravy na LPG, 184 autobusov bolo vybavených duálnym systémom nafta/LPG a 20 starších autobusov jazdilo na naftu. Všetky nové autobusy jazdia na LPG dodávaný rafinériou ropy vo Schwechate (OMV). Keďže LPG horí čistejšie ako benzín, motor vydrží viac a vyžaduje si aj menšie náklady na údržbu. Olej, olejový filter, sviečky aj samotný motor vydržia až trikrát viac ako v prípade spaľovania benzínu. Z uvedeného vyplýva, že údržba takýchto vozidiel je takmer zanedbateľná v porovnaní s naftovými vozidlami. |
Autor: | dado [ Štv, 12.06.2008, 21:25 ] |
Predmet príspevku: | |
V tom clanku hovoria o zmesy LPG a nafty v nejakom pomere. |
Autor: | peterB [ Pia, 13.06.2008, 7:58 ] |
Predmet príspevku: | Re: LPG+nafta |
Kapo píše: pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon. rozsiahle úpravy , nato aby to auto žralo 21 l / 100 km . Teraz nechapem - vy sa v tomto clanku snazite zvysit spotrebu na 100 km ? |
Autor: | Martin 4 [ Pia, 13.06.2008, 8:53 ] |
Predmet príspevku: | |
dado píše: V tom clanku hovoria o zmesy LPG a nafty v nejakom pomere. v tom článku hovoria, že nafta sa používa len na zapálenie zmesi. Čiže je vždy vstrekovaná len volnobežná dávka a zvyšok je plyn. Vstrekovacie čerpadlo ide ako keby na volnobeh a regulácia výkonu motora sa robí pridávaním plynu do sania. Zaujímalo by ma, do akej teploty môže byť propan-vzduchová zmes kompresne ohrievaná aby nedošlo k detonačnému horeniu... |
Autor: | dado [ Pia, 13.06.2008, 8:59 ] |
Predmet príspevku: | |
Aha, ja som to pochopil, ze sa to nejak miesa. V holandsku totiz sem - tam funguje na niektorych autach spalovanie kvapalneho LPG. LPG zacina horiet okolo 400 C. Edit: Tak som znova precital clanok v Off Road SK a pisu : " GM predtavilo prve Chevrolet Colorado spalujuce zemny plyn CNG, ktory putuje do valcov zmiesany z naftou v pomere 65/35." Takze som tam poplietol CNG vs. LPG. |
Autor: | Maco [ Ned, 18.10.2009, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | waaaaw |
no super chlapci.. takze to mame vpodstate ujasnene.. teda aspon myslim ze rozumiem.. a kolko vlastne stoji liter LPG alebo CNG??? ci sa teda oplati ta spotreba 20litrov LPG.. Toyota LC80 4,2TD ze liter nafty a 20 litrov LPG.. to znie dosti lakavo.. ale ak to stoji cca 20 korun resp 7 eur.. tak je to v prdeli.. o nicom.. 13eur na 100km je dost wela.. |
Autor: | Martin [ Str, 21.10.2009, 17:41 ] |
Predmet príspevku: | |
Hmm furt ma niekto straší že mi z toho plynu odíde motorček Že je to suché, derú sa ventily A v hentom článku píšu že mi motorček vydrží 3 krát dlhšie No radšej by som veril tomu článku LPG stojí 0,40 € dm3 čiže liter |
Autor: | jozef1974 [ Str, 21.10.2009, 18:18 ] |
Predmet príspevku: | |
[quote="jaro"]Cítim potrebu čosi dodať Naftový motor sa môže upraviť na plyn dvoma spôsobmi: 1. štartovacia dávka nafty na zapálenie plynu (ako je to tu popísané) 2.prerobením na zážihový motor -doplnením rozdeľovača ... tak to mali a majú stále? urobené plynári (SPP) na AVIAch ja by som to chcel uviest len na sprevnu mieru, tie AVIE boli prestavane na CNG. CNG=zemny plyn LPG=je len jeden z produktov ropy CNG je lacnejsie ako LPG. co sa tyka udrzby pri LPG je pravda ze motor a olej sa menej zanasa sadzami a karbonom ale viac sa opotrebovavaju ojnicne a hlavne loziska, motora pri benzinovych mot. |
Autor: | dado [ Str, 21.10.2009, 18:22 ] |
Predmet príspevku: | |
jozef1974 píše: CNG je lacnejsie ako LPG. Nezda sa mi. CNG - 0,832 (25,06 Sk) LPG - 0,400 (12,05 Sk) |
Autor: | jozef1974 [ Str, 21.10.2009, 18:43 ] |
Predmet príspevku: | |
dado píše: jozef1974 píše: CNG je lacnejsie ako LPG. Nezda sa mi. CNG - 0,832 (25,06 Sk) LPG - 0,400 (12,05 Sk) dado naozaj za 1l ? , bo co ja viem tak do busov furt fakturuju v m3 a to vychadza v eckach okolo 0,70 E |
Autor: | dado [ Str, 21.10.2009, 19:33 ] |
Predmet príspevku: | |
Nie, CNG je za cena za 1 kg a LPG za 1 l. Merna specificka hmotnost lpg je 0,55 kg/l. Tzn. ze 1 kg LPG stoji 0,7276 €. A je teda lacnejsie ako CNG. Jedna 100 litrová nádrž na plyn sa dá naplniť na 80% (80 litrov) a pri spotrebe asi 11 L/100 km umožní dojazd cca. 725 km. Do 80 litrovej tlakovej nádrže sa dá natankovať asi 14 kg zemného plynu. Pri spotrebe asi 5,5 kg/100km umožní dojazd 250 km. |
Autor: | bacaono [ Str, 09.11.2011, 15:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Tak som trochu hladal, lebo ma tato tema zaujala a aha! Doba nam pokrocila a aj informacie su uz dostupnejsie. http://www.elpigas.cz/dieselgas http://www.lkauto.cz/dieselgas http://www.autoplyn-lpg.sk/component/co ... elgas.html Ma s tym niekto realnu skusenost? Ak ano sem s tym!! Davnejsie som bol velmi spokojnym dlhorocnym majitelom karburatoroveho favorita s pohonom na LPG a nedam na to dopustit. |
Autor: | tibik [ Str, 09.11.2011, 18:27 ] |
Predmet príspevku: | |
no nikde som sa tam nedopatral cenofku , a či to robí niekto aj na SK? |
Autor: | dado [ Str, 09.11.2011, 19:46 ] |
Predmet príspevku: | |
A co PL ? Ty su vzdy s LPG popredu. |
Autor: | KarolAUS [ Str, 09.11.2011, 21:29 ] |
Predmet príspevku: | Re: LPG+nafta |
pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon. nejazdia. ty jazids na normalne na naftu a ked chces tak ktomu pridavas plyn. ona nafta sa udajne spluje len s 60% efektivnostou ale ked tam pridas plyn tak to spluje s efektivnostou nieco ako 96%. niektory ludia si to zacali montovat lebo tomu zacali robyt reklamu, ze to ako zvysuje vykon a tym ze menej tlacis na pedal tak aj spotrebu. ale potom to ludia co ladia diesle na dyno a meraju emisie zistili ze ty vlastne len nahradzujes jedno palivo inym. teda ziadny zazrak. ty tam vlastne streknes viacej paliva, preto sa ti zvysi vyikon a teda znizi spotreba. uporoa v spotrebe je dana tym, spotrebovanu naftu nahradis spotrebovanym plynom, ktory stoji polovicu. |
Stránka 2 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |