4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Co zozerie naftovy motor?
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=5059
Stránka 1 z 7

Autor:  MoostanQue [ Štv, 03.07.2008, 19:23 ]
Predmet príspevku:  Co zozerie naftovy motor?

Tak ma napadlo, cim vsetkym by sa v pripade nudze dal krmit klasicky naftovy motor? Znizeny vykon a emisie ( :-D ) neriesme, znizenie zivotnosti v rozumnych intenciach - proste co je to vlastne ochotne zozrat? Zatial zistene je, ze to relativne funguje na jedly olej; da sa jazdit na zmes benzinu s olejom, ale neviem v akom pomere; po uprave nejaky plyn; este nejake napady?

Pre inspiraciu davam do pozornosti knihu Jana Kralika 'Peklo Zvane Pariz Alzir Dakar' (1988), kde je popisovany pripad, ked doprovodnemu Liazu nejakeho francuzskeho tymu nasledkom zabludenia dosla nafta: 'Svoboda (ridic, pozn. Moo) mizi pod plachtou auta a ze zasob, ktere veze pro francouzsky tym, micha zachrannou smes. V nadrzi mizi 90 litru benzinu Super, 60 litru motoroveho oleje, a 5 litru brzdove kapaliny. O zbyvajici francouzsko-spanelskou dvojici se pokouseji mrakoty. Svoboda usedne, zamackne tlacitko starteru, a motor se vesele rozvrci a zda se ze mu chutna, jen z vyfuku se vali ponekud hustejsi dym..'

Vie niekto ako fungovali motory vo vojenskych T148, ktore udajne vedeli jazdit na naftu, benzin, a letecky petrolej?

Autor:  petriiik [ Štv, 03.07.2008, 19:41 ]
Predmet príspevku: 

jeden unas do V3Sky zevraj dava TRAFAKOVY OLEJ

Autor:  Kapo [ Štv, 03.07.2008, 19:43 ]
Predmet príspevku: 

Už sa tu popísalo čo to. A viac sa asi už nedozvieš.
Dieslový motor pracuje v podstate z chudobnou zmesou a preto je dosť nenáročný.
A staršie typy vstrekovacích čerpadiel-radové boly mazané olejom od motora, alebo mali svoju olejovú nápln. Tak tým nevadilo takmer nič. Na rozdiel od rotočerpadiel, ktoré je mazané palivom.

V podstate, ak si pripravíš palivo, tak môžeš jazdiť aj na maslo, bravčovú masť, indulónu, alebo parafín. No, proste okrem smoly, lebo tá tečie pomaly a my nemáme čas. :wink:

Autor:  diesel [ Štv, 03.07.2008, 19:51 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
Dieslový motor pracuje v podstate z chudobnou zmesou a preto je dosť nenáročný.


Ja ako chudobný diesel vlastne najlepšie pracujem na Cab. Sauvignon alebo Dornfelder ale tiež v podstate "zožerem" všetko. :-D :oops:

Neviem ale vo všeobecnosti určite platí, že čím vyššia generácia motorov tým chúlostivejšia na palivo. :? Snáď s výnimkou vojenskej techniky...pochopitelne.

Autor:  masurko [ Štv, 03.07.2008, 20:24 ]
Predmet príspevku: 

viacpalivove motory neboli len T-928 teda tie co sa davali do Tatry 148 ale aj T-912 co sa montoval do pragy v3s, Tatra 815 nebola tiez vyberava podobne ot64, ot65 tiez spapkali benzin, naftu aj kerosin. Ja ked som bol v takom veku ako petriiik tak napriklad pionier som dokazal prehovorit na olejove riedidlo, naftu, denaturovany lieh a raz ale to vozenie ma omrzelo na dedovu slivovicu :-D takze ako kapo napisal vsetko co sa trosku podoba na olej alebo nejaku horlavinu prichadza do uvahy, samozrejme so zdravym rozumom aby sa motor totalne neodjepokazil :wink:

Autor:  Kapo [ Štv, 03.07.2008, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

Nesnívajte o vojenských viacpalivových motoroch. Síce som počul aj o takých / maly aj sviečky a rozdelovač aj vstrekovacie čerpadlo./
V podstate ale tie naše boli viacmenej klasické diesle len trochu rozbaštrngované /predstrek/, preto to aj tolko žralo. A vojakom tĺkly do tých gebúl, čo na vojne vôbec nechcely byť, že v prípade potreby sa tam dá naliať čokolvek, aspon na chvílu. :wink:

Autor:  diesel [ Štv, 03.07.2008, 20:33 ]
Predmet príspevku: 

masurko píše:
Ja ked som bol v takom veku ako petriiik tak napriklad pionier som dokazal prehovorit na olejove riedidlo, naftu, denaturovany lieh a raz ale to vozenie ma omrzelo na dedovu slivovicu


jj, aj ja som v dávnej minulosti v núdzi na čz 250 jazdil na C6000. :-D (alias aceton) + olej.

Autor:  petriiik [ Štv, 03.07.2008, 21:22 ]
Predmet príspevku: 

diesel píše:
masurko píše:
Ja ked som bol v takom veku ako petriiik tak napriklad pionier som dokazal prehovorit na olejove riedidlo, naftu, denaturovany lieh a raz ale to vozenie ma omrzelo na dedovu slivovicu


jj, aj ja som v dávnej minulosti v núdzi na čz 250 jazdil na C6000. :-D (alias aceton) + olej.
a v akom pomere? priblizne

Autor:  Kapo [ Štv, 03.07.2008, 21:26 ]
Predmet príspevku: 

Na acetón a tech. benzín sa dá v pohode jazdiť z benzínákom. Len leptá hadice a tesnenia. A je drahší.

Autor:  masurko [ Štv, 03.07.2008, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

no ja ti poviem presny pomer na flasu riedidla stamperlik prepaleneho motoroveho oleja M7AD :-D

Autor:  diesel [ Štv, 03.07.2008, 22:11 ]
Predmet príspevku: 

petriiik píše:
a v akom pomere? priblizne


símťa, no predsa přiměřeně...to boli časy, ked sme ešte neboli takí "zodpovední". :-D inými slovami na liter acetonu cvrrrk oleja. :wink:

Autor:  Milos [ Štv, 03.07.2008, 22:51 ]
Predmet príspevku: 

sak 1/50 je klasika pomer ale ked das viac oleja dobre sa premaze a max trochu viac zadymi :)

Autor:  Martin 4 [ Štv, 03.07.2008, 22:52 ]
Predmet príspevku: 

acetón + heliol bola pre chcrchla alias piňďúra čiže Jawu 21 bežné palivo.

vojenské viacpalivové motory idú na kadečo, ale primárne sa ráta s naftou, leteckým petrolejom (čo je skoro to isté ako nafta) a nejakým benzínom s nejakým olejom.

ale za cenu enormného opotrebenia a krátkej životnosti ... čo vojakom za vojny až tak nevadí ... ale nám asi dosť ano.

a pozor ! ... indulona je urobená z vody, takže páliť v nafťáku asi nepôjde
:?

Autor:  Milan [ Štv, 03.07.2008, 23:07 ]
Predmet príspevku: 

Motorovy olej nedoporucujem.
1,motor bude mat mensi vykon
2,bude to suprovo hulit
3,po urcitom case sa zapecu kruzku ze motor sa bude ledva tocit.
Na jednej lodi sme skusali generator pred vymenou na GO a vydrzal 7 hod.
Riesili sme co zo starym olejom cca 1 500 L.Tak sme ho miesali 1/1 z naftou.Potom sme petrolejom rozchodili piestne kruzky a motor slapal dalej.Bolo tam rozsypane vinutie a pomohli sme do srotu aj masine :-D

Autor:  Kapo [ Štv, 03.07.2008, 23:10 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
....a pozor ! ... indulona je urobená z vody, takže páliť v nafťáku asi nepôjde
:?


Kto by jazdil na indulonu? možno ale obsahuje menej vody, ako nafta na niektorých tankstelle. :wink:

Stránka 1 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/