Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
teda 95 litrový toroid som ešte nevidel, do grandov WJ dávajú namiesto rezervy tuším 70 a 80 litrové a aj to už dvíha podlahu kufra čiže pôvodný dekel na rezervu ostane v lufte. Ta 95ka to už musí byť dosť vysoké...ale ja som názoru čím vaščia tým lepšie..koho by bavilo každých 200km chodiť tankovať?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 15.04.2010, 10:45 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Tu som našiel nejaké nádrže aj s rozmerom:
http://translate.google.sk/translate?hl ... sizes.html
Osobne ma zaujala "vertikálne toroidná" 88L. Do Pajera II by som ju vedel dať namiesto šiestej sedačky nad blatník. To by bolo super riešenie! Kufor by zostal zachovaný, len by som demontoval jedno núdzové sedadlo. A plnenie by mohlo byť cez benzínové veko nádrže - je na ľavej strane.
Ešte som objavil toto:
http://translate.google.sk/translate?hl ... tanks.html
Sú tam už spomínané "podvesné" nádrže. V texte som sa dozvedel, že je možnosť dvoj aj troj kombinácie nádrží. Mám nad čím uvažovať.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 15.04.2010, 10:59 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
to ale budeš musieť nejakú konštrukciu vyrobiť na čo tú nádrž posadíš, myslím že tam sa už boky mierne zužujú tak aby bola kolmo tá nádrž
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 15.04.2010, 11:08 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Martinoff, si šikula, tie stránky sú super (aj nejaké bodíko/hviezdičky som sa snažil pridať), preklad od Googlu už menej ale to neva, hlavne, že máme info. Tak nejak to totiž mala tá Vitarka, dve podvesné, ako tužky... a na tom základe by som (ak sa zadarí) chcel pošpekulovať nad krátkym Pajerkom...aj keby som benzínku zredukoval. Uvidíme.
Každopádne, dobrá práca.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Štv, 15.04.2010, 11:16 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Vďaka Jenki. Ten preklad je fakt "googlovský" . Tie podvesy ma tiež zaujali, ale pre mňa to bude alternatíva iba bez zmeny benzínovej nádrže. A ešte neviem ako to vyzerá pod pajerom celkovo s miestom. Ak má niekto fotku dlhého Pajera zo spodu (celkový pohľad), mohol by to sem šupnúť.
Takéto sú rozmery pre vertikálnu toroidnú nádrž:
Nutnosťou by bola konštrukcia, ale na spodu by sa dali spraviť odkladacie priestory na haraburdy a celé to zakrytovať . Bol by z toho kus nábytku v aute .
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 15.04.2010, 11:44 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
tak nejak som to myslel, na šírku nádrže dorobiť v úrovni hornej hrany podblatníka nejaký podstavec a na to šupnúť nádrž...kúsok odtiaľ máš aj tankovací otvor takže to môžeš mať pod jedným viečkom aj tankovanie benzínu aj LPG...ja to tak mám na jeepke, vedľa benzínového hrdla len taká malá dierka so závitom, tam našróbujem nástavec a už sa aj tankuje
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 15.04.2010, 11:51 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
romo11 píše: to ale budeš musieť nejakú konštrukciu vyrobiť na čo tú nádrž posadíš, myslím že tam sa už boky mierne zužujú tak aby bola kolmo tá nádrž
A musela by byť tá nádrž kolmo? Keby kopírovala sklon boku ušetrilo by sa miesto a výpustný ventil by bol tiež dole aby sa vyprázdňovala úplne? Sú to zatiaľ len úvahy.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Štv, 15.04.2010, 11:52 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
LPG nádrž nemá výpustný ventil a či môže byť naklonená neviem, záleží asi od konštrukcie, tam vnútri by totiž mala byť od multiventilu až na dno rúrka cez ktorú je odoberaná kvapalná fáza LPG, keď sa to nakloní možno že nevyberie až do dna..a.j valcové nádrže musia byť montované v presne určenej polohe, nemôžeš ju napríklad dať tak že multiventil bude navrchu...trebalo by to zistiť z nejakých technických údajov k nádrži ako môže byť montovaná
V každom prípade ten podstavec k toroidu na stojato je robený tak že sa montuje vo vodorovnej rovine a nádrž drží potom tá pásková obruč k držiaku. Keď sa to dá šikmo budú tam pôsobiť iné sily ako len kolmo k držiaku. To by som sa radšej poradil s odborníkmi a potoms i pripravil nejakú montážnu plošinku kde sa to celé namontuje
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 15.04.2010, 12:00 |
|
|
Tito44
Koumák
Registrovaný: Uto, 04.08.2009, 9:31 Príspevky: 185 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Toroid mam pod autom namiesto rezervy nie v kufri...
Akurat to tankovacie hrdlo som uz prelozil, lebo po akcii v Brezne som ho ohol...
Omerat mozem, ked prestane prsat, lebo nemam garaz tak sa neda lahnut pod auto...
Ved kto bude na Tisovci moze mrknut...
_________________ Vaya con dios
Tito
|
Štv, 15.04.2010, 12:09 |
|
|
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1808 Bydlisko: Bratislava
|
Tito: benzínovú nádrž máš kde? pred nápravou?
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Štv, 15.04.2010, 12:15 |
|
|
Tito44
Koumák
Registrovaný: Uto, 04.08.2009, 9:31 Príspevky: 185 Bydlisko: Vranov nad Toplou
|
Ufff netusim tazka to otazka na IT admina
Ale pravdepodobne ano asi niekde pod zadnymi sedadlami, sudim podla trubky od benzinoveho tankovacieho hrdla...
_________________ Vaya con dios
Tito
|
Štv, 15.04.2010, 12:20 |
|
|
radole
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 12.05.2009, 9:27 Príspevky: 135 Bydlisko: Vyšný Slavkov východ Spiš
|
4runner ma nadrz pred napravou a dost trci pod ramom za napravou ma rezervu namiesto ktorej davaju plyn a rezervu davaju na zadne dvere
_________________Frontera A 3,1 TD troška podvihnutá, 37" kolieska,2x uzávierka, 2x navijak Frontera B 2,2 DTL troška podvihnutá 32" kolieska, 2x navijak a expedičná výbava náhradné diely Frontera A,B, Trooper, Monterey, Campo 0919 224 231 fronteradiely@azet.sk
|
Štv, 15.04.2010, 14:28 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Tak už som absolvoval konzultáciu ohľadne plynu v Pajere II 3,5 V6 Wagon. Keďže sa jedná o individuálnu prestavbu, vyskytlo sa zopár problémov, ktoré však páni v Hlohovci promptne riešia. Umiestnenie nádrže bude v kufri, len ešte neviem ako presne. Zostal som pri 3 variantách:
1. Na boku nad blatníkom:
Táto verzia sa mi najviac pozdáva. Vyžaduje si výrobu nosnej konštrukcie. Ešte nevieme čo by na to povedal revízny technik, ktorý bude prestavbu schvaľovať.
2. Toroidná na dne kufra - spravil by som nad ňou druhé dno na spôsob spacej úpravy. Bolo by to vysoké asi 32 cm.
3. Na šírku kufra za sedačkami:
Aj pri tejto verzii zostáva v kufri ešte stále dosť miesta
Na fotkách je použitá 80 litrová nádrž. 100 litrovú zrovna nemali, ale dĺžkou je zhodná, priemer má o 5cm väčší.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Sob, 01.05.2010, 11:46 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
A nezistoval si nic okolo toho ci mozu byt dve nadrze?
Stale ma mata moznost dat dve 50l po stranach nad blatniky, ale tiez si neviem predstavit ako je to poprepajane, a ako by to vobec fungovalo. Ale montaznici by mohli mat nejake aspon teoreticke skusenosti.
Aj ked viem ze pre nich je jednoduchsie dat jednu a bez problemov, ako nieco vymyslat a spekulovat.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Ned, 02.05.2010, 9:08 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Dve nádrže nie sú problém. Ale predražuje sa to - 2x nádrž + 2x hadice + 2 x robota okolo nádrží a hadíc. A moc s tým nevyriešiš, lebo 50l nádrž má skoro rovnaký priemer ale je o dobrý kus kratšia.
A to som zvedavý ako to dopadne s tou montážou nad blatník. Mala by vraj vydržať nárazové preťaženie 20G.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Pon, 03.05.2010, 8:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|