Dnes je sobota 21. júna 2025, meniny má Alojz a zajtra Paulína
portály na patrola-prieskum
Autor |
Správa |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Začal som pracovať na výrobnej dokumentácii na kolesové reduktory-portálové nadstavce na patrolové nápravy. Potrebujem zistiť, či by o to bol záujem. Svetlú výšku by to zvýšilo o cca 76mm a prevod by bol od 1,23 do 1,7. Cenu za 4 kusy odhadujem na 2400e. Je to cena ako za dve ošuntelé legendy, ale je to tiež veľa ozubených kolies a presnej roboty.
Ešte si dovolím malý pokec. Odborníci to nemusia čítať.
Portály majú výhodu v tom, že odľahčia celý hnací mechanizmus, teda aj poloosi. Ku spomaleniu prevodu a násobeniu krútiaceho momentu dochádza až pri kolese. Ďalšou veľkou výhodou je zvýšenie svetlej výšky. Pri rôznych úpravách, ako je podkladanie pružín, alebo perá nad sa zvyšujú jen nájazdové a prechodový uhol. Náprava a obal difu zostáva pri zemi a zdvihne sa len o polovicu prírastku veľkosti kolesa. To znamená, že ak mám 31´´ kolesá a svetlosť chcem zvýšiť o 76mm, musím dať 37´´ kolesá.
Takže ak sa nájde niekto, kto by mal do budúcnosti záujem o takéto zariadenie, nech napíše odpoveď.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Štv, 26.02.2009, 22:56 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nedalo by sa na tie reduktory použiť už existujúce diely?
Napríklad T805 alebo PV3S, alebo kolieska z nejakej inej dostupnej prevodovky a len upraviť?
Myslím, že by sa čo to ulahčilo a aj cena by vedela byť priaznivejšia.

_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Štv, 26.02.2009, 23:03 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
kapo dobre rozmyšla....už len dopasovať tie kola z niečoho čo je nam dostupne za par šupov....
myslim že to ma buducnosť 
|
Štv, 26.02.2009, 23:19 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
gveci ...
- budeš nejako otáčať smer otáčania? ak áno, kde a ako?
- urob volný alebo nejako dostupný koniec osy kola - ideálny to počiatok pre budúce riešenie CTIS
- neprehliadni nárast reakčných momentov pri brzdení. Budú aj v sériovom stave oveľa väčšie ako akékoľvek dosiahnutelné momenty pri trakcii. Takže načim zosilniť ramená, aby sa nenamotali na nápravu.
sa mi tak raz prisnilo, že by som skrine reduktorov riešil ako skladačku (nie zvarenec) z výpalkov. Bolo by z toho šialeného odpadu, ale nebolo by treba odliatky a pri kusovej výrobe by sa to hádam znieslo.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 26.02.2009, 23:52 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
A potom treba ešte vyrobiť nové poloosi.
Lebo origo upraviť je takmer nemožné./ Urezať a na koniec urobiť drážky./
Jedine urezať a nadvariť, čo sa mi nezdá najšťastnejšie riešenie.
A tým sa to ešte trochu predraží.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 27.02.2009, 0:11 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
ha prečóóóó???
v skratke :
zhodíš komplet brzdu aj náboj. Na koniec mosta (vpredu na tehlicu) pribastlíš vnútornú stenu reduktora. Hore bude trčať koniec poloosy na ktorý nejako prirobíš pastorok. Vložíš novú spodnú osku s velkým kolo a priklopíš vonkajšou stenou skrine reduktora. Na spodku bude von trčať nový koniec polosy. Namontuješ náboj, brzdu, naleješ olej, odchádzaš.
Pôvodné poloosy zostávajú v pôvodnom stave.
Len ak by to malo fakt len dve kolečká (čo by bolo ideálne), tak by malo auto 1 kvalt dopredu a 5 spiatočiek.
Reduktor na Defa/Santanu čo som mal v ruke mal 4 kolečká a nemenil smer otáčania. Zato vkladal dva nové prevody aj zo všetkými stratami, čiže tiež nič moc.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 27.02.2009, 0:37 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
zmysel otáčania by zostal. Uvažujem s 3 osím systémom. Nebolo by treba otáčať dif hore nohami. Z V3S je to moc veľké, ale uvažuje nad tým, alebo to už má Dindaj. Sorry Dindaj, ak to nemal nikto vedieť. Z T805 by to aj mohlo byť po úpravách a otočení difu. Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné. Všetky tieto portály sú 2 osé, mohutné. Pri dvoch pastorkoch môžem použiť menší modul. A ešte dalšia vec. S týmito portálmi by to bolo moc pomalé, lebo naše rozvodovky majú prevod 4,8-5,2 a portál má cca 1:2.
Poloosi-vzadu určite by bolo treba upraviť, lebo poloos ti prenáša krútiaci moment, aj nesie hmotu. Je to blbé riešenie, lebo ked zadnú ukrútiš, skončil si. Ešte že tam pridali na priemere. Prednú chcem nechať v pôvodnom stave.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 27.02.2009, 15:07 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Ja som mal istý čas na uaze portaly s vetriesky,bez zachytu reakcie to dosť cviči s listovými perami,trošku je aj počuť tie priame ozubenia a k vyriešeniu brzd som sa nedostal.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pia, 27.02.2009, 18:19 |
|
 |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
No Pejko, záujem by bol, keby si ma presvedčil, že riešenie je dovedené ku dokonalosti, a že nebudú úrazy na stávajúcich transmisiách.
|
Pia, 27.02.2009, 19:29 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Presvedčiť sa budeš musieť asi len na vlastnej koške.
Ak máš teda dosť lowe-iwro.
/A neviem si predstaviť Peja, pri riešení kixklamácíí./
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 27.02.2009, 20:24 |
|
 |
bull GR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41 Príspevky: 132 Bydlisko: žilina
|
A to ja si ho zase predstavujem veľmi živo, ako rieši moju kixklamáciu...
|
Pia, 27.02.2009, 21:34 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
pejo píše: Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné.
tu su v ponuke napravy z laplandera
http://www.volvo4x4.eu/?Lang=cz
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Sob, 28.02.2009, 10:31 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Nápravy z laplandera sú nepochybne najlepšie riešenie.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Sob, 28.02.2009, 13:36 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Problém zmeny zmyslu otáčania pri čelnom súkolesí je možné obísť tak že z dvojice pastorok-koleso bude mať koleso vnútorné ozubenie. Neverím že to už niekde niekto takto nepoužil.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Sob, 28.02.2009, 23:39 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
myslím že ruské OT BTR 60 až 80.
Ale tým sa dosť potlačí zisk na svetlosti pod difom
čo takto reťaz?
otáčanie sa neotočí a bude to celé jednoduchšie na výrobu aj montáž (reťazová transmisia je podstatne menej náročná na presnosť)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 01.03.2009, 1:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|