Dnes je utorok 4. júna 2024, meniny má Lenka a zajtra Laura
... o vplyve šnorchla (nielen pre Patrolistov)
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... ono by to radšej chcelo merať tlak v sacom zberači (plniaci tlak) ... ale na to nie som vybavený.
Rado ... až to budeš merať ... tak najvyššia hodnota mi vyšla 25,5 cm vodného stĺpca = -2,5 kPa. Ale keby som točil výš, tak by to bolo viac. Takže až budeš merať, potrebuješ rozsah aspoň do -3 kPa. Ale radšej viac.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 21.05.2008, 9:43 |
|
|
pe3k
Učeň
Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05 Príspevky: 16 Bydlisko: RK (PD, W)
|
Kapo píše: /PS. Ak by štopeu na konci hadičky povolil, asi by bolo domerané čó? /
podla mna stopel na konci hadicky nie je, to by sa vodny stlpec nepohol
_________________ zatial sa s forom zoznamujem
|
Str, 21.05.2008, 9:57 |
|
|
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
co si mysli kolektiv o vedeni hajzelhofoveho potrubia pre snorchel nie zvonka blatnika ale zvnutra, A von ho vyviest az tesne pred stlpikom zhora
ako nevyhodu vidim nacate dva plechy /kasna a blatnik/ ako vyhodu ze nebije tak do oci fizla a netrci z obrysu takze je menej zranitelny.
tu sa to zacalo trosku riesit ale nechcem zasierat inzeraty
viewtopic.php?p=77943#77943
|
Pon, 16.06.2008, 19:34 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
U hajzeltrubkenschnorchelu a motora z vedším objemom môže nastať práve problém, že budeš dusiť motor nedostatkom vzduchu. A vedšiu rúru dávať, to je už opacha.
A ešte ju zapúšťať do kasne? To je viditelný zásah do konštrukcie vozidla a ťažko to potom obkecáš, ťažšie, ako šnorchel "fabrický".
dindaj píše: .........Ja ked som si robil snorchel tak som dal prierez o 50% väcsi ako som mal vstup do filterboxu.Motor stratil vykon.Potom som dal snorchel od Džonyho,ktory ma prierez asi 3x väcsi a motor prudko nabral vykon.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 16.06.2008, 20:39 |
|
|
Skokan
Čumil
Registrovaný: Sob, 27.10.2007, 19:59 Príspevky: 5 Bydlisko: Roznava
|
Túto tému už som tu raz čítal.
|
Pon, 16.06.2008, 22:19 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Jo, super že to tu čítaš. Odporúča sa to tu každému, skôr než sa začne pýtať.
Ozaj, už si tu čítal aj, ako sa tu mažú kolesá?? No predsa blatom.
Skokan píše: Nedavno som kúpil Terrano,v návode je spomenuté mazanie kolies.Mohol by mi niekto poradit ako sa to robí,typ maziva atd.
A náboje v náprave podobne ako viewtopic.php?t=4654&start=0
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pon, 16.06.2008, 23:47 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
obávam sa, že Terano na IFS bude mať náboj dosť úplne iný ako Patrol na tuhej náprave.
A ad topic :
Viacnásobné lámanie cesty vzduchu k saniu sú odporové straty tam, kde by určite nemali byť. Čiže ak niekto trvá na čiastočnom schovaní trúby šnorchla (či hajzlovej, alebo laminátovej) do blatníka, nech tak urobí, ale nepripadá mi to východné a popravde ani účelné. (inak ten šnorchel vyrastajúci z blatníka až za kolesom mala na Y60 tá holka z Korziky čo sa tu raz mihli fotky) Y60 má od výrobcu urobenú predprípravu na montáž šnorchla - vo vnútornom plechu blatníka je prelisovaná orginál na to určená diera. Stačí len urobiť dieru do vonkajšieho plechu blatníka a zastoknúť trubku. Diera sa dá samozrejme spraviť aj viac vzadu a trúbu veisť vnútrajškom blatníka (nie je tam žiadna prepážka, takže tomu nič neprekáža) ale v šnorchli pribudnú dve kolená a musí ísť blatník dole.
A teraz pár dlhodobejších skúseností s hajzelšnorchlom.
S cyklónom a zavretým skratom sa dá jazdiť, ale je to hlučné a citelne to žere výkon. Preto je možné takéto doporučiť len v prípade prašného prostredia, kde má cyklón význam.
Jazdiť s otvoreným skratom sa dá, ale ukázalo sa to byť najmä za teplého počasia vošajslich, pretože sa zdá, že nasávanie horúceho vzduchu z motorového priestoru tiež nie je to pravé orechové.
Takže som ešte doplnil kobru (zloženú z dvoch rôzne spílených hajzeltrubkových kolien) a momentálne jazdím zo zavretý skratom. Zdá sa to byť celkom použitelná kombinácia. Výkon neklesá s rastúcou teplotou a hlučnosť je prijatelná. Momentálne mám problém, že na hajzelkobre nemám na vstupe žiadnu mriežku. Takže Monika prišla o pančuchu ( pssst! ) a priamo v kobre mám hrubý (silonkový) predfilter. Je velmi účelný a z hajzelkobry furt vyklepávam lístie a velké množstvá rôzneho hmyzu.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 17.06.2008, 9:40 |
|
|
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
nemam patrol, ale ja za seba mozem povedat ze od namontovania snorchla autu stupol vykon (zrejme studenym vzduchom) a od 60 km/h zmizla aj turbodiera (zrejme napor na kobru ju pretlacil)
a ja som tu zmenu citil dost vyrazne.
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Štv, 09.10.2008, 9:56 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|