4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Consult
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=11350
Stránka 3 z 4

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 18.10.2010, 15:09 ]
Predmet príspevku: 

Scangague doesn't work on the ZD30 computer

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 18.10.2010, 15:20 ]
Predmet príspevku: 

jooj vasa jasnost ... toto uz vieme
len som nepatral pred objednanim = ale toto nie je hlavna tragedia
ja to mozem poslat bud spat ,alebo to umiestnit tu u niekoho s kamaratov ...

ja by som to ale rad rozchodil = nejaky prevodnicek, nejaka finticka na kabliku , jednoducho nejake udelatko co by to pofrkalo zivou vodou
davam to semokaj na forum = bo sem chodia sikovnici ako RadoND, MisoBB, Findera iny

skusite ???

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 18.10.2010, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

Ivo, ZD30 (aka Pátral 3,0 ) NIE JE OBDII !!!! (aj keď používa štandardný OBD konektor), takže nemôže na ňom fungovať niečo, čo je určené pre OBDII

OBDII boli až 3,0Patroly s common rail technológiou

Tvoje auto používa dátový protokol Consult (špecifický pre (H)nissan) a originálne by s ním mal fungovať NissanConslut software.

Prípadne také veci ako Nistune, NISview, ECU Talk a spol.


takže predaj ScanGauge a kúp toto:

http://www.ecutalk.com/consultlcd.aspx

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 18.10.2010, 15:52 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
OBDII boli až 3,0Patroly s common rail technológiou


a to je od ktoreho rocnika vyroby (ja som 07/2001)
oznacenie motoura je ZDi30

Autor:  palo-cherokee [ Pon, 18.10.2010, 15:59 ]
Predmet príspevku: 

IvoLUCKY píše:
a to je od ktoreho rocnika vyroby (ja som 07/2001)
oznacenie motoura je ZDi30


tuším až od 2003 či 4. A nebolo to len kvôli tomu Crd.

pre autá predávané v USA platí povinnosť byť OBDII -kompaktibilné od roku 1996. ALE iba pre osobáky. A platia tam tiež iné (prísnejšie) predpisy pre emisie a crash testy a iné blbosti.
Pre Európu doteraz neexistuje jednotný zákonný štandard, ktorý by výrobcom áut ukladal povinnosť zjednotenia diagnostiky- a to napriek tomu, že EOBD (EU verzia OBDII) je kvázi povinná (vyžadovaná pri homologácii) pre všetky nové autá vyrobené v EU od 2000, mimo EU od 2001 a diesely dokonca až od 2004

Patrol aj Navarra boli predávané ako úžitkové (commercial) nie osobné (passenger) autá. A v USA sa motor 3.0 Di nepredával. Takže toho sa to netýkalo vôbec.


Ivko čisto teoreticky :

Tvoj Nissan (napriek špecifickému protokolu) by mal posielať signály podľa SAE J1979

Pozri sa, ktoré piny že to na konektore
Obrázok

máš obsadené

zaujímajú ma hlavne piny 7, 15 a 10

možno by sme teoreticky mohli skúsiť presvedčiť to tvoje gauge na nejakú komjunikejšn

Autor:  BBMiso [ Pon, 18.10.2010, 16:15 ]
Predmet príspevku: 

To :shock: co o tom Nissan OBD vsetko vie a ma aj pravdu.

Ivo iba ak pockas na nejaky vhodny Firmware Update, specialne pre ZD30 non-CRD.

Edit: Palo v tom konektore sedi iba napajanie.
4,5 - kostra,
16 + napajanie,
12 - TX
13 - RX
1 - CHECK

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 18.10.2010, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

Michal teraz si ma dostal ...
Citácia:
Ivo iba ak pockas na nejaky vhodny Firmware Update, specialne pre ZD30 non-CRD


a konkretne o update ktoreho systemu hovoris ???
- NissTune
- EcuTalk
- ScanGauge

??

Autor:  BBMiso [ Pon, 18.10.2010, 19:12 ]
Predmet príspevku: 

scangauge

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 19.10.2010, 11:11 ]
Predmet príspevku: 

2MisoBB :
pochybujem že Scangauge bude kedy updatovaná pre ZD30, pretože
Scangauge bola vymyslená pre OBD II kompaktibilné vozidlá a 90% klientov je v USA, je to US výrobok a ako taký nemá dôvod podporovať autá, ktoré sa na US trhu nikdy nevyskytovali. To, že podporuje aj EU modely nie je dané tým, že by to bol cieľ firmy Scangauge, ale skôr preto, že tieto autá prevzali a podporujú štandard OBDII.

Takže môj názor je že tadiaľto cesta nevedie.

Podľa Tvojho popisu pinov Nissan konektora to ani fungovať nemôže, jediné čo sa zhoduje je napájanie a kostry (signálová a napájacia)
Ale teoreticky by možno stálo za pokus prepojiť RX,TX piny (12a13)
s ich zodpovedajúcimi proťajškami podľa ISO. Minimálne TX - aby sa dali čítať hodnoty. Za pokus to stojí a nič sa tým nepojebe.
Aj tak tipujem, že napriek špecifickému zapojeniu bude pri komunikácii
použitý buď ISO 9141KWP (Key Word Protokoll) (99% ázijských áut) alebo (keďže Nissan a Ford dosť úzko spolupracujú) Ford SAE J1850PWM (Pulse Width Modulation)


2Ivo:
najrýchlejšia cesta je predať Scangauge a kúpiť EcuTalk LCD - http://www.ecutalk.com/consultlcd.aspx

Ale ak ťa zaujalo vyššie napísané, tak sa zastav

Autor:  finder [ Uto, 19.10.2010, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

Do riti .. Tiez si nedas pokoj s klavesnicou ... Strasny chrobak mi vrta teraz v mozgovej kore ... :? Vyzera to zaujimavo ...

Autor:  BBMiso [ Uto, 19.10.2010, 11:56 ]
Predmet príspevku: 

Palo mne je to jasne, ze Scangauge nebude updatovaná pre ZD30. Pozeral som napriklad chybove kody ZD30 non-CRD a s OBDII nesedi ani jeden. Podla mna to ani pri vhodnom zapojeni konektora nebude komunikovat. ECU RD28EFI a asi aj ZD30 pri komunikacii najprv nacita typ ECU, potom SW -eru zname senzory a nasledne z nich cita udaje. Okrem EcuTalk som zatial nenasiel komunikujuci SW.
Ono vacsina z nich sa s ECU spoji a nacita aj typ ECU, ale tam aj skonci.
EcuTalk akurat vydal finalnu verziu SW pre PC a PDA. Idem ju otestovat. Ja som si pripojenie odkonzultoval rovno s autorom a funguje to.

Hi Michal,
Yes it should work with the cable and software, but it needs to be latest ECUTalk v1.3.5 beta7 software (or beta3 or later). V1.3.4 doesnt support diesels.
I will probably have 1 more beta software update before it is official v1.3.5, but it is fine to use. Once it is official v1.3.5, I need to update the website and put up car compatibility list.
I am guessing you have the grey 14 pin consult port, and not a OBDII port? (all RD28 I've seen so far have consult port, but the Australian ZD30 ones have OBDII port).
Peter Collins

Autor:  BBMiso [ Uto, 19.10.2010, 13:13 ]
Predmet príspevku: 

Test finalnej verzie EcuTalk. Nikde neviem najst na aku hodnotu nastavit parameter "Injector Size (cc/min)" pre motor RD28 EFI.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Autor:  palo-cherokee [ Uto, 19.10.2010, 17:44 ]
Predmet príspevku: 

BBMiso píše:
...Nikde neviem najst na aku hodnotu nastavit parameter "Injector Size (cc/min)" pre motor RD28 EFI.



mno, podľa toho, čo tam máš sa vstreky. Neviem teraz narýchlo nissanie číslo, ale vstreky sú Denso a samotná tryska je buď 0SDN229 alebo 0SDN187.To posledné číslo na konci by mal byť tlak, pri ktorom otvára ihla
Netuším, podľa akého kľúča ich tam žltí muži montovali ale ak sa pamätám dobre tak do polovice 1997 boli tie 187 a potom 229.
obidve sú určené pre motory s výkonom do 25kW na 1 válec

takže asi len skúsiť zistiť priemer trysky a nejak podľa tlaku a výkonu vypočítať maximálny prietok :roll:

možno ti to pomôže

Autor:  BBMiso [ Pon, 28.10.2013, 21:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Consult

Dnes sme odskusali Nissan Consult aj s ZD30 non-CRD a funguje.
Staci prepojit spravne piny 14 pin consult konektoru a akoze OBD konektoru ZD30.

Obrázok

Obrázok

Autor:  bull4x4 [ Pon, 28.10.2013, 22:44 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Consult

Jo michal to rozbehal :) dik

vie niekto presne rozlustit ten kod 46?

To akoze fakt MAF? Mass airflow sensor??

Ta vaha vzduchu je nova! Nejde to ani z druheho auta, je fakt, ze su obe od jedneho vyrobcu, ale v tom druhom ide.

Niekde som cital, ze to moze byt aj MAP, akoze tlak v coolery, ale to je asi kod 905???

Dik za rady, uz ma to stve!!!

Stránka 3 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/