Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 21:01
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Nissan motor 3,3TD do PatrolaGR- čo vy na to? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Tak som začal pomerne vážne premýšľať o inštalácii motora 3,3TD do Patrola GR 2,8TD6 Intercooler, r.v.99.
Okrem problému s rozdielnou elektrikou 24V vs. 12V, ktorý by som teoreticky riešiť vedel sú určite aj iné "drobnosti" na ceste ku šťastiu... viete niekto, čo by mohli byť ďalšie úskalia? Dajte rady, názory, prípadne otázky, čo mňa nenapadli, budem vďačný.
Dôvod je prostý, 2,8 na gumách 285/75R16 pri cestovaní dáko nevládze, v teréne to zatiaľ nejak necítim, ale na diaľnici...nic moc. Žere a nejede.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 26.03.2010, 13:30
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
3,3TD, no neočakávaj že budeš mať viac výkonu, ale.... nepasuje vzálomne prevodovka, iná fréma, iné kotvenie na priečke prevodovky, celkovo je prička inak posadená. Rozhodne budeš meniť držiaky motora na 3,3TD, bude Ti chýbať ručná brzda na výstupe z prídavnej prevodovky a asi aj radenie prídavnej prevodovky bude trošku problém

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 26.03.2010, 13:46
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Je to len tento dovod? Ak hej tak urcite by som videl ako schodnejsiu cestu pohrat sa s prevodmi :oops: Urcite je to daleko menej financne narocne a hlavne casovo.

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 26.03.2010, 13:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Karlito:
ja mám s 3,3 len veľmi dobrú skúsenosť - po kúpe GR ale zostal na dvore, lebo je tak nejak dosť hrdzavý. Motor ide fantasticky, úplne odspodu a pripadá mi dokonca tichší. Čo takto to prehodiť aj s prevodovkou?

To masurko:
Prevody mi výkon motora nenahradia, ide mi hlavne o cestovnú rýchlosť. Motor je proste slabý, to predsa vieme všetci.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 26.03.2010, 13:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki pod na to inak ... Nechaj si svoj motour a pod s nim nieco urobit . Ako prve (a uz vela krat odskusane) su dva druhy zasahov :
a) vymena elektronickeho cerpadla za mechaniku
b) poladenie motora (robi to jeden upravca v Ziline ale koli tej komercnej triaske co tu prebieha ho nebudem menovat)

vsetci co to maju takto urobene si pochvaluju presne to co tebe chyby = VYKON

ak by som na Patroule menil motour uz by som hladal :
a) pri poziadavke neznicitelnosti, expedicnej blbuvzdornosti a akeho takeho vykonu legendarnu 4,2kuTD (krasne funguje u BullGR)
b) pri poziadavke vykonu kdesi v PL bezi nejaky projekt zabudovania tusim nejakeho Chevy monstra (detaily su u RadaND)

_________________
OFF the ROAD


Pia, 26.03.2010, 13:56
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki, ak cítiš rozdiel medzi RD28T SD33T tak je Tvoj RD28T mŕtvy.

Ale malá nápoveda, na SD33 je na zadnej časti motora taká liatinová platňa, ak zadáš šikovnému CAD programerovi asi by Ti vytvoril iný kus čo Ti potom vyrobia a budú pasovať kotevné miesta :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 26.03.2010, 14:20
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki to: http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 47&start=0

http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 27&start=0

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 26.03.2010, 14:37
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Myslel som, ze len chces ziskat naspet stratenu dynamiku. Ak sa ti zda auto celkovo lenive a pomale, tak by som sa priklonil k nejakemu tomu tjuningu. Existuje pomerne dost firiem aj na slovensku co sa zivia chipovanim aut. Sice kvalitne nachipovanie u renomovanej firmy nieco stoji (cca 700eur +-) ale odrazi sa to aj na spotrebe napr, cize v konecnom dosledku sa to vrati po case :-)

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 26.03.2010, 14:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže rad za radom...
To Karlito:
asi je dosť mŕtvy ten môj motor, ale ani keď je v poriadku, nie je to žiadna sláva. 3,3 ide krásne odspodu a má lepší priebeh výkonu. Tá nápoveda je super, píšem si. :-D lebo veľa vecí by bolo jednoduchších.
To Ivo:
Úprava resp. výmena čerpadla... zvažoval som, ale nie je to to pravé orechové, to by som skôr ladil to radové čerpadlo na 3,3TD a samozrejme dostal by intercooler. Poladenie 2,8 je možné, ale je to hodne na hrane, ten efekt sa mi zdá proste slabý, nedôveryhodný.
4,2D, resp. 4,2TD by bolo fajn, ale nestojí na dvore... a tie ostatné monštrá chcú veľa peňazí a ktovie, čoho ešte.
To masurko:
Tjuning ako ty hovoríš, je super, mám (mal som) ho na C5, pridalo 20koní, ubralo na spotrebe a ide ako pretrhnuté - lebo je to kompletne elektronicky riadený systém - čo Y61 nie je. Takže len externá jednotka za cca 20 litrov v starej mene a spýtaj sa robocopa na reálny výsledok.
To Kapo:
díky za linky, ten druhý je dlhší, chvíľku mi potrvá, než prelúskam, zatiaľ som tam nenašiel reálne skúsenosti, len úvahy...že by to nikto ešte neurobil? Na druhej strane je tam zopár tvrdení, že je to super a funguje to...tak neviem. Musím preštudovať.

Kua, to je ale slohová práca... ale dávajte, postupne vylúčime nevhodné smery...

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 26.03.2010, 15:39
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Moj súkromný názor a niekde som to už asi aj prezentoval... ak mi RD28T umrie, dám doňho SD33T komplet s prevodovkami, ktorý si pred tým postavím od nova a komplet :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 26.03.2010, 15:44
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no...ja vlastne ten základ vozu mám, celkom dobrý rám, aj prevodovky, aj kasňa je OK, nárazník aj navijačik, výbava tiež... a na dvore stojí hrdza z dobrým motorom 3,3TD. Tak nejak sa mi to zdá dobrý nápad. Zatiaľ. Podľa mňa by to malo chodiť lepšie od spodku, aj spotreba by mala byť menšia. A s čerpadlom si určite viac odborníkov poradí, než s poloelektrickým na 2,8TD.

Kapo, prežul som obidve tie vlákna ... okrem rôznych nápadov od BMW a až po Alfu tam nie je nič rozumné ... zatiaľ je to 3,3TD zrejme neodskúšané, alebo ten, čo to má, nechodí na žiadne fórum :twisted:

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 26.03.2010, 17:21
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito ako to myslis, ze mu bude chybat brzda ?

inak , tazko povedat, ci lepsie upravit RD28T na 143 PS alebo SD33T , teda silnejsi a dybamickejsi bude urcite upraveny RD28T ale zas zivotnost lepsia u SD33 ale ked vezmem v potaz narocnost prestavby a zastaralu koncepciu SD , hm neviem, neviem... potom uz radsej toyota 4,2 TD ale zas ta cena...

...inak pozor na jednu vec, kazdy komu sa zda K260 s SD33T ziva si musi uvedomit, ze seriovy kratky (tych je najviac) ma cca 1900 kg a Y61 dlhy ma cca 2400 kg

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 26.03.2010, 17:34
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, tak toto sú vážne argumenty... aj keď je toto je práve Wagon...ale tá váha asi bude aj tak rozdielna... na to som, popravde nemyslel. ups...

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pia, 26.03.2010, 18:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
UUUPS !!!

_________________
OFF the ROAD


Pia, 26.03.2010, 19:22
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 22:47
Príspevky: 287
Bydlisko: Martin, Sklene pri Handlovej
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jenki, tiez som myslel navahu tak ako rado a mozes este pripocitat naraznik a navijak a ine hmotnostne doplnky, ktore (neviem) mozno tvoje K-cko nema.
Este ma napadlo ze ak mas na K-cku povodne gumy co tiez neviem a na Y61 33-34" (aj dezen hra svoju ulohu napr. MT vs. AT) tak pre porovnanie to tiez nieje ktovie co.

Ako uz bolo spominane, celkom by sa mi pozdavala zmena prevodov a uprava motora ktoru ponuka rado. Co bude urcite pre teba pohodlnejsie, a hlavne menej stresujuce, lebo kazdy asi vieme ako to chodi ked sa nieco dopasovava.

A napriklad zohnat ND aj v buducnosti bude lahsie na RD28T.

_________________
www.4x4pneu.sk - offroad príslušenstvo, doplnky, úpravy a servis 4x4
Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 4" lift 34" MT
Jeep Grand Cherokee ZJ 4,0 5" lift 33" MT
ex. Chevy Niva 3" lift 30" MT


Pia, 26.03.2010, 19:27
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 37 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: