Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Nissan motor 3,3TD do PatrolaGR- čo vy na to?
Autor |
Správa |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
To Ivo:
kua, si si to teraz vychutnal...ale na to som túto tému otvoril.
Ale skúsim ešte podumať, čo by sa s tým dalo robiť... každopádne ešte stále možnosť 3,3 TD nezavrhujem.
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pia, 26.03.2010, 20:32 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
ale švagre takto mi vyfuknuť temu - povodná uvaha bola posadiť sd33t najskor do trolaY60 kde je to váhovo vcelku rovnaké Y 60 /1960 W160 /1900 Kg pohotovostná,výkonovo je to tiež podobné Y60/85 a W160/81 KW to znamená že po pridaní coolera by sa nám to skoro vyrovnalo,ale porovnanie obidvoch motorov v terene mi vychádza že W160-ka ide krajšie od spodu bez nejakeho držania v otačkach čo Y60 nedokaže bez uprav / a možem povedať že to nie je len pocit / preto som myslel že by to bolo dobre zameniť aj keď je tam veľa zámen ale ak vie niekto poradiť ako upraviť / konkretne/ Y60-ku abyzačala brať už pri1500 - 1700 otáčkach tak budem vdačný podľa možnosti nie dohady ale osvedčený recept
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Pia, 26.03.2010, 22:22 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
este som zabudol chlapi, trochu vam to este skomplikujem, totiz K160 (K260) ma este aj kratsie prevody ako GR, hm
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 27.03.2010, 10:37 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Add prevody ...
zmena prevodov na lahsie ma dve roviny :
1) dynamicka = auticko bude dynamickejsie , bude pekne zrychlovat a je viac nez iste , ze pri extremnejsej zatazi nebude mat problem udrzat sa v otackach
2) otacky = 2,8ka je citliva na tepelny rezim a zrovna pri jazde po dialnici sa sice (asi) nebude dusit, ale vo vyssich otackach sa udrzi a bude mat pozadovanu rychlost... ALE uchladi sa to ???
Neviem - iba tak premyslam . Hm . Ak sa to je vsak schopne uchladit po Radovej uprave vykonu , tak asi aj hej.
Niekde si tu preberal zapchate EGR = asi lepsie taha odspodu , to znamena ze asi zrychlenie uz OK
Tak isto sa tu niekde prebera vyfuck (system rezonator za turbom a potom iba rura) = tiez dobra cesta ako tomu pomoct (aj na ceskych forach sa tomuto venovalo nejake to vlakno)
Potom uz asi vedei cesta tou vymenou na mechanicke cerpadlo a ladenie vykonu...
_________________ OFF the ROAD
|
Sob, 27.03.2010, 11:57 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
Keďže po fyzickej kontrole je otázka ručnej brzdy bezpredmetná (je na rovnakom mieste u W160/Y60/Y61) ostáva zvážiť ostatné informácie.
Vývod kardanu je rovnako umiestnený aj smerovaný.
Kratšia prevodovka by nemusela byť horším riešením.
Chladič je totožný na W160/Y60.
Hmotnostne je W160 a Y60 skoro rovnaké.
Pridanie intercooleru by pomohlo aj Y60 aj W160.
Otázka je, ako sa dá zladiť radové čerpadlo a turbo motora SD33T (to neznamená pridať na čerpadle naftu, ale naozaj vyladiť).
Suma - sumárum by výsledok mohol byť zaujímavý pre Y60. Tých cca 400kg na Y61 asi nedáva veľa šancí motoru SD33T.
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Sob, 27.03.2010, 18:45 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
wau, preboha, kde si cerpal tieto informacie ?
chladic uplne iny, hmotnost tiez uplne inde, vyvod kardanu takisto nie je totozny, teda Y60 ma dif v strede a k 160 na boku...
celkom nerozumiem tvojej uvahe...
objasni prosim, nech nedezinformujeme verejnost
v globale poviem K160 nema skoro ziadne spolocne znaky s Y60 a Y61 uz vobec
neutocim sorry, len som z tychto info trochu mimo
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 27.03.2010, 21:40 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
dobre rado možno som sa špatne vyjadril
1 chladiče rozmerovo a vyvody totožné / možem to zajtra zmerať presne/
2 vývod kardana z prevodovky vyusťuje rovnako nepísal som o dife
3 hmotnosti su vyčitane z TP SRN
4 ručná umiestnená na vystupe kardana z prevodovky
vycucávam to z W 160 dlhej 3,3TD r.v 1988 ktorá mi stojí na dvore takže nie je problem si to overiť priamo na autach stoja totiž vedľa seba
práve pre toto som chcel tuto temu otvoriť až neskor keď to budem vedieť veci na 100% --ale sa to trochu urýchlilo
viem že máš viacej skuseností s trolmi tak si to všetko overím pomeriam a keď SA PODARí DAM AJ NEJAKé FOTO
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Sob, 27.03.2010, 22:25 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Ked tu uz Ivo naznacil moznost pridvihnutia vykonu (asi mechanicky ?), co pripadne alternativa, ktory tu previedol Pepe s Terranom a sice chip-tuning ?
Existuje takato moznost ? Tipoval by som, ze mozno aj ano ...
Alebo - ked uz poladime motor (mechanicky ?), tak je to zbytocnost ? Asi nie, chip-tun by mal zasahovat aj do map, a to je trochu ina kapitola ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Sob, 27.03.2010, 22:34 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Aj ja cakam ze robo kop povie k tomuto nieco viac.
robo kop píše: mna zaujma kde je ta brzda co to na nej skusate rad by som si tam dal patrola lebo mam chip a urvaty vyfuk a auto ide neskutocne zaujmalo by ma aky ma vykon.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Sob, 27.03.2010, 23:22 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
masurko píše: ...Ak sa ti zda auto celkovo lenive a pomale, tak by som sa priklonil k nejakemu tomu tjuningu. Existuje pomerne dost firiem aj na slovensku co sa zivia chipovanim aut. Sice kvalitne nachipovanie u renomovanej firmy nieco stoji (cca 700eur +-) ale odrazi sa to aj na spotrebe napr, cize v konecnom dosledku sa to vrati po case ... jenki píše: To masurko: Tjuning ako ty hovoríš, je super, mám (mal som) ho na C5, pridalo 20koní, ubralo na spotrebe a ide ako pretrhnuté - lebo je to kompletne elektronicky riadený systém - čo Y61 nie je. Takže len externá jednotka za cca 20 litrov v starej mene a spýtaj sa robocopa na reálny výsledok.
Nehovoril som o nejakej zazracnej krabicke, ktora v zasade spravi len to, ze prida cerpadlu (elektronicky). Mal som na mysli seriozne preprogramovanie riadiacej jdnotky.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Ned, 28.03.2010, 9:28 |
|
|
EssoSk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.03.2009, 20:11 Príspevky: 350 Bydlisko: Poprad
|
masurko píše: zazracnej krabicke, ktora v zasade spravi len to, ze prida cerpadlu (elektronicky).
Skúšal si niekedy otvoriť tú krabičku ? vieš čo v nej je ? Obyčajný odpor ktorý ojebkabáťuje váhu vzduchu nič viac!
Skutočných chipou /poprípade komplet výmena riadiačky... nieje to až také drahé dajú ti novú ty im dáš starú.../ na "offroady" je menej ale aj tak by som sa obrátil na skutočné firmy a nie na jožka ferka z garáže ktorý mi tam dá práve tu krabičku z odporom....
Obrátil by som sa na firmy typu Cimbu autosport, GmbH, MM racing .....
_________________ Končím........
|
Ned, 28.03.2010, 9:41 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
no, chip som videl nazivo asi na 3och 2,8 TD6 a kazda z nich mala problem s niecim inym, fakt isli lepsie, ale vzdy za cenu niecoho ineho (detonacie za studena, dymyvost atd) , ide totiz o to, ze elektronika v tychto motoroch nesleduje tolko parametrov ako na TDIckach, ktore pozname bezne (napr. koncernove VW) nikdy sme sa nezaoberali az tak hlboko elektronickym cerpadlom na tychto motoroch, pretoze sme ich vzdy menili za mechaniku, netvrdim, ze neexistuje moznost vyladit to elektronickou cestou, ale zatial som nejako nikde nepostrehol uspokojivy vysledok, mne sa ako najucinnejsie javi prerabka na mechaniku a nasledna uprava vykonu
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 28.03.2010, 9:50 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
Ja som sa na túto tému (chip tuning) bavil s Robom v Brezne...nevedel naozaj seriózne odhadnúť vplyv montáže na svojej Y61 - možno sa už niečo zmenilo.
Nejedná sa o to, čo poznáte z iných áut, Patrol (Y61 2,8TD)nemá skutočne plnohodnotnú počítačovú riadiacu jednotku, preto sa pridáva výpočtová jednotka samostatná a musí sa "naseknúť" na existujúcu kabeláž. Firma, ktorá ju dodáva nie je Jožko Ferko z garáže(EssoSk) ale seriózny dodávateľ chipovacích zariadení aj na veľké stroje, traktory a podobne, kde sú naozaj silní. Nechcem robiť reklamu, je to zahraničná firma a má zastúpenie aj v Blave. Výsledky ale, práve kvôli primitívnejšiemu systému riadenia čerpadla na Y61 (ani ryba, ani rak) nie sú také jednoznačné, ako napr. na motoroch PSA (Citroen, Peugeot) alebo VW. Sám mám načipovaný C5 a bol to super pokrok ako vo výkone, tak aj v spotrebe... ale to nemusí platiť na Y61, systém boxu je úplne iný.
P.S. Robo daj aj ty info...
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 28.03.2010, 11:34 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
len pozor, Robo ma 3,0 Di , tam je to uplne inak...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Ned, 28.03.2010, 13:24 |
|
|
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
HM, takže ďalšia komplikácia...
Ak budem mať pár dní voľnejší program, môžem zobrať ten modul na skúšku na týždeň, takú ponuku som dostal koncom roka. Len musím predtým objednať meranie na brzde v Kováčovej a hlavne, nechať nastaviť čerpadlo.
Ako vyzerá motor SD33T čo sa týka nejakých možných úprav, ladenia? Viem, že tam je radové čerpadlo a pomerne zastaralá koncepcia... sú nejaké možnosti?
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Ned, 28.03.2010, 21:26 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|