4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Nissan motor 3,3TD do PatrolaGR- čo vy na to? http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=10400 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | jenki [ Pia, 26.03.2010, 13:30 ] |
Predmet príspevku: | Nissan motor 3,3TD do PatrolaGR- čo vy na to? |
Tak som začal pomerne vážne premýšľať o inštalácii motora 3,3TD do Patrola GR 2,8TD6 Intercooler, r.v.99. Okrem problému s rozdielnou elektrikou 24V vs. 12V, ktorý by som teoreticky riešiť vedel sú určite aj iné "drobnosti" na ceste ku šťastiu... viete niekto, čo by mohli byť ďalšie úskalia? Dajte rady, názory, prípadne otázky, čo mňa nenapadli, budem vďačný. Dôvod je prostý, 2,8 na gumách 285/75R16 pri cestovaní dáko nevládze, v teréne to zatiaľ nejak necítim, ale na diaľnici...nic moc. Žere a nejede. |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.03.2010, 13:46 ] |
Predmet príspevku: | |
3,3TD, no neočakávaj že budeš mať viac výkonu, ale.... nepasuje vzálomne prevodovka, iná fréma, iné kotvenie na priečke prevodovky, celkovo je prička inak posadená. Rozhodne budeš meniť držiaky motora na 3,3TD, bude Ti chýbať ručná brzda na výstupe z prídavnej prevodovky a asi aj radenie prídavnej prevodovky bude trošku problém -ka- |
Autor: | masurko [ Pia, 26.03.2010, 13:51 ] |
Predmet príspevku: | |
Je to len tento dovod? Ak hej tak urcite by som videl ako schodnejsiu cestu pohrat sa s prevodmi ![]() |
Autor: | jenki [ Pia, 26.03.2010, 13:56 ] |
Predmet príspevku: | |
To Karlito: ja mám s 3,3 len veľmi dobrú skúsenosť - po kúpe GR ale zostal na dvore, lebo je tak nejak dosť hrdzavý. Motor ide fantasticky, úplne odspodu a pripadá mi dokonca tichší. Čo takto to prehodiť aj s prevodovkou? To masurko: Prevody mi výkon motora nenahradia, ide mi hlavne o cestovnú rýchlosť. Motor je proste slabý, to predsa vieme všetci. |
Autor: | IvoLUCKY [ Pia, 26.03.2010, 13:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki pod na to inak ... Nechaj si svoj motour a pod s nim nieco urobit . Ako prve (a uz vela krat odskusane) su dva druhy zasahov : a) vymena elektronickeho cerpadla za mechaniku b) poladenie motora (robi to jeden upravca v Ziline ale koli tej komercnej triaske co tu prebieha ho nebudem menovat) vsetci co to maju takto urobene si pochvaluju presne to co tebe chyby = VYKON ak by som na Patroule menil motour uz by som hladal : a) pri poziadavke neznicitelnosti, expedicnej blbuvzdornosti a akeho takeho vykonu legendarnu 4,2kuTD (krasne funguje u BullGR) b) pri poziadavke vykonu kdesi v PL bezi nejaky projekt zabudovania tusim nejakeho Chevy monstra (detaily su u RadaND) |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.03.2010, 14:20 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki, ak cítiš rozdiel medzi RD28T SD33T tak je Tvoj RD28T mŕtvy. Ale malá nápoveda, na SD33 je na zadnej časti motora taká liatinová platňa, ak zadáš šikovnému CAD programerovi asi by Ti vytvoril iný kus čo Ti potom vyrobia a budú pasovať kotevné miesta ![]() -ka- |
Autor: | Kapo [ Pia, 26.03.2010, 14:37 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki to: http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 47&start=0 http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph ... 27&start=0 |
Autor: | masurko [ Pia, 26.03.2010, 14:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Myslel som, ze len chces ziskat naspet stratenu dynamiku. Ak sa ti zda auto celkovo lenive a pomale, tak by som sa priklonil k nejakemu tomu tjuningu. Existuje pomerne dost firiem aj na slovensku co sa zivia chipovanim aut. Sice kvalitne nachipovanie u renomovanej firmy nieco stoji (cca 700eur +-) ale odrazi sa to aj na spotrebe napr, cize v konecnom dosledku sa to vrati po case ![]() |
Autor: | jenki [ Pia, 26.03.2010, 15:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Takže rad za radom... To Karlito: asi je dosť mŕtvy ten môj motor, ale ani keď je v poriadku, nie je to žiadna sláva. 3,3 ide krásne odspodu a má lepší priebeh výkonu. Tá nápoveda je super, píšem si. ![]() To Ivo: Úprava resp. výmena čerpadla... zvažoval som, ale nie je to to pravé orechové, to by som skôr ladil to radové čerpadlo na 3,3TD a samozrejme dostal by intercooler. Poladenie 2,8 je možné, ale je to hodne na hrane, ten efekt sa mi zdá proste slabý, nedôveryhodný. 4,2D, resp. 4,2TD by bolo fajn, ale nestojí na dvore... a tie ostatné monštrá chcú veľa peňazí a ktovie, čoho ešte. To masurko: Tjuning ako ty hovoríš, je super, mám (mal som) ho na C5, pridalo 20koní, ubralo na spotrebe a ide ako pretrhnuté - lebo je to kompletne elektronicky riadený systém - čo Y61 nie je. Takže len externá jednotka za cca 20 litrov v starej mene a spýtaj sa robocopa na reálny výsledok. To Kapo: díky za linky, ten druhý je dlhší, chvíľku mi potrvá, než prelúskam, zatiaľ som tam nenašiel reálne skúsenosti, len úvahy...že by to nikto ešte neurobil? Na druhej strane je tam zopár tvrdení, že je to super a funguje to...tak neviem. Musím preštudovať. Kua, to je ale slohová práca... ale dávajte, postupne vylúčime nevhodné smery... |
Autor: | Karlito [ Pia, 26.03.2010, 15:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Moj súkromný názor a niekde som to už asi aj prezentoval... ak mi RD28T umrie, dám doňho SD33T komplet s prevodovkami, ktorý si pred tým postavím od nova a komplet ![]() -ka- |
Autor: | jenki [ Pia, 26.03.2010, 17:21 ] |
Predmet príspevku: | |
no...ja vlastne ten základ vozu mám, celkom dobrý rám, aj prevodovky, aj kasňa je OK, nárazník aj navijačik, výbava tiež... a na dvore stojí hrdza z dobrým motorom 3,3TD. Tak nejak sa mi to zdá dobrý nápad. Zatiaľ. Podľa mňa by to malo chodiť lepšie od spodku, aj spotreba by mala byť menšia. A s čerpadlom si určite viac odborníkov poradí, než s poloelektrickým na 2,8TD. Kapo, prežul som obidve tie vlákna ... okrem rôznych nápadov od BMW a až po Alfu tam nie je nič rozumné ... zatiaľ je to 3,3TD zrejme neodskúšané, alebo ten, čo to má, nechodí na žiadne fórum ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Pia, 26.03.2010, 17:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito ako to myslis, ze mu bude chybat brzda ? inak , tazko povedat, ci lepsie upravit RD28T na 143 PS alebo SD33T , teda silnejsi a dybamickejsi bude urcite upraveny RD28T ale zas zivotnost lepsia u SD33 ale ked vezmem v potaz narocnost prestavby a zastaralu koncepciu SD , hm neviem, neviem... potom uz radsej toyota 4,2 TD ale zas ta cena... ...inak pozor na jednu vec, kazdy komu sa zda K260 s SD33T ziva si musi uvedomit, ze seriovy kratky (tych je najviac) ma cca 1900 kg a Y61 dlhy ma cca 2400 kg |
Autor: | jenki [ Pia, 26.03.2010, 18:27 ] |
Predmet príspevku: | |
No, tak toto sú vážne argumenty... aj keď je toto je práve Wagon...ale tá váha asi bude aj tak rozdielna... na to som, popravde nemyslel. ups... |
Autor: | IvoLUCKY [ Pia, 26.03.2010, 19:22 ] |
Predmet príspevku: | |
UUUPS !!! |
Autor: | Josse [ Pia, 26.03.2010, 19:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Jenki, tiez som myslel navahu tak ako rado a mozes este pripocitat naraznik a navijak a ine hmotnostne doplnky, ktore (neviem) mozno tvoje K-cko nema. Este ma napadlo ze ak mas na K-cku povodne gumy co tiez neviem a na Y61 33-34" (aj dezen hra svoju ulohu napr. MT vs. AT) tak pre porovnanie to tiez nieje ktovie co. Ako uz bolo spominane, celkom by sa mi pozdavala zmena prevodov a uprava motora ktoru ponuka rado. Co bude urcite pre teba pohodlnejsie, a hlavne menej stresujuce, lebo kazdy asi vieme ako to chodi ked sa nieco dopasovava. A napriklad zohnat ND aj v buducnosti bude lahsie na RD28T. |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |