Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 16:49
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Zle ranne starty 
Autor Správa
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
V poslednom case ked ranne teploty poriadne poklesli mam problem nastartovat. Ked uz auto nastartuje a prejde par km, tak potom uz chyta aj po hodinke oddychu,ale po 8 hodinach co som v praci opat starter velmi tazko pretaca motor.
Vsetko ukazovalo na zlu baterku. Kupil som teda novu,ale problem nezmyzol. Nastastie mam v aute baterky dve a ked zapojim paralelne obe tak som to zatial vzdy nakopol.
Problem je v tom je jedna baterka je uplne nova ALFA(74Ah) a druha je asi dvorocna zlta OPTIMA (55Ah). Obe su podla mna v poriadku . ALFA ma na prazdno 12.6V a Optima 12.8V.
Auto ani na jednu zapojenu samostatne rano nechyti, starter ledva pretaca motor. Ani s oboma paralelne to nie jeziadna slava, pretoze motor aj tak netoci ako som bol zvyknuty, ale podari sa nastartovat.

Nechce sa mi verit ze byt to mohlo byt baterkami, zacinam obvinovat starter.
Este by to mohlo byt aj zlymi kontaktmi kablov (zla kostra)a podobne.


Ako prist na to v com je problem?
AKo testnut ci je starter OK?
Moze "chyteny" starter pozadovat viac prudu ako ked je v poriadku? To by vysvetlovalo ze na dve baterky toci lepsie.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Naposledy upravil Pepe dňa Ned, 19.12.2010, 21:56, celkovo upravené 1



Ned, 19.12.2010, 21:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2047
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
natiahni si kábel (s očkami) z mínus pólov priamo na motor nech eliminuješ prípadnú zlú kostru

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 19.12.2010, 21:47
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Necitim sa byt povolany v elektrike, ale na studeno ma starter problem, a po hodinke uz nie ? Nebude aj u teba problem s naftou ?
(samozrejme toto je zrovna taka haluz ako ten starter, len na hlas uvazujem). Nejak mi nejde do hlavy preco by starter mal mat problemy s okolitou teplotou ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 19.12.2010, 21:56
Profil
Koumák

Registrovaný: Uto, 07.09.2010, 11:42
Príspevky: 178
Bydlisko: Košice-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este si skontroluj startovaci prud lebo aj ked mas novu baterku so slabym startovacim prudom tak startuje akoby si mal vybitu bateriu...napr tocis a kontrolky na pristrojovke stlmuju az zhasinaju

_________________
Nissan patrol 2,8D (1998) Španiel
Dinli DL-802 (2010)


Ned, 19.12.2010, 21:57
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
velmi ťažko pretáča motor, čiže s naftou problém nebude. Buď elektrika - zlé kontakty=prúdové straty, alebo púzdra štartéra,keď všetko stuhne, čiže aj olej v motori, vačšie trenie, štartér má vačší odpor a môže sa rotor nejak krížiť

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Ned, 19.12.2010, 22:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pokiaľ chceš testnúť štartér, tak musí ísť von a na stolicu, kde sa testne pod zaťažením. Naprázdno môže mať otáčky ako lietadlo, ale pod zaťažením sa ukáže čo je zle. Môžeš maľ vyločkané uloženie pastorka, pokiaľ ho máš v bronzovom púzdre, ono sa zvykne vyločkať do elipsy a potom ho cviká, a nevie nabrať potrebné otáčky aby diesel naskočil, ale to zvykne byť aj vidieť, lebo obvykle tak sú žlté narajbané piliny z púzdra, ale videl som už aj pripečený bronz na oske pastorka, potom sa to fest zadieralo, ale ešte by som prekontroloval aj komutátor a uhlíky, robi galibu, najmä teraz v zime, pokiaľ máš zanesené komutátorové pliešky, tak že sú premostené 2-3 ks, tak potom štartér nevie nabrať otáčky, kvôli tomu, že jednotlivé sekcie rotora sú naraz spojené a nevytvorí sa otáčavý moment.
Takže púzdro uloženia, uhlíky, komutátor, kontakty, krátke a hrubé káble a dobre nabitú baterku. No a žhaviče OK. Hovorím o diesli.


Ned, 19.12.2010, 22:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som mal tento problem tiez.

riesenie bolo repas štarteru, respektive toho ozubenia co sa pritlaca o venec.
ked to ozubenie je uz rokmi opotrebene a pri -20 ja rozmery kolecka zmensia aj o desatinu a potom nakeket zapada a krizi sa na venci. a preto starter musi vyvyjat ohodne vatsie sily aby pretocil. a preto su vatsie naroky na starovaci prud.

skus skontrolovat aj cievku co ho pritahuje ci dobre dosada. až na doraz

snad ti to pomohlo :-)

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Ned, 19.12.2010, 22:17
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takze starter musi ist von, to je viacmenej iste. Cely by som ho rozobral a precistil, pozrel uhliky. Skoda,ze teraz sa mi v tejto zime do toho ist nechce.
Pozeral som servisny manual a bol som prekvapeny co som tam nasiel. Pre moj TDI je tam pisna baterka 65Ah (dost malo).
O startery som tam nasiel, ze berie "len" 160A,to by ako tak suhlasilo, lebo do 2.7 Tdi ide starter 1.9KW-2KW. 12Vx160A=1920W. 160A prud by mala dat pomaly kazda bateria :)

Neviete kde sa do startera daju zohnat nove uhliky, uz ked bude von,tak v nom aspon vymenim co sa da.
Vem aj zohnat nejake secon-hand z Polska, len neviem ci nebudu v horsom stave ako ten moj.

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Ned, 19.12.2010, 22:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne na ARE-cku 10 robilo v zime to iste a na vine bol cuduj sa svete oil - v zime tak od -5 vysie stuhol ako by to bol med a v tedy starter nestacil pretocit dostatocnov richlostou motor ,neraz som baterku vitiahol na 0 :-D ale ked som pekne oil vymenil vsetko slo jak malo :wink:

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Ned, 19.12.2010, 23:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Olej tam davas aky.Teraz 10W40 alebo 5W40.Ja mam 10W40 ESSO a ziadny problem.Ale aj mam fakt ze z Webastom ho predohrejem.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 19.12.2010, 23:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pepe, ešte ma napadlo, z tohotok, čo si napísal, že ani ked dáš 2 baterky ti netočí dobre.

Tak to naisto je štatér, ja som mal voľakedy Aviu, a ak poznáte, ako štartujú, tak viete. Avia mala 2 ks 6V/150 Ah do série, aby mala 12V. No mne aj tak veľmi slabo točili, aj napriek tomu, že som ich mal nabité. Tak s kamarátom sme tam ešte pripojili nejakú konskú asi 250 Ah, a výsledok bolo, že mi stopilo bužírku z káblov a chytlo sa to horeť pod autom, mal som toľko amperov, že mi odpálilo kábel ako prst aj tak nenatočilo, štartér bol úplne na figu, rotor aj pastorok mali vyločkané ložiská ani uhlíky nic moc. Takže som ho musel meniť, repasnutý mi natočil motor aj bez žhavičov !


Ned, 19.12.2010, 23:11
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 27.02.2010, 2:02
Príspevky: 281
Bydlisko: Stará Lubovna
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne tiez zle v zime startovalo auto mam pajero 1 a myslim ze to je uz vekom auta tak som si kupil 100ah bateriu na start dava 800A a teraz uz neni ziaden problem z rannym natocenim motora aj ked stale rano tocim 4-5 sekund ale memam problem ani po 2 tyzdnovom stati auta,

_________________
Range Rover Classic 3.9V8


Ned, 19.12.2010, 23:12
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pepe, ešte jedna vec: 2 rôzne baterky nespájaj na trvalo, lebo jak jedna tak druhá majú rôzne nabíjacie aj vybíjacie prúdy, a v praxi sa môže stať, že jedna ti potom sosne druhú a ani spolu nabudú mať toľko sily ako jedna origo. Pokiaľ chceľ spájať na trvalo, tak len úplne rovnaké aj od výrobcu a aj podľa ampérov.


Ned, 19.12.2010, 23:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
Nejak mi nejde do hlavy preco by starter mal mat problemy s okolitou teplotou ...


má problém a veľký. Jednak zmrznutý motor má veľký pasívny odpor a druhá vec je to, že s klesajúcou teplotou klesá aj kapacita akumulátora a štartér pracuje z nižším napätím. Kapacita aku sa udáva pri teplote cca 25°C. Pri -25°C je o nieco viac, ako polovičná.

* Plne nabitý akumulátor pri zaťažení
+25 °C------------------------udržuje------------------------100 % štartovacieho výkonu
O °C------------------------udržuje--------------------------65 % štartovacieho výkonu
-18 °C------------------------udržuje--------------------------40 % štartovacieho výkonu
Hustota elektrolytu :
1,10 - mrzne pri -7 °C
1,15 - mrzne pri -15 °C
1,20 - mrzne pri -26 °C
1,25 - mrzne pri -52 °C
1,28 - mrzne pri -68 °C

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 20.12.2010, 8:52
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 12.12.2006, 12:12
Príspevky: 134
Bydlisko: B.Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mam sice rozdielne baterky,ale nie su spojene natvalo. Na kazdej mam este odpojovac,aby sa dala kazda jedna pripojit samostatne,alebo obe paralelne dokopy. Tiez ich mam zapojene aj cez vysokoprudove rele, ktore ovladam z vnutra auta a spajam tak baterie paralelne dokopy, ale to pouzivam vacsinou len ked chcem za jazdy aby alternator dobijal obe beaterie naraz. Pre start motora je pripojenie bateriek cez to rele nedostatocne, nedokaze preniest take velke prudy.
Este som uvazoval, ze mohli odist odpojovace, ale oba naraz? Oba su 1000A a jeden znich (na hlavnej baterke) je trvale spojeny, nemal sa preco pokazit.

Skusim teda ako prvy pokus priviest priamo z baterky (-)pol priamo na starter, tym vylucim zle ukostrenie, pripadne by som mohol starter pripojit nejakymi dobrymi stratovacimi kablami priamo na baterku co to bude robit.

Ja tam mam momentalne Valvoline 10W40 a kedze auto pouzivam najviac v zime asi prejdem na 5W40 ktory som tam tiez niekedy lieval,ale chcel som usetrit a tu to teraz mam.
Mozno by som oplatilo na zimu tam dat 0w30 co poviete?

_________________
Nissan Terrano 2, OME, BFG AT 32".


Pon, 20.12.2010, 8:58
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: