Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:41
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 kontrolka airbagu 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 14.03.2012, 1:45
Príspevky: 219
Bydlisko: Rožňava
Odpoveď s citáciou
nevravím že to bude komunikovať z každou riadiacou jednotkou za pokus to stojí :-D

_________________
Čím viac upravené auto ,tým ďalej sa ide po traktor "


Uto, 13.08.2013, 12:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54
Príspevky: 508
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Noo toto toto chlapci, že už na dvoch diagnostikách mi nevedeli načítať riadiačku airbagu vobec. Ale ako píše samuro, za pokus to stojí ;-)

_________________
Toyota LandCruiser 95
Nissan Terrano II 2,7 TD
Suzuki Vitara 1,6 16V
Suzuki GSX-R 600 K2 :)

http://www.youtube.com/xsimivw
http://amass.sk/


Uto, 13.08.2013, 14:51
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
S ABG obvykle problém cez diagnostiku nie je, to skor motor, inak na novších Y61 sa spolujazdcov dá vypnúť aj dlhodobo a bočné ked aj nie sú (športové sedadlá ) sa dajú vypnúť tiež

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.08.2013, 16:06
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.03.2009, 22:54
Príspevky: 508
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
No diagnostika si pyta kabel s nejakym cislom a ten kabel v tych servisoch nemali.A s motorom je tiez problem nacitat ako píšeš. Neviem či mi fakt neostane len origo Nissan.

_________________
Toyota LandCruiser 95
Nissan Terrano II 2,7 TD
Suzuki Vitara 1,6 16V
Suzuki GSX-R 600 K2 :)

http://www.youtube.com/xsimivw
http://amass.sk/


Uto, 13.08.2013, 18:59
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 25.05.2008, 14:34
Príspevky: 107
Bydlisko: galanta
Odpoveď s citáciou
bacaono píše:
Toto by malo fungovat aj na Y61.
http://www.youtube.com/watch?v=IraUDVXmSoU

Dik za video vcera som to na y61-ke spravil podla videa na 2hy krat a funguje to.


Uto, 13.08.2013, 23:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Cez vikend sa mi objavil podobny problem na mojom Y61 rocnik 2003, hral som sa s elektrikou (hneval ARB kompresor tak mu bolo treba prerobit elektricke zapojenie, pritom omylom bol aj kratky skrat z baterky kym neodisla posilnena poistka). Hranie som dokoncil, auto odstavil. Po asi 10 km jazde a vypnuti a o 10 minut zapnuti motora kontrolka airbagu zasvietila.

Aby bolo vsjo jasno, najskor polopatisticke vysvetlenie polohy kluca, su 4 polohy, vseobecne pre vsetky auta so spinacou skrinkou:
0 - kluc sa vlozi do zamku, zamknute riadenie, vypnuta elektrika okrem par ako svetla ci smerovky
1 - odomknute riadenie, zapnute radio, palubny pocitac (ak je v aute)
2 - zapnute zapalovanie, vsetka elektrika funguje. rozsvietia sa kontrolky palubovky. v tejto polohe je kluc vzdy ked bezi motor.
3 - zopnuty starter, po uvolneni kluc sam preskoci do polohy 2

Kontrolka pri otoceni klucika do polohy 2 zasvieti klasicky asi na 7 sekund, potom ak je vsetko ok, ma zhasnut. V mojom pripade po tych 7 sekundach zacala blikat asi v sekundovych intervaloch.
Skusal som postup s klucom a stlacanim 5x senzora zatvorenia vodicovych dveri (gumeny stuplik na B stlpiku, ktory sa stlaci sam, ked zatvorite dvere), to neslo.

Co mi islo, bol tento postup:
1. vlozit kluc do zapalovania, otocit do polohy 2.
2. pockat kym prejde 7 sekund, vtedy airbag zacne blikat - jednosekundove pravidelne intervaly
3. OKAMZITE ked airbag zacne blikat (hned ako zhasne) kluc do polohy 0
4. v polohe 0 pockat max. 1 sekundu a zasa do polohy 2.
5. opakovat tento cyklus najmenej 1x, najviac 3x, teda celkovo najmenej 2 najviac 4 cykly (poloha2->7 sekund->poloha0->1sekunda->poloha2)
6. po tychto cykloch zacne airbag blikat inak, 3 sekundy zhasnuty, 2 sekundy svieti. Nie je to pravidelne 1 sekunda ako predtym.
7. tymto sposobom je airbag v diagnostickom mode. (kluc je teraz v polohe 2)
8. pre reset chyby staci kluc poloha 0, vytiahnut kluc, pockat aspon 10 sekund.
9. vlozit kluc, nastartovat, skontrolovat ci po 7 sekundach kontrolka airbagu zhasla.

A DODATOCNY KROK, v navodoch inde som nenasiel
Toto mne nefungovalo, kontrolka stale blikala v diag mode. Po kroku 9 som este spravil to, ze som vytiahol poistku airbagu (v poistkovej skrini lavy rad, 4 zhora, je to 10A) kym motor bezal a kontrolka blikala, po vytiahnuti poistky zostala kontrolka svietit. Poistka naspat, vypnut motor, vytiahnut klucik, pockat 10 sekund a znova vlozit, nastartovat. Konecne kontrolka po 7 sekundach uvodnej kontroly zhasla.

Az po tomto kroku (vytiahnutie poistky pocas behu motora) a dalsom nastartovani sa reset chyby podaril.

Predchadzajuce pokusy nepomohli, vedel som dostat airbag do diag modu aj z neho von, ale zhasnutie kontrolky nie.
Reset cez skratovanie pinov na OBD konektore som neskusal, tento postup som nenasiel.

Hadam niekomu, kto narazi na podobny problem, tento postup pomoze.


Pon, 01.10.2018, 9:08
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Kedze som sa cez tyzden bavil s airbagmi a kabelazou, prilozim si sem este nejake info, detaily sa daju najst v dielenskom manuali, cast RS (restraint system)

Najskor, uzitocna info, konektory kabelaze ku airbagom maju zltu farbu, podla toho sa daju lahko spoznat. Diagnostika je rozna podla typu kontrolky, bud je typ 1 - kontrolka ako ikona pasaziera s pasom a airbagom, alebo typ 2 - kontrolka je napis AIR BAG. V druhom pripade je prechod do diag modu trochu iny, nebudem ho tu popisovat, kedze ja mam typ 1.

Nissan ma diagnostiku CONSULT-II, ktora cez OBD2 port a svoj protokol CONSULT vie komunikovat s riadiacou jednotkou airbagov. Je to ta ista diagnostika, ktora sa pouziva na diagnostiku motora a automatickej prevodovky. Riadiace jednotky maju rozne cisla podla vybavy vozidla. Diagnostika cez kabel vie diagnostikovat chybu detailnejsie ako cez blikanie airbagov. Zial, aj ked mam diagnosticky kabel, nenasiel som SW na PC, ktory by vedel robit diagnostiku airbagov. Diagnostiku motora robit viem.

Chyba sa da diagnostikovat ale aj poctom bliknuti kontrolky airbagov v diagnostickom mode, ako sa dostat do diag modu je popisane v casti vyssie, skopcim si tu vynatok z manualu:
Inspecting SRS malfunctioning parts by using “AIR BAG” warning lamp — Diagnosis mode
NOTE: SRS will not enter Diagnosis mode if no malfunction is detected in User mode.
1. Turn ignition switch “ON”.
2. After “AIR BAG” warning lamp lights for 7 seconds, turn ignition switch “OFF” within 1 second.
3. Wait more than 3 seconds.
4. Repeat steps 1 to 3 twice (Perform 3 times in total).
5. Turn ignition switch “ON”. SRS is now in Diagnosis mode.
6. “AIR BAG” warning lamp operates in Diagnosis mode as follows:
NOTE: If SRS does not enter Diagnosis mode even though malfunction is detected in User mode, check the battery voltage. If the battery voltage is less than 9V, charge the battery. Then go to DIAGNOSTIC PROCEDURE 7, page RS-47.
If the battery voltage is OK, replace the diagnosis sensor unit.

V diagnostickom mode kontrolka blikne bud 1x 3sec alebo 2x 1.5 sec a potom vyblika urcity pocet 0.5 sec bliknuti indikujucich chybu.

Prvy pripad indikuje chybu prednych airbagov pripadne napinacov pasov. Druhy pripad indikuje chybu bocnych airbagov. Typicky to byva problem kabelaze v sedadlach alebo odpojene airbagy pri vymene sedadiel. Podla presneho poctu kratkych 0.5 sec bliknuti sa da odcitat chyba, chyb moze byt viac, potom ich jednotka aj vyblika. Idealne si blikanie nahrat na video a potom v pokoji pri manuali si zratat pocet bliknuti a podla toho opravit chybu.

Pokial uz chyba bola odstranena, kontrolka blikne iba 1x 3 sec alebo 2x 1.5sec (podla toho aky typ chyby tam bol predtym) a nedava ziadne 0.5 sec blikania, iba sa opakuje. Vtedy staci vypnut zapalovanie, vytiahnut kluc, otvorit/zatvorit dvere a pri dalsom starte uz kontrolka blikat nebude. Detaily su na strane RS-42 a dalej. Ak by niekto nemal manual, staci napisat, poslem.


Sob, 11.04.2020, 12:47
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Dopisem si tu este kody bliknuti:
A1. 3-0 (3 sec bliknutie, 2 sec pauza) - Diagnosis results (previously stored in the memory) might not be erased after repair.
- Intermittent malfunction has been detected in the past.
A2. 3-2 (3 sec blik, 2x 0.5 sec bliky) - The driver’s air bag module circuit is malfunctioning.
A3. 3-7 (3 sec blik, 7x 0.5 sec bliky) - The diagnosis sensor unit is malfunctioning.
A4. 3-8 (3 sec blik, 8x 0.5 sec bliky) - The front passenger air bag module circuit is malfunctioning.

B1. 2x1.5-1 (2x 1.5 sec blik, 1x 0.5 sec blik) - The front side air bag module (RH) circuit is malfunctioning. (Right hand)
B2. 2x1.5-2 (2x 1.5 sec blik, 2x 0.5 sec blik) - The front side air bag module (LH) circuit is malfunctioning. (Left hand)
B3. 2x1.5-3 (2x 1.5 sec blik, 3x 0.5 sec blik) - The satellite sensor (RH) is malfunctioning. (Right hand)
B4. 2x1.5-4 (2x 1.5 sec blik, 4x 0.5 sec blik) - The satellite sensor (LH) is malfunctioning. (Left hand)


Sob, 25.04.2020, 9:27
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 23 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: