4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

montaz pridavneho chladica
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13684
Stránka 1 z 1

Autor:  IvoLUCKY [ Pon, 19.09.2011, 22:34 ]
Predmet príspevku:  montaz pridavneho chladica

mam dilemu ...
je mozne montovat chladic (povedzme pridavny chladic oleja AT) nie klasicky zvislo (ako hlavny chladic vody), ale "na lezato" = tak ako je intercooler ??
chladic by bol osadeny el.vrtulkou ovladanou manualne z kabiny
idea :
pri "normalnej" jazde chladic chladi "pasivne"
pri jazde v terene a do prudkeho kopca (v zasade vzdy pomaly ...krokom) zapinam vtulu pre vyssiu ucinnost chladenia

blbost??? či?

pytate sa preco takto ? no lebo pred hlavnym chladicom uz je toho neurekom a uz tam nic nechcem pchat (koniec koncov ani nie je kam...) a miesto je nad lavym blatnikom ...
zvazujem aj NASA nasavac do kapoty (Jenki bude vediet co to je) ...

Autor:  fajer [ Pon, 19.09.2011, 23:54 ]
Predmet príspevku: 

hmm... NASA , to bude nieco ako NA SAlame...???
kazdopadne , zmena polohy (nikdy) nieje zla, podstatnejsie je to akt. chladenie el. vent. , keby si to dal pred hlavny chladic, polezie hore teplota vsetkeho co bude za tym, ak by si to dal za., tak samozrejme bude dany chladic zrat teplo od ostatnych pred nim, pokial to das mimo a je tam dostatok miesta pre cirkulaciu zvduchu a samozrejme aj jeho vymenu za chladnejsi, tak riesenie prinesie ocakavany efekt.

ivco , patrol ma koooopu energie naviac pri jazdeni, co tak trochu podumat a skusit do riesenia pridat trebars peltiere a vyuzit prebitocnu el. en. altika v case pomalsej jazdy v terene a vyzsich otacok motora ??
za studena mozes zasa otocit smer toku prudu a tak dosiahnut zime rychlejsie zohrievanie AT pred jazdou.

Autor:  finder [ Uto, 20.09.2011, 7:43 ]
Predmet príspevku: 

Bez nasavaca je otazne aku bude mat ucinnost, ked nebude chladeny naporom vzduchu. Naddimenzovat ho ? On nejake teplo vyziarit do okolia dokaze, ale ci to bude dost aby efekt bol dostatocny.

Autor:  jenki [ Uto, 20.09.2011, 7:59 ]
Predmet príspevku: 

Ivo, a soudrOzi z Austrálie nemajú nič podobné už vymyslené? Je tam dosť teplo a toto by mohli mať poriešené...
Lebo vieš ako je to s nasávačom - aerodynamika je sviňa, chce mať všetko odmerané, odtlakované, kde je na povrchu pretlak a kde podtlak, podľa rýchlosti a tak. Inak ti upchá novú dieru luftom a finito.
Aj keď, ty potrebuješ zrejme chladiť len pri pomalej jazde v teréne, pri bežných podmienkach zrejme stačí originál, či?

Autor:  fajer [ Uto, 20.09.2011, 9:57 ]
Predmet príspevku: 

zatial som to cele chapal iba ako doplnkove chladenie pri pomalej jazde, . na normalnu prevadxzkovu rychlost je tam origo chladic, toto predpokladam ze ma sluzit ako nasilny ochladzovac AT pri "prejazde Cavojom" .. a pod.
= napor vzduchu cez kapotu (ak by si tam riesil sanie) tu nebude zohravat ziadnu ulohu.
skuste ma niekto uviest do obrazu s akym tlakom sa v danej oblasti pracuje, ake su moznosti pripojenia - hadice , koncovky, ja by som mohol nieco vykutrat v dielni na testovanie...

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 20.09.2011, 14:56 ]
Predmet príspevku: 

add tlak)
podla informacii odbornikov na AT v cerpacom okruhu prevodovky je "maly" = v podstate iba na zabezpecenie prietoku (koniec koncov je to otvorena sustava , lebo je tam aj mierka aj odvetranie AT prevodovky)
add aerodynamicke pomery na kapote)
suhlasim , ze toto je problem , ktory som v uvahe neriesil, ale nebudeme si nic nahovarat , ten NASA nasavac sa mi paci a ma to byt taka ta ficurinka pre oko , ktora od urcitej rychlosti splni aj ucel naporoveho chladica ( pri troche stastia a dobrom klampiarovi/nitarovi ta ucinnost moze byt prekvapivo vysoka)
Obrázok

add kedy chladit)
aktivne = ventilator
ano Kajo = hlavne v nizuckej rychlosti a obrovskom zatazeni = dlllheeee expedicne stupania
pasivne
furt = vsetci mi vravia , ze automat sa neda podchladit a Patrolovska AT na 35" gumkach to urcita aj potrebuje

Autor:  jenki [ Uto, 20.09.2011, 15:08 ]
Predmet príspevku: 

sa mi páči ako púšťaš pomaly chlpy :-D
Fičúra na oko to má byť, a keď bude aj chladiť, bude to super.
Vedel by som si to predstaviť na hornej ploche kapoty...ale ako tam tie trubky dostať, to neviem. Vrtuľu predpokladám plánuješ saciu za voštinou chladiča.
Na Pajere je olej v AT aj ohrievaný vodou z chladiča (vraj) aj chladený v prednom náporovom chladiči. Predpokladám, že obe AT sú pôvodne AISIN, takže asi zhodná konštrukcia, len iné parametre.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 20.09.2011, 15:25 ]
Predmet príspevku: 

... chladic ba som rad polozil vodorovne nad lave predne koleso (v smere jazdy) = mam tam miesto a necitim potrebu davat druhu baterku
... netahal by som tam trubky ale hadice (hadice sutam predsa aj teraz)
... NASA nasavac samozrejme na kapotu logicky tak aby napor posobil na chaldic (co mi robi starost je , kam ten ohriaty vzduch odvadzat (chcelo by to potestovat) ale az tak sa toho nebojim = je tam miesto smerom dolu


POCUJTE ALE FICURINKY NEFICURINKY PROSIM ODPOVEDAJTE NA OTAZKU...

Mozem namontovat chladic oleja NALEZATO ako intercooler ??? Napadaju ma hlavne mozne problemy zavzdusnenia / odvzdusnenia ...

Autor:  Milan [ Uto, 20.09.2011, 20:50 ]
Predmet príspevku: 

Chladicu je jedno ako je otoceny.
1,je v nom nuteny obeh,
2,musi byt na najvyssom mieste odvzdusnovaci ventil,
3,ak budes cez neho tlacit vzduch el.ventilatorom,mozes ho mat aj v kabine a kurit s nim.
Ja v tom nevidim problem.Kedysi som tak riesil chladenie oleja na starej Avii.

Autor:  marisko [ Str, 21.09.2011, 6:37 ]
Predmet príspevku: 

mám dva náporové chladiče AT oleja v sérii ako doplnkové chladenie k výmenníku ktorý je vnorený do chladiča vody, a nedá sa povedať že by som ATF podchladzoval. Pred nimi je ešte aj ventilátor ktorý sa zapína spolu s hlavnými vetrákmi. Odvzdušnenie nepotrebuješ, pri tom malom priemeri hadíc čo tam je sa to odvzdušní samo. Hlavne by som si dal na tvojom mieste teplomer ATF na trubku ktorá je výstupom z meniča. Ja som použil T-kus do ktorého som vspájkoval maticu.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/