Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 11:27
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Aka optimalna teplota vzduchu v sani ... 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Niekedy prebehne finderkovi po hlavicke mensi skrat, a potom ma debilne otazky ...
Dnesna tema znie - aky vzduch dodavat do motora ?
Je mu to jedno ? Co najchladnejsi ?
Ak co nachladnejsi (cez leto), co v zime ? Stale tam prat -20 az 0, alebo radsej nieco teplejsie od motora ?

Vsimol som si, ze niekore auta si cucaju vzduch odniekial z blatnika, ine maju doslova nasavaci lievik vedla svetla, ci chladica, kde je doslova napor vzduchu pri jazde (stale hovorim o seriovom, neupravenom aute).

Ma teplota dodavaneho vzduchu nejaky prakticky vyznam ?
Necakam +15 HP, skor tak nejak "odhlahcenie" motoru pri prevadzke....

Vie niekto odpoved ?

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 13.05.2007, 20:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1241
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja viem :-D

vcera som presne o tomto cital na CZ fore:
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5194

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Ned, 13.05.2007, 21:34
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...do motora (a do turbodízla extra) čo najchladnejší vzduch. A ak by mohol byť nasávaný vzduch aj trocha vlhký, tým lepšie.

Nie je podstatný objem vzduchu ktorý motor nasaje, ale jeho hmotnosť. Ak je vzduch chladný (a hustý) pri rovnakom tlaku a objeme ho motor vezme viac a teda dokáže dať vyšší výkon.

Práve v turbodúchadle sa vzduch stlačením ohreje a to je zle. Preto sa za turbo dáva medzichladič (intercooler)

Ak je nasávaný vzduch vlhký, pri ohriatí v turbe sa vlhkosť odparí a tým odoberie vzduchu teplo. Čo je len dobre.

Na susednom fóre sa práve preberajú skúsenosti z púšte, kde bolo zistené že Patrol v suchom a horúcom vzduchu je učinená mrtvola. Ale akonáhle sa ochladilo a popršalo, ide jak raketa.

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 13.05.2007, 21:42
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ahhaaaaa, tak preto stara ravka tahala ako drak, ked som opral vzduchovy filter a nenechal ho z casovych dovodov poriadne uschnut a sup s nim do auta a trada jazdit ... A kukam ako blazon, ze co to auto takto vecer vyvadza ... :shock: :-D

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 13.05.2007, 22:05
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 07.02.2007, 9:59
Príspevky: 123
Bydlisko: BB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na campe som to citil dost ale teraz na navare ani nie... :-)


Pon, 14.05.2007, 7:45
Profil ICQ WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
...do motora (a do turbodízla extra) čo najchladnejší vzduch..

Tutok Ondrej ma nakopol s otazkou - A co v zime, ked je mraz ? Plati to iste ?

Myslim si, ze by mu to malo byt jedno ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 07.08.2007, 12:28
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Co som ja vysledoval tak to nema ziadny vpliv - aspon na mojom benzine. Jasne ze by malo mat, ale proste nema - zrejme je to zanedbatelne mnozstvo vzduchu ktore je rozdiel medzi teplym a studenym. Testoval som to aj za jazdy tak ze som si otvaral a zatvaran zdvyhnute sanie - vobec som nepocitil zmenu - mozno u naftovych to bude citit viac ...


Uto, 07.08.2007, 12:34
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 22.07.2007, 18:30
Príspevky: 16
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ta teplota ma vyznam aj na benzine, to je samozrejme, ale u atmosferickych motorov to urcite nieje az tak poznat ako u preplnovanych.
Priklad: - WRC specialy su dvojlitre turbo benzin a pouzivaju tiez intercooler koli teplote vzduchu + ak jazdia rely v horucavach maju na palube nadrzku s vodou a ta voda je vstrekovana na povrch intercoolera, voda odparovanim z povrchu lepsie odvadza teplo ako samotny vzduch. cim sa vzduch preudiaci cez intercooler este viec ochladzuje.


Uto, 07.08.2007, 19:46
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Oprasim temu - vcera sme sa skriabali do kopca s prevysenim asi 300 m (900-1200 mnm). Auto nebolo ochotne od urciteho momentu tahat ani na trojke (velmi caste radenie 2-3). Najprv som myslel, ze je to mensim kyslikom vzhladom na stupajucu vysku. Pravy opak nastal o par hodin neskor. Nezavisle na stupaku si auto frcalo kludne do kopca 80 km/h na 4 ...

Jedine co ma napada je vyrazny rozdiel teplot (asi 30 okolo 14:00 vs 18 okolo 20:00). Prechadzali sme kopcami s vyraznym prevysenim, dokonca aj tesne po dazdi ci cez dazd, a auto si to veselo frcalo bez nutnosti podradovania, samozrejme okrem prudkych zakrut).

Otazka znie - je naozaj benzin bez intercoolera az taka leniva swina, ze mu vadi tych cca 12 stupnov ? Petertn sa mi smial, ze som musel nieco na aute domrndolit - konkretne tipol vahu vzduchu, ale ten razantny nastup studeneho vzduchu vecer mu asi tiez nesiel do hlavy.

Toz - ako dalej ? Intercooler, pripadne fakt vyriesit vstekovanie destilky do sania ? To auto bola ucinena mrtvola ...

A subezne s tym dalsia otazka - nakolko sa robili prudke serpentiny cez den, na nizkej rychlosti, auto sa odvetravalo ako tak ... (teda motor + vyfuk). Motor by som asi aj vedel ako odvetrat, otazka znie, co s vyfukom ... Pribastlit nan nejake hlinikove chladice (skor len horna polovica, kvoli prechodu travou a krovinami). Alebo sa na to vykaslat ?
Dobry vyfuk by sa asi mal tvarit ako komin, ale nemal by mat nejaku optimalnu teplotu ?

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.09.2008, 9:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
prevysenie bolo skoro 900m

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pon, 08.09.2008, 9:59
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ohladne vyfuku - urcite jeho konstrukcia ovplyvnuje celu sustavu, resp pracu motora

ale myslim si ze jeho teplota nie, lebo to nie je system ktory vytvara tah, ale system tlakom plynov tlaceny a tym padom ma teplota mozno vplyv len na lambda sondu alebo kat

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pon, 08.09.2008, 10:04
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
prečo chceš chladiť výfuk... tomu je to jedno.

Dokonca u turba - čím teplejšie, tým lepšie. Ale to je zase obmedzené materiálom, z ktorého je generátorové kolo turbíny urobené.

Vstrekovanie vody do sania je stará vec. Skúšali to aj v F1 a lietalo to za II sv.vojny v stíhačkách. Tie mali vysokopreplňované motory (odstredivým dúchadlom poháňaným od zadného konca kľuky, poniektoré aj cez dvojstupňovú prevodovku) a motory veľmi trpeli aj detonačným spaľovaním, páč po kompresii už to buchlo skôr ako to odpálila sviečka. Preto sa do sania v medzných režimoch vstrekovala voda a protikorózny olej. Mali to napr. motory DB (Daimler Benz) v stíhačkách Messerschmidt Me-109. Výkon sa tak dal vyhnať aj vyše 2000 HP, životnosť hláv valcov bola 2 motohodiny, životnosť sviečok 0,5 mh.

Striekať destilovanú vodu do sania ma už dávno láka a keď ma raz rozum opustí, určite to skúsim.

Otázka je koľko vody a kam s ňou. Prú odpoveď neviem, druhá je asi že za turbo, do horúceho vzduchu po stlačení. Odparením voda odoberie teplo a do spaľovacích priestorov pôjde chladnejší luft.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 08.09.2008, 10:13
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Svojho casu som otravoval bosnu z vyssie uvedeneho linku na nazoroch.
---
Já jsem jednoduše propíchl injekční jehlou hadici mezi motorem a filtrem vzduchu a napojil jsem k tomu kanistřík s vodou.Ten kanistřík musí být pod ůrovní sání,aby voda samovolně netekla.Vodu si přisává motor podtlakem sám,a reguluje se to průměrem té jehly.Myslím,že jsem tam tenkrát měl modrou jehlu,ale to se musí vyzkoušet podle obsahu motoru a podtlaku.Tak pět minut před koncem jízdy jsem vodu vypl,abych vyčistil modor od vlhkosti.Vodu jsem vypínal elekrtoventilem z nezávislého topení.

Voda bola z vodovodu.
---
Podla fotky ma asi dlheho patrola ...
Tolko odpoved na tvoju otazku kde spravit vstup vody ...

A este tu vysledok jeho prace ...
---
Kdysi jsem s tím experimentoval,a bylo to docela účinné.Na sto km jsem přidával až dva litry vody.Popřípadě ti to mohu popsat.
Výkon se zvedl tak o deset procent,následky jsem nezaznamenal žádné.

petertn píše:
prevysenie bolo skoro 900m

Hej ? To bola ta dedina tak nizko? Ty vole ... :shock:

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Naposledy upravil finder dňa Pon, 08.09.2008, 11:21, celkovo upravené 1



Pon, 08.09.2008, 11:17
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to skúsim.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 08.09.2008, 11:19
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Este vymysliet inteligentny sposob, ako pustit/zatvorit vodu ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 08.09.2008, 11:23
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: