Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
Aka optimalna teplota vzduchu v sani ...
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
el-mag ventil, cena cca 1800 sk alebo nejaky zo splynovaca - tusim ho mas v garage 8)
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pon, 08.09.2008, 11:45 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
oné, nezabúdajte ešte na jednu vec:
každý moderný( drôtikmi riadený ) motor (diesel aj benzín) má nejakým spôsobom riešené meranie hmotnosti nasávaného vzduchu, jeho abs. tlaku alebo jeho teploty. A na základe toho vyhodnocuje riadiaca jednotka optimálny pomer palivo-vzduch.
2martin4 - mierne offtop:
tá zmes (MW50, Mg1...) čo používali skopčáci za vojny na krátkodobé zvýšenie výkonu v ME a FW, obsahovala, ako správne píšeš, cca 0,5% protikorózneho oleja. A vieš kto ten olej Nemcom za vojny dodával?
The Standard Oil Company, na čele s J.D. Rockefellerom
Po vojne ich za to buzerovali (za neamerickú činnosť a pomáhanie nepriateľovi) lenže vyzuli sa z toho cez financie
edit:...terajší bezúhonný Exxon..."pecunia non olet"
diesel
|
Pon, 08.09.2008, 12:19 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... som si prebehol wikipédiu ...
takže vstrekované MW50 (Methanol Wasser) bola zmes 50 % metanolu, 49,5 % vody a 0,5 % toho amerického oleja. Pri zvýšenom plniacom tlaku to vedelo vyraziť z motora 25 % výkonu navyše za cenu velkej spotreby a opotrebenia motora. Protikorózny olej sa dával na ochranu samotného vstrekovacieho systému pred hrdzou.
GM-1 (Göring Mischung 1) bol klasický NOX - vstrek oxidu dusného so sania. Vo výške to v riedkom vzduchu nakoplo ešte 360 HP navyše.
Veteráni - piloti z II vojny popisovali, že použitie GM-1 sa prejavovalo pásikmi bieleho dymu z výfukových zberačov - neklamný príznak, že skopčákovi teče do bot a že už ide na doraz. Stačilo ešte chvílu ho štvať a rozletelo sa mu to samo.
To s tou ihlou vyskúšam... len som asi už prepásol velké teplá, kedy by sa to najviac prejavilo. Skúsim nejako implantovať do sacieho zberača teplomer. Celkom by ma zaujímalo, aký je tam za jazdy hic.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 08.09.2008, 13:40 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Martin 4 píše: Celkom by ma zaujímalo, aký je tam za jazdy hic.
Celkom dosť velký teraz cez week prerábal sanie nakolko som potreboval vyhodiť protizašlehovu klapku LPG a spojiť rozrezané tie gumené hadice.
Dával to dole z motora ked s ním došiel dom a nechal ho tak 15min vychladiť a aj potom bolo celé sanie dosť teplé, človek ho sice udržal v ruke nepopálil ale može tam byť celkom slušná teplota.
To zaujíma aj mna docela, už špekuluval ako to a čím obaliť aby sa to nezohrievalo tak svinsky.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.09.2008, 13:53 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
bych povědel, že u atmosférického auta sa to bude zohrievať najmä vedením tepla od hlavy. Čiže prebalovanie Ti moc nepomôže
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 08.09.2008, 13:57 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Martin 4 píše: bych povědel, že u atmosférického auta sa to bude zohrievať najmä vedením tepla od hlavy. Čiže prebalovanie Ti moc nepomôže
No niečo snád aj hej ked to odizoluješ od sálania tepla od motoru a výfuku páč to ide nad tým. nepomože vela ale mohlo by čo to stiahnuť teplotu
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 08.09.2008, 14:12 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Malicko ... Treba vymysliet odvetranie motoroveho priestoru (to riesite zrovna u vas v sekcii Jeep - nie som si isty, ci nie preco nezakladat dalsi thread ...).
Resp. privod studeneho vzduchu co najkratsou moznou cestou zpredu (zhora ?).
Btw - pomohol by dodatocne naimplementovany intercooler ? Je jeho plocha dostatocna aby ochladila vzduch cezen prudiaci o tolko, aby sa to oplatilo implementovat ?
Tak ci onak, tepla je vpredu velmi vela a navzajom sa kumuluje (chladic klimy, chladic vody, motor, vyfuk, a cele sa to opiera o zadnu stenu motoroveho priestoru pod celnym sklom. Nieco asi ide (musi) ist pod auto, ale tie vyduchy vzduchu, ktore by odvadzali vzduch smerom hore na celne sklo by mohli pod kapotou urobit mierny vanok
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pon, 08.09.2008, 19:02 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
tým zdvihnutím zadnej hrany kapoty som si nie až taký istý. Funkčné by to asi bol... to hej, ale práve za zadným okrajom kapoty pred čelným sklom je vstup vzduchu do vetrania kabíny. A to už sa mi nejako nepáči... že by mi horúci a rôzne smradlavý vzduch liezol do budky
To už skôr nedovrieť kapotu (podoprieť ju nejakými vhodnými klátikmi abo čím) a zaistiť ju trebárs gumovým pavúkom. To by hádam motorový priestor prevetralo. Ale zase neviem, čo by to spravilo s prietokom luftu skrz chladič, pretože dynamický nápor by zvýšil tlak za chladičom a o to menej ochotne by bol chladený chladič.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 08.09.2008, 21:56 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Kolegovia na cz pisu
--
Přínos mezichladiče není v tom, že by se do motoru dostalo víc vzduchu, ale že když tam jde chladnější, rozevírají se křivky pracovního cyklu a roste účinnost spalování. Spotřeba by tím mohla mírně klesnout, ale není možné si představovat zázrak Je to vpodstatě tak, jak píše Honzin - každý auto jede líp ráno za chladného a vlhčího vzduchu, než v poledne při 30°C.
--
U benzínovýho motoru je každých 6°C teploty nasávanýho vzduchu na víc, 1% ztráty výkonu!
(ja by som povedal, ze asi aj viac v zavislosti na objeme motora).
Zajtra sa pozrem ako je ta kapota riesena ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pon, 08.09.2008, 23:19 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|