Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 17.06.2024, 2:52
Dnes je pondelok 17. júna 2024, meniny má Adolf a zajtra Vratislav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Otazky zaciatocnika 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
jazda po cestach
v akych pracovnych otackach drzite motor Y61 pri jazde "na spotrebu", pri akych otackach radite?
popripade pri akych rychlostiach preradujete
dakujem,

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Naposledy upravil petertn dňa Pon, 04.06.2007, 7:33, celkovo upravené 1



Štv, 10.05.2007, 23:06
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
petertn píše:
jazda po cestach
v akych pracovnych otackach drzite motor Y61 pri jazde "na spotrebu", pri akych otackach radite?
popripade pri akych rychlostiach preradujete
dakujem,
Ty, Peťo, nebola by na spotrebu lepšia almara?


Pia, 11.05.2007, 10:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mam na mysli len normalne, vlastne optimalne!!! jazdenie po cestach, nenapadlo ma to ako to napisat :oops:

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 11.05.2007, 10:56
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
najvýhodnejšia spotreba je vtedy, keď ide motor na vrchole krivky priebehu krútiaceho momentu. To je pre šesťvalec RD28 cca od 2100 do 2900 otáčok s optimom pri asi tak 2400-2500. Samozrejme že spotreba stúpa s rýchlosťou. Najmenej mi to žere pri obvyklej rýchlosti 75 - 85 km/h. Vplyv rýchlosti je samozrejme tým väčší, čím je auto viac aerodynamicky zmršené. Napr. pre mňa to platí fest.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 11.05.2007, 14:34
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Martin: konecne pekna odpoved, ako vzdy Martin. Dakujem.

Dalsia otazka: Kde vsade su maznice ktore treba mazat dekalamitkou? Ako casto a cim. Martin tesim sa na odpoved a nakoniec z tohoto vlakna spravim vycuc a bude sluzit aj inym zaciatocnikom.

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Naposledy upravil petertn dňa Pon, 04.06.2007, 7:34, celkovo upravené 1



Pia, 11.05.2007, 16:50
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mazanie dekalamitkou....

Kardany:
Na každom kardane dva kríže + tisíchran v strede.
(Kríže majú mazničku v strede. Zle sa k nej dostať. Ide to iba v
v jednej polohe kardanu a hadicu od dekalamitky načim strkať šikmo zhora zboku. Predný kardan sa prii vyradenom prednom náhone dá o kúsok pootáčať, ale ak je zadný v zlej polohe, tak nezostáva než auto o kúsok posunúť a skúsiť znova)

Čiže dokopy 6 mazničiek.

Predná náprava :
Dva gulové čapy na koncoch tyče od páky riadenia k pravému kolesu popred nápravu + dva gulové čapy na koncoch spojovacej tyče poza nápravu.
(V gulových čapoch nie sú mazničky, len šroubíky so šesťhrannou hlavou ktoré zapchávajú dierky pre mazničky. Treba kúpiť mazničku (tú menšiu), vždy šroubík vytočiť, natočiť mazničku, namazať, mazničku vytočiť a vrátiť nazad šroubík. To preto, že maznička nie je dokonale vodotesná..., šroubík ano. Po napumpovaní vazelíny sa nafúkne gumová manžetka čo tesní čap. Po vytočení mazničky pružnosť manžetky vytlačí predytočnú vazelínu späť.)
Dokopy 4 mazničky.

Dekalamitkou sa pumpuje kým z mazaného kĺbu neleze von nová (svetlá) vazelína (predtým sa vygrcá stará - sčernená vazelína)

Výrobca všade predpisuje vazelínu na Líthnom záklde, tuhosť NLGI-2 .

Ja používam SHELL RETINAX.

Mazať.... podla okolností. Nepamätám si presne ako je predpísané, ale mažem pri každej druhej výmene oleja + po každom velkom brodení alebo bahnení.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 11.05.2007, 17:49
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mato dalsia otazocka sa tyka volnobeziek a ich udrzbe, viem ze sa tam cosi nema pootocit :oops: a opat cim ako casto a hlavne kolko.
Nemas nahodou aj foto ku tomu?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 11.05.2007, 17:58
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ale sak ...
viewtopic.php?t=69

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 11.05.2007, 18:15
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:


ok ja vim ale nie kazdy vie co znamena udrzba volnobezky a co to obnasa

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 11.05.2007, 18:22
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zoberies kluc, odsrobujes, rozoberies, skontrolujes, pripadne namastis, a zase zlozis ... Cele to budes istit takym sedliackym rozumom, ze takto to asi funguje ... :-D ... V pripade hrzde pouzijes trochu WD40 a trochu nasilia ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pia, 11.05.2007, 18:32
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no Mato, Finder ta asi tromfol, mal by si sa polepsit! :D

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 11.05.2007, 18:35
Profil ICQ
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05
Príspevky: 1316
Bydlisko: Wychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja tiez cakam na Martinovu odpovet na tie volnobezky :smt139 Ved niet nad super radu od neho :smt023


Pia, 11.05.2007, 22:02
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
....ná šak finder povedal šicko... hat len že pri čistení mechanizmezečku vždy najprv WD 40 a potom vazelína. Nepokúšajte sa čokolvek naozaj mazané mazať WéDéčkom. To totiž vlastne lahká nafta + nejaký konzervačný olej. Na pocit to je mastné, ale moc to nemaže. Preto je WD40 dobré na čistenia a tak trošku na konzerváciu (aj keď pri testovaní vyšiel lepšie starý Konkor 101).

Rozobrať volnobežku je lahké (vyšroubovať imbusy, rukou stiahnuť celú kus z náboja, vyklepnúť volnobežku z obalu do dlane, nadávať nad zasvinenými rukami), pri skladaní (vložiť volnobežku do obalu tak, aby spony čo držia volnobežku pokope pasovali do prerušení vo vnútornom drážkovaní obalu. musí to dosadnúť až na koniec = treba správne nasadiť osadenia na konci volnobežky do ložiska v obale)je treba dávať pri šroubovaní nazad na auto pozor na taký čudlík na vnútornej strane volnobežky. Ten musí zapadnúť medzi dva také vyčnievajúce čudliky na protikuse čo zostáva na náboji. Doporučujem pozorne sa dívať pri demontáži. Ale fakt pozorne, pretože krď je to zasrané vazelínou, nie je to vidieť a lahko sa to prehliadne.

Šrouby ťahať skríža a najprv len dva oproti sebe, aby bola korektne a rovno stláčaná pružina ktorá je tam mierne predpružená.

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 12.05.2007, 12:52
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vycerpavajuce a dobre, o chvilku budem od teba chciet video :-)
dalsie otazky si musim tak trochen premysliet.
Len jedna otazka ma napada, nevie niekto akym kablom a programom sa da diagnostikovat riadiaca jednotka na Y61?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Sob, 12.05.2007, 23:17
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dalsia otazocka sa tyka vymeny rozvodov a klinoveho remena. Na y61.
Takze v akych intervaloch sa menia rozvody a co taka sranda stoji-matros. Meni sa aj vodna pumpa?
Klinak asi podla potreby?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Naposledy upravil petertn dňa Pon, 04.06.2007, 7:35, celkovo upravené 1



Uto, 15.05.2007, 22:39
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 41 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron