4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Nissan Patrol Spaniel 3.3D
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=20325
Stránka 1 z 2

Autor:  Mimo [ Uto, 26.05.2015, 15:32 ]
Predmet príspevku:  Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Zdravim chalani som tu novy a rozmislam o kupe tohoto patrola 3.3D z roku 1990 rad bi som vedel co je to zac ci sa to oplati kupit. Ras bi som sa opytal este ci to ma zadnu uzavierku a ci je to k160 alebo k260 za vsetky skusenosti a rady budem vdacny ;) s Pozdravom Milan ;)

Autor:  Tomrs [ Uto, 26.05.2015, 16:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

auto ako také je dobré aj motor je nezmar, uzávierku nemá žiadnu a je to K160

Autor:  Mimo [ Uto, 26.05.2015, 16:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Aky rozdiel je medzi 160 a 260? A ked je tam 4L alebo 4H tak to kola ide jedno zadne a jedno predne? Da sa zadok prerobit aby tahali obe kola naras?

Autor:  pajko [ Uto, 26.05.2015, 18:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Mimo píše:
Aky rozdiel je medzi 160 a 260? A ked je tam 4L alebo 4H tak to kola ide jedno zadne a jedno predne? Da sa zadok prerobit aby tahali obe kola naras?


Ty KOKSO :smt021 , doporucujem precitat par clankov alebo aspon techniku, lebo na toto sa neda odpovedat bez emocii.... myslel som smiechu :smt121
prepac za reakciu inak sa nedalo :smt005

Autor:  pajko [ Uto, 26.05.2015, 18:37 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Teraz vazne, 4H je 4x4 do rychla HIGH, 4L je 4x4 do pomala LOW.... Skutocne si nieco o tom precitaj, aby si sa do toho dostal a nedaval otazky takeho typu, lebo budes na smiech, to sa nesmies hnevat. :smt006

Autor:  Mimo [ Uto, 26.05.2015, 18:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Nehnevam:D ale tomu chapem co je 4h a 4l len som chcel vediet ktore kola tahaju ci obidve zadne a jedno predne alebo len jedno zadne a jedno predne. Dalsia otazka. Naco si dat najvetsi pozor pri kupe toho patrola? Co skontrolovat?

Autor:  Janciak [ Uto, 26.05.2015, 19:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

kontroluj koroziu (ram a kasna) samozrejme celkovo stav ci z toho netecie co nema chod motora aby to nepredvadzalo dake divne zvukove prejavy funkcnost prevodovky aj prifavnej 2h,4h,4l aby vsetko islo.... v podstate su to stare jednoduche auta ziadne extra zaludne kurvitka tam pokial viem niesu

Autor:  pajko [ Uto, 26.05.2015, 19:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

este raz, 4x4 znamena, zo styroch tahaju styri...... :smt021
Lepsie to neviem, skuste niekto druhy lepsie, mna nechape

Autor:  Janciak [ Uto, 26.05.2015, 19:06 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

4x4 bez uzavierok znamena ze v zabere je jedno koleso v predu a jedno v zadu (otvorene difi presuvaju krutiaci moment do menej zatazeneho kolesa bud prave alebo lave ale nie obe)

Autor:  Mimo [ Uto, 26.05.2015, 19:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Janciak dakujem toto som chcel vediet ;) a zadok bi sa dal ako prerobit aby sli obe ?

Autor:  pajko [ Uto, 26.05.2015, 19:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

uzavierka....

Autor:  Janciak [ Uto, 26.05.2015, 19:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

tak mozes tam narvat daku uzavierku ale nvm aka firma ich na to auto robi na to su tu uz lepsi odbornici ako ja.... potom je tu moznost implantovat tam napravu z dakeho ineho auta ale to zas nvm ze z coho aby ti sedeli prevody v diferakoch

Autor:  Mimo [ Uto, 26.05.2015, 19:15 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

A este k spotrebe ako nieje dvolezita to len tak pre info kolkko to zerie pri normalnej jazde. 90-100km/h? Po normalnej ceste.

Autor:  Tomrs [ Uto, 26.05.2015, 19:55 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Toto auto, ako väčšina offroadov má stály náhon zadnej nápravy, predný náhon je priraditeľný na tuho. Pri normálnej jazde ti ťahajú obe zadné kolesá, keď zaradíš 4x4 ťahajú všetky štyri kolesá. V prípade, že jedno koleso na náprave (jedno či prednej, alebo zadnej) stratí priľnavosť napríklad na klzkom povrchu, alebo je vo vzduchu nápravový diferenciál prenesie (cestou najmenšieho odporu) naň všetok krútiací moment, čo spôsobí, že koleso sa bude točiť na prázdno (lebo nemá priľnavosť) a koleso, ktoré má možnosť záberu ostane stáť. Na zamedzenie tohto javu sa používajú uzávierky diferenciálu. Diferenciál je potrebný na ceste, aby auto mohlo zatáčať, pretože pri jazde po obluku opisuje vonkajšie koleso dlhšiu dráhu ako vnútorné a preto sa musí točiť rýchlejšie. Rovnaký dej sa odohráva medzi zadnou a prednou nápravou, taktiež opisujú pri zátačke rôzne dlhé dráhy. Preto aby bolo možno používať 4x4 na ceste musí byť vozidlo vybavené aj medzinápravovým diferenciálom (používa sa predovšetkým u áut so stálym pohonom 4x4). Autá, ktoré majú priraditeľný pohon 4x4 využívajú (až na pár výnimiek) na ceste len zadný náhon a 4x4 priraďujú natvrdo takže nie je možné s nimi jazdiť so zapnutým 4x4 po ceste, iba ak rovno :-D . To, že nemáš medzináprvový diferenciál spôsobí, že na každú nápravu sa ti dostane 50% točivého momentu. Ak nemáš nápravovú uzávierku diferenciálu môže sa stať za vyššie uvedených podmienok sa tých 50% nerozdelí rovnomerne na každé koleso, ale koleso s menším odporom sa bude točiť a druhé bude stáť. Takže sa môžeš dostať do situácie, kedy jedno zadné a jedno predné koleso stratí priľnavosť a auto ostane stáť. Je úplne jedno, či to budú kolesá do kríža, alebo na jednej strane auta. Pokial máš nápravovú uzávierku diferenciálu jej aktivovaním vyradíš diferenciál a točiví moment sa dostane rovnomerne na obe kolesá nápravy. Ak máš uzávierky na oboch nápravách stačí aby aspoň jediné koleso malo dobrú priľnavosť aby sa auto pohlo vpred.
idem si odýchnuť

Autor:  pajko [ Str, 27.05.2015, 6:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Nissan Patrol Spaniel 3.3D

Tomrs krasna odpoved uplne po lopate, toto uz Mimo pochopi

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/