Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 15:36
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 Y61 3.0 DTi 2005 strata tahu/overboost issue 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Zdravim, kamarat z Holandska momentalne zijuci v Macedonsku ma problem s GR Y61 motor 3.0DTi, ZD30TD, rocnik cca 2005, cca 100 kkm, lestenka akurat troska hrdzava, mierne offroad modifikacie, motor upravovana ECU u Brana v Turanoch.

V skratke - auto kupil v holandsku minuly rok, doviezol po vlastnych na Slovensko, nieco sa na nom porobilo, vratane chip tuningu, potom auto slo do Macedonska, tam jazdi.
Problem znamy na anglicky hovoriacich forach ako Overboost issue sa mu zacal prejavovat hlavne po tuningu, aj ked ukazal sa aj pred, ale to mozno 2x za 1000 km, po tuningu to bolo hadam kazdy kilometer, na ustatelnu jazdu tazko pouzitelne.

Klasicke priznaky - pri ustalenej jazde cca 100 - 140 km (dialnica) motor strati tah, nereaguje na plynovy pedal, treba uvolnit plyn a pockat, auto sa chyti a znova taha. Auto slo znova na tuning, upravil sa smerom k nizsiemu vykonu, problem sa objavuje menej castejsie, ale je tam. Motor by mal byt motoricky v poriadku, napady su - vymena trysiek za silnejsie, vymena intercoolera.

Auto ide znova do garaze na Slovensko, majitel by chcel problem vyriesit raz a navzdy (samozrejme rozumnym sposobom, nie typu vymena motora za 4.2)
Akekolvek rady alebo postrehy su vitane, ak by sa chcel niektory odbornik do toho za peniaze aj pustit a vyriesit, nie je problem, napiste.


Uto, 09.08.2016, 15:35
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
vratit softver v RJ do povodneho stavu a pouzit:


viewtopic.php?f=6&t=18130

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Uto, 09.08.2016, 19:57
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 20.11.2013, 14:01
Príspevky: 214
Bydlisko: Tr. Stankovce
Odpoveď s citáciou
Mozno by ani nemusel davat prec chip, sak by to malo ist vyladit aj s nim ked tam da Daves valve. Teda aspon ja mam tak v plane, ze ked domontujem ten vacsi cooler a 3 palcovy vyfuk tak s tym pojdem na chip, ale na doladenie :) Myslis ze je to moc blby napad bul?

_________________
Nissan_Patrol_Y61_3,0DTi_social_verzia


Uto, 09.08.2016, 21:41
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
problem sa autom nastal hned po tom chipe?

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Str, 10.08.2016, 7:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
ahoj, dakujem za odpovede.
Problem s autom nastal hned po cipe, ako som spominal, pred cipom sa prejavil mozno raz za 500 km, po cipe raz za 1 km, pri jazde na dialnici. Po uprave mozno raz za 50 km. (Tie cisla su od majitela, ja s tym autom nejazdim).

Majitel by nechcel jazdit bez cipu, celkovo mu cip zlepsil tah v nizkych otackach. Ja osobne mam Y61 ale rok vyroby 2003, ten isty motor a cip mi funguje bezproblemovo.

Ako som spominal, majitel studoval anglicke/aus fora, ale tych sposobov riesenia je viac a kedze auto ide do garaze na Slovensku, tak ma napadlo opytat sa tuto. Co by chcel spravit:
- odstavit EGR
- novy MAF senzor
- upravit VNT a potom znova tuning podla nameranych tlakov pred odstavenim EGR
ak by bolo treba tak vymena intercoolera, trysiek, ale to uz je na dlhsie, intercooler a trysky boli navrhnute mechanikom.


Str, 10.08.2016, 9:21
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02
Príspevky: 137
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
Myslim ze ten problem nie je v cipe,ten ho iba zvyraznil,problem tam bol aj predtym,podla mna najskor to bude vahou,treba skusit druhu najlepsie s funkcneho auta,lebo nahrady su na tomto motore na dve veci...a DAWES "to vie" doladit ked to urobis dobre


Str, 10.08.2016, 21:44
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
ljubo píše:
Myslim ze ten problem nie je v cipe,ten ho iba zvyraznil,problem tam bol aj predtym,podla mna najskor to bude vahou,treba skusit druhu najlepsie s funkcneho auta,lebo nahrady su na tomto motore na dve veci...a DAWES "to vie" doladit ked to urobis dobre


Zdravim, tak len dodam koniec celej story, upravca poladil cip a isli nove trysky, to bolo cca 6 mesiacov dozadu, odvtedy auto jazdi bez akehokolvek problemu... bude sa repasovat turbo, ktore tiez robilo troska problem, tak po repase este dam info, ale v principe problem vyrieseny. auto ma podvihnuty vykon ale tah nestraca...


Štv, 30.03.2017, 10:19
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02
Príspevky: 137
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
OK som rad ze to mas poriesene,tiez som mal ten problem a vyriesil to DAWES


Štv, 30.03.2017, 21:01
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: