Dnes je utorok 21. mája 2024, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec
Autor |
Správa |
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Skusaj skusaj a potom napis
|
Pia, 11.05.2018, 22:03 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
No takže môžem písať. Jedná sa o motor V6 2.5 TDI, vybavený preslávenou striekačkou VP-44, auto je Audi A6 avant quattro. Rozblikala sa mi kontrolka žhavenia, ktorá má viac významov, diagnostika povedala, že je pridretý posuvník čerpadla. Alebo tak nejak. Už si to presne ani nepamätám. Lebo nervy. Motor v núdzovom režime. Hlava v smútku, lebo prichádza do úvahy jedine repas čerpadla, no a montáž, demontáž, to je kapitola sama o sebe. Celý predok dole. Vysrstilo sa mi to akurát vtedy ked auto súrne potrebujem. Po naliatí špicálneho extraktu -ala M2T, ako som už povedal, stal sa zázrak, lebo zrazu sa motor prebral z letargie, ťahal ako divý, žiadna blikačka na prístrojovke. Tak narýchlo som si povybavoval kopec súrnych vecí no a dnes popoludní cestou domov z BB sa to vrátilo – motor stratil výkon, horko ťažko liezol do kopcov, ale nás doviezol domov. Idem za kamarátom, reku šmar mi to na diagnostiku, a on, že čo ti bliká – no reku nič, on na to, že tak potom diagnostika neukáže nič. Tak aj bolo diagnostika neukázala nič. A tu som aj s rozumami skončil. Ani mechanik nevie, čo to môže robiť. Len mi nejaký vnútorný hlas našepkáva, že to bude tá striekačka VP-44. Čo nechápem, že prečo je diagnostika pasé. Som smutnú, zároveň aj vďačný lektvaru M2T, lebo som presvedčený, že práve zvýšené mazanie prebralo čerpadlo. No asi len krátkodobo. Ináč auto štartuje úplne normálne, nedymí. Takže neviem čo ďalej, ak viete poraďte.
Zároveň sa ospravedlňujem localovi, že som tak zaneřádil jeho vlákno....
|
Sob, 12.05.2018, 18:44 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
Ziadne ospravedlnenie nie je treba Pokrocil si nejako s tym cerpadlom? Iba pre zaujimavost...
|
Uto, 26.06.2018, 10:10 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
Ahoj, OK, píšem aktuálny stav., nuž tak prosím, dejú sa veci...takže v prvom rade musím skonštatovať, že nie je diagnostika ako diagnostika. Jednoducho povedané, jedna ukázala niečo inšie ako druhá. Človek, ktorý mi ako prvý skonštatoval vadu čerpadla s následným verdiktom – repas – mi zhruba povedal, že on za koľko mi to vie spraviť. Tak som si na to vyčlenil peniažky. Po aplikácii liečivého extraktu ala M2T zrazu sa nekonala žiadna blikačka na prístrojovke, akurát motor padal do núdzového režimu najmä počas ustálenej jazdy, no lenže nakoľko je to automat a počas ustálenej jazdy napr. okolo 100, tam nie je potrebná nejaká dávka výkonu, takže v podstate som ani nespozoroval, či je motor v núdzáku alebo nie. Zbadal som to vtedy, kedy som potreboval obiehať, alebo prišlo veľké stúpanie. Celé sa to skomplikovalo vtedy, keď som zastal a vypol motor, vtedy sa to akoby reštartovalo, a zas motor pracoval na plný výkon no a z času na čas padal do núdzáku. Logika vravela, že ak je čerpadlo chytené, tak toto sa predsa nemôže diať ??? Či ? A žiadna kontrolka nesvieti na palubke ! Takže som poctivo hľadal nejaký kvalitný servis v okolí, kde mi kamarát poradil a doslova vybavil protekciu, že nie že dobre, nechajte tu auto a o týždeň sa ku nemu dostaneme. Nie. Mali aj majú tam roboty vyše hlavy ale ako som sa dostavil na dohodnutý termín, tak do auta sadli dvaja, napichli to na PC a išli to skúšať. Ako prvé mi zistili, že membrána EGR ventilu je kaput, tak nové EGR. Auto išlo, dalo nejakých 400 km a opäť núdzák, tak dohoda bola taká, že ked mi to hodí do núdzáku, tak auto pristavím a oni idú diagnostikovať pod núdzákom, tak aj bolo, zas objavili nejaké netesnosti v podtlakoch, zas niečo ponastavovali a t.č. mám auto u seba, mám skúšať, či je všetko OK, tak musím zaklepať, natočil som medzitým zas nejakých 500 km, auto OK, tak v pondelok chcem ísť za nimi vyrovať účet. Lebo odo mňa zobrali zatiaľ len zálohu za nejakú prasknutú hadicu od filtra ku turbu. Musím povedať, že s tak serióznymi ľudmi som sa jakživ nestretol ! Apropo – účet – ako som už spomínal, po prvotnej diagnostike som si vyčlenil peniažky na to čerpadlo, no kedže zatial je OK, tak z tých peniažkov som dal spraviť komplet novú prednú nápravu, komplet nové všetky brzdy aj platničky, a ešte sa mi aj zvýšilo, z čoho hradím tento servis. No čo vám poviem....
|
Pia, 29.06.2018, 10:02 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
fiiha, velmi zaujimave, dakujem za skusenost... Ak nebude vadit, mozes aj napisat meno servisu? Dobrych treba pochvalit, zlym spravit "reklamu". Som minimalne rad ze si aplikaciou M2T aspon vylucil zbytocnu robotu a vyhodene peniaze za nieco co nebolo treba. Nech Ti to dobre jazdi!
|
Pia, 29.06.2018, 10:23 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
|
Pia, 29.06.2018, 10:30 |
|
|
OGO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33 Príspevky: 1838
|
Ešte by som doplnil, že ten pán Szabó Štefan - majiteľ - je bývalý úspešný autokrosový pretekár, takže k autám, motorom, má pozitívny vzťah.
|
Pia, 29.06.2018, 10:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|