Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 8:03
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
No ked boli zhavice ulomene na konci, tak to iba potvrdi moje domnienky ako to slo cele do kelu. Bez budika by som naozaj nejazdil, ja mam budik dualny od Auber Instruments pre teplotu spalin a tlak turba, s cenovkou okolo 200E. Nemam sice cip ale s vacsimi pneu sa o zataz tomu motoru postaras. Moj Patrol ma sportovy katalyzator 100 CPSI ocelovy, filter BMC, zablendovane EGR, vyregulovany tlak turba a budiky horespominane. Finta je v tom, ze ak mas upravene auto cipom nemusia suhlasit prevadzkove teploty spalin so zdravym rozumom (max 550C) a piesty sa zoslabia, puknu, roztavia, ... Casto sa stava to, ze motor po dialnici fici s 2-5 PSI lebo proste vladze bez zataze = pridavani plynu/tlacenia na pedal a EGR sa naplno otvori a fuci na 3-4. valec horuci vzduch. Casovac KEMO je dobra poistka, aby ti zhavice nelamalo a nepadali na piesty zerave na 1200C. Zaslepenie EGR nema ziadny vplyv na ECU, vzduch je merany vahou vzduchu za filtom, ECU sa stazuje az vtedy, ked EGR odpojis elektricky. Cip + EGR + seriovy katalyzator podla mna naozaj nie je dobra kombinacia na dlhu zivotnost motora.

Ked budes mat cestu na opacny koniec republiky, mozeme sa stretnut, momentalne na zapad velmi nechodim, resp. davam teraz autu vacsi servis.


Ahoj, dakujem velmo pekne za rady aj za ponuku stretka. Mal by som ist ak boh da koncom tohto tyzdna az buduci tyzden na vychod az do Sniny, viac menej roadtrip po celom Slovensku. Ak by si mi poslal cez SS cislo, tak Ti poslem SMS, a nejako sa dohodneme.
Medzitym som bol v garazi, auto uz je spravene, poskladat to bolo celkom lego, zvlast s pristupom. Este sa ale musi domontovat novy intercooler, alternator, zatial mam stary a nejake drobnosti. Tie budiky by som si rad u Teba pozrel. Co som sa pytal kamarata sefa autoservisu a aj tunera (BH motorsport tak) (pisem to co mi povedali, nie svoj nazor, ten viac menej ani nemam, lebo tomu az tak velmi nerozumiem)
- zhavice som nemal keramicke, ani neboli zlomene. nebol s nimi absolutne problem a urcite nesposobili ten piest.
- to zhavenie je dobre mat nastavene na dlhsie, 30 sekund je malo, lebo aj ked motor nastartuje, tak je este stale moc studeny aby sa nafta zapalila iba kompresiou. Pokial nie su zhavice keramicke tak to nicomu nevadi.
- zaslepenie EGR je mozne, ale potom bude treba vratit cip naspat, v podstate neodporucaju. Ja som takisto velmi spokojny s prejavom auta po cipe, vyrazne lepsie taha zospodu. Druha vec je ze taha do 3000 rpm, po 3400 rpm uplne zvadne. To sa este skusi poladit na stolici ked si auto tento rok nieco pojazdi a motor sa zabehne aj s novym IC. Cip by som prec davat nechcel.
- palivovy privod bol bezproblemovy, cisty, este sa rozoberal a kontroloval, lebo niekde kvapkala nafta ale to uz je poriesene. cerpadlo je vraj tiez OK.
- separator oleja ze sa moze dat, ale viac menej ze je to zbytocna investicia pri mojom najazde a type jazdenia (skor pohodova expedicna jazda, nie offroadove santenie)
Tento tyzden som v garazi znova, porozmyslam nad tym katalyzatorom a budikom teploty spalin, pripadne vyskusame zaslepit EGR, co to spravi. Rad by som sa EGR zbavil.


Pon, 31.07.2017, 10:54
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Nuz, neviem, ako to na aute urobili. Ale fakty su:
1. ZD30 mali keramicke zhavice (original Nissan vyraba NGK v keramickej verzii) a zhavia 5 minut od startu motora pripadne po teplotu 75C. Miesta v hlave teda zvyknu puknut okolo diery zhavica, lebo teplota zhavica pri tak dlhom zhaveni je proste vysoka, keramika vydrzi, hlinikova hlava nemusi. Existuju aj kovove zhavice, ale tie dlho tych 5minut standardu nevydrzia. Ak si nemal keramicke, niekto znalsi ich musel vymenit. Mozem foto z tohoto vlakna posunut kamaratovi do australie, co ti na to povie, motorom sa venuje asi 50 rokov, vratane pretekarskych. Je jeden z ludi, co stoja za fixom ZD30, ktoremu sa vravi NADS - nissan antidetonacny system.
2. EGR je ventil, ktory je zavrety a otvara sa na volnobehu a v nizkej zatazi, pokial ale nie je elektricky odpojeny, tak ECU nevyhodi ziaden chybovy kod.
3. dlhodoba prevadzka diesel motora nad 550C teploty spalin znamena znizenie zivotnosti (mam niekde aj odkaz na clanok CAT motorov a tie uz cosi vydrzia). Preto mam pochybnosti o tunovani ZD30 bez budika EGT a tlaku turba. Takisto by mne osobne chybal vypis AFR (pomer air to fuel), nedymi ti auto? ZD30 v dobrom stave nedymi vobec.
Cislo poslem do SS, no problem.


Pon, 31.07.2017, 12:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
Nuz, neviem, ako to na aute urobili. Ale fakty su:
1. ZD30 mali keramicke zhavice (original Nissan vyraba NGK v keramickej verzii) a zhavia 5 minut od startu motora pripadne po teplotu 75C. Miesta v hlave teda zvyknu puknut okolo diery zhavica, lebo teplota zhavica pri tak dlhom zhaveni je proste vysoka, keramika vydrzi, hlinikova hlava nemusi. Existuju aj kovove zhavice, ale tie dlho tych 5minut standardu nevydrzia. Ak si nemal keramicke, niekto znalsi ich musel vymenit. Mozem foto z tohoto vlakna posunut kamaratovi do australie, co ti na to povie, motorom sa venuje asi 50 rokov, vratane pretekarskych. Je jeden z ludi, co stoja za fixom ZD30, ktoremu sa vravi NADS - nissan antidetonacny system.
2. EGR je ventil, ktory je zavrety a otvara sa na volnobehu a v nizkej zatazi, pokial ale nie je elektricky odpojeny, tak ECU nevyhodi ziaden chybovy kod.
3. dlhodoba prevadzka diesel motora nad 550C teploty spalin znamena znizenie zivotnosti (mam niekde aj odkaz na clanok CAT motorov a tie uz cosi vydrzia). Preto mam pochybnosti o tunovani ZD30 bez budika EGT a tlaku turba. Takisto by mne osobne chybal vypis AFR (pomer air to fuel), nedymi ti auto? ZD30 v dobrom stave nedymi vobec.
Cislo poslem do SS, no problem.


Ahoj, este raz dakujem. Zhavice boli urcite menene, mozem sa spytat za aky typ, myslim ze neboli original ale nejake aftermarket, s akymi ma kamarat a okruh ludi okolo Martina, Ziliny a Prievidze co sa Patrolom venuju, dobre skusenosti.
Ten EGR zaslepenie dneska vyskusame, volal som s kamaratom. o NADS som cital, ale skor len som to preletel, kedze sam si auto nefixujem, nemam na to cas ani moznosti. S budikami suhlasim, pocul som to z vela zdrojov.
Auto mi absolutne nedymi, ani po starte ani pri vacsej zatazi, to mam otestovane. Tuto zimu mi nastartovalo bez problemov pri -28 stupnoch aj ked bola troska sadnuta nafta (bol som v Rakusku, kym som este natankoval ich zimnu tak som mal nieco bratislavskej, ktora nebola nastavena na taku nizku teplotu)


Pon, 31.07.2017, 15:57
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Skus a uvidis, ako to s EGR bude fungovat, vaha vzduchu by mala ukazovat normalne 1.6-1.8V na volnobehu, s bloknutym EGR niekde okolo 2.0-2.2V - tda viac vzduchu zo zania do systemu. Na to aby si vsak videl ten rozdiel potrebujes bud ECUtalk kabel alebo inu diagnostiku, ktora to odmeria (pripadne voltmeter a prepichnut droty MAF senzora, ale to by som nerobil). Treba ti ocelovy/nerezovy plech o cca 1-1.5mm a blokuje sa tu - treba dat dole kryt intercoolera, asi aj intercooler samotny.

Obrázok

vyrobis si podla svojho tesnenia platnicku, resp. podla tohoto nakresu:

Obrázok


Uto, 01.08.2017, 9:42
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak sme o tom podebatili, nazory sa stretavaju v tomto: Could also be broken tips of glow plug causing physical damage and weakness. But the burnt surface and crack are most likely overheating from overfueling.


Uto, 08.08.2017, 14:58
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
A to je oficiálne stanovisko výrobcu motorov alebo laické zistenie nejakého kutila ?
Resp. Výrobca vie o tom ? Aké kroky podnikol na odstránenie závady ?


Str, 09.08.2017, 23:20
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Laicke zistenie kutila, ktory vyrabal motory 50 rokov, tiez mal Y61 3.0 z roku 2000 a sam ho aj generalkoval potom, co sa mu stalo to iste v 150.000km, teraz ma aktualne nieco cez 400.000km. + Nazor dalsich dvoch mechanikov, ktory ZD30 dobre poznaju. Stanovisko vyrobcu vsetci dobre vieme ;-)


Štv, 10.08.2017, 7:41
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Nemyslel som to ironicky, neber to tak. Nepoznám toho pána, za to som sa spytoval. Pokiaľ disponuje takou databázou vedomostí, tak to je len dobre, potom sa to dá využiť. Dobrých motorárov je málo, treba si ich vážiť. Čo sa týka životnosti motora podľa počtu najazdených kilometrov, hodne závisí na reálnej záťaži.


Štv, 10.08.2017, 11:57
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Tak sa hlasim po navrate z dovolenky, auto s novym motorom a zablokovanym EGR zatial slusne poslucha, zatial ho len zabieham - presiel som asi 1000 km, drviva vacsina po dialnici, v terene som este ani nebol. Musim dorobit ventilator na IC a potom auto pojde na stolicu, uvidime ako na tom bude vykonovo.


Štv, 17.08.2017, 22:24
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Nejako nutne ti ventilator netreba, teda kusok pomoze v horucich dnoch, ked ho nastavis na spinanie teploty >50C. Lepsie je vacsi intercooler, pripadne ho presunut dopredu, mal by tam vojst 600*300 hruby 100 mm. Dobre si spravil , ze mas EGR bloknute "od nova", aspon nepojde bordel sadzi a oleja do sania.


Pia, 18.08.2017, 10:08
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
Nejako nutne ti ventilator netreba, teda kusok pomoze v horucich dnoch, ked ho nastavis na spinanie teploty >50C. Lepsie je vacsi intercooler, pripadne ho presunut dopredu, mal by tam vojst 600*300 hruby 100 mm. Dobre si spravil , ze mas EGR bloknute "od nova", aspon nepojde bordel sadzi a oleja do sania.


No napisal som svoje dojmy a zistenia vo vlakne, co sa tomu venuje, tak odkazem tam: viewtopic.php?f=130&t=18995&start=30, podla mojich pocitov to urcite pomaha aj pri chladnom dni, dnes som siel Orava-Ba, zacinal som pri +9 C v dazdi, prisiel som do BA po dialnici ked bolo +24C a stale sa mi zdal efekt lepsieho chladenia viditelny.

Ten EGR blok absolutne neovplyvnil spravanie sa motora, po tejto skusenosti odporucam vyskusat kazdemu...
Jedine, co som si vsimol, ale to asi nemusi mat suvis, je, ze po dlsom postati auta mi horsie startuje, nechytia valce hned, aj ked starter krasne toci, mam pocit akoby nedochadzala nafta, lebo z vyfuku nejde ziaden dym, a stalo sa mi teraz ked som stal hore kopcom, ze som nastartovat nemohol vobec, auto tocilo starterom aj 30 sekund a nechytilo. musel som scuvat na rovinu. predtym alebo aj inokedy teraz ked stalo menej ako 12 hodin (motor uz bol chladny, takze aj zhavenie islo) chytilo na prve pretocenie...
Mam skor podozrenie na podavacie cerpadlo nafty... ale musim to odsledovat, pripadne sa poradit s niekym skusenejsim.


Ned, 20.08.2017, 18:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
To horšie štartovanie by som skôr videl v padaní nafty v systéme a následným zavdušňovaním.


Ned, 20.08.2017, 18:51
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Presne tak, ak nechas dlhsie auto stat nie na rovinke ale dole zadkom, skus pred startom stlacit tu rucnu pumpu na filtri paliva, ak je makka, tak sa niekde zavzdusnuje. Inak ZD30 podavacie cerpadlo ako take samotne nema, ma iba hlavne VP44 na motore a to podtlakom taha na pomerne dlhu vzdialenost naftu z nadrze. To prave riesim aktualne u seba - zhanam suciastky na pridavne cerpadlo (Carter P4601HP). Pojde dozadu k nadrzi a nebudem mat podtlak vo vedeni ale pretlak, takze vzduch sa nebude prisavat pri pripadnej netesnosti ale budu sa robit mastne fleky tam, kde bude netesnost. Nebudem mat problem odvzdusnit pri vmene filtra. Okrem toho ziskas v nizsich otackach + nejake podstatne Nm, co je pre ZD30 velka vyhoda. Cerpadlo tak z rychlika vies preverit,ak ho napichnes na diagnostiku a pozries sa na ICV% hodnotu (percentulany podiel paliva, ktore sa vrati do nadrze), pri volnobehu by to malo byt niekde odporucane od min. 50% do 70-75%. Tolerancia zo skusenosti z Klokanova je tak este do 40%, ale nizsie uz je repas cerpadla alebo nove. Pri dobrej starostlivosti, samozrejme od nova ak si jeho prvy a problemu znaly majitel, sa cerpadlo vie dozit aj 500.000km. Co mu inak ale vlemi skodi je prave potencialny problem vzduchu v systeme, to moze sposobit jednak jeho pridretie a jednak poskodenie jeho RJ - ta je na vrchu cerpadla a je chladena prave prietokom nafty. Lacny filter paliva zas moze sposobit upchatie kanala vnutri cerpadla, takze lacne filtre, ktore su riedke nepouzivat :) Moje cerpadlo ma aktualne 73%, cim starsie v zmysle viac nabehane, menej maziva nafta, tym nizsia hodnota ICV%. Preto sa zvykne liat aj 2T olej v pomere 1:200 do nafty, na zvysenie jej mazivosti a znizenie opotrebenia cerpadla. Bonus efekt je znizenie hlucnosti cerpadla aj vstrekov.

Intercooler moze byt u teba vacsi rozdiel, kedze mas cip, v menej upravenych motoroch ten rozdiel tak velky nebude, hlavne ti to teraz pomaha znizovat teplotu EGT co je viac dolezitejsie. To by bolo inak aj najobjektivnejsie porovnanie - EGT pred IC a ventilatorom a po montazi, mozno by si videl aj rozdiel 100C v zatazi, ktoru popisujes.

A co sa tyka EGR, to som uz vravel, RJ pri ZD30 to je jedno, vadi jej iba ked nefunguje jeho elektronika a nemoze si ho chaoticky otvarat ako pride :)


Pon, 21.08.2017, 9:40
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1835
Odpoveď s citáciou
Vzduch v systéme narobí pekné nervy, lebo sa stane, že niekedy štartne na brnk, a inokedy si vymlátiš baterku a nič. A častokrát sú to banality, typu prepadové hadičky. Neviem ako má patrol vyriešené prepady od trysiek, ale zas sa odpichnem od 2.5 V6 TDI, tenmotor je tiež obšťastnený čerpadlom VP44, prepady sú klasické gumené s textilným návlekom, ale tu ani nemusíš zbadať mastný fľak, stačí ak sú medené podložky pod holendrami kus otlačené a už chytne vzduch, nafta spadne komplet a kým pri štartovaní sa natlakujú trysky, vytlačí vzduch, tak častokrát už baterka melie z posledného.
V prvom rade by som tedy odporúčal skoltrolovať medené podložky pod holendrami, prepadové hadičky, v akomkoľvek stave podozrenia ich vymeniť.
Čo sa týka neriešiteľných prípadov s padaním nafty, už som počul, že sa inštalovali do vedenia jednostarnné ventily a tiež sa namontovalo staré klasické ručné čerpadlo, známe zo starých strojovní a čuduj, sa, to vyriešilo problémy... :D


Pon, 21.08.2017, 23:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43
Príspevky: 1580
Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
Odpoveď s citáciou
Spadujuca nafta mi je v patrole 2,8 hodne znama
Predpokladam ze to v 3,0 funguje rovnako ze vstrekovacie cerpadlo naftu taha a ziadne podavacie tam nieje
Ja som si tam hodil ten jednosmerny ventil a pomohlo to (odporucam montovat medzi filter a cerpadlo) okrem toho som menil vsetky hadice (prepad, privod) ked budem osetrovat podvozok pomenim aj trubky
No ak ked som vsetko toto pomenil tak auto zacalo zdochinat pri ubrati plynu a znovu nechcelo startovat.... To bolo sposobene vadou samotnej rucnej pumpy na filtry tak som vymenil aj tu a mam pokoj
Urcite skus pred startom ked to dlhsie stoji hlavne hore kopcom postlacat tu rucnu pumpu... Mala by byt tvrda ak nieje tak pada nafta a stlacaj az kym nebude to mu trochu pomoze pri starte

_________________
PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60
0915 526 286
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne
EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5


Uto, 22.08.2017, 10:05
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: