4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=22472
Stránka 5 z 7

Autor:  OGO [ Uto, 24.04.2018, 12:07 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

No, nechcem sa robiť múdrym, ale ja si myslím, že ten motor je ešte surový, nezabehnutý. preto aj papká ten olej. Mám na to osobný príklad, čo tu nejdem písať, hoci nie je to motor Y61 Dti 3.0. Motor po GO je stále inakší ako nový motor od výroby s továrenským zábehom na stolici., ja by som povedal, že tých 20-25 tis km mu treba, aby to sadlo.
A čo sa týka tej spotreby, pokiaľ nikde neslzí, nekvapká, netečie, tak jedine ho papá, lebo už nikde inde nemá kde ujsť, ledažeby sa nejak vracal späť do nafty ale to je už iný problém.

Autor:  local.sk [ Uto, 24.04.2018, 12:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

ten liter na 1000 km je odhad, a ked nad tym rozmyslam, tak prestreleny, pretoze to by v tom motore teraz muselo byt 5l oleja, co urcite nie je. Takze to skor moze byt 3l na 5000 km, co nie je zasa az tak moc. Ako som pisal, presne to zmeram ked vypustim olej. Mal som BMW E90 325i, 6valec atmosferu, ktore si normalne od noveho motora zozralo liter na 1000 km a islo vyborne, nebol s tym ziaden problem. Najazdil som na nom cez 100 000 km a ked som ho predal, kupujuci bol navysost spokojny, minimalne par rokov po kym som s nim bol v kontakte. Osobne si nemyslim ze by to bol neprekonatelny problem pre katalyzator, ako som spominal, ziadne sadze na vyfuku, ani pri zoslapnuti pedalu na podlahu. Vidavam denne diesle co kadia ako kachle a jazdia, tie by som byt ich majitelom riesil, nie tento motor.
K JOE66 prispevkom sa budem raz vyjadrovat az napise nieco, k comu sa vyjadrovat za to stoji.
mimochodom, MK96, ako stojis ty s tvojim motorom? Ked tak, mozes aj sukromne...

Autor:  local.sk [ Uto, 24.04.2018, 12:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

mk96 píše:
Ak sa olej spaluje, z dlhodobeho hladiska to bude pre katalyzator upchatie a KO.

Kukal som do sania asi pred mesiacom (iba vstup do IC) a boli tam iba mierne slzicky oleja, alebo skor olejovy film, mohol som aj odfotit. Urcite nie nastekany olej. Mam aj pred vstupom do IC (za odvetranim a za turbom prirodzene) pripojene cidlo tlaku cez 8mm priehladnu hadicku, kde mam spraveny u oblucik smerom dole, v tom najnizssom mieste by sa prirodzene zbieral olej. Sem tam ho pohladom skontrolujem. To miesto je stale suche, ziaden nazbierany olej. Ked tak spravim este video s odsrobovanou zatkou napustaku, nech si mozte pozriet. A rozmyslam ze asi spravim catch can, mam teraz par dni volneho casu.

Autor:  mk96 [ Uto, 24.04.2018, 14:09 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

No, tak 5000km/3L, vychadza na 1000km/0.6L. To sa zda byt rozumne cislo, aby sme sa tu nestrasili kvalitou ZD30 :)

Autor:  Dondo [ Uto, 24.04.2018, 16:33 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

A ja som nervozny ked za 5000km dolejem do 8 valca 0,5L :shock: Ked tu tak citam tie spotreby olejov tak je to asi ok. Aj ked som doteraz nebol nauceny na vobec ziadne dolievanie oleja od vymeny po vymenu. Dokonca ZJ ktore sa derie v terene nezozere ani kvapku (menim raz za rok - to robi par km, len na akcie, obcas po okoli)

Autor:  mk96 [ Str, 25.04.2018, 10:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Podstatne je, ze casom by sa tato spotreba mala znizovat. US auta maju 1qt na 1000 mil uz ako nadmernu? Pokial sa pamatam aspon HEMI V8 to tak nejak pise.

Autor:  Dondo [ Str, 25.04.2018, 10:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Hej, podstatne je aby sa znizila. Co u amerik predpisuje vyrobca netusim, len ma to zaskocilo kedze doteraz som do nicoho v ramci intervalov nedolieval olej. A to boli stare auta vsetko. Dokonca HDI z 2008 roku s vyse 200k(otaznych) este nezozere olej a to ani ked sa nejak pozabudlo na interval a malo to uz cez 20 000km na tom oleji (inak sa menil po 15k). A u tychto motorov by som uz spotrebu oleja tak nejak ocakaval...

Autor:  OGO [ Str, 25.04.2018, 20:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

[quote="local.sk"].... Tankujem momentalne najcastejsie Shell Fuelsave Diesel alebo polsku naftu (siet MIXPOL), pridavam do nafty zimny VIF (1:1000) a M-2T (1:200) ....[/quote]

Mám dotaz:
Ten M2T - ( predpokladám, že to je olej do benzínu pre dvojtaktové motory ) je na niečo preukázateľne dobrý ? V nafte ?
Ďakujem.

Autor:  Frantisek [ Str, 25.04.2018, 21:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Na mazanie :-D

Autor:  Milan [ Str, 25.04.2018, 21:28 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

OGO píše:
Ten M2T - ( predpokladám, že to je olej do benzínu pre dvojtaktové motory ) je na niečo preukázateľne dobrý ? V nafte ?
Ďakujem.

Aby ti to kadilo ako ked sa spaluje olej.K comu je dobre pridavat do nafty olej?Nafta uz obsahuje zmesi ktore mazu cerpadlo aj trisky.

Autor:  jankarol [ Str, 25.04.2018, 22:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Milan urcite si pametaš na naftu za sociku aka bola mastna a teraz aka je sucha kvoli novym dieslovym normam a a novym autam a zapalom a vybusnosti a bohvie comu este ...do starych aut je nova nafta velmi sucha preto som pocul viac nazorov cosi do nej pridat ja davam stilacky olej aby cosi pomastil malo by to zvysit zivotnost tak o 10-20 rokov uvidime

Autor:  mk96 [ Str, 25.04.2018, 22:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

1:200 nie je vela, takze to kadit nekadi vobec, stichnu vstreky aj pumpa VP44 a je viac mazana, co prospeje jej zivostnosti, pokial teda neprisava vzduch. Tak trosku ten 2T olej nahradzuje siru, ktora bola urcena na to mazanie. Skusal aj Andy na svojom Y61 4.2 a potvrdil, ze je tichsi. 2T olej zhory cely, je na to priamo stavany.

Milan píše:
OGO píše:
Ten M2T - ( predpokladám, že to je olej do benzínu pre dvojtaktové motory ) je na niečo preukázateľne dobrý ? V nafte ?
Ďakujem.

Aby ti to kadilo ako ked sa spaluje olej.K comu je dobre pridavat do nafty olej?Nafta uz obsahuje zmesi ktore mazu cerpadlo aj trisky.

Autor:  bacaono [ Str, 25.04.2018, 22:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Myslím že toto platilo iba dokiaľ nezačali s pridávaním biozložiek do nafty. Teraz je v nej mastného repkového oleja až až.

Autor:  mk96 [ Str, 25.04.2018, 22:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Mozne to je, ale biozlozka je asi 5% a pomerne rychlo degraduje, ak jazdis menej. Ja zvyknem dat 2T za kazdym tankovanim.

bacaono píše:
Myslím že toto platilo iba dokiaľ nezačali s pridávaním biozložiek do nafty. Teraz je v nej mastného repkového oleja až až.

Autor:  bacaono [ Str, 25.04.2018, 22:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Už dnes je to u nás 7% , niekde 10% repkového oleja a bude to ešte viac, takže tých 0,5% 2T oleja už tam asi veľa nenarobí.
Viac pomôže ten VIFF na stabilizáciu.

Stránka 5 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/