4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Volnobezky - Nissan vseobecne
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=2264
Stránka 1 z 4

Autor:  martin86 [ Pon, 06.08.2007, 18:29 ]
Predmet príspevku:  Volnobezky - Nissan vseobecne

ahojte chcel by som vediet co ziskam vymenou volnobeziek(patrol 260) za kvalitnejsie,po pripade kde sa to da zohnat,ake treba kupit atd......dakujem

Autor:  finder [ Pon, 06.08.2007, 19:35 ]
Predmet príspevku: 

Nuze ... Volnobezka alebo funguje alebo nie, tzn, ziadna kvalita sa nerozoznava ... Pokial ti funguju, tak nic neries, pokial ti jedna klakla, mozes sa pokusit zohnat tu istu stranu z toho isteho auta, ak nie, tak smola a kupujes AVM za cca 8-cku ... Nie som si isty, ale ak je 260 postarska dodavka, tak to ma hodnoty Free a lock (naozaj ?, nestudoval som), co je to iste ako AVM.

Nevyhoda je, ze musis obiehat auto pri vjazde do terenu, vyhoda ze su takmer vecne, a mozes si v polohe free zaradit redukovany zadok aj (napr.) na asfaltke pri tahani fasa tazkeho bremena ...

Autor:  martin86 [ Pon, 06.08.2007, 21:47 ]
Predmet príspevku:  volnobezky

presne ako si napisal... :shock: z jednej mi jemne vyteka ta vazelina co tam je,je to problem???

Autor:  finder [ Pon, 06.08.2007, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Mno, tuto pockame na skusenejsich Nissanistov, Ja mam zatial skusenosti len s odpalenymi volnobezkami na terrane :-D. Ale pokial je volnobezka funckna, tak by sa to asi dalo spravit, mohla by to byt len nejaka drobnost ...

Autor:  martin86 [ Pon, 06.08.2007, 21:54 ]
Predmet príspevku:  volnobezky

:-D ok zatial dik

Autor:  Milos [ Pon, 06.08.2007, 22:08 ]
Predmet príspevku: 

free a lock sedi jak rit na serbli a nie len na 260 ale aj na 160. presne ako Finder napisal. a s tym vytekanim vazelinky.. mno po tom ako sme rozobrali a z repasovali nase a posklôadali do povodneho stavu na pravej strane zacalo sliziet aj nam.. ale je to tym ze sa dala nova vazelina a mozno sa dalo trosku viac ako sa patrilo a prebytocna ide von. ak to bude pretrvavat povazujem za púroblem aj ja.

Autor:  michi [ Uto, 07.08.2007, 1:13 ]
Predmet príspevku: 

Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Tak ako dal Finder, rozobrať, vyčistiť, zložiť. Keď fungujú, tak nerieš!

Autor:  Milos [ Uto, 07.08.2007, 7:11 ]
Predmet príspevku: 

michi ja viem ze nie kilo... sak som to hucal do fotra.. (ja som bol mimo SK) ale posluchne ma???????

Autor:  finder [ Uto, 07.08.2007, 9:58 ]
Predmet príspevku: 

michi píše:
Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Konkretne to pisal M4, ze ked je vela, tak ... Asi zhustne v mraze a potom nefunguje ...

Konkretne tu viewtopic.php?t=69

Autor:  michi [ Uto, 07.08.2007, 10:02 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
michi píše:
Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Konkretne to pisal M4, ze ked je vela, tak ... Asi zhustne v mraze a potom nefunguje ...

Konkretne tu viewtopic.php?t=69


Yo yo, to je ono. Tam je to rozobraté dostačujúco. :smt023

Autor:  Tommas [ Str, 22.08.2007, 9:17 ]
Predmet príspevku:  Vitara 97

Nazdarek! Stal som sa majitelom Vitary 2,0TD I/C s automatickymi volnobezkami. Viem ze tato cast je poruchova a vraj sa im treba vyhybat, ale bol to dobry kauf. Viete mi poradit ako sa o ne starat pripadne ako spoznat poruchu? Poctivo ich vypinam jazdou v opacnom smere....staci pocut cvaknutie aby som vedel ze su vypnute? Zatial sa mi zda ze funguju bez problemov, ale predchadzajuci majitel ich asi nepouzival spravne co som videl ked ma previezol.
Dakujem

Autor:  petertn [ Str, 22.08.2007, 15:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Vitara 97

Tommas píše:
......dobry kauf. Viete mi poradit ako sa o ne starat pripadne ako spoznat poruchu?....
Dakujem


vid Finderov prispevok vyssie. Ludia ved aj citajte nie len prebehnite co tu je napisane :roll: :lol:

Autor:  Karlito [ Str, 22.08.2007, 16:07 ]
Predmet príspevku: 

príspevok z patrolfora.sk

voľnobežky v režime AUTO po priradení predného náhonu zareagujú na pootočenie poloosí a ak je všetko OK, tak spoja poloosu s nábojom.

Ak nie je všetko OK - z voľnobežky sa ozýva cvakot, dokáže sa vycvaknúť a znovu zaskočiť, v brutál prípade intenzívne rapčanie a prenos sily je = nule.

PREČO používať polohu "LOCK" pretože vykonáme to, čo vykonáva automat vo voľnobežke, ale sústrojím netečie žiaden výkon a dochádza ku kompletnému spojeniu poloosy a náboja. Týmto eliminujeme odomykanie a zamykanie voľnobežky pri zapadnutí (do predu/do zadu, plný kotlík)v polohe "AUTO" kde voľnobežka trpí, a bolí ju to, pretože v momente uzamknutia je záber kolies značný.

Údržba voľnobežky je veľmi jednoduchá:
1.) občas (Nissan doporučuje) 1 x mesačne aj keď nejazdíte v teréne zaradiť 4x4 a trošku prebehnúť (to isté aj u uzávierky)
2.) občas ten hliníkový šesťhran prestreknúť nejakým mazadlom, alebo aspon pretočiť kľúčom! Je to hliník a železo - oxidácia býva hlavně v daždi spontánna a tento element zatuhne a hrozí jeho odlomenie...
3.) aspoň raz do roka voľnobežku rozobrať (nebáť sa, je to jednoduché), vyčistiť a zľahka, jemne namazať, fakt máličko a nejakou nízkotuhnúcou vazelínou (lithna), alebo slabý prestrek KONKOROM (WDčko vyschne ) - jedná sa z časti aj o antikoróznu ochranu...

Ak sa za jazdy 4x2 má tendenciu zapnúť predok, nemusí ísť len o vadu vo voľnobežke! Po jazde v teréne dať "AUTO! a rozjazd do predu a do zadu - počuteľné vycvaknutie voľnobežiek, ďalej hustý olej v prevodovke = pretočí kardanom a stačí to

no zatiaľ stačí, mech. poškodenie, teda náchylnosť na poškodenie v prípade záujmu potom

-ka-


niečo málo na českom 4x4nazory.cz http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5976

-ka-

Autor:  HONZA.S [ Str, 22.08.2007, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

Na 260 jsou buď automaty nebo manualní, který mají polohu free a lock, to není jako u GR, kde je aut,free,lock. Automaty 260 nemaj žádný přepínání.

Autor:  finder [ Str, 22.08.2007, 20:32 ]
Predmet príspevku: 

Ak sa vratim spet k teme (vitara) - pises dobre. Ak funguju (co velmi rychlo spoznas ak sa budes snazit vydripat na nejaky malicky prudsi kopcek (na 2WD ti musi hrabat, na 4WD by si to mal vyjst).
Pokial ti 4x4 funguje, tak len udrzuj pri zivote (vazelina) a spravaj sa k tomu ako treba (cuvanie), nepouzivanie na spevneneych povrchoch).

Stránka 1 z 4 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/