Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 20:55
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 mechanicky navijak 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
http://www.pto-gr.pl/

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Štv, 07.02.2008, 15:12
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock: :shock: :shock: :shock: júúúúú... to vyzerá supéééér... také chcéééém...

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 07.02.2008, 15:16
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Môžeš ho mať je u mna za peťku 10tonový

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 07.02.2008, 15:26
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
.... vo to nende... ten čierny sersám je podstatný...

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 07.02.2008, 15:47
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak , tak, a koľko ten medzikus stojí ? ste sa tam nedočítaly ?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 07.02.2008, 15:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ste sa na to prilepili jak vcela na med hehehehe

nech RadoND preluska a sem hodi nejaky vycuc z toho :P

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Štv, 07.02.2008, 21:34
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jakyze chces vycuc? Nic podstatne tam nepisu, evidentne je to medzikus medzi hlavnu a pridavnu prevodovku, s pneumaticky ovladanym vustupom ven, a sice dozadu (ale chvalia sa ze vedia aj dopredu). Toz to cele.

Fungovat to bude ako navijak na vetriesku, teda cez kvalty - zaujimal by ma prevod a nasledne otacky.

Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality) v tom, ze ma nejak nenapada ako dostat kardan dozadu cez nadrz, a dopredu uz vobec nie. A co na posun PP kardany, nebude predny kratky, zejmena ak je auto uz zdvihnute?

Inac to vyzera byt dobra vec, skoda ze ten vystup je len jeden :-D

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 07.02.2008, 23:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 30.01.2008, 6:38
Príspevky: 284
Bydlisko: krupina-/nemusite sa pfkovat -staci PETER,petko atd/
Odpoveď s citáciou
Poslať 
navijak vyriesil bohovsky...len nech to neostane otvorena verzia-aby vsetci videli-sa moze stat ze mu to narobi vrasky na chrbte...

_________________
ked to nejde silou,skus to este silnejsou silou...pripadne si precitaj navod na pouzitie...........REBELY FOREVER-AND YOU?(':smt134')


Štv, 07.02.2008, 23:19
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tiež to vidím vhodné len na špeciála, aj ked medzi prevodovkou a nádržou plac je. A predĺžiť ten predný kardan nebude nič oproti ostatným úpravám.
Ale táto montáž obnáša vela úprav a to z neistým výsledkom :?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 07.02.2008, 23:27
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No manual k y6o popisuje ako sa original mechanicky navijak obsluhuje. Potiz je v tom, ze nikto netusi, ci taka vec naozaj jestvovala. Na prevodovke je na lavej strane velky dekel, ktory by mohol byt nahradeny nejakym tym vystupom atd. ... prevodovku som zatial neotvaral, tak neviem co je pod tym, ale logicky by to tak byt mohlo. (je taka prevodovka aj na 2,8?) keby sa tam urobil vystup, tak dopredu na naraznik je relativne volna cesta, az na vyfuk (mam dojem ze ten navijak bol povodne v plane, ale do vyroby sa to nedostalo, kedze o tom nejak nikto netusi ani v australii).

Nejaky cas som sa tymto zaoberal, ale nakoniec som pre prilisnu komplikovanost a nizku uzitkovost od toho aspon docasne upustil. Na bezne jazdenie po ceste (i neceste) elektricky staci, a vyprostovaka robit nejdem :-D . A keby som chcel special do terenu, tak pouzijem ine podvozkove skupiny.

Motto to Dindaj: preco este nemas portalove napravy?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 07.02.2008, 23:40
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak nejako, ako vravíš, a patrol 260 d má totožné prevodovky, ako GR Y60.

A Dindaj nemá portálové nápravy asi pre ten dôvod ako ja.
Tj. 1./ zvyšné nepotrebné peníze a 2./ zvyšné nepotrebné nápravy. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 07.02.2008, 23:57
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
.... hat... :roll: ... v mechanickom navijáku by som rozhodne význam videl (dá sa navíjať do nemoty, dá sa odvíjať pod záťažou...) ... ale realizácia nebude jednoduchá.

Origo mechanika na Patrola mala výstup na prídavnej prevodovke ovládaný lankom a páčkou pridanou niekam medzi predné sedačky.

Kardan bol vedený pozdĺž lavej strany rámu a niekoľko krát sa lomil. Na ráme boli prišroubované domce s ložiskami a v nich boli hriadele s krížom na oboch koncoch.

V prednom nárazníku bol šnekový naviják a bubom poháňal cez ručne ovládanú volnobežku z predného náboja.

Všetko je popísané a pokreslené v dielenskom manuále.

Ale napr. môj Patrol má iný odliatok skrine prídavného prevodu a plocha na ktorej je nakreslený prišroubovaný výstup už nie je rovná, ale rebrovaná.... takže prd :(

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 08.02.2008, 0:12
Profil WWW
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aaaha.. a kde sa da nahliadnut do spominaneho manualu? Ja mam len ten zositok pre uzivatela, a tam je nanajvys paka nakreslena zhruba niekde oproti pake rucnej brzdy.

Nespochybnujem vyhody mechanickeho navijaku, ale zatial je odlozeny do neurcita. Mimochodom, ak existuje nakres origo navijaku, niekto by to vedel vyrobit...

Este poznamocka: prevodovky 4,2D nie su identicke s prevodovkami 2,8TD - ale neviem v com, prevodove pomery by mali byt tie iste. Az budem na slovensku tak sa to chystam pokukat.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 08.02.2008, 0:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takze cena toho oneho je 4000 zlotych

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 08.02.2008, 8:06
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality)


Čau, Mustang,

toto je teda dosť na vode postavená pochybnosť.

Poliaci majú obrovské skúsenosti s mechanickými navijakmi, a hlavne s aplikáciou rôznych "mechanikov" tuzemskej výroby (Star, BRDM atď.) na bežné offy, ale zvlášť na špeciály.

160-ky bežne používajú v kombinácii so STAR-ovským navijakom, tuším som niekde zahliadol aj "mechanika" na Patrole 4.2 (Mustang?).

Veľmi dlho sa zaoberajú možnosťou výroby PTO pre Drive train RD28, riešili to dve alebo tri partie, len čo ja viem, a je tam medzi GR-kármi veľký záujem o tento spôsob použitia navijaku.

Tento krok (oficiálna možnosť predaja a montáže, nie len domáce amatérske bastlenie) sa dá považovať za akúsi čerečničku na torte.

Toto je prvá zverejnená informácia aj s fotkami, tak počítam, že už sú si dosť istí, že sú na dobrej ceste.

Myslím si, že dosť informácií majú aj chlapi zo Severnej Moravy, ktorí chodia do PĽR jazdiť a určite sa s tým často stretli.


Pia, 08.02.2008, 9:28
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 105 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: