4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

mechanicky navijak
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3664
Stránka 1 z 7

Autor:  petertn [ Štv, 07.02.2008, 15:12 ]
Predmet príspevku:  mechanicky navijak

http://www.pto-gr.pl/

Autor:  Martin 4 [ Štv, 07.02.2008, 15:16 ]
Predmet príspevku: 

:shock: :shock: :shock: :shock: júúúúú... to vyzerá supéééér... také chcéééém...

Autor:  Majod [ Štv, 07.02.2008, 15:26 ]
Predmet príspevku:  mechanický

Môžeš ho mať je u mna za peťku 10tonový

Autor:  Martin 4 [ Štv, 07.02.2008, 15:47 ]
Predmet príspevku: 

.... vo to nende... ten čierny sersám je podstatný...

Autor:  Kapo [ Štv, 07.02.2008, 15:50 ]
Predmet príspevku: 

Tak , tak, a koľko ten medzikus stojí ? ste sa tam nedočítaly ?

Autor:  petertn [ Štv, 07.02.2008, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

ste sa na to prilepili jak vcela na med hehehehe

nech RadoND preluska a sem hodi nejaky vycuc z toho :P

Autor:  MoostanQue [ Štv, 07.02.2008, 23:01 ]
Predmet príspevku: 

Jakyze chces vycuc? Nic podstatne tam nepisu, evidentne je to medzikus medzi hlavnu a pridavnu prevodovku, s pneumaticky ovladanym vustupom ven, a sice dozadu (ale chvalia sa ze vedia aj dopredu). Toz to cele.

Fungovat to bude ako navijak na vetriesku, teda cez kvalty - zaujimal by ma prevod a nasledne otacky.

Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality) v tom, ze ma nejak nenapada ako dostat kardan dozadu cez nadrz, a dopredu uz vobec nie. A co na posun PP kardany, nebude predny kratky, zejmena ak je auto uz zdvihnute?

Inac to vyzera byt dobra vec, skoda ze ten vystup je len jeden :-D

Autor:  pfka1 [ Štv, 07.02.2008, 23:19 ]
Predmet príspevku: 

navijak vyriesil bohovsky...len nech to neostane otvorena verzia-aby vsetci videli-sa moze stat ze mu to narobi vrasky na chrbte...

Autor:  Kapo [ Štv, 07.02.2008, 23:27 ]
Predmet príspevku: 

Tiež to vidím vhodné len na špeciála, aj ked medzi prevodovkou a nádržou plac je. A predĺžiť ten predný kardan nebude nič oproti ostatným úpravám.
Ale táto montáž obnáša vela úprav a to z neistým výsledkom :?

Autor:  MoostanQue [ Štv, 07.02.2008, 23:40 ]
Predmet príspevku: 

No manual k y6o popisuje ako sa original mechanicky navijak obsluhuje. Potiz je v tom, ze nikto netusi, ci taka vec naozaj jestvovala. Na prevodovke je na lavej strane velky dekel, ktory by mohol byt nahradeny nejakym tym vystupom atd. ... prevodovku som zatial neotvaral, tak neviem co je pod tym, ale logicky by to tak byt mohlo. (je taka prevodovka aj na 2,8?) keby sa tam urobil vystup, tak dopredu na naraznik je relativne volna cesta, az na vyfuk (mam dojem ze ten navijak bol povodne v plane, ale do vyroby sa to nedostalo, kedze o tom nejak nikto netusi ani v australii).

Nejaky cas som sa tymto zaoberal, ale nakoniec som pre prilisnu komplikovanost a nizku uzitkovost od toho aspon docasne upustil. Na bezne jazdenie po ceste (i neceste) elektricky staci, a vyprostovaka robit nejdem :-D . A keby som chcel special do terenu, tak pouzijem ine podvozkove skupiny.

Motto to Dindaj: preco este nemas portalove napravy?

Autor:  Kapo [ Štv, 07.02.2008, 23:57 ]
Predmet príspevku: 

Tak nejako, ako vravíš, a patrol 260 d má totožné prevodovky, ako GR Y60.

A Dindaj nemá portálové nápravy asi pre ten dôvod ako ja.
Tj. 1./ zvyšné nepotrebné peníze a 2./ zvyšné nepotrebné nápravy. :-D

Autor:  Martin 4 [ Pia, 08.02.2008, 0:12 ]
Predmet príspevku: 

.... hat... :roll: ... v mechanickom navijáku by som rozhodne význam videl (dá sa navíjať do nemoty, dá sa odvíjať pod záťažou...) ... ale realizácia nebude jednoduchá.

Origo mechanika na Patrola mala výstup na prídavnej prevodovke ovládaný lankom a páčkou pridanou niekam medzi predné sedačky.

Kardan bol vedený pozdĺž lavej strany rámu a niekoľko krát sa lomil. Na ráme boli prišroubované domce s ložiskami a v nich boli hriadele s krížom na oboch koncoch.

V prednom nárazníku bol šnekový naviják a bubom poháňal cez ručne ovládanú volnobežku z predného náboja.

Všetko je popísané a pokreslené v dielenskom manuále.

Ale napr. môj Patrol má iný odliatok skrine prídavného prevodu a plocha na ktorej je nakreslený prišroubovaný výstup už nie je rovná, ale rebrovaná.... takže prd :(

Autor:  MoostanQue [ Pia, 08.02.2008, 0:27 ]
Predmet príspevku: 

Aaaha.. a kde sa da nahliadnut do spominaneho manualu? Ja mam len ten zositok pre uzivatela, a tam je nanajvys paka nakreslena zhruba niekde oproti pake rucnej brzdy.

Nespochybnujem vyhody mechanickeho navijaku, ale zatial je odlozeny do neurcita. Mimochodom, ak existuje nakres origo navijaku, niekto by to vedel vyrobit...

Este poznamocka: prevodovky 4,2D nie su identicke s prevodovkami 2,8TD - ale neviem v com, prevodove pomery by mali byt tie iste. Az budem na slovensku tak sa to chystam pokukat.

Autor:  petertn [ Pia, 08.02.2008, 8:06 ]
Predmet príspevku: 

takze cena toho oneho je 4000 zlotych

Autor:  rado nd [ Pia, 08.02.2008, 9:28 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
Komplikacie vidim (okrem polskej vyroby a tudiz nezistenej kvality)


Čau, Mustang,

toto je teda dosť na vode postavená pochybnosť.

Poliaci majú obrovské skúsenosti s mechanickými navijakmi, a hlavne s aplikáciou rôznych "mechanikov" tuzemskej výroby (Star, BRDM atď.) na bežné offy, ale zvlášť na špeciály.

160-ky bežne používajú v kombinácii so STAR-ovským navijakom, tuším som niekde zahliadol aj "mechanika" na Patrole 4.2 (Mustang?).

Veľmi dlho sa zaoberajú možnosťou výroby PTO pre Drive train RD28, riešili to dve alebo tri partie, len čo ja viem, a je tam medzi GR-kármi veľký záujem o tento spôsob použitia navijaku.

Tento krok (oficiálna možnosť predaja a montáže, nie len domáce amatérske bastlenie) sa dá považovať za akúsi čerečničku na torte.

Toto je prvá zverejnená informácia aj s fotkami, tak počítam, že už sú si dosť istí, že sú na dobrej ceste.

Myslím si, že dosť informácií majú aj chlapi zo Severnej Moravy, ktorí chodia do PĽR jazdiť a určite sa s tým často stretli.

Stránka 1 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/