Dnes je utorok 21. mája 2024, meniny má Zina a zajtra Júlia Juliana
Autor |
Správa |
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1886 Bydlisko: GA-Kosuty
|
Pisal si o uzavierke medzinapravoveho diferencialu ja o uzavierke v napravach a to nie je jedno to su dve
_________________ VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td
|
Pon, 29.01.2018, 20:30 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
matoffroad píše: myslím že som to pochopil ešte jedna otázka ma napadla a čo autá 4x4 ktoré nemaju medzinápravový dif ale len akúsi spojku ako napr pathfinder ??? No vtedy je to jednoduche, jedna z naprav (typicky zadna) je k vyvodu z prevodovky pripojena napevno, bez akehokolvek diferencialu, druha z naprav (predna) je pripojena cez typicky elektronicky ovladanu spojku. V normalnych podmienkach (rychlejsia jazda po cestach) je pouzivany iba pohon jednej napravy, v situaciach kde je potrebny pohon oboch naprav, je spojka zopnuta a prenasa prislusny krutiaci moment aj na prednu napravu. Stupen zopnutia vie elektronika regulovat na zaklade informacii o otacani kolies zo senzorov ABS a tak vie aj zistit ze sa trebars zadna naprava volne otaca vo vzduchu a zopnut na 100% a tym simulovat mechanicku uzavierku medzinapravoveho diferencialu. Takyto typ pohonu (s medzinapravovou spojkou) nie je urceny na trvale pouzivanie na pevnych podkladoch. Mimochodom Nissan Patrol Y60 ani Y61 nema medzinapravovy diferencial, takze predna naprava sa pripaja napevno a vykon a krutiaci moment sa v podmienkach rovnakej adhezie na oboch napravach rozdeluje 50:50. Samozrejme, takyto system je nepouzitelny na pevny podklad a rychlejsiu jazdu, kedze auto potom nerado zataca. Kazdy kto sa skusil otocit na parkovisku so zapnutym 4x4 to uz zistil.
|
Uto, 30.01.2018, 13:34 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
matoffroad píše: pampuch131 píše: Na to,aby ti rovnomerne zaberali kolesa na naprave na ktorej je uzavierka ved práve nato je uzávierka aby zaberali rovnomerne kolesá , to ide aj bez uzávierky medzi nápravového dif či sa mýlim ??? No, uzavierka blokuje funkciu medzinapravoveho diferencialu, teda napravy sa otacaju rovnakou rychlostou. Neviem co myslis tym ze zaberaju rovnomerne kolesa... Znova - na koleso sa prenesie len taka sila, aka mu kladie odpor. Ani vacsia, ani mensia. Ked je koleso vo vzduchu, ziadnu silu nedostane. Ked je zablokovane, tak dostane tolko, kolko ide z motora minus tolko co sa moze stratit niekde inde. Z toho zakladu vychadzaju aj systemy "4x4" ktore funkciu prenosu vykonu na koleso ktore sa netoci dosiahnu individualnym pribrzdenim toho kolesa (od dob ESP to vie kazde auto co ho ma) alebo slavny trik pre auta co nemaju uzavierku diferencialu napravy https://www.youtube.com/watch?v=k8ie05PybBI
|
Uto, 30.01.2018, 13:44 |
|
|
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
v čom je potom lepší medzi nápravoví dif ako tá spojka ked auto nemá takýto dif .??
ešte k tomi mojmu prvému príspevku otázke to rozdelenie 50 na 50 som myslel medzi prednú a zadnú nápravu nie na kolesá napr na zadnej náprave .
|
Uto, 30.01.2018, 17:05 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1886 Bydlisko: GA-Kosuty
|
matoffroad píše: všetko ste tu zrozumiteľne napísali ešte by som sa chcel spýtať načo je uzávierka medzinápravového dif. ak som dobre pochopil medzinapravoví dif rozdelí silu 50 na 50 či sa mýlim ??? potom načo je dobrá aj uzávierka ??? Tak citaj
_________________ VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td
|
Uto, 30.01.2018, 18:06 |
|
|
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
pampuch131 píše: matoffroad píše: všetko ste tu zrozumiteľne napísali ešte by som sa chcel spýtať načo je uzávierka medzinápravového dif. ak som dobre pochopil medzinapravoví dif rozdelí silu 50 na 50 či sa mýlim ??? potom načo je dobrá aj uzávierka ??? Tak citaj neviem čo sa ti nezdá ??? ano funkcia medzinápravového dif aj spojky bola popísaná čítam ale mylsle som uávierku medzi nápravového dif a nie uzávierku zadneho alebo prednéého dif ale toto nieje podstatné . Išlo mi oto načo je dobrá uzávierka madzi nápravového dif - to už mi je jasné potom som sa opravil lebo v prvom príspevku som len napísal rozdelenie sily 50 na 50 ale bolo to mylslené na prednú a zadnú nápravu nie na koleso posledná otázka bola v čom je lepší medzi nápravový dif ako tá akože spojka alebo je tá spojka lepšia ??
|
Uto, 30.01.2018, 18:59 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1886 Bydlisko: GA-Kosuty
|
Mas na mysli visko spojku?
_________________ VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td
|
Uto, 30.01.2018, 19:09 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3263 Bydlisko: Nitra
|
matoffroad píše: neviem čo sa ti nezdá ???
Tieto veci co sa pytas su tu na fore vysvetlene uz asi 50 krat.Preto ti pampuch napisal aby si cital.A obdivujem Localovu trpezlivost ti to znovu dokola vysvetlovat
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Uto, 30.01.2018, 20:27 |
|
|
pampuch131
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43 Príspevky: 1886 Bydlisko: GA-Kosuty
|
_________________ VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td
|
Uto, 30.01.2018, 22:07 |
|
|
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2568 Bydlisko: Handlová
|
pomoze? https://www.youtube.com/watch?v=mA55zgvJqlMtoto sa mi paci aj na unimogu. v skratke: najskor uzavre medzinapravovy diff - "rovnaka" sila ide na prednu aj zadnu napravu, ale nie na jednotlive kolesa na prednej a zadnej naprave, lebo tu je sila rozdelovana diffmi v napravach, potom uzavrie zadny diff co zabezpeci aby sa na zadnej naprave rozdelila sila rovnako na kolesa, potom predny co zabezpeci aby sa na prednej naprave rozdelila sila rovnako na kolesa, pekne postupne. k viskospojke: takto funguje kvapalina: http://cs.jeep-club.net/forum-post/doplnenie-vysvetlenie-funkcie-viskospojky-41498cim viac namahana, tym hustejsia, v jednoduchosti, snazi sa napodobnit uzavierku medzi napravoveho diffu. Pri visko spojke sa mozes spolahnut na kvapalinu a na otacavy pohyby a cakat kedy "zaberie". Ako vodic to vies ovplyvnit vlastne len pridavanim pynu aby ti sli kolesa do preklzu. Pri klasickom medzinapravovom diffe stlacis gombik, potiahnes packu, skratka ty zapnes kedy chces.
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
Naposledy upravil Milos dňa Uto, 30.01.2018, 22:50, celkovo upravené 1
|
Uto, 30.01.2018, 22:32 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2589 Bydlisko: Vychod
|
A ked sa vsetky uzatvoria tak po urcitom case prichadza dalsie stadium kedy sa potom aj penazenka otvara
|
Uto, 30.01.2018, 22:41 |
|
|
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
Milos píše: pomoze? https://www.youtube.com/watch?v=mA55zgvJqlMtoto sa mi paci aj na unimogu. v skratke: najskor uzavre medzinapravovy diff - "rovnaka" sila ide na prednu aj zadnu napravu, ale nie na jednotlive kolesa na prednej a zadnej naprave, lebo tu je sila rozdelovana diffmi v napravach, potom uzavrie zadny diff co zabezpeci aby sa na zadnej naprave rozdelila sila rovnako na kolesa, potom predny co zabezpeci aby sa na prednej naprave rozdelila sila rovnako na kolesa, pekne postupne. k viskospojke: takto funguje kvapalina: http://cs.jeep-club.net/forum-post/doplnenie-vysvetlenie-funkcie-viskospojky-41498cim viac namahana, tym hustejsia, v jednoduchosti, snazi sa napodobnit uzavierku medzi napravoveho diffu. Pri visko spojke sa mozes spolahnut na kvapalinu a na otacavy pohyby a cakat kedy "zaberie". Ako vodic to vies ovplyvnit vlastne len pridavanim pynu aby ti sli kolesa do preklzu. Pri klasickom medzinapravovom diffe stlacis gombik, potiahnes packu, skratka ty zapnes kedy chces. super vysvetlené už mi je všetko jasné
|
Uto, 30.01.2018, 23:40 |
|
|
matoffroad
Učeň
Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08 Príspevky: 79
|
ešte k tej visko spojke ak to dobre chápem ked auto pôjde pomali a bude mat zapnuté 4x4 tak sa bude chovat ako dvoj kolka až kým nezrýchli ???? alebo len pôjde menší výkon na predok pri menšej rýchlosti a ked zrýchli docieli sa pomer 50:50
|
Str, 31.01.2018, 0:03 |
|
|
Frili
Učeň
Registrovaný: Str, 22.10.2014, 10:44 Príspevky: 54 Bydlisko: Nové Zámky
|
Viskospojku nemôžeš zapínať, to pri rozdilených otáčkach prednej a zadnej nápravy automaticky sa uzavrie (presnejšie by bolo že stuhne). Robí to nezávislo od rýchlosti vozidla. Väčšinou to býva na kardáne do zadnej nápravy, kým relatívna rýchlosť vstupnej a výstupnej hriadele viskospojky neprekročí určité percento tak povolí otáčať nápravu rozdielnou rýchlosťou (jazda po ceste). Len čo relatávna rýchlosť hriadelov za zvýši (blato, ľad, sneh, kríženie atď), tekutina v spojke nedovolí lamelám aby sa otáčali a tak prenesie krútiaci moment aj na zadnú nápravu. Týmto nahradzuje mädzinápravový differenciál.
Viskospojka zabezpečuje dočasný záber prednej a zadnej nápravy, a to len na tú dobu kým pôsobí na kvapalinu vo viskospojke sila. Nemyslím si že tá sila môže byť 50-50, podla mňa tam vždy bude nejaká strata.
Funkciu visko spojky pochopíš asi najlepšie keď zoberieš flašu medu a lyžičkou to skúsiš pomiešať. ak to robíš pomaly (pomalé relatívne otáčanie dvoch koncohc viskospojky) nádoba s medom zostane stáť. Ak začneš miešať rýchlejšie, (relatívna rýchlosť dvoch koncoch viskospojky je odlišná) skôr či neskôr pohneš s nádobou.
Sú komplikovanejšie systémi ako haldex, kde to ešte riadí aj elektrika, ale pokial to viem do terénných vozidiel nedávajú, len do osobákoch s 4x4.
_________________Disco ´97. 300tdi www.profimotor.sk
|
Str, 31.01.2018, 12:03 |
|
|
local.sk
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10 Príspevky: 409 Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
|
Milan píše: Tieto veci co sa pytas su tu na fore vysvetlene uz asi 50 krat.Preto ti pampuch napisal aby si cital.A obdivujem Localovu trpezlivost ti to znovu dokola vysvetlovat Ja som to tu napisal len kvoli tomu aby som opravil typicky omyl ludi z praxe ze uzavierka prenasa silu (krutiaci moment lepsie povedane) 50:50. A pripomenul zakladne pravidlo offroadu ale aj jazdy na cestach - trakcia (teda kolko sily prenesie guma do terenu) je zaklad vsetkeho. Clovek, co to pozna, dokaze aj s trabantom prejst neuveritelne, clovek za ktoreho soferuje penazenka zapadne aj na parkovisku... Kolkokrat som uz pocul od znamych ze mozu na ceste jazdit rychlejsie lebo maju 4x4 a podobne nezmysly... urcite to aj sami z vlastnej skusenosti poznate.
|
Str, 31.01.2018, 13:08 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|