Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 16:17
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 62 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Ovladanie 4x4 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D Cico, vidim ze sa snazis poradit, ale stale ma v tom chalan trochu nejasno. Uz chapes preco som nanho isiel od podlahy a radil ako som radil ? :-D. Vela informacii cloveka zblbne, zvlast zaciatocnika ...
Ale inac mate pravdu - treba ist skusat, tam zisti kedy je co dobre, a ked vsetko zapne pri stojacom vozidle, hadam nic nepototo :-D

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Sob, 21.07.2007, 9:46
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja by som doporučil (z vlastnej skúsenosti) prečítať: viewtopic.php?t=150
Je to síce stále teoria, ale je dobré vedieť ako to vo vnútri chodí a funguje.

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Sob, 21.07.2007, 20:50
Profil
Legenda Offroadu

Registrovaný: Pon, 20.11.2006, 12:05
Príspevky: 1316
Bydlisko: Wychod
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
:-D Cico, vidim ze sa snazis poradit, ale stale ma v tom chalan trochu nejasno. Uz chapes preco som nanho isiel od podlahy a radil ako som radil ? :-D. Vela informacii cloveka zblbne, zvlast zaciatocnika ...
Ale inac mate pravdu - treba ist skusat, tam zisti kedy je co dobre, a ked vsetko zapne pri stojacom vozidle, hadam nic nepototo :-D

Az tak velmi sa nesnazim, Finder. :smt131 To ty sa ,jak vidim, viac snazis radit. :smt126 :smt148
btw: dik za reakciu na moju snahu. :smt147 Vidim, ze uporne sledujes kazdy moj prispevok. A to ma tesi :smt148


Ned, 22.07.2007, 9:49
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 09.03.2013, 22:32
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
K domu mame poľnú/lesnú cestu, stúpanie asi do 30° a 90° zákruta, dĺžka asi 40 metrov, v zime sneh a ľad, na jar a pri daždi blato až potôčiky vody. čo tam zaradiť? Ďakujem!


Ned, 10.03.2013, 0:48
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Ešte keby si napísal na akom aute, to by prípadným radcom pomohlo odpovedať.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Ned, 10.03.2013, 0:58
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 09.03.2013, 22:32
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Ak to má tu páčku 2H/4H/4L a poprípade aj uzavierku. poprípade poradiť aké auto by sa tam hodilo, staršie a lacné, napr terrano II 2.4i.
Sused má Suzuki asi vitara, malá a staršia.
A chcel som sa opýtať, zatiaľ som tu takú tému nenašiel. Dá sa uzamknúť aj obyčajný diff, na malotraktore máme z trabanta a je ako mdzinapravovi.
Ďakujem!


Ned, 10.03.2013, 1:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
qizo píše:
K domu mame poľnú/lesnú cestu,
Vyber si auto a potom rozmyslaj nad radenim.Radit sa da vseliako a nie rovnako na kazdom aute.
viewtopic.php?f=99&t=15135

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 10.03.2013, 22:00
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
všetko ste tu zrozumiteľne napísali ešte by som sa chcel spýtať načo je uzávierka medzinápravového dif. ak som dobre pochopil medzinapravoví dif rozdelí silu 50 na 50 či sa mýlim ??? potom načo je dobrá aj uzávierka ???


Sob, 27.01.2018, 19:44
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Na to,aby ti rovnomerne zaberali kolesa na naprave na ktorej je uzavierka

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Sob, 27.01.2018, 20:23
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
matoffroad píše:
všetko ste tu zrozumiteľne napísali ešte by som sa chcel spýtať načo je uzávierka medzinápravového dif. ak som dobre pochopil medzinapravoví dif rozdelí silu 50 na 50 či sa mýlim ??? potom načo je dobrá aj uzávierka ???


No, s tvrdeniami o rozdelovani sily (spravnejsie by malo byt o rozdelovani krutiaceho momentu) by som bol velmi opatrny. Totizto niektore zavery o rozdeleni krutiaceho momentu medzi napravami alebo kolesami napravy su v niektorych situaciach kontraintuitivne - napriklad uplne otvoreny medzinapravovy diferencial prenasa na napravu volne visiacu vo vzduchu nulovy krutiaci moment a na zatazenu napravu 100% krutiaceho momentu (ale ziaden vykon). A to ked sa volne visiaca naprava otaca dvojnasobnou rychlostou oproti otacaniu hnacieho hriadela a zatazena naprava stoji. Velmi vela ludi bez fyzikalneho vzdelania alebo premyslania aj ked jazdia offroad mi nedokazalo fyziku prenosu sil a vykonov (vykon = krutiaci moment x rychlost otacania) spravne vysvetlit.

V takychto pripadoch pouzivam na vysvetlovanie analogiu s buldozerom, ktory ma velmi divnu radlicu - pozostavajucu z 2 kusov beznych radlic, ktore su pripojene k buldozeru akoby pripojkou v tvare pismena T. Na koncoch pismena T hore su radlice, na dolnom konci je buldozer. vodorovna a zvisla cast pismena T su spojene otacavym klbom. Je intuitivne jasne, ze ked zacne buldozer tlacit, obe radlice budu na rovnakej urovni (teda z -- sa nestane /) iba ked obe budu tlacit proti rovnakemu odporu hliny. Ak na jednej radlici nebude nic, je jasne, ze tam buldozer neposiela ziadnu silu. Co ale intuitivne nie je hned jasne, ze kedze sa vrchna cast T moze otacat, za chvilku sa otoci tak ze je oproti hline bokom, hlina sa zosmykne a buldozer za chvilku netlaci nic, iba radlice v polohe /.
Takto skonci otvoreny diferencial, ked jeden z jeho vystupov uplne strati odpor. Vzdy je treba zapamatat si ze aby sa mohla prenasat sila, musi byt na konci protisila.

Medzinapravovy diferencial zabezpeci aby sa obe napravy mohli otacat roznou rychlostou - teda aby auto mohlo zatacat. Za normalnych podmienok (ak je na naprave nejaka adhezia = radlici buldozera kladie nieco odpor) rozdeluje otvoreny diferencial krutiaci moment medzi napravami od 0-100 po 100-0 (respektive blizko k 0 a 100). Prave ten moment, ked na naprave nie je ziadna adhezia, dostane naprava 100% krutiaceho momentu, ale ten nevie preniest, pretoze nie je adhezia. Za okamih sa situacia ustali. Auto teda stoji s 1 napravou nedostavajucou ziaden krutiaci vykon (ale 100% krutiaceho momentu) a druhou dostavajucou skoro nulovy krutiaci moment a otackami zodpovedajucimi 2nasobku prislusnych otacok vstupneho hriadela. Motor v tomto pripade neprenasa skoro ziaden vykon, prekonava iba stratovy vykon transmisie, na cestu sa nic neprenesie.

Uzavierka medzinapravoveho diferencialu praveze zabezpeci aby proces rozdelenia krutiaceho momentu nebol riadeny silami adhezie (zakon akcie a reakcie) kolesa na podklade ale na zaklade uzamknutia prevodu otacania naprav voci vstupnemu hriadelu zabezpeci aby bola rychlost otacania oboch naprav rovnaka. To znamena, aj ked naprava visi vo vzduchu nedostane prakticky vsetok krutiaci moment, dostane iba ten, ktory je potrebny na prekonanie odporu transmisie v naprave, zvysny krutiaci moment ide do napravy s adheziou. Tym ze obe napravy maju rovnaku rychlost otacania, ide 100% krutiaceho momentu (lebo na visiacej naprave nie je ziaden odpor, teda netreba ziaden krutiaci moment) aj 100% vykonu (lebo vykon = krutiaci moment x rychlost otacania) na napravu s adheziou. Znova, da sa to predstavit akoby sme T buldozera s napravami vystuzili vystuzou medzi dolnym koncom a bocnymi koncami Tcka. Je jasne, ze radlica kde je hlina a na druhej strane nic, sa nestoci a buldozer bude tlacit hlinu na jednej strane - tam posiela 100% svojej sily a na druhu stranu nic.

(samozrejme, sily odporu transmisie v napravach a sily potrebne na akceleraciu kolesa na prislusnu rychlost otacania su zanedbane)

Ak je to moc komplikovane, neries to, treba si len zapamatat ze uzavierka pomaha preniest krutiaci moment a vykon (=krutiaci moment x rychlost otacania) tam, kde ho clovek aktualne potrebuje najviac.


Ned, 28.01.2018, 0:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 9:43
Príspevky: 1886
Bydlisko: GA-Kosuty
Odpoveď s citáciou
Myslím,že si to vysvetlil až tak podrobne,že zadávateĺ dotazu to určite pochopí :-D

_________________
VW T3 1,6 aircooled boxer(1980). EX:Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Grand Cherokee 5,2 V8,Jeep Cherokee 2,5 td,Ford Maverick 2,7td,Jeep Grand Cherokee 5,2V8,Jeep Grand Cherokee 4,0i,Jeep Grand Cherokee 2,5td,Hyundai Galloper 2,5td,Jeep Cherokee 2,5td


Ned, 28.01.2018, 13:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
To mi pripomína, že E=mc²

:smt121

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 28.01.2018, 21:13
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Tož jak sa vraví, niekedy menej je viac...


Pon, 29.01.2018, 12:23
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
myslím že som to pochopil :smt023 ešte jedna otázka ma napadla a čo autá 4x4 ktoré nemaju medzinápravový dif ale len akúsi spojku ako napr pathfinder ???


Pon, 29.01.2018, 20:03
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 31.12.2017, 15:08
Príspevky: 79
Odpoveď s citáciou
pampuch131 píše:
Na to,aby ti rovnomerne zaberali kolesa na naprave na ktorej je uzavierka


ved práve nato je uzávierka aby zaberali rovnomerne kolesá , to ide aj bez uzávierky medzi nápravového dif či sa mýlim ???


Pon, 29.01.2018, 20:06
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 62 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: