4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Ovladanie 4x4
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=394
Stránka 2 z 5

Autor:  finder [ Pia, 20.07.2007, 1:34 ]
Predmet príspevku: 

Ked ja som uz videl speru kedy netreba (napriklad dolu miernym kopcom a pri vybornej trakcii) a tak ... Toz vysvetli to zaciatocnikovi, aby si mu poradil a chudak nepokazil co sa pokazit da ... ;-)
Argument na otazku bol - sak ked to tam je, tak to treba zaradit nie ?
Co k tomu dodat .... :shock:

Skusi niekto spocitat, kolko % z trate (lubovolnej) ste mali speru zapnutu ?
A kolko % z tej trate ste isli na 4L ? :-D

Ja speru neodsudzujem, ale je to len vychytavka v extreme ...

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 6:48 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Skusi niekto spocitat, kolko % z trate (lubovolnej) ste mali speru zapnutu ?
A kolko % z tej trate ste isli na 4L ? :-D

Ja speru neodsudzujem, ale je to len vychytavka v extreme ...


Finder, len tak za okraj a mimo téma: :smt065

ak píšeš niečo k veci, tak si musíš dať záležať na tom, čo to vlastne hovorí.
V tej vete čo som Ti zatučnil - speru neodsudzujem - vieš koľko offroadistov by ju chcelo? Samosvor furt otravuje a v teréne aj tak nepomôže... vraj neodsudzujem :P

- vychytavka v extreme - noooo, dajme tomu vychytávka, ale to je to čím mi Patrol (offroad vozy) učaroval, že proste extrém a on sa sunie ďalej.

- ale je to len - hmmmm :smt123

Aký je tvoj názor potom na automatické zamykacie systémy diferenciálov?

;-)

-ka-

Autor:  finder [ Pia, 20.07.2007, 10:03 ]
Predmet príspevku: 

Radsej sa spolahnem na dobru trakciu a zotrvacnost vozu (t.j prejst to mierne na drzovku)... Ked to vykrizis uz su trochen problemy :-D

Ale vratme sa k teme - kedy radit speru (pyta sa zaciatocnik) a napis mu to tak, aby to pochopil a nedokakal to, ked to zrovna bude potrebovat ...

Z vlastnej skusenosti viem, ze to ludia maju problem pochopit, pokial mu to nevysvetlis polopatisticky ... :?

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 10:43 ]
Predmet príspevku: 

OK,

na tú správnu voľbu kedy dif uzavrieť chce to aj pár skúseností. Zavierať pred očakávaným problémom = mať nápravu voľnú, bez namáhania. V prípade zapadnutia, alebo ťahu vo vykrížení to chce fakt cit, aby došlo ku kompletenému zaskočeniu. Po prejazde doporučujem (a to aj robím) tak vypnem tlačítko a volantom malý vlnovec, ak nie je priestor tak v zatočení vypnúť tlačítko a posun do predu (kúsok) a cúvnuť.

Rozhodne nejazdiť s uzávierkou zbytočne, zvlášť v zatáčaní a na tvrdom povrchu. Asfalt a betón a kamenný podklad s uzávierkou a zatočením = veľká pravdepodobnosť poškodenia!!!

Podľa manuálu NISSAN sa odporúča min 1x do mesiaca (aj keď sa nejazdí v teréne) zaradiť 4x4 a zavrieť dif => precvičiť mechanizmy.

-ka-

Autor:  cico [ Pia, 20.07.2007, 11:31 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:

Ale vratme sa k teme - kedy radit speru (pyta sa zaciatocnik) a napis mu to tak, aby to pochopil a nedokakal to, ked to zrovna bude potrebovat ...

Z vlastnej skusenosti viem, ze to ludia maju problem pochopit, pokial mu to nevysvetlis polopatisticky ... :?

Chlope, take teoreticke vysvetlovanie je strasne malo, hoci netvrdim, poucit sa da.Ale teoria je teoria, ale prakticke skusenosti su na nezaplatenie. Jednoznacne cim viac v terene, skusat,skusat, aj zapadnut, prejst, zdolat rozne tereny... a potom pride na to ako to pomaha, ake to robi divy.A len takto pride na to, ze uzavierka nieje vobec, ale vobec zbytocna, ale ma svoje plusy ! :smt148

Autor:  dlabos [ Pia, 20.07.2007, 14:35 ]
Predmet príspevku: 

čiže na trave ju možem v poho skusiž zapnuť???lebo ete som s patrolom nezapadol išisl všade..............

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 14:39 ]
Predmet príspevku: 

Na tráve Ti kolesá prekĺznu v pohode... s uzávierkou sa ľavé a pravé koleso otáča rovnako, niečo ako kolesá na vlakum no a pri zatáčaní vonkajšie má chuť ísť rýchlejšie (viac sa otáčať) ako to vnútorné...

-ka-

PS: a ak chceš aj pocítiť čo to urobí tak Ti doporučujem zajsť do garátku len na zadok a cúvnutím, aby sa auto vykrížilo - odľahčené koleso bude hrabať. No a potom to skús :wink:

-ka-

Autor:  dlabos [ Pia, 20.07.2007, 14:47 ]
Predmet príspevku: 

čo je garátku???

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 14:50 ]
Predmet príspevku: 

dlabos píše:
čo je garátku???


malá priekopa, pangejt, rigol vedľa cesty :-D

-ka-

alebo nájazd do svahu (niečo trošku vyššie a pevnejšie ako hromada piesku) a vezmeš to predným kolesom a garantujem Ti, že sa bez uzávierky na to nedostaneš (pri dostatočnej výške totiž odľahčíš kolesá na kríž) :wink:

Autor:  dlabos [ Pia, 20.07.2007, 15:07 ]
Predmet príspevku: 

čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo?

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 15:18 ]
Predmet príspevku: 

:wink: skúšaj skúšaj.... len ju nezapni pri hrabajúcom kolese. A tiež do ťahu, až keď sa Ti rozsvieti kontrolka uzávierky - poloha je snímaná v dife.

-ka-
PS: potom písni dojmy :wink:

Autor:  dlabos [ Pia, 20.07.2007, 15:20 ]
Predmet príspevku: 

čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo?

Autor:  Karlito [ Pia, 20.07.2007, 15:42 ]
Predmet príspevku: 

Môžeš aj na štykolku... a už toľko neverklíkuj a mazaj skúšať :-D

-ka-

Autor:  Milos [ Pia, 20.07.2007, 21:56 ]
Predmet príspevku: 

zadok: ked pojdes. budes hrabat jednym z nych alebo obomi
4x4: budes hrabat na diagonale
u mna po zapnuti prednych volnobeziek plynuly prejazd be hrabnutia :wink:

Autor:  cico [ Pia, 20.07.2007, 22:29 ]
Predmet príspevku: 

dlabos píše:
čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo?

Chlope,ked zacne htrabat, niekedy bude uz neskoro ist nas5 ! To by si mal akoze predvidat a ist s uzavierkou v takom terene. Bo potom je uz niekedy neskoro aj uzavierka. Ta ja malo kedy zapadnul???? do rici, chlope, sadaj do auta, idz do terenu a skusaj!!!. :smt148 Trimem palce :smt023

Stránka 2 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/