4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Ovladanie 4x4 http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=394 |
Stránka 2 z 5 |
Autor: | finder [ Pia, 20.07.2007, 1:34 ] |
Predmet príspevku: | |
Ked ja som uz videl speru kedy netreba (napriklad dolu miernym kopcom a pri vybornej trakcii) a tak ... Toz vysvetli to zaciatocnikovi, aby si mu poradil a chudak nepokazil co sa pokazit da ... Argument na otazku bol - sak ked to tam je, tak to treba zaradit nie ? Co k tomu dodat .... Skusi niekto spocitat, kolko % z trate (lubovolnej) ste mali speru zapnutu ? A kolko % z tej trate ste isli na 4L ? Ja speru neodsudzujem, ale je to len vychytavka v extreme ... |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 6:48 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Skusi niekto spocitat, kolko % z trate (lubovolnej) ste mali speru zapnutu ? A kolko % z tej trate ste isli na 4L ? Ja speru neodsudzujem, ale je to len vychytavka v extreme ... Finder, len tak za okraj a mimo téma: ak píšeš niečo k veci, tak si musíš dať záležať na tom, čo to vlastne hovorí. V tej vete čo som Ti zatučnil - speru neodsudzujem - vieš koľko offroadistov by ju chcelo? Samosvor furt otravuje a v teréne aj tak nepomôže... vraj neodsudzujem - vychytavka v extreme - noooo, dajme tomu vychytávka, ale to je to čím mi Patrol (offroad vozy) učaroval, že proste extrém a on sa sunie ďalej. - ale je to len - hmmmm Aký je tvoj názor potom na automatické zamykacie systémy diferenciálov? -ka- |
Autor: | finder [ Pia, 20.07.2007, 10:03 ] |
Predmet príspevku: | |
Radsej sa spolahnem na dobru trakciu a zotrvacnost vozu (t.j prejst to mierne na drzovku)... Ked to vykrizis uz su trochen problemy Ale vratme sa k teme - kedy radit speru (pyta sa zaciatocnik) a napis mu to tak, aby to pochopil a nedokakal to, ked to zrovna bude potrebovat ... Z vlastnej skusenosti viem, ze to ludia maju problem pochopit, pokial mu to nevysvetlis polopatisticky ... |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 10:43 ] |
Predmet príspevku: | |
OK, na tú správnu voľbu kedy dif uzavrieť chce to aj pár skúseností. Zavierať pred očakávaným problémom = mať nápravu voľnú, bez namáhania. V prípade zapadnutia, alebo ťahu vo vykrížení to chce fakt cit, aby došlo ku kompletenému zaskočeniu. Po prejazde doporučujem (a to aj robím) tak vypnem tlačítko a volantom malý vlnovec, ak nie je priestor tak v zatočení vypnúť tlačítko a posun do predu (kúsok) a cúvnuť. Rozhodne nejazdiť s uzávierkou zbytočne, zvlášť v zatáčaní a na tvrdom povrchu. Asfalt a betón a kamenný podklad s uzávierkou a zatočením = veľká pravdepodobnosť poškodenia!!! Podľa manuálu NISSAN sa odporúča min 1x do mesiaca (aj keď sa nejazdí v teréne) zaradiť 4x4 a zavrieť dif => precvičiť mechanizmy. -ka- |
Autor: | cico [ Pia, 20.07.2007, 11:31 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: Ale vratme sa k teme - kedy radit speru (pyta sa zaciatocnik) a napis mu to tak, aby to pochopil a nedokakal to, ked to zrovna bude potrebovat ... Z vlastnej skusenosti viem, ze to ludia maju problem pochopit, pokial mu to nevysvetlis polopatisticky ... Chlope, take teoreticke vysvetlovanie je strasne malo, hoci netvrdim, poucit sa da.Ale teoria je teoria, ale prakticke skusenosti su na nezaplatenie. Jednoznacne cim viac v terene, skusat,skusat, aj zapadnut, prejst, zdolat rozne tereny... a potom pride na to ako to pomaha, ake to robi divy.A len takto pride na to, ze uzavierka nieje vobec, ale vobec zbytocna, ale ma svoje plusy ! |
Autor: | dlabos [ Pia, 20.07.2007, 14:35 ] |
Predmet príspevku: | |
čiže na trave ju možem v poho skusiž zapnuť???lebo ete som s patrolom nezapadol išisl všade.............. |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 14:39 ] |
Predmet príspevku: | |
Na tráve Ti kolesá prekĺznu v pohode... s uzávierkou sa ľavé a pravé koleso otáča rovnako, niečo ako kolesá na vlakum no a pri zatáčaní vonkajšie má chuť ísť rýchlejšie (viac sa otáčať) ako to vnútorné... -ka- PS: a ak chceš aj pocítiť čo to urobí tak Ti doporučujem zajsť do garátku len na zadok a cúvnutím, aby sa auto vykrížilo - odľahčené koleso bude hrabať. No a potom to skús -ka- |
Autor: | dlabos [ Pia, 20.07.2007, 14:47 ] |
Predmet príspevku: | |
čo je garátku??? |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 14:50 ] |
Predmet príspevku: | |
dlabos píše: čo je garátku??? malá priekopa, pangejt, rigol vedľa cesty -ka- alebo nájazd do svahu (niečo trošku vyššie a pevnejšie ako hromada piesku) a vezmeš to predným kolesom a garantujem Ti, že sa bez uzávierky na to nedostaneš (pri dostatočnej výške totiž odľahčíš kolesá na kríž) |
Autor: | dlabos [ Pia, 20.07.2007, 15:07 ] |
Predmet príspevku: | |
čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo? |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 15:18 ] |
Predmet príspevku: | |
skúšaj skúšaj.... len ju nezapni pri hrabajúcom kolese. A tiež do ťahu, až keď sa Ti rozsvieti kontrolka uzávierky - poloha je snímaná v dife. -ka- PS: potom písni dojmy |
Autor: | dlabos [ Pia, 20.07.2007, 15:20 ] |
Predmet príspevku: | |
čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo? |
Autor: | Karlito [ Pia, 20.07.2007, 15:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Môžeš aj na štykolku... a už toľko neverklíkuj a mazaj skúšať -ka- |
Autor: | Milos [ Pia, 20.07.2007, 21:56 ] |
Predmet príspevku: | |
zadok: ked pojdes. budes hrabat jednym z nych alebo obomi 4x4: budes hrabat na diagonale u mna po zapnuti prednych volnobeziek plynuly prejazd be hrabnutia |
Autor: | cico [ Pia, 20.07.2007, 22:29 ] |
Predmet príspevku: | |
dlabos píše: čiže isť iba na zadku a potom ked začne krabať tak asa dať naspať a skusiť to s uzavierko.čo? Chlope,ked zacne htrabat, niekedy bude uz neskoro ist nas5 ! To by si mal akoze predvidat a ist s uzavierkou v takom terene. Bo potom je uz niekedy neskoro aj uzavierka. Ta ja malo kedy zapadnul???? do rici, chlope, sadaj do auta, idz do terenu a skusaj!!!. Trimem palce |
Stránka 2 z 5 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |