Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 16.06.2024, 5:20
Dnes je nedela 16. júna 2024, meniny má Blanka a zajtra Adolf




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Štartér sa seká 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Už toho mám plný šuflík, tak sa spýtam, možno je niekto modrejší.

Keď sa v nedeľu poplačkám v potoku na svojej PD (voda dosť pri tom strieka), tak môžem staviť týždňovú výplatu na to, že v sobotu nenaštartujem - viacnásobne pozitívne verifikované (netočí štartér). Nie je to v ničom inom, len v samotnom štartéri.
Nasleduje vymontovanie štartéra von, vymontovanie solenoidu (jadro aj cievka nesú stopy vody a hrdze), prečistenie (naposledy som aj silikónovo poolejoval), zborka, nasilikónovanie styčných plôch a vmontovanie späť.
Potom štartuje.

Kadiaľ sa tá skurvená vlhkosť dostáva dnu?

Mám to len ja alebo sa to deje ešte niekomu inému?


Pon, 25.02.2008, 11:58
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 25.02.2008, 12:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje?
Nič, ticho.
Cvakne relé, šťava je všade, kde má byť.
Nepohne sa valček v solenoide, som písal, že zaoxiduje či zhrdzavie či čo.


Pon, 25.02.2008, 12:27
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak mne to zatial nerobí a dúfam, že ani robiť nebude.
Takže potrebnú radu teraz nedám.
Je tam nejaké tesnenie?
Nie je poškodené?
Nedá sa to silikónom utesniť?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 25.02.2008, 12:35
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Bude, keď sa pôjdeš kúpať.
Nie je tam tesnenie.
Nie je poškodené.
Utesnil som silikónom, čo sa dalo.


Pon, 25.02.2008, 12:37
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Okolo tyčky spojky je to citlivé - tam je taká blbá gumička...

Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť.

Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý :wink:

Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 13:32
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No konečne niekto.
Tyčka spojky: čo to je, kde to je, vymením, naveď ma. Ja som kancelárska krysa.

Citácia:
Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť.
Odšróbujem, vypustím.

Citácia:
Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý :wink:
Viem, že nie dobre, ale už som bol nepríčetný od zlosti. Som to po namazaní utrel, takže fakt len proti vode. Luft som potom stláčal v pohode, takže nič som moc nedokurvil.Teflónový sprej predáva kto?

Citácia:
Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé.
Mám uprednostniť Konkor či ten teflónový sprej?


Pon, 25.02.2008, 13:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory. Zastav sa u mna, nejaký ti požičiam. Nechcem ti ísť na pohreb. A proti vode je najlepšie WD-40.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 25.02.2008, 14:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory.

???


Pon, 25.02.2008, 14:53
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom (možno by tam šlo napáchať aj niečo iné.
Stiahnuˇˇt to: vezmeš silnejší pružný dřot a na konci urobíš tenké očko - ohneš do malej skobky na dĺžku aby Ti to vyšlo po zatlačení do valčeka zaň zaháčknuť = máš voľný prístup

Ak budeš robiť štartér, tak si to skús máznuť vazelínkou, jadro zatlač donútra a potom ho rýchlo vytiahni - mlaskne, lebo sa urobí podtlak... takže funguje to aj opačne. Pošli do SZ adresu a teflon Ti pošlem (si musíme pomáhať, nie) - večer dám info čo to je.

Mazať či nie. Popravde ja by som bol šťastný, keby výrobcovia robili tieto veci z materiálov čo nekorodujú, ale , no... Každá mastnota raz na seba nachytá prach. S KONKORom 101 to mám vyskúšané, funguje a klzné plochy namaže. Nejde ani tak o tie klzné plochy, tam tlaky na pohybujúce sa diely nie sú, ale proti korózii (možno LV vazelína, ale len obabrať mastnými prastami, nič viac)

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 14:54
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Citácia:
Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom

Také mám, určite, to som videl. Ja som rozmýšľal, kde v štartéri je tyčka a spojka. Každý ten bazmek má voľajaký divný nadpis.

No ale čo teda, Konkor či teflón?


Pon, 25.02.2008, 15:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu.

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Pon, 25.02.2008, 15:07
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
GaboSB píše:
Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu.


Toto by mal byť separačný spray - proti spojeniu, nalepovaniu materiálov.

Daj tam mazadlo (ten teflon Ti pošlem ak chceš - nejaký prebytok z bývalej práce - mne sa osvečil na gule na prednej náprave = nelepí sa na to bordel a odpudzuje vodu)

Nenapísal si, ako ťažko/ľahko sa ti dalo vytiahnuť to jadro z cievky. HM?

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 15:31
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené.

Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované.


Pon, 25.02.2008, 15:35
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rado nd píše:
Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené.

Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované.


S prepáčením za výraz - v mieste kolíka vidličky to možeš zajebkať vazelínkou (ale trochen decentne), tam sa to len preklápa a utesní :-D

-ka-

PS: ale takou čo je aspon do 100°C ab nevytiekla :-D

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 15:40
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron