Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 20:03
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 122 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší
 Nissan Patrol - Údržba prednej nápravy 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak Milanko po tej obhliadke u teba mi to islo ako po masle. ;-)
Byvaly majitel ma presviedcal ze tie gule na naprave musia byt take mastne :-D ale neuveril som mu. Vypustil som z diferaku asi 3l oleja.. no aspon nieco tam este bolo. :smt077
Pri pohodlnej, komotnej a pomalej praci dva dni a dve krabicky cigariet.. velka kopa spinavych handier...no aspon to mam tiez konecne v suchu... teda vo vazeline a oleji pekne oddelene od seba...presne tak ako to ma byt.. :smt129
Usetril som aj dva deci oleja :smt016 lebo podla manualu tam malo vojst tusim 5,4 a voslo 5,2 :-D
Podakovanie patri aj Rolandovi, ze mi sikovne zohnal olej a Raiderkovi za zvarenie vlnovca na vyfuku. :smt156
Tak a mozem spokojne :smt162

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Str, 21.07.2010, 10:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Páni použijem toto vlákno, nakoľko je tu celkom dobre popisané, ako nato a vďaka fotkám vidieť, ako má čo vyzerať a fungovať . Pustil som sa do údržby prednej nápravy a čo nezistím, ešte som sa ani nerozbehol. Voľnobežka na PP kolese zavarená na pevno. Predchádzajúci majiteľ pravdepodobne takto ,,vyriešil" opravu. Sú zvarené tie dve ozubenia , čo by to mali rozpájať. Možno sa čudujete že som si to nevšimol, ale predok fungoval bez problémov, len som si nevšimol že stále točí aj celý dif aj kardan. Jazdím 80% terén, tak asi aj preto. Včul, by som rád poradiť, je to len na jednej strane, ľavá je OK, zohnať jednu, alebo vymeniť rovno za manuálne. Martin 4, dík za návod!

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Štv, 03.02.2011, 20:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Milan FI píše:
Pymeniť rovno za manuálne. Martin 4, dík za návod!


ja som mal ten isty pripad a vymenil som za manualne

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Štv, 03.02.2011, 21:24
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No Pepe, a to som si myslel,že sa to zvariť nedá, preto ma ani nenapadlo kontrolovať. Vidím že sa dá, a nie som sám. Vymením ich za manuál. mal som manuálne na Daihatsu Rocky a za 5 rokov som nevedel že tam sú. A to som ho nešanoval.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Štv, 03.02.2011, 21:42
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan FI píše:
mal som manuálne na Daihatsu Rocky a za 5 rokov som nevedel že tam sú. A to som ho nešanoval.

ahoj, to si 5 rokov nezapol predný náhon? :roll:

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 03.02.2011, 21:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Romo asi chce podpichnúť ?! Práve, že som ho zapínal, nešanoval som! Myslel som tým raz do roka premazal, založil a fachčil, nebol problém s manuálom, automaty som nemal dôvod rozoberať, nakoľko boly služobné t.j. najlepšie terénne autá.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Štv, 03.02.2011, 22:05
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1808
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milan: jasne že som rýpal :wink: mechanické volnobežky vydržia rozhodne viac ako automaty, ale to vystupovanie z auta keď si ešte myslíš že prejdeš len na zadok a ono to zrazu nejde ďalej a všade okolo blato...
Keď si to mal takto zavarené bolo to cítiť aj na spotrebe že sa stále točil dif a kardan?

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Štv, 03.02.2011, 22:43
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To Romo: S tým vystupovaním z auta máš pravdu, ale dá sa na to zvyknúť a zapnúť ešte pred výjazdom do terénu. Ja som o manuáloch uvažoval aj z dôvodu ťahania ťažkého vozíka a následného ranžírovania na pevnom podklade. Cúvať do nejakého stúpania na 2H s 3,5tonami není bohviečo pre spojku, takže aj preto manuál. A čo sa týka spotreby samozrejme, tá je o dosť vyššia, nehovoriac o zbytočnom opotrebení a hlučnosti. Má to vplyv aj na jazdné vlastnosti, predsa len ten predok tlačíš a o to väčšie šance sú že ti na hladkom podklade ten zadok strelí podstatne skôr, hlavne za podmienok aké sú teraz na naších cestách, necestách.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Pia, 04.02.2011, 10:29
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trochu upresnim, manualne volnobezky väcsinou co sa prenosu sily tyka nevydrzia tolko ako automaty v dobrej kondicii, ale samozrejme z titulu zivotnosti a bezporuchovosti je zas manual stokrat lepsi...

...ale preco chcete vystupovat z auta zakazdym ked treba v zime predok nechapem, predsa ked jazdim + / - 20 km okruh teren / cesta v zimnom obdobi, ked je pouzitie predku na dennom poriadku, necham vonobezky zapnute stale a vypinam len predok a ked prave cestujem mimo niekde po dialnici, vtedy ich vypnem...

...otazku unosnosti je asi najviac polemizovana tema pri manualnych volnobezkach, dat zosilene a riskovat v pripade extremu poskodenie homoklbu alebo poloosi, prip. diferencialu, alebo dat klasicke AVM a mat istotu, ze sa zlomi skor ona, riesim to nasledovne :

...idem do hardcore terenu na pneu 33 a vyzsich do 400 km od domu, dam zosilene AVM HP ale ked idem na expediciu mimo SR dam radsej klasicke AVM, alebo FLEX a vezmem este jednu alebo celu sadu do rezervy, takto riesime aj nasich zakaznikov, ktori idu dalej, jasne, ze je financne narocnejsie kupit 2 sady AVM, ale na druhej strane je to polozka 170 - 180 € a len odtah auta niekde z RO bude niekolkonasobne vyzsi (takisto zhananie poloosi atd)...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 04.02.2011, 11:27
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rado, trochu si ma zmiatol pravdupovediac, myslel som si že manuál je lepší za každých okolností, ale ono to všetko má svoje ,,ale". U mňa to vychádza podľa toho čo píšeš na normál AVM aj keď som rozmýšľal nad HP,nakoľko nejakú tú váhu zvyknem sem tam ťahať aj z kadejakých jarkov. Tak radšej voľnobežka jak poloos.Dík za upresnenie.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Pia, 04.02.2011, 13:31
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05
Príspevky: 112
Bydlisko: SB
Odpoveď s citáciou
menil som vsetky semeringi na prednej naprave. vcera mi opat zacalo slzit okolo prachovky na guli. uz mam z toho nervy v p...! prava strana uplne bez problemov.
neporadi niekto, kde moze este byt chyba alebo co robim zle? nepokladam sa za odbornika, takze moze tam byt nejaka finta. dakujem! pripadne kontakt na sikovneho mechanika v okoli PO.

_________________
Patrol Y60


Sob, 26.03.2011, 11:40
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Niečo je krivé...


Sob, 26.03.2011, 14:17
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05
Príspevky: 112
Bydlisko: SB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neporadis, co to moze byt? na pohlad sa mi zdalo vsetko ok.

pocul som aj taky nazor, ze sa mam na to vy.... a akurat doliat do difu olej podla potreby. co na to skuseni borci?

_________________
Patrol Y60


Sob, 26.03.2011, 14:23
Profil WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Ned, 29.03.2009, 10:09
Príspevky: 122
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ked si mal poolos vonku,nemal si tam vydrane drazky od stareho gufera? A neskusal si dat nove gufero len tak este vonku cvicne na poolos? Ze kolko malo presah,ci nebolo volne a tak.Stalo sa mi uz viackrat ze nove gufero bolo volne a musel som stiahnut pruzinku.


Sob, 26.03.2011, 14:39
Profil ICQ
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05
Príspevky: 112
Bydlisko: SB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vsetko sa zdalo byt v pohode.
servis sa robil koncom novembra. v zime som autom vela nejazdil, ale doteraz bolo vsetko ok. akurat vcera som si vsimol olej na zemi ...

_________________
Patrol Y60


Sob, 26.03.2011, 14:57
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 122 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: