4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
Nissan Patrol - Údržba prednej nápravy http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=4654 |
Stránka 1 z 9 |
Autor: | finder [ Ned, 18.05.2008, 15:10 ] |
Predmet príspevku: | |
Unbelievable. Asi idem spravit bleskovo zalohu, toto by bola skoda prevelka, statit to. |
Autor: | MilanBB [ Ned, 18.05.2008, 15:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Maťko, pozorne som to celé prečítal, myslím, že ma to čaká tiež. No nie som si istý, či sa do toho hodlám pustiť sám a bez odbornej pomoci. Každopádne dakujem za foto a komentár, veľmi použiteľné ! |
Autor: | RADOFFROAD [ Ned, 18.05.2008, 18:51 ] |
Predmet príspevku: | |
no, ked si das takuto namahu, nechapem, preco nezhodit tehlicu dole a kuknut gufero na poloosi a zaroven sa dostanes k bzerantovi zozadu a nemusis sa spoliehat na vazelinu, ktore sa ma dostat dozadu... a tiez samozrejme vycistit velky stieraci kruzok na guli |
Autor: | Martin 4 [ Ned, 18.05.2008, 21:00 ] |
Predmet príspevku: | |
...pretože je tu niekto nevyhnutne múdry jak rádio jerevan. Je to písané pre zelenáčov ktorý sa boja pustiť do rozborky, nie ako príručka pre servismanov. Keď rozoberám náboj na chodníku pred domom, tak obvykle nemám po ruke všetky semeringy a náhradné diely čo tam prípadne treba. Proste to rozoberem, vyčistím, premažem a poskladám. Ak po otvorení homokĺbu zacítim prevodový olej, dokončím robotu, poskladám a začnem zháňať semering na poloosu. Ak sa na mňa vyleje z vazelíny voda, dtto a začnem zháňať stieracie krúžky. Ale nemôžem to nechať rozobraté a skočiť si pre súčiastky. Nič Ti nebráni doplniť dielenskú nadstavbu o to, čo ti tam chýba. .... ale normálne by som si pripadal nesvoj, keby si si nerypol |
Autor: | petertn [ Ned, 18.05.2008, 21:09 ] |
Predmet príspevku: | |
no Mato o rok asi doplnis super idem si to vytlacit, este tak aj zadnu a bude to supeeeer. |
Autor: | RADOFFROAD [ Ned, 18.05.2008, 21:19 ] |
Predmet príspevku: | |
si paranoidny ? ja rypem ? sa mi zda pomerne zufale radit zelenacom ako ty vravis, ze maju namazat homoklb z opacnej strany a dufat , ze sa tuk dostane tam , kam ma... ked sa snazim poradit , tak hned rypem ? P.S. a komentoval som len postupy, ktore by mali byt ine, tie , ktore technike neublizia som nekomentoval aby som neznevazil tvoju osobu , coby chlapa znaleho problematiky, ocividne sa ta to dotklo ...teraz si pocitil pocit, co mam ja stale, ked tu radim a odpisujem stovky sukromnych sprav od zaciatku tohto "fora" a pritom ma tu niektori vykresluju ako zdieraca a namysleneho idiota, je to chujovy pocit, ked chces pomoct a niekto ta komentuje, co ? (tu vsak slo len o technicku radu) inak kvitujem tvoju namahu... |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 19.05.2008, 8:48 ] |
Predmet príspevku: | |
hehe ... Radko... vždy. Ale to je folklór fóra. Tvoju odbornosť nespochybňujem. Robíš pekne a dobre... veď si robil aj na mojom aute a som spokojný. Nafoť a napíš lepšie a ja sa máznem. Inak len tak post scriptum moja skúsenosť za posledných 5 rokov čo som to mal 4 krát rozobraté : Priestor homokĺbu sa otvára najmä za účelom inšpekcie, či tam nepreniká voda zvonka alebo olej z mosta. Vybratie starej a nanesenie novej vazelíny je len bonus, keď už je to otvorené. Zatial som tam vždy našiel iba starú vazelínu v solídnom stave a kludne som si záverečnú demontáž mohol odpustiť. Ovela podstatnejšie je vyčistenie a premazanie ložísk vo zvislých čapoch (tie lúbia zhrdzavieť ... najmä spodné) a hlavných ložísk kolesa. Napr. Wojtík by vedel rozprávať hororové historky, čo sa stane, keď sa to zanedbá. Ihlové ložisko poloosy tiež načim mazať, ale nie je to až také kritické - ono sa zase až tak často a rýchlo netočí. |
Autor: | Karlito [ Pon, 19.05.2008, 10:55 ] |
Predmet príspevku: | |
Nebudem Martina kritizovať, chápem ako je to s foťákom a šmírom.... komplikovane fotky pekné a aj postup pre Toho, kdo je od 1 do 5 (ako v škole) na 3mínus - zvvládnuteľné čo sa týka toho všetkého, len pridoplním myšlienkou - ak sa uvolní oska náboja na tehlici, tak poloosa s homokinetickým kĺbom (zvlášť ta dlhšia) je dosť ťažká a gravitáciou zatlačí na gufero v krčku nápravy. Mohlo by sa stať, že stvrdnutégufero praskne. V prípade výmeny a nového nahadzovania pooosy doporučujem poriadne namazať olejom a poloosu akoby držať v rukách a nekĺzať po gufere - snažiť sa to tam dostať akoby prostriedkom. Aby sa gufero vrúbkovaním po sústružení poloosy nepoškodilo. Poznámka: ihličkové ložisko funguje ako unášač homokinetického kĺbu - pri vôli na zvislých ložiskách a kĺb nakláňa a tým pádom trošku tlačí poloosu mimo stred gufera (môže sa rýchlo vydrieť). Ja osobne na náprave, kde to očividne nebolo robené niekoľko rokov mením aj guferá náboja = toho čo sa točí spolu s kotúčom -ka- PS: Martin, ak nie je na to copyright, tak som si dovolil stiahnuť a uložiť. opakovanie je matka múdrosti.... za rok sa to bude hodiť |
Autor: | michi [ Pon, 19.05.2008, 10:58 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: Nafoť a napíš lepšie a ja sa máznem. Len Ty nič nemaž! Presne toto ma čaká, ale až do hlbky /ako káže Rado/. Ďakujem za super pomôcku. |
Autor: | Martin 4 [ Pon, 19.05.2008, 11:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Karlito píše: Ja osobne na náprave, kde to očividne nebolo robené niekoľko rokov mením aj guferá náboja = toho čo sa točí spolu s kotúčom : ... vidíš... a to by som sa spýtal.... To je čo za gufero ? Ono je akože "axiálne" abo čo... Ako sa to volá a aké to má označenie? Zatial mi to drží a hádam do roka do dňa vydrží, ale raz predsa len pustí. Už sa to točí nejakých 270 tkm a už by aj mohlo dostať nové. Na kopyrajte netrvám ... kopíruj čo len chceš.... |
Autor: | Karlito [ Pon, 19.05.2008, 11:40 ] |
Predmet príspevku: | |
Oné Do krčkov potrebuješ 2 x 40533-01J00 (á 546,- CZk) Stierací na gule 2 x 40579-01J00 (á 918,- CZk) Náboje: 2 x 40232-01J00 (á 202,-CZk) + 40227-C8200 (á 206,50 CZk) Tu je to všetko popísané - zohnal som od NISSAN ROTO v Plzni, takže aj ceny sú české (okrem gufer do krčkov, tie od Radoofroada ) Inak čo sa týka tých gufier do náboja - jedno tesní na oske priamo pri kĺbe aby nevnikala voda a skazená vazelína okolo poloosy cez ihličkové ložisko dovnútra a druhé tesnísamotný náboj na oske proti úniku vazelíny z priestoru ložísk. Je tam ešte jedno - taký pliešok s gumou okolo - to je taká prachovka aby tam nelietal bordel z brzdových doštičiek. -ka- |
Autor: | Karlito [ Pon, 19.05.2008, 11:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Náboje: 2 x 40232-01J00 (á 202,-CZk) + 40227-C8200 (á 206,50 CZk) Rozmer neviem... nemeral som, proste je to špecialitka od Nissanov a len som objednal a napáchal na auto. -ka- precistene (na poziadannie) by petertn |
Autor: | konik [ Pon, 19.05.2008, 14:36 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin, bajne si to nafotil... normalne lutujem ze som to nevidel nazivo ... Btw. kto utieral vazelinu z fotaku? |
Autor: | Tyky [ Pon, 19.05.2008, 16:55 ] |
Predmet príspevku: | |
tak na toto sa oodvazim aj sam, bez takehoto fotoserialu, by som na to ani nepomyslel. vrtat sa v aute ma bavi a nemusim so vsetkym lozit za kamaratmi do servisov. forum by malo byt plne takychto foteciek. M4 dikes |
Stránka 1 z 9 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |