Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 19:09
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 122 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší
 Nissan Patrol - Údržba prednej nápravy 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
... tak som sa konečne dokopal k rok omeškanej každoročnej údržbe predných nábojov na Patrole.

Keďže už som bol napádaný za nerozvážne daný sľub fotoseriálu, ak som urobil aj to (šmarjááá, to bola fuška... :x furt som si behal umývať ruky aby som nezapatlal foťák. Minul som pixlu solviny)

takže :

Auto riadne založíme :

Obrázok
(komu sa to zdá ako pikačovina, mal by vidieť ako hasiči vyťahujú mrtvolu chlapíka s pod škodovky, na ktorej robil brzdy. Ja som to videl)

Pred zdvihnutím predného kola povolíme kolové šrouby aj imbusáky čo držia volnobežku (len povolíme, volnobežku nechám na mieste)

Kolo zdvihneme a riadne podložíme niečím spoľahlivým !!!

Obrázok
(Platí to čo hore !!!)

Pred demontážou bŕzd vhodným velkým šroubovákom o kúsok zatlačíme brzdový piestik do valčeka. je tam presne na to šikovná medzera kde sa dá šroubovák strčiť do medzery medz piestikom a doštičkou a páčením zatlačiť piestik do strmeňa. Stačí o kúsok, ale velmi nám to pomôže pri montáži strmeňa nazad.

Rozobereme brzdový strmeň, čiže :

Obrázok

vyšroubujeme dolný šroub č.1

Vyklopíme brzdový strmeň hore

Obrázok

čím sa dostaneme k brzdovým doštičkám.

Kliešťami vytiahneme pliešky ktoré držia doštičky hore a dole (pozor! pliešky majú ostré hrany!)

Vybrieme doštičky. Pozor! Na doštičkách sú plechové podložky. Treba si zapamätať, v akej polohe a poradí sú pliešky na doštičkách. Zvonka je jedna, zvnútra dve.

Vyšroubujeme horný šroub č.1 a celý strmeň založíme tak, aby nevisel na hadičke (dá sa zastrčiť medzi spružinu a tlmič, alebo zavesiť na kus viazacieho drôtu na spružinu)

Vyšroubujeme oba šrouby č.2 a oddelíme záchyt reakcie.

(teraz očakávam kometár znalcov, že sa to dá rozobrať aj len demontážou celého strmeňa len odšroubovaním záchytu. Dá, ale takto sa skontroluje stav doštičiek, manžiet na piestikoch a gumových mechov na klzákoch strmeňa)

Odšroubujeme imbusáky držiace volnobežku. Spružina ju bude odtláčať od náboja, takže je fajn posledné dva šrouby nechať proti sebe a šroubovať ich striedavo. Spružina tlačí len cca 2 až 3 cm.

Volnobežka zíde celá konca poloosy. Na náboji zostane vnútorná časť volnobežky. Drží ju segerka v drážke poloosy. Segerka sa dá dať dole aj dvomi šroubovákmi, ale je to vopruz. Doporučujem kliešte na segerky. Dajú sa kúpiť aj za nevelký peniaz v postačujúcej hobby kvalite. Segerka rada odskakuje do neznáma. Naliehavo doporučujem ju najmä ku koncu poloosy jednou rukou otvárať segerkovkami a druhou držať v kliešťach!

Potom to vyzerá asi takto :

Obrázok

Na papieri je vyložený z ľava : imbusák na šrouby volnobežky, vnútorná časť volnobežky, podložka, segerka a vonkajšia časť volnobežy.

Čím jest zjednaný prístup k poistke matice náboja kola.

Vyšroubujeme dva šroubíky na krížový šroubovák držiace poistku matice náboja

Obrázok

špicatými kliešťami vybereme poistku

Obrázok

povolíme maticu náboja. V Nissane na to určite majú špeciálny klúč, ale poslúži aj velký tupý šroubovák.

Obrázok

Na šroubovák načim pár krát s citom klepnúť a matica povolí (ona nie je nijak moc pritiahnutá)

Maticu vytočíme napr. krížovým šroubovákom.

Obrázok

Výsledok :

Obrázok

A môžeme stiahnuť náboj kola.

Obrázok

V náboji je zhora kuželové ložisko

Obrázok

Z dola je druhé, ale nedá sa vybrať bez vyrazenia semeringu. To by bolo pre semering nebezpečné a preto ak je dobrý, tak ložisko nevyberáme.

Obrázok

Fčil ideme dole s osou kola.

Vyšroubujeme šesť šroubov držiacich prírubu osy kola.

Obrázok

Stiahneme plechový límec semeringu náboja a plechový štít kotúča.

Zostane trčať os kola držiaca na osadení.

Pomôže tomu citlivé oklepnutie kladivom.

Obrázok

Stiahneme os z poloosy

Obrázok

Pri sťahovaní tlačíme poloos do nápravy, aby sa nevytiahla z diferenciálu !

A takto to vyzerá

Obrázok

Dávam do pozornosti polohu bronzovej podložky v prírube osy. Zrazenie na vnútornej strane musí ísť smerom k náprave !!! (pointu vysvetlím neskôr)

Vnútri osi je ihlové ložisko v ktorom sa točí poloosa.

Obrázok

A vidíme buzeranta

Obrázok

Teraz nastáva čas údržby zvyslých čapov. Dá sa to urobiť dokonca aj bez demontáže kolesa, ale teraz je na to dobre vidieť a tehlica je odlahčená, takže sa to lahko demontuje a montuje.

Vyšroubujeme štyri šrouby držiace horný čap

Obrázok

doštičku čapu odklepneme kladivom (s citom!) vytiahneme ložisko

Obrázok

skontrolujeme stav vonkajšieho krúžku

Obrázok

Vyutierame starú vazelínu, nababreme novú a poskladáme.

Dtto spodný

Obrázok

Je vidieť, že vazelína na spodnom čape je v horšom stave ako na hornom. Asi je to tým, že pri brodení a iných pestvách predsa len spodná strana trpí viac a skutočne častejšie býva spochvené spodné ložisko ako horné.

Znova vyčistíme, namažeme poskladáme.

Ložiská musia ísť zasunúť na svoje miesto iba s minimálnym násilím. Ak to nejde, tak nie sú diery súosé = tehlica sa po demontáži čapu o kúsok pohla. Takže ju treba rúznym postrkovaním a lomcovaním zase zosúosiť. Práve preto je fajn, že je po demontáži tehlica odlahčená a dá sa lahko štelovať. Keď na nej visí ťažký náboj alebo nebodaj aj koleso , je to dosť vopruz.

Vyčistíme a namažeme velkého buzeranta. (čistíme a mažeme až teraz preto, aby na novú vazelínu nenapadali nečistoty pri baštrngovaní so zvislákmi. Ak aj niečo napadalo, tak teraz to poutierame.)

Podstatné je dostať čo najviac vazelíny do medzery medzi buzerantom a jeho okolím.

Obrázok

Práve tá vazelína sa dostane za teleso kĺbu a teda dostane sa aj na trecie plochy.

Vyčistíme a namažeme ihlové ložisko v osi kola, aj treciu plochu bronzového krúžku na poloosi.

Bronzový krúžok navlečieme na poloosu v SPRÁVNEJ polohe (vybraním k buzerantovi)

Na poloosu navlečieme os kola, plechvý štít brzdy a límec semeringu.

Všetko prišroubujeme šiestimi šroubami. (osvedčilo sa na jeden šroub navliecť v správnom poradí všetky súčiastky a zachytiť to na závit. Ostatné sa potom lahko napasujú) Pozor! konce šroubov zasahujú do mazaného priestoru kĺbu, tak ich nepovalujte v prachu a pred montážou poutierajte o prípadných nečistôt!

Poutierame a primerane nababreme vazelínou os kola.

Od starej vazelíny vyčistíme a novou nababreme vnútro náboja. Treba vybrať najmä starú vazelínu čo je medzi ložiskami a nahradiť ju novou.

Navlečeme náboj na os a vložíme očistené a namazané vonkajšie ložisko.

Obrázok

Založíme na závit a pokial sa dá natočíme maticu náboja.

Matica má na strane priliehajúcej k ložisku dobre viditelný oleštený prstenec.

Obrázok

Na koniec poloosy nasadíme vonkajšiu časť volnobežky a prichytíme dvomi šroubami (tak ochránime koniec poloosy pred znečistením pri ďalších úkonoch)

Poskladáme brzdu = prišroubujeme záchyt reakcie (nezabudnúť na pérové podložky), chytíme strmeň na horný šroub, naukladáme na svoje miesta brzdové doštičky a plechové podložky, zasunieme na miesto horný a dolný pliešok, zaklopíme strmeň na doštičky (pri sklápaní treba najmä na vnútornej strane poriadne pozaprávať plechové podložky na miesto kam patria, aby ich piestik nezramoval, pričom by sa mohla potento aj gumová manžeta piestika) prišroubujeme dolný šroub, všetko zatiahneme. Na náboj nasadíme koleso a pokial sa dá zatiahneme kolové šrouby.

Zase odmontujeme volnobežku. Poklepávaním na šroubovák zapretý do diery v matici náboja túto dotiahneme tak, aby koleso nemalo žiaden lóker (skúšame lomcovaním za obvod pneumatiky hore a dole za súčasného pozorovania mezery medzi nábojom a maticou, alebo pohmatom - prstom strčeným do medzery

Obrázok

taktiež za lomcovania kolesom)
a zároveň tak, aby sa koleso otáčalo bez neprimeraného odporu.

Poloha náležite utiahnutej matice musí byť taká, aby sa dala nasadiť a prišroubovať poistka. Čiže treba maticu o kúsok povoliť alebo pritiahnuť aby diera zo závitom (vždy dve proti sebe) pasovali na diery v poistke.

Keď jesto zaistené, navlečieme očistenú a namazanú vnútornú časť volnobežky a segerku. Teraz je podstatná správna poloha bronzového krúžku na náboji. Ak je naopak, poloosa je moc vnútri a segerka sa nedá nasadiť do drážky. Takéto zistenie vie skutočne nasrať :x :evil:

Vonkajšiu časť volnobežky vyklepneme z púzdra, očistíme a namažeme.

Vyzerá takto:

Obrázok

Vložíme volnobežku do púzdra (tiež zvnútra vyčisteného a nababraného kolomažou) a to tak, že plechové spony zapadnú do prerušení na vnútornom drážkovaní v púzdre.

Obrázok

Volnobežku nasadíme na koniec poloosy.

A to tak, že tento :

Obrázok

výbežok musí byť OPROTI týmto :

Obrázok

dvom čudlíkom na vnútornej strane volnobežky.

Ak sa založí sle, bude to rapkať.

Zašroubujeme všetky šrouby volnobežky, spustíme káru z heveru, podoťahujeme šrouby volnobežky a kolové šrouby, pozbierame a zbalíme vercajk, spočítame kolko súčiastok nám vystalo a presunieme sa na druhú stranu....

Pre prvou jazdou pri naštertovanom motore niekolko krát silne šlapneme na brzdu, aby sa brzdové piestiky zase vysunuli. Auto totižto prvých pár zabrzdení nebrzdí !!!

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 18.05.2008, 14:58
Profil WWW
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Unbelievable. :smt118 :smt103 :smt147
Asi idem spravit bleskovo zalohu, toto by bola skoda prevelka, statit to.

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Ned, 18.05.2008, 15:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 22:48
Príspevky: 584
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Maťko, pozorne som to celé prečítal, myslím, že ma to čaká tiež. No nie som si istý, či sa do toho hodlám pustiť sám a bez odbornej pomoci. Každopádne dakujem za foto a komentár, veľmi použiteľné !


Ned, 18.05.2008, 15:17
Profil WWW
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no, ked si das takuto namahu, nechapem, preco nezhodit tehlicu dole a kuknut gufero na poloosi a zaroven sa dostanes k bzerantovi zozadu a nemusis sa spoliehat na vazelinu, ktore sa ma dostat dozadu...

a tiez samozrejme vycistit velky stieraci kruzok na guli

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 18.05.2008, 18:51
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...pretože je tu niekto nevyhnutne múdry jak rádio jerevan.

Je to písané pre zelenáčov ktorý sa boja pustiť do rozborky, nie ako príručka pre servismanov.

Keď rozoberám náboj na chodníku pred domom, tak obvykle nemám po ruke všetky semeringy a náhradné diely čo tam prípadne treba. Proste to rozoberem, vyčistím, premažem a poskladám. Ak po otvorení homokĺbu zacítim prevodový olej, dokončím robotu, poskladám a začnem zháňať semering na poloosu. Ak sa na mňa vyleje z vazelíny voda, dtto a začnem zháňať stieracie krúžky.

Ale nemôžem to nechať rozobraté a skočiť si pre súčiastky.

Nič Ti nebráni doplniť dielenskú nadstavbu o to, čo ti tam chýba.

.... ale normálne by som si pripadal nesvoj, keby si si nerypol ;-)

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 18.05.2008, 21:00
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no Mato o rok asi doplnis :lol:

super idem si to vytlacit, este tak aj zadnu a bude to supeeeer.

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Ned, 18.05.2008, 21:09
Profil ICQ
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4356
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
si paranoidny ? ja rypem ?

sa mi zda pomerne zufale radit zelenacom ako ty vravis, ze maju namazat homoklb z opacnej strany a dufat , ze sa tuk dostane tam , kam ma...

ked sa snazim poradit , tak hned rypem ?

P.S. a komentoval som len postupy, ktore by mali byt ine, tie , ktore technike neublizia som nekomentoval aby som neznevazil tvoju osobu , coby chlapa znaleho problematiky, ocividne sa ta to dotklo

...teraz si pocitil pocit, co mam ja stale, ked tu radim a odpisujem stovky sukromnych sprav od zaciatku tohto "fora" a pritom ma tu niektori vykresluju ako zdieraca a namysleneho idiota, je to chujovy pocit, ked chces pomoct a niekto ta komentuje, co ? (tu vsak slo len o technicku radu) inak kvitujem tvoju namahu...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Ned, 18.05.2008, 21:19
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hehe ... Radko... vždy. Ale to je folklór fóra.

Tvoju odbornosť nespochybňujem. Robíš pekne a dobre... veď si robil aj na mojom aute a som spokojný.

Nafoť a napíš lepšie a ja sa máznem.

Inak len tak post scriptum moja skúsenosť za posledných 5 rokov čo som to mal 4 krát rozobraté :

Priestor homokĺbu sa otvára najmä za účelom inšpekcie, či tam nepreniká voda zvonka alebo olej z mosta. Vybratie starej a nanesenie novej vazelíny je len bonus, keď už je to otvorené. Zatial som tam vždy našiel iba starú vazelínu v solídnom stave a kludne som si záverečnú demontáž mohol odpustiť.

Ovela podstatnejšie je vyčistenie a premazanie ložísk vo zvislých čapoch (tie lúbia zhrdzavieť ... najmä spodné) a hlavných ložísk kolesa. Napr. Wojtík by vedel rozprávať hororové historky, čo sa stane, keď sa to zanedbá. Ihlové ložisko poloosy tiež načim mazať, ale nie je to až také kritické - ono sa zase až tak často a rýchlo netočí.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 19.05.2008, 8:48
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nebudem Martina kritizovať, chápem ako je to s foťákom a šmírom.... komplikovane :-D

fotky pekné a aj postup pre Toho, kdo je od 1 do 5 (ako v škole) na 3mínus - zvvládnuteľné

čo sa týka toho všetkého, len pridoplním myšlienkou - ak sa uvolní oska náboja na tehlici, tak poloosa s homokinetickým kĺbom (zvlášť ta dlhšia) je dosť ťažká a gravitáciou zatlačí na gufero v krčku nápravy. Mohlo by sa stať, že stvrdnutégufero praskne. V prípade výmeny a nového nahadzovania pooosy doporučujem poriadne namazať olejom a poloosu akoby držať v rukách a nekĺzať po gufere - snažiť sa to tam dostať akoby prostriedkom. Aby sa gufero vrúbkovaním po sústružení poloosy nepoškodilo.

Poznámka: ihličkové ložisko funguje ako unášač homokinetického kĺbu - pri vôli na zvislých ložiskách a kĺb nakláňa a tým pádom trošku tlačí poloosu mimo stred gufera (môže sa rýchlo vydrieť).

Ja osobne na náprave, kde to očividne nebolo robené niekoľko rokov mením aj guferá náboja = toho čo sa točí spolu s kotúčom :wink:

-ka-

PS: Martin, ak nie je na to copyright, tak som si dovolil stiahnuť a uložiť. opakovanie je matka múdrosti.... za rok sa to bude hodiť :wink: :wink: :wink:

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 19.05.2008, 10:55
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Nafoť a napíš lepšie a ja sa máznem.


Len Ty nič nemaž! :!: Presne toto ma čaká, ale až do hlbky /ako káže Rado/. Ďakujem za super pomôcku. :wink:

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pon, 19.05.2008, 10:58
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
Ja osobne na náprave, kde to očividne nebolo robené niekoľko rokov mením aj guferá náboja = toho čo sa točí spolu s kotúčom :wink:
:


... vidíš... a to by som sa spýtal.... To je čo za gufero ? Ono je akože "axiálne" abo čo...

Ako sa to volá a aké to má označenie?

Zatial mi to drží a hádam do roka do dňa vydrží, ale raz predsa len pustí. Už sa to točí nejakých 270 tkm a už by aj mohlo dostať nové.

Na kopyrajte netrvám ... kopíruj čo len chceš.... :wink:

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 19.05.2008, 11:19
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Oné :-D

Do krčkov potrebuješ 2 x 40533-01J00 (á 546,- CZk)
Stierací na gule 2 x 40579-01J00 (á 918,- CZk)
Náboje: 2 x 40232-01J00 (á 202,-CZk) + 40227-C8200 (á 206,50 CZk)

Tu je to všetko popísané - zohnal som od NISSAN ROTO v Plzni, takže aj ceny sú české (okrem gufer do krčkov, tie od Radoofroada :wink: )

Obrázok

Inak čo sa týka tých gufier do náboja - jedno tesní na oske priamo pri kĺbe aby nevnikala voda a skazená vazelína okolo poloosy cez ihličkové ložisko dovnútra a druhé tesnísamotný náboj na oske proti úniku vazelíny z priestoru ložísk. Je tam ešte jedno - taký pliešok s gumou okolo - to je taká prachovka aby tam nelietal bordel z brzdových doštičiek.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 19.05.2008, 11:40
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Náboje: 2 x 40232-01J00 (á 202,-CZk) + 40227-C8200 (á 206,50 CZk)

Rozmer neviem... nemeral som, proste je to špecialitka od Nissanov a len som objednal a napáchal na auto.

-ka-

precistene (na poziadannie) by petertn

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 19.05.2008, 11:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin, bajne si to nafotil... normalne lutujem ze som to nevidel nazivo ... Btw. kto utieral vazelinu z fotaku? :-D


Pon, 19.05.2008, 14:36
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak na toto sa oodvazim aj sam, bez takehoto fotoserialu, by som na to ani nepomyslel. vrtat sa v aute ma bavi a nemusim so vsetkym lozit za kamaratmi do servisov. forum by malo byt plne takychto foteciek. M4 dikes

_________________
Patrol 3,0 TDi


Pon, 19.05.2008, 16:55
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 122 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: