4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
... o vplyve šnorchla (nielen pre Patrolistov) http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=4687 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Kapo [ Uto, 20.05.2008, 14:56 ] |
Predmet príspevku: | |
Sa tuším nudíš . Inak super, dones ten zázrak na Saigon, ak tam ideš. By ma zaujímalo, čo nameráme z bežným filtrom /Ja/, KN /RadoND/ KN a šnorchel /Michi/,a sprint /Ty/. Ale nejaký rozdiel bude aj u turbového a atmosterického morora. /PS. Ak by štopeu na konci hadičky povolil, asi by bolo domerané čó? / |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 20.05.2008, 15:02 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: Sa tuším nudíš . hmmmm aj Moniq hovorila čosi o tom, že ma musí zamestnať.... Ak pôjdem, tak donesiem. |
Autor: | Karlito [ Uto, 20.05.2008, 15:43 ] |
Predmet príspevku: | |
Pekný pokus Martin, ... chytáš PANDA SYNDRÓM???? (myslel som, akože z nudy... ) -ka- |
Autor: | juroBSP [ Uto, 20.05.2008, 16:58 ] |
Predmet príspevku: | Vplyv snorchla |
Martin, ak je vysledok taky ako pises, malo by sa to rovnako prejavit i pri dalsom neexaktnom pokuse. Neskusis nechat napr. verziu c. 1 - teda filter box odpojeny od snorchla a pojazdit tak jeden den? Mal by si podla prveho pokusu pocitovat narast vykonu. A to som teda zvedavy. Pri ceste do Tisovca sme tento typ pokusu robili so Spanielom (odpojeny filter box od snorchla) a vyhodnotenie, zial dopadlo tak, ze rozdiel bol zanedbatelny (ziadne meranie, iba vyhodnotenie pocitu). Zial hovorim preto, lebo keby bol rozdiel citelny, tak by bolo jasne "uzke" miesto, s ktorym treba nieco spravit, za ucelom zvysenia vykonu prirodzenou cestou. To k comu si sa dopracoval Ty, je v rozpore s nasim zistenim, preto som zvedavy ci to budes rovnako vnimat aj pocas jazdy a ci to bude v sulade s tym co ukazala hadicka. Mne to po zohladneni vsetkeho vychadza najpravdepodobnejsie tak, ze hadicka s vodou indikuje dramaticke rozdiely, ale pocity pri jazde (pomalej i rychlej) nebudu take rozdielne. Ale, mozno sa mylim, alebo hraju ulohu konstrukcne rozdiely. |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 20.05.2008, 17:10 ] |
Predmet príspevku: | |
... ale veď ja s odpojeným (resp. "zoskratovaným") šnorchlom jazdím furt. Ak sa vozím po meste, resp nieto dôvodu očakávať vodu nad nárazník alebo vela prachu v lufte, tak je pri filterboxe v trubke diera a sanie ide z motorového priestoru. Zatváram ( a teda sfunkčnujem šnorchel) to iba za očakávania horepopísaných okolností. A rozdiel medzi jazdou na bypass a s funkčným cyklónom je citelný. S cyklónom auto žere, dymí a nejde. Ešte sa chystám na jeden iný pokus - budem merať teplotu v saní so šnorchlom a bez neho. |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 20.05.2008, 20:12 ] |
Predmet príspevku: | |
zaujal ma tento pokus a kvitujem tu snahu bez ohladu, ci sa nudis alebo si zaneprazdneny... otazka 1) je ako presne si pridal plyn pri jednotlivych pokusoch (nerypem, zaujima ma to kua) teda ci maly rozdiel otaciek spravi vela alebo zanedbatelne otazka 2) je ako sa bude spravat test za jazdy (teda motor pod zatazou) kazdopadne ak s cyklonom zere dymi a nejde, nieco je zle (skusal si cobru ?) |
Autor: | Karlito [ Uto, 20.05.2008, 20:18 ] |
Predmet príspevku: | |
Fyzika je jasná, každé potrubie, zalomenie a spoj robí odpor pri prúdení ... 4o tlak za turbom zrobí s týmto pokusom. A poznámka o záťaži je veľmi trefná -ka- |
Autor: | Kapo [ Uto, 20.05.2008, 20:45 ] |
Predmet príspevku: | |
RADOFFROAD píše: zaujal ma tento pokus a kvitujem tu snahu bez ohladu, ci sa nudis alebo si zaneprazdneny... ... pri jednotlivych pokusoch (nerypem, zaujima ma to kua) teda ... Kolká opatrnosť |
Autor: | pal [ Uto, 20.05.2008, 20:48 ] |
Predmet príspevku: | |
Podla mna, ci je podtlak v sani vyssi alebo mensi, pri preplnovanom motore to nemoze byt pri pouzivani vyrazne citit. Navyse je ine ci je motor vytoceny na volnobehu a vytoceny pod zatazenim. V zatazeni je uz dost E vo vyfukovych plynoch, cize turbo tlaci max predpisany tlak a zvysok Energie uz ide cez wastegate do vyfuku. Citelny rozdiel moze byt jedine v spektre nizkych otacok, kde sa prechadza z podtlaku do pretlaku a tato turbodiera sa natahuje. Ja ked som nahodil snorkel tak som pocitoval narast vykonu prave z titulu studensieho vzduchu v sani a trosku predlzeny nastup tlaku v sani. |
Autor: | Martin 4 [ Uto, 20.05.2008, 21:17 ] |
Predmet príspevku: | |
pre rada : Plyn som pridával odhadom podla ucha. Preto je výsledok zaťažený velkou chybou. Podtlak s rastúcimi otáčkami tiež rastie. A to celkom dosť. Bol by zaujímavé zistiť, či podtlak rastie s otáčkami lineárne. Meranie pod záťažou by bolo zaujímavé, avšak vzhľadom na neskladnosť meracej aparatúry dosť obtiažne. Meranie som poňal len ako zistenie vplyvu šnorchla a cyklónu na podtlak v saní. Keby sa našiel dostatočne citlivý vakuometer, tak by sa to dalo merať aj za jazdy. to Pal. Aj turbínka musí pri saní prekonávať odpor sania. |
Autor: | Kapo [ Uto, 20.05.2008, 21:26 ] |
Predmet príspevku: | |
No, a čo s tým urobíme? Predpokladám, že nič. |
Autor: | pal [ Uto, 20.05.2008, 21:37 ] |
Predmet príspevku: | |
Martin 4 píše: to Pal. Aj turbínka musí pri saní prekonávať odpor sania. Vsak to je samozrejme. Ale si uvedom, ze v zatazi je na trubine prebytok vykonu. To je sposobene velkym mnozstvom energie ulozenej v teple horucich vyfukovych plynov, pricom max tlak v turbe je obmedzeny na napr. 0,8 bar. Zvysok horucich spalin ide cez wastegate prec do vyfuku. Ked mas na aute snorkel, ten zvyseny odpor v sani sa podpise na tom ze bude treba vacsie mnozstvo spalin prechadzajucich priamo lopatkami propelky na dosiahnutie rovnakeho tlaku plnenia. Cize o to menej spalin pojde cez wastegate prec do vyfuku. Tak ci tak by tam do vyfuky sli, ci mas snorkla alebo nie. Akurat su vyuzite na prekonanie odporu sania. Rozdiel preto musi byt necititelny. |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 20.05.2008, 23:00 ] |
Predmet príspevku: | |
dobre , tak ja sa priznam mam digitalne zariadenie, ktore dokaze spustu podobnych merani podtlaku, priebehu atd. je absolutne spratne s vlastnym napajanim , akurat musim zistit rozsah takze ked sa k tomu dokopem , mozme to relevantne zavrsit |
Autor: | dindaj [ Str, 21.05.2008, 0:44 ] |
Predmet príspevku: | |
Nemôzem si pomôct ale mne sa to nezda nijak tragicke.Percentualne rozdiely su sice velke ale vzhladom na velkost nameranej hodnoty(vyska vodneho stlpca)zanedbatelna.Ja ked som si robil snorchel tak som dal prierez o 50% väcsi ako som mal vstup do filterboxu.Motor stratil vykon.Potom som dal snorchel od Džonyho,ktory ma prierez asi 3x väcsi a motor prudko nabral vykon. |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |