Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila
ČAPY RIADENIA - PATROL GR
Autor |
Správa |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Teeda to ste sa mi trafili do nvoty ...
Mierne mi triasli predne kolesa a tak (po porade s odbornikmi) som ako prve vyskusal meranie geometrie (ci nie je moc netralna) . Chlapik to hodil na merak a ... fsetko v cervenom ! Tak huraa nastavovat. A tu to zacalo = predna tyc = pevna ! Domnienka znie , ze na naprave sa da nastavit iba zbiehavost a nie smerovanie. Auto mi vsak po prvom zasahu (a vlastne uz furt) taha mierne do prava. Druhy pokus viedol ces tisichran na riadeni = neuspesne , lebo sa nam nepodarilo vytiahnut mnohohran zo svorky na posilovaci.
Takze :
- potrebujem upravit prednu tyc na stelovatelnu = nastavitelnu ( tu znie otazka = robi to niekto ako povedzme sluzbu ? ja sam totiz na to nemam nic )
- a kedze mi auto ide furt do prava a teraz uz aj pri kazdom brzdeni pisti ako formula bude opat nastavovat geometriu
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 03.09.2008, 8:46 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
IvoLUCKY píše: - potrebujem upravit prednu tyc na stelovatelnu = nastavitelnu ( tu znie otazka = robi to niekto ako povedzme sluzbu ? ja sam totiz na to nemam nic )
Čosi sa mi marí, že to robieva nejaký chalanisko kdesi v Rosine...
BTW, kde si bol na tej geoške?
Ak v Honde, tak tam asi tuhú videli prvý raz moju. Som si to skoro urobil sám na ich mašine.
|
Str, 03.09.2008, 8:59 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Ivo ... tá úvaha nejak nefunguje ...
Ak trol ťahá a nemá nejakú desivú zbiehavosť, tak to s prvým tiahlom riadenia (tým, čo má navarené guláky) nemá nič spoločné. To tiahlo Ti iba definuje polohu volantu pri jazde rovno. Nech by bola odchýlka akákoľvek, tak auto pôjde pekne rovno, len volant bude trocha šrégom (estetická chyba riešiteľná na drážkovaní volantu)
Pro prerábke prednej panhardky sa mi celá náprava posunula bokom a odvtedy mám volant nakrivo, ale auto drží stopu. Možno ho raz zrovnám, ale nemám čas a tak som sa s tým naučil žiť.
Patrol ako auto s tuhými nápravami je na geometriu veľmi jednoduchý. Ak nie je ohnutá niektorá náprava, tak zadné kolá idú rovnobežne a predné zbiehavo dľa nastavenia spojovacej tyče. A finito. nech sa stane čokolvek, bude to tak. A aj keby sa trebárs ohlo niektoré rameno a náprava by nebola kolmo na auto, tak by trol bočil, robil by štyri stopy, ale kolá by stále išli tak isto.
Takže by som asi predsa len skúmal, či je dobre poriešená tá zbiehavosť.
Rôzne podivné správanie riadenia môže (okrem vôlí všelikade po systéme) spôsobiť aj rozladenie záklonov pri zdvíhaní na dlhších strunách. Alebo vypadané gumové púzdra panhardskej tyče (riadenie pekne drží, ale celá náprava ločká do strán a tým vlastne vznikajú v riadení bočné kmity. Je to mrzký problém, pretože pri skúšaní na stojacom aute to nezbadáš. Načim skúsiť STK a ten ich stroj na skúšanie podvozku)).
A to ťahanie bokom... ťahá Ti to stále na tú istú stranu ?
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 03.09.2008, 9:08 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
to rado (vitaj doma )
bol som v Mikone a potom v tom pneuservise na Bratislavskej oproti Slovnaftke
to Martin
taha to furt do prava , takze jazdim z volantom o cca 20° vlavo
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 03.09.2008, 9:20 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
a este som zabudol na ten zaklon = je tam asi rok a pol stary kaster kit od IronMana a ten clovek z Rosiny mi povedal , ze zaklon je dany tymto elementom (bazmekom, ci udelatkom)
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 03.09.2008, 9:24 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
keď caster kit tak OK
Ale ujasnime si pojmy.
Máš volant nakrivo a auto po pustení volantu ide rovno (na rovnej ceste bez priečneho sklonu)
alebo
Máš volant na krivo a keď ho pustíš, tak auto uhýba do prava?
Páč cesty majú obvykle sklon ku kraju kvoli stekaniu vody a Patrol na velkých kolách je na priačny sklon veľmi citlivý.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 03.09.2008, 9:58 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
heheh Martin ...
Takze = skusal som na ROVNOM parkovisku nasledovne :
- ked pustim volant (ten sa zrovna taz ze "rovno") auto ide do prava
- ak teda chcem aby auto islo furt rovno musim furt tahat volant do lava asi o tych 20°
- gumy zacali vo vsetkych zatackach pistat ako zmyslov zbavene
- pri skoro kazdom mierne silnejsom brzdeni to hviizda (na asfalte nie v MAXe na tom epoxide) ako Fittipaldimu
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 03.09.2008, 10:19 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
he ... a kolko ste navalili tej zbiehavosti? Trol má dosť nevelkú zbiehavosť...
kua ... šag s pískaním gúm pri brzdení nemá riadenie nič moc spoločné ...
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 03.09.2008, 11:08 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Martin - zbiehavosť na patrole je symetrická = rozloží sa rovnako medzi obe kolesá, takže auto by nemalo na rovnom podklade opisovať kružnicu...
- zdvihák pod každé predné koleso (ako je rameno k náprave) a:
1.) voľa v nábojoch + ľahkosť otáčania kolesa
2.) voľa v zvislých čapoch - sú to 2 ložiská navrchu a na spodu "gule" ako sa kolesá natáčajú. Spodné zvykne vyhrdzavieť a potom to urobí iný sklon kolesa = inú páku na riadenie ako protistrana.
3.) gumové silenbloky uchyteni nápravy k ramenám a panhardky k náprave a rámu
zbiehavosť na Patrole 0 +/- 1 mm na priemere okraja disku.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 03.09.2008, 13:43 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|