Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 13:34
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 ČAPY RIADENIA - PATROL GR 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Teeda to ste sa mi trafili do nvoty ...
Mierne mi triasli predne kolesa a tak (po porade s odbornikmi) som ako prve vyskusal meranie geometrie (ci nie je moc netralna) . Chlapik to hodil na merak a ... fsetko v cervenom ! Tak huraa nastavovat. A tu to zacalo = predna tyc = pevna ! Domnienka znie , ze na naprave sa da nastavit iba zbiehavost a nie smerovanie. Auto mi vsak po prvom zasahu (a vlastne uz furt) taha mierne do prava. Druhy pokus viedol ces tisichran na riadeni = neuspesne , lebo sa nam nepodarilo vytiahnut mnohohran zo svorky na posilovaci.
Takze :
- potrebujem upravit prednu tyc na stelovatelnu = nastavitelnu ( tu znie otazka = robi to niekto ako povedzme sluzbu ? ja sam totiz na to nemam nic )
- a kedze mi auto ide furt do prava a teraz uz aj pri kazdom brzdeni pisti ako formula bude opat nastavovat geometriu

_________________
OFF the ROAD


Str, 03.09.2008, 8:46
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1759
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
IvoLUCKY píše:
- potrebujem upravit prednu tyc na stelovatelnu = nastavitelnu ( tu znie otazka = robi to niekto ako povedzme sluzbu ? ja sam totiz na to nemam nic )

Čosi sa mi marí, že to robieva nejaký chalanisko kdesi v Rosine...

BTW, kde si bol na tej geoške?
Ak v Honde, tak tam asi tuhú videli prvý raz moju. Som si to skoro urobil sám na ich mašine.


Str, 03.09.2008, 8:59
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ivo ... tá úvaha nejak nefunguje ... :roll:

Ak trol ťahá a nemá nejakú desivú zbiehavosť, tak to s prvým tiahlom riadenia (tým, čo má navarené guláky) nemá nič spoločné. To tiahlo Ti iba definuje polohu volantu pri jazde rovno. Nech by bola odchýlka akákoľvek, tak auto pôjde pekne rovno, len volant bude trocha šrégom (estetická chyba riešiteľná na drážkovaní volantu)

Pro prerábke prednej panhardky sa mi celá náprava posunula bokom a odvtedy mám volant nakrivo, ale auto drží stopu. Možno ho raz zrovnám, ale nemám čas a tak som sa s tým naučil žiť.

Patrol ako auto s tuhými nápravami je na geometriu veľmi jednoduchý. Ak nie je ohnutá niektorá náprava, tak zadné kolá idú rovnobežne a predné zbiehavo dľa nastavenia spojovacej tyče. A finito. nech sa stane čokolvek, bude to tak. A aj keby sa trebárs ohlo niektoré rameno a náprava by nebola kolmo na auto, tak by trol bočil, robil by štyri stopy, ale kolá by stále išli tak isto.

Takže by som asi predsa len skúmal, či je dobre poriešená tá zbiehavosť.

Rôzne podivné správanie riadenia môže (okrem vôlí všelikade po systéme) spôsobiť aj rozladenie záklonov pri zdvíhaní na dlhších strunách. Alebo vypadané gumové púzdra panhardskej tyče (riadenie pekne drží, ale celá náprava ločká do strán a tým vlastne vznikajú v riadení bočné kmity. Je to mrzký problém, pretože pri skúšaní na stojacom aute to nezbadáš. Načim skúsiť STK a ten ich stroj na skúšanie podvozku)).

A to ťahanie bokom... ťahá Ti to stále na tú istú stranu ?

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 03.09.2008, 9:08
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to rado (vitaj doma :-) )
bol som v Mikone a potom v tom pneuservise na Bratislavskej oproti Slovnaftke
to Martin
taha to furt do prava , takze jazdim z volantom o cca 20° vlavo

_________________
OFF the ROAD


Str, 03.09.2008, 9:20
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a este som zabudol na ten zaklon = je tam asi rok a pol stary kaster kit od IronMana a ten clovek z Rosiny mi povedal , ze zaklon je dany tymto elementom (bazmekom, ci udelatkom)

_________________
OFF the ROAD


Str, 03.09.2008, 9:24
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keď caster kit tak OK

Ale ujasnime si pojmy.

Máš volant nakrivo a auto po pustení volantu ide rovno (na rovnej ceste bez priečneho sklonu)

alebo

Máš volant na krivo a keď ho pustíš, tak auto uhýba do prava?

Páč cesty majú obvykle sklon ku kraju kvoli stekaniu vody a Patrol na velkých kolách je na priačny sklon veľmi citlivý.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 03.09.2008, 9:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
heheh Martin ...
Takze = skusal som na ROVNOM parkovisku nasledovne :
- ked pustim volant (ten sa zrovna taz ze "rovno") auto ide do prava
- ak teda chcem aby auto islo furt rovno musim furt tahat volant do lava asi o tych 20°
- gumy zacali vo vsetkych zatackach pistat ako zmyslov zbavene
- pri skoro kazdom mierne silnejsom brzdeni to hviizda (na asfalte nie v MAXe na tom epoxide) ako Fittipaldimu

_________________
OFF the ROAD


Str, 03.09.2008, 10:19
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
he ... a kolko ste navalili tej zbiehavosti? Trol má dosť nevelkú zbiehavosť...

kua ... šag s pískaním gúm pri brzdení nemá riadenie nič moc spoločné ... :shock:

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 03.09.2008, 11:08
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin - zbiehavosť na patrole je symetrická = rozloží sa rovnako medzi obe kolesá, takže auto by nemalo na rovnom podklade opisovať kružnicu...

- zdvihák pod každé predné koleso (ako je rameno k náprave) a:
1.) voľa v nábojoch + ľahkosť otáčania kolesa
2.) voľa v zvislých čapoch - sú to 2 ložiská navrchu a na spodu "gule" ako sa kolesá natáčajú. Spodné zvykne vyhrdzavieť a potom to urobí iný sklon kolesa = inú páku na riadenie ako protistrana.
3.) gumové silenbloky uchyteni nápravy k ramenám a panhardky k náprave a rámu

zbiehavosť na Patrole 0 +/- 1 mm na priemere okraja disku.

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 03.09.2008, 13:43
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: