4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Tlaky RD28
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=5277
Stránka 1 z 2

Autor:  michi [ Str, 30.07.2008, 23:39 ]
Predmet príspevku:  Tlaky RD28

Vie mi niekto povedať referenčnú hodnotu pri kontrole tlakov vo valcoch GR Y60 motor RD28?

Ďakujem.

Autor:  Karlito [ Štv, 31.07.2008, 6:23 ]
Predmet príspevku: 

Obrázok

a inak sa tam píše:

požadovaný tlak 3,04 kPa (30,4 bar)

Hraničná hodnota 2,452 kPa (24,52 bar)

-ka-

Autor:  MoostanQue [ Štv, 31.07.2008, 7:34 ]
Predmet príspevku: 

Ka: teda nie ze by si mal tie jednotky nejak pomotane... :-D

3,04 MPa (3.040 kPa) proste asi tridsat atm

Autor:  Karlito [ Štv, 31.07.2008, 7:49 ]
Predmet príspevku: 

Dobré, veď som na jedno oko spal, keď som to hľadal a fakt som nad obsahom nepremýšľal... Michi chcel hodnotu, tak ju má :-D

ale inak vďaka za upozornenie, je to presne tak ako si napísal :smt023

-ka-

Autor:  michi [ Štv, 31.07.2008, 8:30 ]
Predmet príspevku: 

Jj páni, ďakujem za bleskovú odpoveď. Presne toto som potreboval. :smt023

Autor:  Karlito [ Štv, 31.07.2008, 8:37 ]
Predmet príspevku: 

Inak Michi, je to strana 108 z CD čo máš - dielenská príručka Y60 :wink:

-ka-

Autor:  michi [ Štv, 31.07.2008, 10:46 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
Inak Michi, je to strana 108 z CD čo máš - dielenská príručka Y60 :wink:

-ka-


Napadlo ma to keď som videl tvoj obrázok. :lol:

Autor:  Martin 4 [ Štv, 31.07.2008, 11:12 ]
Predmet príspevku: 

... michi a kolko si nameral ?...

Autor:  Kapo [ Štv, 31.07.2008, 11:17 ]
Predmet príspevku: 

Tlaky platia predpokladám aj na hladkáča-bezturbasráča.

A tiež ma zaujíma výsledok. :wink:

Autor:  Karlito [ Štv, 31.07.2008, 12:01 ]
Predmet príspevku: 

Kapo,

kompresný tlak je daný objemom pred stlačením vs po stlačení... a vyjadruje mieru tesnosti systému. Ideálom je kompresný pomer, ale je to prepočtové číslo. V reáli je to na motore kontrolované tzv. kompresným tlakom = schopnosťou tesnenia spaľovacieho pomeru.

Ak sú RD28 a RD28T konštrukčne identické (veľkosť a tvar piestu, veľkosť a tvar dutiny v hlave, hrúbka tesnenia pod hlavou a zdvihom piestu) tak majú aj rovnaký kompresný pomer a platia aj rovnaké hodnoty kompresných tlakov.

:-D

-ka-

Autor:  michi [ Štv, 31.07.2008, 12:50 ]
Predmet príspevku: 

Martin 4 píše:
... michi a kolko si nameral ?...


28 až 30. Takže pohoda.

Autor:  Kapo [ Štv, 31.07.2008, 13:11 ]
Predmet príspevku: 

Karle, to my je jesnô. Len mi nie uplne jasné, či sú motore identické. Jedny vravia tak, iný onak. :?

Tož, a výška nameraného tlaku , vzhladom k rozdielnym meradlám nemusí byť dramatická.
Najdôležitejšie je rovnaký tlak na všetkých valčekoch.

Autor:  Karlito [ Štv, 31.07.2008, 14:16 ]
Predmet príspevku: 

Kapo,

podľa mojho skromného názoru je rodina motorov RD a k tomu 28 identická. T bude niesť odlišnosť v managemente motora - vstrekovanie paliva, reguláciu vstrekovania paliva, lebo rozdielny režim plnenia motora vzduchom a aj chladenie piestov zospodu, pretože vácej zmesi dá vácej energie, teda motor je živší, ale tak isto aj viac kúri :-D :wink:

-ka-

Autor:  Martin 4 [ Štv, 31.07.2008, 16:49 ]
Predmet príspevku: 

RD28t má dosť soft turbo, ale vo všeobecnosti majú prepĺňané motory namerané nižšie kompresné tlaky ako atmosférické. To preto, že časť kompresie naženie práve dúchadlo a to sa pri meraní neprejavuje. V extrémych prípadoch (popravde... čítal som len o jednom) je plniaci tlak turba tak velký, že motor je problém naštartovať. Kompresia bez pomoci turba nestačí na zohriatie vzduchu vo valci dostatčné na vznietenie nafty. Už si nepamätám, či ten motor nahadzovali nejakým pomocným palivom, alebo externým kompresorom či ako...

Autor:  shark03 [ Str, 20.08.2014, 18:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Tlaky RD28

Prispejem aj ja mojimi nameranymi hodnotami 1valec 3.2bar,2 valec 2.8 bar 3 valec 2.6 bar, 4 valec 2.8 bar, 5 valec 2.7 bar,6 valec2.8 bar este by to malo byt v norme :-)

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/