4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Udrzba patrol-zhrnutie na 1.strane
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=556
Stránka 8 z 8

Autor:  MIrec01 [ Pia, 12.02.2010, 13:06 ]
Predmet príspevku: 

oleje mame staci sa zastaviť
:-)

Autor:  BBMiso [ Pia, 12.02.2010, 19:00 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
a hlavne, keď ho tam budeš totok, tak akonáhle Ti začne vytekať hned nezátkuj, ale nechaj odkvapkať z kontrol šrobu

-ka-


neskoro uz sa stalo. Co som pohnojil?

Mirec dik, ale tiez uz bolo neskoro, ale registrujem ponuku.

Autor:  Karlito [ Pia, 23.04.2010, 7:38 ]
Predmet príspevku: 

V čechoch sa teraz naposledy objavil malý problem. Patrol Y60 bol u mekánika na výmenu rozvodu. Patrol síce vrčal, ale funel, neťahal, ale mekánik, že akože hovno, že on len a len dobre.

Obrázok
na tom obrázku je zle , že koliesko je opačne, teda, čo má byť ku guferu je vidieť a čo má byť vidieť je schované. Tie mystické omalovánky ako na kameni Inkov sa ani nedajú komentovať (pozn. - červenú elipsu som domaľoval ja, že kde je ryska na koliesku ale zo zadu :-D )

takto to na ňom vyzerá
Obrázok
od drážky na pero šiesty zub proti hodinám

a na motore takto
Obrázok
Obrázok
Obrázok

a pre úplnosť, kdo by chcel počítať (nie každý remeň má od výrobcu čiarky)
Obrázok

Tak a aby sme si akože pomáhali. Ak je to k ničomu, tak sem nelezte :-D :-D :-D

-ka-

EDIT1: ten posledný pičture je zle rozlíšený, takže od rysky čerpadla od jedna a na vačici končíme na čísle 25. Od vačice od jedna a na kľuke končíme na čísle 51. Počítal som to na poslednom Patrole, remeň nebol pomaľovaný od výrobcu a funguje to :wink:

EDIT2: včuleki skladám jeden RD28T, takže ak niekto sce niečo vedieť pomerať, tak šup šup, v nedeľu už bude kompletný :-D Dúfam, hlava sa bude dnes tlakovať - 4x bola v peci a zvárať

Autor:  ferjon [ Pia, 23.04.2010, 22:14 ]
Predmet príspevku: 

Porovnal si struny na ventiloch? :lol: Myslm že by mali byť rovnake teda sace a vyfukove.

Autor:  Karlito [ Pon, 26.04.2010, 12:50 ]
Predmet príspevku: 

ferjon píše:
Porovnal si struny na ventiloch? :lol: Myslm že by mali byť rovnake teda sace a vyfukove.


šecko rovnaké

-ka-

Autor:  Karlito [ Štv, 13.05.2010, 8:44 ]
Predmet príspevku: 

Prečo nie je vhodné mať náfuk prípadného IC na Y60 na Kapo te a bez ventilátora k prúdeniu vzduchu.

Rýchlosť cca 80 km/hod - som zabudol kvapkám povedať že bude fúkať, sedia tam akoby ništ :-D

Obrázok
Obrázok

-ka-

Autor:  kajoirsko [ Sob, 24.07.2010, 21:52 ]
Predmet príspevku: 

Aku znacku oleja mate vyskusanu ze je dobra ? Viskozity som uz nasiel ale znacka ziadna a chcel by som to pomenit hlavne predny dif. prevodovka + pridavna zadny dif. mazacie plany mam pre kazdy olej ale aku znacku?

Autor:  Karlito [ Uto, 19.10.2010, 10:44 ]
Predmet príspevku: 

By som si dovolil páni (poprípade dámy), i keď v českom jazyku, ale ako meniť ložiská na hruške zdného diferenciálu


1.) vypusti olej
2.) přizvedneš si kolo ale napřed povolíš cca 6 matic kola
3.) sundáš kolo
4.) sundáš brzdič (doporučuji pověsit na vhodnou část rámu ať nevisí na hadičce)
5.) vyndáš destičky a dva antivibrační plíšky
6.) sundáš držák brzdiče (dva šrouby z vnitřní strany nápravy 17/19??? - nepamatuji takhle z voleje)
7.) vemeš dva M8 pevnější šrouby (černý imbus, nebo klasika). Dlouhé aspon 6cm. Zabrus na nich lehce špičku
8.) nandáš je do kotouče - jsou tam dvě díry M8, ale asi to budeš mít zahnojené, nebo i orezlé. Očisti si závit a taky to mázni vasselinlou
9.)došroubuj na doraz k čelu poloosy
10.) střídavým utahováním po půlotáčce to šponuj. Kdyby nešlo tak ebni gumeným vehementem. Udělá to puk a kotouč je dolu. Tady zapičuješ poprvé Laughing
11.) Povolíš 3 šrouby M8 na štítě (kryt kotouče). Jsou to krátké M8 na křížovej šroubovák. Na šroubovák zapomeň a vem nástavec křížovej z goly. Před tím tomu ale namlať kladívkem. Když to nepude, tak urazit majzlíkem a pak nahradi krátkejma imbussama - vejdou se Wink Tady bys měl píčovat statečně.
12.) povolíš si šest šroubů co drží náboj kola k nápravě.
13.) vytočíš je a poťukem odskočíš slepeninku od nápravy
14.) vytáhneš poloosu s nábojem zadního kola ven. Tady bys měl čumět jak puk, cio to zavobludnost a masivnost je Laughing
15.) to samé na druhé straně nápravy
16.) povolíš kardan - 4x M10 šroub s matkou a podložkou
17.) povolíš asi 12 ks matic na 14ku klíč kolem celého diferenciálu, vyndáš diferenciál ven - připrav se na cca 40 kg dost blbě se držící ohavnosti
18.) upneš do svěráku a povolíš matku vstupu do diferenciálu - 27klíč? Klepneš na přírubu a shodíš dolu i s krycím lemem.
19.) otočíš dif vzhůru věncem a povolíš zajišťovací plíšky (šroub M6 s podložkou na 10 klíč) seřizovacích matic.
20.) na každé straně povolíš 2ks šroubů (M12 na 19 klíč)domečků koše diferenciálu, sundáš džáky, seřizovací matice, vnější kroužky ložisek. Koš diferenciálu dáš na stranu. Doporučuji si separovat komponenty (zvlášť bacha na vnější kroužky ložisek) podle strany kam patří - nezaměnit!!!!
21.) celý zbytek diferenciálu posadíš na přírubu na trámečky, nebo hliník a přez hliník/měď/buk jebneš kladivem do hrušky směrem dovnitř - do místa dopadu si něco dej ať to nepadne do brodelu, nebo na tvrdou podložku.
22.) gufero difu vyrazíš i s vnějším kroužkem vstupního ložiska za pomoci tyčky zevnitř směrem ven.
23.) vnější kroužek ložiska u ozubení varazíš tyčkou z venku směrem dovnitř - do ruky si na tyto úkony ber větší kladivo, nějakým 30dekovým pižlátkem to jenom poťukáš a moh bys být u toho celej víkend
24.) dif vyčistíš odmastníš ať se Ti nikam nelepí bordel
25.) hruška, no.. vstupní ložisko zrazíš směrem přez drážkování dolu, tady si budeš fandit jak dobře to jde. Jde, no.
26.) zapamatuj, poznač si jak jdou a kam po sobě distanční podložka a futro - rourka
27.) ložisko u ozubení hrušky - jak jsis doteď fandil, tak přestaneš, není kam dát stahovák, není kam klepnout, není místo a drží jaxsviň. Poškodíš klec s kuželíky a dáš to dolu. Vemeš to k brusce, nebo i flexa a hodinku brousíš vnitřní kroužek ložiska v jednom místě po celé šířce abys ho ztenčil tak na 0,3mm ale neprojel nikam jinam! Brusný bordel zatim neřeš.
28.) máš oslabeno, postavíš na kus železa broušenou plochou dolu a zezhora jebneš na ten kroužek - v místě zeslabení praskne. Jestli ne, potřebuje ještě zbrousit... Po prasknutí máš povoleno a můžeš sundat - bacha je tam jedna podložka u ozubení! Zapamatuj si polohu.
29.) vše vypereš v naftě, pak odmastníš a ještě vyfoukáš.
30.) správně dáš podložku k ozubení, ložisko.
31.) do diferáku naklepneš zevnitř vnější kroužek ložiska k ozubení (to je to větší), z venku naklepneš vnější kroužek vstupního ložiska.
32.) do diferáku zevnitř nasuneš hrušku, vše si ustavíš tak, aby to stálo a huška byla podepřená. Naházíš dištanční trubku, podložku a naklepneš zbytek vstupního ložiska. Naklepneš gufero, nasadíš přírubu, utáhneš zatím s citem. Zevnitř jedneš přez něco do hrušky, pak zvenku a zevnitř abys vše dorazil na konec, kdybys to při nasazování ložisek vomrdal. Dotáhneš.
33.) nahodíš koš s domečky, kroužky ložisek a seřizovacími maticemi si nastavíš jak vůli samotného koše, tak polohu záběru (vůli) na hrušce - nastavuješ vzájemnou polohu záběru zubů hruška/věnec.
34.) zajistíš, vše utáhneš, ložiska a kroužek uzávěrky si prokápni API GL5 olejem, protoč k předmazání.
35.) nasadíš diferák do nápravy ve správné poloze (přez vypoušťák nápravy se dá šmírovat jak máš nasazenou vidličku na kroužku uzávěrky, doporučuji ji i několikrát vyzkoušet, než vše ostatní nahodíš.
36.) vynadáš si a se slovama že se na to příště můžeš vysrat skládáš. Postupuješ zrcadlově obráceně od bodu 15 do počátku až na vypuštění oleje. Ten se musí dolejt po kontrolní šroub na nápravě. To je na té velké bambuli uprostřed.

-ka-

Stránka 8 z 8 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/