4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

Problém s chladičom
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=6321
Stránka 1 z 2

Autor:  KUBIK [ Sob, 06.12.2008, 20:58 ]
Predmet príspevku:  Problém s chladičom

Paní a dámy potreboval by som poradiť. Mám taký problém, vytláča mi vodu s chladiča do prepadovej nádobky, poteboval by som čím to môže byť. Štupel??? alebo niečo iné??? Najhorší problém je v tom že ako náhle je tam menej vody tak auto sa začne dosť hriať a bojím sa až mi nepraskne hlava lebo už je to tiež robená.

Dikes

Autor:  Majod [ Sob, 06.12.2008, 21:03 ]
Predmet príspevku:  re

Nemusíš sa bať ,ťe ti praskne hlava lebo už zrejme je prasknutá.

Autor:  KUBIK [ Sob, 06.12.2008, 21:17 ]
Predmet príspevku: 

Myslím že to ešte asi nie. Voda v oleji neni, ani auto nedymí ani žiadne príznaky prasknutia, viem ako sa to správa kúpil som to auto s prasknutou hlavou. Asi som sa zle opýtal.

Opýtam sa ešte takto. Ako sa to správa ked štupel neplní svoju úlohu??? lebo ked tam dávam štupel dosť ľahko sa zatvára úplne ináč ako na iných chladičoch.

Autor:  banshee [ Sob, 06.12.2008, 22:22 ]
Predmet príspevku: 

ja som na svojom patrole mal podobny broblem tiez mi to tlacilo vodu do prepadovej nadrsky resp. tej virovnavacej a tiez sa to riadne hrialo. Vymontovali sme to dali do servisu gde opravuju hlavy a tam zistili ze je to cele popraskane... vlasne nebola tam jedna velka prasklina ale milion malinkych ( a pri tomto ukone sa aj zistilo ze tam nebola oreginal hlava) takze som kupil novu hlavu oreginal. a tiez som nemal vodu v oleji a ani auto nedymilo proste nic...

Autor:  efendi [ Sob, 06.12.2008, 23:28 ]
Predmet príspevku: 

Jacob píše:
Myslím že to ešte asi nie. Voda v oleji neni, ani auto nedymí ani žiadne príznaky prasknutia, viem ako sa to správa kúpil som to auto s prasknutou hlavou. Asi som sa zle opýtal.

Opýtam sa ešte takto. Ako sa to správa ked štupel neplní svoju úlohu??? lebo ked tam dávam štupel dosť ľahko sa zatvára úplne ináč ako na iných chladičoch.


ked je hlava prasknuta, nemusi ti od teho tiest voda do oleja,,, to zalezi podla toho na ktorom mieste je prasknuta,,mozno je tesnenie pod hlavou vadne, ale kazdopadne ked uz bola hlava prasknuta abola zvarovana,, ta nema taku zivotnost ako riadna hlava co nebola robena teda neprasknuta, a co sa tyka teho stupla tak on musi ist troska natesno aby tesnil, bo ked sa motor zohreje v chladiacom obehu nastane mensi tlak a moze ti vytlacat vodu,, skus si vymenit zatku, a potom uvidis ze co je.. :smt017

Autor:  pejo [ Sob, 06.12.2008, 23:46 ]
Predmet príspevku: 

dostávajú sa plyny pod tlakom zo spaľovacieho priestoru do chladiacej kvapaliny. Preto ten tlak do chladiča. Nechcem strašiť, ale Majod má asi pravdu. Obával by som sa najhoršieho. Zvary v Al zliatinách bývajú niekedy pórovité ako kostná dreň.

Autor:  KUBIK [ Sob, 06.12.2008, 23:53 ]
Predmet príspevku: 

No zatial skúsim dať teda druhý štupel a uvidíme ako ďalej, prišlo mi na um že by to mohľa byť aj tá hlava ale veď prečo, nedal som nikdy autu tak nafrak, práveže som si dával až moc veľký pozor aby som mu neublížil tak dúfam že to nebude tým.

Podám potom ďaľšie info ako to vyzerá. Zatial ďakujem za pomoc.

Autor:  hollyml [ Ned, 07.12.2008, 1:53 ]
Predmet príspevku: 

Ja tiez hlasujem za hlavu.
Clovek to nerad pocuje, ale myslim si ze robit cokolvek ine je v tomto momente strata casu a mozno aj penazi. A istotu mam o to vacsiu ked hovoris, ze hlava uz bola opravovana. Druhy krat ju uz robit nedavaj. Radsej vymen uplne novu a nezabudni na riadne tesnenia. Na tom sa usetrit neda.

Autor:  masurko [ Ned, 07.12.2008, 1:53 ]
Predmet príspevku: 

tesnenie pod hlavou mas origo nie nejake silikonove zazraky vsak?

Autor:  Petr4x4 [ Ned, 07.12.2008, 2:22 ]
Predmet príspevku: 

Doporučuju zašábrovat nebo ofrézovat i blok motoru.

Na 1000% je křivej a "padá" doprava dozadu :( :( :(
Ma to tak snad každej Patrol. Je to problém toho dlouhého motoru.


Obrázok

Taky se mi to nevyhnulo a dělal sem hlavu :D

Autor:  petertn [ Ned, 07.12.2008, 10:09 ]
Predmet príspevku: 

ja mam nastastie komplet sadu tesni na cely motor, takze cast investicii uz mam za sebou, uz len tu hlavu urobit pokial prdne :D

mas tvrde hadice chladenia ked ide motor?

Autor:  efendi [ Ned, 07.12.2008, 10:23 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
dostávajú sa plyny pod tlakom zo spaľovacieho priestoru do chladiacej kvapaliny. Preto ten tlak do chladiča. Nechcem strašiť, ale Majod má asi pravdu. Obával by som sa najhoršieho. Zvary v Al zliatinách bývajú niekedy pórovité ako kostná dreň.




no ked mas plynove tlaky v chladiacom obehu tak hlavu daj dole , a pravdepodobne je v prdeli, ako Majod pisal, sak som ti taktiez pisal, ze opravovana teda uz raz zvarana hlava nema dlhu zivotnost,,ta je len docasna , , aj ked to zvarovali pred tym ja neviem kde a kto...

Autor:  KUBIK [ Ned, 07.12.2008, 13:10 ]
Predmet príspevku: 

masurko: nie tesnenie je kvalitné bral som ho aj s hlavou od Chrásteckého z Ostravy ten mi ju aj zložil a nachystal. Lenže ked som ju vtedy potreboval bolo mi lepšie kúpiť už robenú hľavu podľa investící.

petertn: tie hadice no neviem to som neskúšal ale pôjdem to vyskúšať.

Ale ešte som nedostal otázku na to ako sa správa auto aj ten chladiaci systém keď štupel neplní svoju úlohu?? Nestretli ste sa s tým niekto??? Aj to by ma zaujímalo pretože neviem či štupel nemá už moc vymačaknú pružinu a prepúšťa vodu aj pri min. tlaku a to môže byť tiež jeden z problémov.

Autor:  efendi [ Ned, 07.12.2008, 13:30 ]
Predmet príspevku: 

Jacob píše:
masurko: nie tesnenie je kvalitné bral som ho aj s hlavou od Chrásteckého z Ostravy ten mi ju aj zložil a nachystal. Lenže ked som ju vtedy potreboval bolo mi lepšie kúpiť už robenú hľavu podľa investící.

petertn: tie hadice no neviem to som neskúšal ale pôjdem to vyskúšať.

Ale ešte som nedostal otázku na to ako sa správa auto aj ten chladiaci systém keď štupel neplní svoju úlohu?? Nestretli ste sa s tým niekto??? Aj to by ma zaujímalo pretože neviem či štupel nemá už moc vymačaknú pružinu a prepúšťa vodu aj pri min. tlaku a to môže byť tiež jeden z problémov.


citaj pozorne uz som ti pisal ze ma to uzavretu chladiacu sustavu a ked sa motor zohreje na spravnu prevadzkovu teplotuuuu, tak nastane urcity tlak v chladiacom systeme,,, a tym padom sa zvysuje aj bod varu vody teda chladiacej zmesy, a ked tu zatku mas spatnuu tak ti nebude dostatocne tesnit a urcite mnozstvo chladiacej zmesy ti motor pocas prevadzky vytlacii a nie malo,,, skus najprv novu zatku a potom uvidis...

Autor:  Igor_SB [ Ned, 07.12.2008, 14:01 ]
Predmet príspevku: 

Netlakuje ti náhodou tu nádržku tak ze s pôvodného objemu ju máš 2x toľkú. :D
Určite sa pripájam k predchádzajúcim poznámkam, že prasklina sa vôbec nemusí prejaviť vodou v oleji a naopak. Skôr sa voda dostala cez tesnenie do válca a ty jedného dňa zistíš že štartér nepretočí s motorom.

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/