Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.06.2025, 0:28
Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 portály na patrola-prieskum 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Začal som pracovať na výrobnej dokumentácii na kolesové reduktory-portálové nadstavce na patrolové nápravy. Potrebujem zistiť, či by o to bol záujem. Svetlú výšku by to zvýšilo o cca 76mm a prevod by bol od 1,23 do 1,7. Cenu za 4 kusy odhadujem na 2400e. Je to cena ako za dve ošuntelé legendy, ale je to tiež veľa ozubených kolies a presnej roboty.

Ešte si dovolím malý pokec. Odborníci to nemusia čítať.
Portály majú výhodu v tom, že odľahčia celý hnací mechanizmus, teda aj poloosi. Ku spomaleniu prevodu a násobeniu krútiaceho momentu dochádza až pri kolese. Ďalšou veľkou výhodou je zvýšenie svetlej výšky. Pri rôznych úpravách, ako je podkladanie pružín, alebo perá nad sa zvyšujú jen nájazdové a prechodový uhol. Náprava a obal difu zostáva pri zemi a zdvihne sa len o polovicu prírastku veľkosti kolesa. To znamená, že ak mám 31´´ kolesá a svetlosť chcem zvýšiť o 76mm, musím dať 37´´ kolesá.
Takže ak sa nájde niekto, kto by mal do budúcnosti záujem o takéto zariadenie, nech napíše odpoveď.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 26.02.2009, 22:56
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nedalo by sa na tie reduktory použiť už existujúce diely?

Napríklad T805 alebo PV3S, alebo kolieska z nejakej inej dostupnej prevodovky a len upraviť?
Myslím, že by sa čo to ulahčilo a aj cena by vedela byť priaznivejšia.

:?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 26.02.2009, 23:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kapo dobre rozmyšla....už len dopasovať tie kola z niečoho čo je nam dostupne za par šupov....
myslim že to ma buducnosť :wink:


Štv, 26.02.2009, 23:19
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
gveci ...

- budeš nejako otáčať smer otáčania? ak áno, kde a ako?

- urob volný alebo nejako dostupný koniec osy kola - ideálny to počiatok pre budúce riešenie CTIS

- neprehliadni nárast reakčných momentov pri brzdení. Budú aj v sériovom stave oveľa väčšie ako akékoľvek dosiahnutelné momenty pri trakcii. Takže načim zosilniť ramená, aby sa nenamotali na nápravu.

sa mi tak raz prisnilo, že by som skrine reduktorov riešil ako skladačku (nie zvarenec) z výpalkov. Bolo by z toho šialeného odpadu, ale nebolo by treba odliatky a pri kusovej výrobe by sa to hádam znieslo.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 26.02.2009, 23:52
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A potom treba ešte vyrobiť nové poloosi.
Lebo origo upraviť je takmer nemožné./ Urezať a na koniec urobiť drážky./
Jedine urezať a nadvariť, čo sa mi nezdá najšťastnejšie riešenie.

A tým sa to ešte trochu predraží.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 27.02.2009, 0:11
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ha prečóóóó???

v skratke :

zhodíš komplet brzdu aj náboj. Na koniec mosta (vpredu na tehlicu) pribastlíš vnútornú stenu reduktora. Hore bude trčať koniec poloosy na ktorý nejako prirobíš pastorok. Vložíš novú spodnú osku s velkým kolo a priklopíš vonkajšou stenou skrine reduktora. Na spodku bude von trčať nový koniec polosy. Namontuješ náboj, brzdu, naleješ olej, odchádzaš.

Pôvodné poloosy zostávajú v pôvodnom stave.

Len ak by to malo fakt len dve kolečká (čo by bolo ideálne), tak by malo auto 1 kvalt dopredu a 5 spiatočiek.

Reduktor na Defa/Santanu čo som mal v ruke mal 4 kolečká a nemenil smer otáčania. Zato vkladal dva nové prevody aj zo všetkými stratami, čiže tiež nič moc.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 27.02.2009, 0:37
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
zmysel otáčania by zostal. Uvažujem s 3 osím systémom. Nebolo by treba otáčať dif hore nohami. Z V3S je to moc veľké, ale uvažuje nad tým, alebo to už má Dindaj. Sorry Dindaj, ak to nemal nikto vedieť. Z T805 by to aj mohlo byť po úpravách a otočení difu. Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné. Všetky tieto portály sú 2 osé, mohutné. Pri dvoch pastorkoch môžem použiť menší modul. A ešte dalšia vec. S týmito portálmi by to bolo moc pomalé, lebo naše rozvodovky majú prevod 4,8-5,2 a portál má cca 1:2.
Poloosi-vzadu určite by bolo treba upraviť, lebo poloos ti prenáša krútiaci moment, aj nesie hmotu. Je to blbé riešenie, lebo ked zadnú ukrútiš, skončil si. Ešte že tam pridali na priemere. Prednú chcem nechať v pôvodnom stave.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 27.02.2009, 15:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ja som mal istý čas na uaze portaly s vetriesky,bez zachytu reakcie to dosť cviči s listovými perami,trošku je aj počuť tie priame ozubenia a k vyriešeniu brzd som sa nedostal.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 27.02.2009, 18:19
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41
Príspevky: 132
Bydlisko: žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No Pejko, záujem by bol, keby si ma presvedčil, že riešenie je dovedené ku dokonalosti, a že nebudú úrazy na stávajúcich transmisiách.


Pia, 27.02.2009, 19:29
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Presvedčiť sa budeš musieť asi len na vlastnej koške. :smt121 :smt121

Ak máš teda dosť lowe-iwro. :wink:

/A neviem si predstaviť Peja, pri riešení kixklamácíí./

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 27.02.2009, 20:24
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 18.11.2008, 23:41
Príspevky: 132
Bydlisko: žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A to ja si ho zase predstavujem veľmi živo, ako rieši moju kixklamáciu...


Pia, 27.02.2009, 21:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné.


tu su v ponuke napravy z laplandera

http://www.volvo4x4.eu/?Lang=cz

_________________
Patrol 3,0 TDi


Sob, 28.02.2009, 10:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nápravy z laplandera sú nepochybne najlepšie riešenie.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Sob, 28.02.2009, 13:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Problém zmeny zmyslu otáčania pri čelnom súkolesí je možné obísť tak že z dvojice pastorok-koleso bude mať koleso vnútorné ozubenie. Neverím že to už niekde niekto takto nepoužil.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Sob, 28.02.2009, 23:39
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslím že ruské OT BTR 60 až 80.

Ale tým sa dosť potlačí zisk na svetlosti pod difom :?

čo takto reťaz?

otáčanie sa neotočí a bude to celé jednoduchšie na výrobu aj montáž (reťazová transmisia je podstatne menej náročná na presnosť)

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 01.03.2009, 1:10
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: