4x4 Club Slovakia
http://4x4club.sk/forum/

portály na patrola-prieskum
http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=7147
Stránka 1 z 2

Autor:  pejo [ Štv, 26.02.2009, 22:56 ]
Predmet príspevku:  portály na patrola-prieskum

Začal som pracovať na výrobnej dokumentácii na kolesové reduktory-portálové nadstavce na patrolové nápravy. Potrebujem zistiť, či by o to bol záujem. Svetlú výšku by to zvýšilo o cca 76mm a prevod by bol od 1,23 do 1,7. Cenu za 4 kusy odhadujem na 2400e. Je to cena ako za dve ošuntelé legendy, ale je to tiež veľa ozubených kolies a presnej roboty.

Ešte si dovolím malý pokec. Odborníci to nemusia čítať.
Portály majú výhodu v tom, že odľahčia celý hnací mechanizmus, teda aj poloosi. Ku spomaleniu prevodu a násobeniu krútiaceho momentu dochádza až pri kolese. Ďalšou veľkou výhodou je zvýšenie svetlej výšky. Pri rôznych úpravách, ako je podkladanie pružín, alebo perá nad sa zvyšujú jen nájazdové a prechodový uhol. Náprava a obal difu zostáva pri zemi a zdvihne sa len o polovicu prírastku veľkosti kolesa. To znamená, že ak mám 31´´ kolesá a svetlosť chcem zvýšiť o 76mm, musím dať 37´´ kolesá.
Takže ak sa nájde niekto, kto by mal do budúcnosti záujem o takéto zariadenie, nech napíše odpoveď.

Autor:  Kapo [ Štv, 26.02.2009, 23:03 ]
Predmet príspevku: 

Nedalo by sa na tie reduktory použiť už existujúce diely?

Napríklad T805 alebo PV3S, alebo kolieska z nejakej inej dostupnej prevodovky a len upraviť?
Myslím, že by sa čo to ulahčilo a aj cena by vedela byť priaznivejšia.

:?

Autor:  ferjon [ Štv, 26.02.2009, 23:19 ]
Predmet príspevku: 

kapo dobre rozmyšla....už len dopasovať tie kola z niečoho čo je nam dostupne za par šupov....
myslim že to ma buducnosť :wink:

Autor:  Martin 4 [ Štv, 26.02.2009, 23:52 ]
Predmet príspevku: 

gveci ...

- budeš nejako otáčať smer otáčania? ak áno, kde a ako?

- urob volný alebo nejako dostupný koniec osy kola - ideálny to počiatok pre budúce riešenie CTIS

- neprehliadni nárast reakčných momentov pri brzdení. Budú aj v sériovom stave oveľa väčšie ako akékoľvek dosiahnutelné momenty pri trakcii. Takže načim zosilniť ramená, aby sa nenamotali na nápravu.

sa mi tak raz prisnilo, že by som skrine reduktorov riešil ako skladačku (nie zvarenec) z výpalkov. Bolo by z toho šialeného odpadu, ale nebolo by treba odliatky a pri kusovej výrobe by sa to hádam znieslo.

Autor:  Kapo [ Pia, 27.02.2009, 0:11 ]
Predmet príspevku: 

A potom treba ešte vyrobiť nové poloosi.
Lebo origo upraviť je takmer nemožné./ Urezať a na koniec urobiť drážky./
Jedine urezať a nadvariť, čo sa mi nezdá najšťastnejšie riešenie.

A tým sa to ešte trochu predraží.

Autor:  Martin 4 [ Pia, 27.02.2009, 0:37 ]
Predmet príspevku: 

ha prečóóóó???

v skratke :

zhodíš komplet brzdu aj náboj. Na koniec mosta (vpredu na tehlicu) pribastlíš vnútornú stenu reduktora. Hore bude trčať koniec poloosy na ktorý nejako prirobíš pastorok. Vložíš novú spodnú osku s velkým kolo a priklopíš vonkajšou stenou skrine reduktora. Na spodku bude von trčať nový koniec polosy. Namontuješ náboj, brzdu, naleješ olej, odchádzaš.

Pôvodné poloosy zostávajú v pôvodnom stave.

Len ak by to malo fakt len dve kolečká (čo by bolo ideálne), tak by malo auto 1 kvalt dopredu a 5 spiatočiek.

Reduktor na Defa/Santanu čo som mal v ruke mal 4 kolečká a nemenil smer otáčania. Zato vkladal dva nové prevody aj zo všetkými stratami, čiže tiež nič moc.

Autor:  pejo [ Pia, 27.02.2009, 15:07 ]
Predmet príspevku: 

zmysel otáčania by zostal. Uvažujem s 3 osím systémom. Nebolo by treba otáčať dif hore nohami. Z V3S je to moc veľké, ale uvažuje nad tým, alebo to už má Dindaj. Sorry Dindaj, ak to nemal nikto vedieť. Z T805 by to aj mohlo byť po úpravách a otočení difu. Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné. Všetky tieto portály sú 2 osé, mohutné. Pri dvoch pastorkoch môžem použiť menší modul. A ešte dalšia vec. S týmito portálmi by to bolo moc pomalé, lebo naše rozvodovky majú prevod 4,8-5,2 a portál má cca 1:2.
Poloosi-vzadu určite by bolo treba upraviť, lebo poloos ti prenáša krútiaci moment, aj nesie hmotu. Je to blbé riešenie, lebo ked zadnú ukrútiš, skončil si. Ešte že tam pridali na priemere. Prednú chcem nechať v pôvodnom stave.

Autor:  Majod [ Pia, 27.02.2009, 18:19 ]
Predmet príspevku:  re

Ja som mal istý čas na uaze portaly s vetriesky,bez zachytu reakcie to dosť cviči s listovými perami,trošku je aj počuť tie priame ozubenia a k vyriešeniu brzd som sa nedostal.

Autor:  bull GR [ Pia, 27.02.2009, 19:29 ]
Predmet príspevku: 

No Pejko, záujem by bol, keby si ma presvedčil, že riešenie je dovedené ku dokonalosti, a že nebudú úrazy na stávajúcich transmisiách.

Autor:  Kapo [ Pia, 27.02.2009, 20:24 ]
Predmet príspevku: 

Presvedčiť sa budeš musieť asi len na vlastnej koške. :smt121 :smt121

Ak máš teda dosť lowe-iwro. :wink:

/A neviem si predstaviť Peja, pri riešení kixklamácíí./

Autor:  bull GR [ Pia, 27.02.2009, 21:34 ]
Predmet príspevku: 

A to ja si ho zase predstavujem veľmi živo, ako rieši moju kixklamáciu...

Autor:  Tyky [ Sob, 28.02.2009, 10:31 ]
Predmet príspevku: 

pejo píše:
Ideálne by bolo Volvo C 303, ale to je nedostupné.


tu su v ponuke napravy z laplandera

http://www.volvo4x4.eu/?Lang=cz

Autor:  pejo [ Sob, 28.02.2009, 13:36 ]
Predmet príspevku: 

Nápravy z laplandera sú nepochybne najlepšie riešenie.

Autor:  marisko [ Sob, 28.02.2009, 23:39 ]
Predmet príspevku: 

Problém zmeny zmyslu otáčania pri čelnom súkolesí je možné obísť tak že z dvojice pastorok-koleso bude mať koleso vnútorné ozubenie. Neverím že to už niekde niekto takto nepoužil.

Autor:  Martin 4 [ Ned, 01.03.2009, 1:10 ]
Predmet príspevku: 

myslím že ruské OT BTR 60 až 80.

Ale tým sa dosť potlačí zisk na svetlosti pod difom :?

čo takto reťaz?

otáčanie sa neotočí a bude to celé jednoduchšie na výrobu aj montáž (reťazová transmisia je podstatne menej náročná na presnosť)

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/