4x4 Club Slovakia http://4x4club.sk/forum/ |
|
zmena prevodov v difoch - Patrol http://4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=7996 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 28.05.2009, 6:51 ] |
Predmet príspevku: | zmena prevodov v difoch - Patrol |
Kamarati dospel som do stadia riesenia ( zatial teoretickeho charakteru ) zmeny prevodov v difoch ... Preco ? Po odskusani montovat 35" gumky som tomu prisiel na chut ( mnam, mnam) ale mata ma myslienka zmeny prevodov a tym : - odlahcenie hlavne AT prevodovke - navrat do standardneho sposobu radenia - navrat do standardnej dynamiky auta (ono to fuckt dost zlenivelo) Chlapci na Jeepoch , ktori sa do tohto pustili maju len pozitivne skusenosti. Tak som sa vlozil do debaty aj ceskom fore a HuskyJohn mi nasadil chrobaka do hlavy = ze nie kupovat presatvbovu sadu , ale montovat creva diffov z 2,8ky ... Riesime to tam asi takto : Takze zhrniem moje poznatky = je teda par moznosti : - nechat to tak a nech sa to potrapi - kupit v polsku http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/97/4181.html prevody 1:5,42 a namontovat ( ozaj uz toto niekto realne uroboil? = montuje to tu niekto ?) - kupit na slovensku (asi tu istu sadu ) viewtopic.php?t=4849&postdays=0&postorder=asc&start=15 ze vraj 1:5,43 ALEBOOO - zohnat patrolie prevody z 2,8cky (alebo z ineho ) teraz otazky na slovutnych patrolistov : - aky prevod je v difoch Y61 AT ??? (viem ze nejaky "iny" , ale nikde som sa nedocital aky) ? - aky je prevod v 2,8ckovych "standardnych" difoch ? Takze skuste nejake nazory a postrehy (velmi ma zaujimaju hlavne slova Folippeho , ktory sadu na slovensku predava ... a Rada , ktory urcime ma k tomuto povedat ...) |
Autor: | Kapo [ Štv, 28.05.2009, 17:26 ] |
Predmet príspevku: | |
No, neviem, čo chceš počuť. U mna by rozhodovala pri zmene prevodov cena a dostupnosť. Takže by to bola asi zmena v difoch? Inak patrol 2.8TD má prevod 4.625 |
Autor: | dindaj [ Štv, 28.05.2009, 18:02 ] |
Predmet príspevku: | |
2,8D 260ka ma.5,14 ale nebude Ti pasovat predok. Ak to naozaj chces tak kup tu sadu. Po zmene prevodov budes v siedmom nebi. ![]() |
Autor: | Kapo [ Štv, 28.05.2009, 18:07 ] |
Predmet príspevku: | |
Z čoho tam nepasuje je trochu viacej..... ![]() |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 28.05.2009, 19:39 ] |
Predmet príspevku: | |
tu sa chlapaci do toho pustili pekne http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 9&start=15 este zohnat niekoho co najde nieco doma v garazi Filipe ? Rado ? furt nic ? |
Autor: | palo-cherokee [ Štv, 28.05.2009, 20:17 ] |
Predmet príspevku: | |
Ivko, jednoducho, matematicky... rozdiel medzi 31 (patvor v sérii) a 35 je 13% taký istý rozdiel je aj v obvode kolesa takže ak sa chceš povracať do sériového stavu, tak o toľko isto (plus/mínus autobus) musíš ísť s prevodmi nahor. takže ak máš 1: 4.375, tak by si potreboval prevod cca 1: 4,944 takže ak dáš prevody 1:4.625 , tak to bude lenivé tak isto ako na 33 |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 28.05.2009, 20:28 ] |
Predmet príspevku: | |
takze klasika = dva je malo a tri je moc ![]() dat tam prevod z 2,8ky = 4,625 a dostat sa na uroven kde som teraz tak to radsej zostanem na 33" a je vystaraano (jedine , ze by niekomu lezali v garaz a potreboval sa ich zbavit ... lenze ked tam vrazim 5,43 = to mozem zacat zhanat rovno 37" gumy a bude to akurat nakoniec tych 5,14 co tu padlo je najblizsie ... len ze vraj "nebude pasovat predok" jedine ze by sadla ta sada , ktoru ponuka filippo tu viewtopic.php?t=4849 a ma pomer 1:4,88 to je najblizsie a ten maly rozdiel asi nebude az tak vadit |
Autor: | fajer [ Štv, 28.05.2009, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
este ze uz mam toto za sebov.. |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 28.05.2009, 21:12 ] |
Predmet príspevku: | |
Palino Cherokee - pustil by si sa do toho ? tie koliecka asi nebudu to jedine co tam treba ... skus sa zamysliet a poradit .. Co vsetko to bude obnasat ?? dik |
Autor: | FILIPPO ASQUER [ Štv, 28.05.2009, 22:36 ] |
Predmet príspevku: | |
IvoLUCKY píše: tu sa chlapaci do toho pustili pekne http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 9&start=15 este zohnat niekoho co najde nieco doma v garazi Filipe ? Rado ? furt nic ? Cau Ivo, ja ty poviem len ze redukcie na diff co distribujeme my su TRANSTAD, ktore su cementovane a maju aj trattament na chromo molibdeno, to znamena ze maju trattament ak bi mal este lepsi material,lebo TRANSTAD ma meno ako garancia, na patrol su dva redukcie 4:88 alebo 5:43, co su lepsie su 5:43 ale treba vediet ake gume chces davat tam. 5:43 uz sme predali na ten PATROL co mal predtým MilanBB a majitel je velmy spokojny, teraz ma gume 37". Ak chces viac info, zavolaj my lebo rospravame lepsie ako pisem ![]() viem mat u mna daco za 3 -4 dni Cau Filippo |
Autor: | IvoLUCKY [ Pia, 29.05.2009, 7:51 ] |
Predmet príspevku: | |
takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ? Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu. Ivo |
Autor: | Jano JP [ Pia, 29.05.2009, 9:45 ] |
Predmet príspevku: | |
jáááj Ivko, poriadne Ťa to chňaplo - a chápem, neboj určite je to skvelý pocit, keď človek prejde tam, kde predtým ani nesníval a tie veľké koliečka aj viac tým naším aftákom pasujú ono to upravovanie, keď človeka lapne, pomaly nemá konca a to, čo bolo včera ešte dosť, je dnes už málo osobne si to viem dobre predstaviť na hobby aute, keď má jedno človek vyslovene na zábavu a inak jazdí na inom; mne osobne sa na mojich väčších gumkách bez úpravy prevodov páči to, že kým na origo rozmere mi na ceste chýbal šiesty prevodový stupeň, teraz je ten piaty akurát a aj keď by som zniesol väčšie gumy, na týchto prejdem prakticky všetko čo potrebujem a chcem (a keď je to nad ich sily, tak nechcem ![]() ale neodhováram; na Tvojom mieste, ak teda výmena, tak do čo najpomalšieho by som šiel, jazdil by si za dva aj v takých stupákoch, kde teraz točíš - a my skoro všetci s Tebou - za jedna...teda ak to automat dovolí |
Autor: | janotoyotak [ Pia, 29.05.2009, 10:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Pred asi 5-6 rokmi som v nemeckom OFF-ROADe čítal článok , kde vylepšovali Jeep Wrangler 4,0. Wrangler má kolesá ešte smiešnejšie, ako Patrol a z výroby je sprevodovaný ešte debilnejšie (pomalšie) ako Patrol. Po nahodení 33" kolies mohli zabudnúť na 5 prevodový stupeň a auto bolo lenivé a pažravé. Na ako-tak prijatelnú jazdu museli dosť vytáčať motor. V teréne to nebolo až také zlé, pretože Wrangler má dobrú redukciu (na rozdiel od Patrola). Tak sa rozhodli zmeniť prevody v diferákoch. Na Jeep sa vyrába asi 7-8 rôznych prevodových pomerov. Vybrali si taký prevod, aby sa pri prechode na 33" kolesá dostali na pôvodné otáčky motora (nepamätám sa presne, ale mám dojem, že to bolo z 3,1 na 3,7). Prevody zmenili, ale pri porovnávaní so sériovým Wranglerom nedosiahli pôvodnú dynamiku jazdy. Ide totiž o to, že tie veľké kolesá sú o dosť ťažšie a majú aj výrazne vyšší moment zotrvačnosti. Až po zmene prevodu na 4,1 sa dostali na pôvodnú dynamiku a pri zmene na 4,5 auto výrazne ožilo a konečne mohli plynulo a pružne jazdiť na 5ke od 40 do 160 km/h. A to všetko pri aute, ktoré má cca 1600kg a pružný motor s cca 170 PS !!! Písali, že pre motor 2,5 benzín je jediný odporúčaný prevod 4,8. A teraz, aby som z toho vyvodil záver pre Patrola, odporúčam použiť to najľahšie sprevodovanie, ktoré sa dá použiť (5,4 ?) a neísť s veľkosťou kolies nad 35". A EŠTE JEDNO PODPICHNUTIE PRE PATROLISTOV jazdiacich na 35" a viac. Po rôznych úpravách a vylepšeniach vážia vaši miláčkovia 2500kg a viac. Jazdia na kolesách o 13% a viac váčších, ale pravdepodobne nikto neupravoval brzdy na vyšší výkon. Ba dokonca väčšina obula 15" disky, 10" široké, ktoré ešte viac zakrývajú brzdiče a kotúče a úspešne zhoršujú chladenie bŕzd. Argument, že doteraz som vždy nejak zastal, neobstojí. |
Autor: | rado nd [ Pia, 29.05.2009, 10:19 ] |
Predmet príspevku: | |
Ivo, a môže trochu aj neodborník? |
Autor: | FILIPPO ASQUER [ Pia, 29.05.2009, 10:43 ] |
Predmet príspevku: | |
IvoLUCKY píše: takze mi to pre kombinaciu 3,0&AT&35" vychadza naozaj na tie 4,88 = bude to lepsie ako teraz na 33" s origo prevodmi ale zataz na brzdy aj poloosi nebude tak preprevodovana ... co vy na to ? Filippo ozvem sa ...dakujem za reakciu. Ivo ![]() Cau |
Stránka 1 z 4 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |